Постанова
від 06.09.2013 по справі 826/13206/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

06 вересня 2013 року № 826/13206/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Пащенка К.С., при секретарі судового засідання Іконніковій О.Ю., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомДержавної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві до 1. Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, 2. Головного управління регіональної статистики, 3. Національної комісії з цінних паперів і фондового ринку провідміну державної реєстрації припинення юридичної особи, зобов'язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить зобов'язати Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відміну державної реєстрації припинення ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» із одночасним повідомленням засновників підприємства про внесення до Єдиного державного реєстру відповідного запису; зобов'язати Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві відновити державну реєстрацію ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» шляхом внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» згідно присвоєного ідентифікаційного коду ЄДРПОУ 20012620; зобов'язати Головне управління регіональної статистики включити до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» під ідентифікаційним кодом ЄДРПОУ 20012620; зобов'язати Національну комісію з цінних паперів і фондового ринку відновити реєстрацію випуску акцій ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» в Державному реєстрі випусків цінних паперів шляхом внесення відповідного запису про відновлення їх обігу.

Відповідно до змісту листа Вищого адміністративного суду України від 01.06.2012 № № 1397/12/13-12 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку не належать до суб'єктів, визначених частиною першою статті 24 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому її положення не поширюється на порядок розгляду та вирішення справ, у яких вказаний орган є відповідачем.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі.

Представники Головного управління регіональної статистики та Національної комісії з цінних паперів і фондового ринку в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, просили відмовити у задоволенні позовних вимог.

Державний реєстратор відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві в судове засідання 03.09.2013 не з'явився, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, натомість останній подав до суду заперечення, в яких не визнав позовні вимоги, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Зважаючи на викладене, адміністративна справа відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України розглядається у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

06.11.2012 представником ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» подано державному реєстратору Печерської районної у місті Києві державної адміністрації реєстраційну картку про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації або на підставі рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством для проведення державної реєстрації припинення ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн», у зв'язку з його ліквідацією.

При цьому, згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення вказаної реєстраційної дії ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» надано наступні документи: реєстраційна картка про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідка відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідка відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи, копії яких наявні в матеріалах справи.

Статтею 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Частиною 1 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Поряд з цим, частиною 6 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені цією статтею.

Отже, представником ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» подано, за висновком суду, вичерпний (повний) перелік документів, необхідних для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Водночас, згідно з абзацом першим частини 3 названої статті у разі проведення державної реєстрації припинення акціонерного товариства, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, додатково подається копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Разом з тим, відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державний реєстратор, отримавши документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зобов'язаний перевірити інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно такої юридичної особи.

Як видно з матеріалів справи, листом від 24.01.2013 № Д/11 Відділ державної виконавчої служби Печерського районного управління юстиції у м. Києві повідомив державному реєстратору, що на виконанні у відділі виконавчі провадження де боржником (стороною) є ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» не перебувають.

Крім того, з матеріалів справи видно, що листом від 06.11.2012 № 11622/9/18609 позивач направив Печерській районній у місті Києві державній адміністрації повідомлення від 05.11.2012 № 184/18-627 про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, в якому зазначено, що ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС (правонаступником є ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві) стосовно платника податків ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» (код ЄДРПОУ 20012620) повідомляє про відкликання повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за ф. № 27-ОПП.

Відповідно до ч.ч. 12, 13 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи. Строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати одного робочого дня з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

За таких умов, державним реєстратором Печерської районної у місті Києві державної адміністрації (правонаступником є Державний реєстратор відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві) на виконання вимог зазначеної статті Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» 24.01.2013 внесено запис до Єдиного державного реєстру про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн») № 10701110020000462.

Судом не приймається до уваги посилання позивача на пп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПК України відповідно до якого документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону, оскільки доказів наявності таких рішень, які були винесені до проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» або після такої суду не надано, а внесення запису про відміну державної реєстрації припинення ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» та відновлення державної реєстрації лише з метою можливого призначення відповідної перевірки чинним законодавством України не передбачено, крім того такі дії суперечать законодавчо визначеним засадам та принципам господарської діяльності та добробуту суспільства, обов'язок забезпечення яких покладено на державу, представником якої є, зокрема, позивач.

При цьому, суд зауважує, що внесення запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та відновлення державної реєстрації такої особи з метою встановлення можливих порушень податкового законодавства приводило б до постійного збереження стану невизначеності у публічно-правових відносинах, сприяло б зловживанням і можливості регулярно погрожувати зверненням до суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Зважаючи на викладене у сукупності, а також враховуючи, що Державний реєстратор відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві вніс зазначений запис до Єдиного державного реєстру в межах повноважень та з дотриманням вимог чинного законодавства, у суду відсутні належні правові підстави для зобов'язання Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відміну державної реєстрації припинення ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» із одночасним повідомленням засновників підприємства про внесення до Єдиного державного реєстру відповідного запису та відновити державну реєстрацію ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» шляхом внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» згідно присвоєного ідентифікаційного коду ЄДРПОУ 20012620, а відтак і для зобов'язання Головного управління регіональної статистики включити до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» під ідентифікаційним кодом ЄДРПОУ 20012620, зобов'язання Національної комісії з цінних паперів і фондового ринку відновити реєстрацію випуску акцій ПрАТ «Український промислово-інвестиційний концерн» в Державному реєстрі випусків цінних паперів шляхом внесення відповідного запису про відновлення їх обігу.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Позивач достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, суду не надав.

За таких обставин позовні вимоги визнаються судом необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві відмовити повністю.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя К.С. Пащенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.09.2013
Оприлюднено06.09.2013
Номер документу33327512
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/13206/13-а

Ухвала від 03.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 20.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 07.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 06.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 18.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Постанова від 06.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 03.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 20.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні