КОПІЯ СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 06 вересня 2013 р. Справа №818/7493/13-a час прийняття постанови: 16:30 Суддя Сумського окружного адміністративного суду - Гелета С.М., розглянувши в приміщенні суду в м. Суми в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Сумській області до Комунального підприємства "Водоканал" виконавчого комітету Лебединської міської ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,- В С Т А Н О В И В: Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Сумській області звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального підприємства "Водоканал" виконавчого комітету Лебединської міської ради в якій просило: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Лебединського КП "Водоканал" (вул. Ватутіна, м. Лебедин, Сумської області), а саме: заборонити роботи в камері резервуарів КНС по провулку Олешнянський, роботи в камерах КНС "Черьомушкі", експлуатацію будівлі приміщення очисних споруд заводу верстатних вузлів, зазначених у рядках №8, 12, 13, 14, 17, 18 таблиці порушень розділу 5 акту перевірки до усунення зазначених у приписі від 21.08.2013 року №04-02/69 порушень та отримання у встановленому законом порядку рішення на відновлення робіт. Свої вимоги мотивує тим, що 20-21 серпня 2013 року Територіальним управлінням Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Сумській області проведено планову перевірку об'єктів дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки Лебединського Комунального підприємства "Водоканал". За результатами проведеної перевірки виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих, фізичних осіб. Позивач звернувся до суду для захисту прав та законних інтересів працюючих установи, громадян через застосування до відповідача заходів реагування відповідно до Закону України „Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”. Представник відповідача надіслав на адресу суду відзив (а.с.26-28), в якому зазначав, що відповідачем усунені деякі порушення, які зазначені в приписі від 21.08.2013 року №04-02/69. Суд, дослідивши письмові матеріали справи, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного. Судом встановлено, що 15 липня 2013 року Територіальним управлінням Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Сумській області виданий наказ № 156 про проведення всебічних (комісійних) та з окремих питань перевірок у серпні 2013 року (а.с.12,13). На підставі зазначеного наказу позивачем складено повідомлення про проведення перевірки, яке направлено відповідачу, та направлення на проведення перевірки (а.с.14). З 20 по 21 серпня 2013 року позивачем проведено планову перевірку об'єктів дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки Лебединського Комунального підприємства "Водоканал" (вул. Ватутіна, 69, м. Лебедин, 42200). 20 серпня 2013 року за результатами перевірки Територіальним управлінням Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Сумській області складений акт №04-02/69 (а.с.15-18). Зазначений акт перевірки підписаний представником відповідача без зауважень, примірник акту перевірки отриманий представником відповідача 20.08.2013 року. Згідно змісту зазначеного акту, позивачем за результатами проведеної перевірки виявлено наступні порушення: 1. На підприємстві відсутній дозвіл органів Держгірпромнагляду на виконання робіт підвищеної небезпеки - порушення вимог Постанови КМУ від 26.10.2011 р. № 1107.; 2. Інспектору не надані паспорти на тельфери встановленої форми, що встановлені в КНС - порушення вимог п. 5.1.10 НПАОП 0.00-1.01-07 “Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів”; 3. Інспектору не надані документи про технічний огляд тельферів, що встановлені в КНС. - порушення вимог п. 7.3.3 НПАОП 0.00-1.01-07 “Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів”; 4. Працівники підприємства в повному обсязі не забезпечені спецодягом та спецвзуттям згідно існуючих норм; 5. Не на всі виробничі будівлі підприємства складено паспорти. Інспектору не наданий узгоджений з міською радою графік обстеження виробничих будівель. - порушення вимог п. 1.2.10 НПАОП 45.2-1.01-98 “Правил обстеження, оцінки технічного стану та паспортизації виробничих будівель і споруд”; 6. Перильна огорожа зовнішньої площадки та верхньої площадки над камерою резервуарів КНС по провулку Олешнянський місцями не має середньої полоси. - порушення вимог п. 1.4.4 НПАОП 41.0-1.01-79 “Правил техніки безпеки під час експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць”; 7. Не всі технологічні лотки КНС по провулку Олешнянський накриті металевими листами. - порушення п. 1.4.8 НПАОП 40.0-1.01-79 “Правил техніки безпеки під час експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць”; 8. Перильна огорожа площадок обслуговування очисних споруд заводу верстатних вузлів місцями не має середньої полоси чи нижньої відбійної смуги, площадки та сходинки місцями мають значну корозію та потребують заміни. - порушення вимог п. 1.4.4 НПАОП 41.0-1.01-79 “Правил техніки безпеки під час експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць”; 9. На КНС по провулку Олешнянський знаходиться переносні дерев'яні драбини, які конструктивно не відповідають вимогам безпеки, яким не проведені випробування на міцність. - порушення п. 7.1 НПАОП 0.00-1.30-01 “Правил безпечної роботи з інструментом та пристроями”; 10. На вентиляційні системи каналізаційних насосних станцій не оформлено паспорти встановленої форми. - порушення вимог п. 4.1.22 НПАОП 0.00-1.27- 09 “Правил з безпечної експлуатації систем вентиляції у хімічних виробництвах”; 11. Інспектору не надані протоколи виміру ефективності роботи систем вентиляції каналізаційних насосних станцій. - порушення п. 3.3.1 НПАОП 41.0-1.01-79 “Правил техніки безпеки під час експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць”; 12. Не роботоздатні системи вентиляції в камері приймальних резервуарів КНС по провулку Олешнянський та в камерах КНС “Черьомушки”. - порушення п. 3.3.1, п. 1.5.4 НПАОП 41.0-1.01-79 “Правил техніки безпеки під час експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць”; 13. На підприємстві в достатній кількості відсутні ізолюючі протигази (для виконання робіт окремо в кожній КНС). - порушення вимог п. 6.6 НПАОП 0.00-5.11-85 “Типової інструкції з організації безпечного проведення газонебезпечних робіт”; 14. На підприємстві відсутні випробувані рятувальні пояси та рятувальні мотузки. - порушення вимог п. 1.5.6 НПАОП 41.0-1.01-79 “Правил техніки безпеки під час експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць”; 15. На підприємстві відсутній перелік газонебезпечних робіт, якими є роботи в колодязях, колекторах та ємностях, який повинен містить повний облік підготовчих робіт та всі вимоги безпеки під час проведення робіт. - порушення вимог п. 6.6 НПАОП 0.00-5.11-85 “Типової інструкції з організації безпечного проведення газонебезпечних робіт”; 16. На підприємстві не розроблено бланки нарядів-допуску на виконання газонебезпечних робіт в колодязях та камерах. - порушення п. 1.11 НПАОП 0.00-5.11-85 “Типової інструкції з організації безпечного проведення газонебезпечних робіт”; 17. Приміщення насосної очисних споруд заводу верстатних вузлів, що знаходиться на глибині близька 8-ми метрів, не обладнано системою припливної - витяжної вентиляції. - порушення вимог п. 3.3.1 НПАОП 41.0- 1.01-79 “Правил техніки безпеки під час експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць”; 18. Покрівля будівлі приміщення очисних споруд заводу верстатних вузлів має значні пошкодження, що призводить до небезпечних умов експлуатації електрообладнання під час опадів. - порушення вимог п. 1.1.6 НПАОП 40.1- 1.21-98 “Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів”; 19. Несвоєчасно проводиться перевірка знань працівників з питань охорони праці; 20. Електротехнічна служба не укомплектована необхідною кількістю працівників. - порушення вимог п. 1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 “Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів”. Територіальним управлінням Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Сумській складений припис від 21.08.2013 року №04-02/69 про усунення порушень, виявлених під час проведення перевірки (а.с.19-20). Зазначений припис отриманий представником відповідача 21.08.2013 року. Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного. Пунктом 2.25 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 р. №826 (далі - Положення) визначено, що якщо під час здійснення перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) виявлено порушення, посадова особа Держгірпромнагляду України на підставі відповідного акта складає обов'язковий до виконання припис, форма якого наведена в додатку 4 до цього Положення. Припис, як правило, складається в останній день перевірки. Якщо виявлені порушення не потребують їх негайного усунення, допускається складати припис у інший термін, але не пізніше ніж протягом п'яти робочих днів з дня завершення перевірки. Під час перевірки суб'єкта господарювання припис може складатися або на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, або на підставі акта перевірки виробничого об'єкта. Згідно п. 2.26 зазначеного Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: - порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; - порушень вимог Кодексу України про надра; - відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; - не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; - виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку. У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня. З матеріалів справи встановлено, що під час проведення планової перевірки позивачем встановлено та зафіксовано в акті перевірки порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих, фізичних осіб. Відповідачем не надано суду доказів на підтвердження усунення всіх вказаних порушень, посилання у відзиві на скрутне фінансове становище не спростовує необхідність вжиття заходів реагування у сфері державного нагляд, у відзиві не заперечує проти виявлених перевіряючим порушень, що відображені в акту перевірки та приписі, відповідачем не надано суду доказів усунення порушень вимог законодавства, які були виявлені під час проведеної перевірки та зазначені в акту перевірки в розділі 5 в п. 8,12,13,14,17,18. Таким чином, вимоги позивача щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду є обґрунтованими, оскільки на момент розгляду цієї справи відповідачем не усунуті виявлені перевіркою порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, докази відсутні. Таким чином, суд приходить до висновку, що адміністративний позов Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Сумській області до Комунального підприємства "Водоканал" виконавчого комітету Лебединської міської ради про застосування заходів реагування підлягає задоволенню у повному обсязі. Суд звертає увагу відповідача на те, що згідно ч. 12 ст. 183-2 КАС України, особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю). З матеріалів справи також вбачається, що ухвалою суду від 21 серпня 2013 року позивачу відстрочено сплату судових витрат до вирішення справи по суті. Враховуючи положення ст.ст. 88, 94 КАС України, пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" з позивача - Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Сумській області необхідно стягнути судовий збір за подання позовної заяви немайнового характеру в розмірі 34 грн. 41 коп. за такими реквізитами: рахунок 31217206784002, МФО 837013, ЄДРПОУ 37970593, отримувач: УДКС у м. Суми (м. Суми), 22030001. Відповідно до ч.1 ст.256 КАС України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження підлягають виконанню негайно. Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, - П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Сумській області до Комунального підприємства "Водоканал" виконавчого комітету Лебединської міської ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду –задовольнити. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Лебединського Комунального підприємства "Водоканал" (вул. Ватутіна, м. Лебедин, Сумської області), а саме: заборонити Комунальному підприємству "Водоканал" виконавчого комітету Лебединської міської ради роботи в камері резервуарів КНС по провулку Олешнянський, роботи в камерах КНС "Черьомушкі", експлуатацію будівлі приміщення очисних споруд заводу верстатних вузлів, зазначених у рядках №8, 12, 13, 14, 17, 18 таблиці порушень розділу 5 акту перевірки . Стягнути з Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Сумській області (вул. Горького, 28-б, м. Суми, код 37970347) судовий збір за подання позовної заяви немайнового характеру в розмірі 34 грн. 41коп. (тридцять чотири грн. 41 коп.) на рахунок 31217206784002, МФО 837013, ЄДРПОУ 37970593, отримувач: УДКС у м. Суми (м. Суми), 22030001. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя (підпис) С.М. Гелета З оригіналом згідно Суддя С.М. Гелета
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2013 |
Оприлюднено | 09.09.2013 |
Номер документу | 33328571 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.М. Гелета
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні