Справа № 825/3070/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 вересня 2013 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Заяць О.В.,
при секретарі Музика С.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Прилуцького міжрайонного прокурора в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Прилуцьке АТП-17407" про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Прилуцький міжрайонний прокурор звернувся до суду в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Прилуцьке АТП-17407" про стягнення штрафу у розмірі 85000 грн.
Свої вимоги мотивують тим, що відповідно до постанови від 10.04.2013 року № 352-ЦД-1-Е, директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 07.03.2013 року № 364-ЦД-1-Е за невиконання розпорядження від 19.09.2012 року № 1115- ЦД-1-Е на ВАТ "Прилуцьке АТП-17407" накладено штраф у розмірі 85000 грн. Постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.04.2013 року № 352-ЦД-1-Е відповідач в установленому законодавством України порядку не оскаржував, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплатив.
Представник прокуратури та представник Центрального територіального департаменту НКЦПФР в судове засідання не з'явились, про день, час та місце розгляду справи повідомлені завчасно та належним чином, надали суду заяви про розгляд справи без їх участі, позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили суд їх задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив, надав заперечення від 02.09.2013 року, в яких зазначив, що вирішення питання про внесення змін до статуту товариства віднесено до виключної компетенції загальних зборів акціонерного товариства. Так, 21.03.2012 року було проведено такі збори, проте зміни до статуту не було внесено. До порядку денного чергових загальних зборів акціонерів ВАТ «Прилуцьке АТП - 17407», які відбулись 16.04.2013 року знову було включено питання про приведення найменування Товариства у відповідність з нормами Закону України «Про акціонерні товариства», але, так як і на минулорічних зборах акціонерів, рішення по даних питаннях не було прийнято, у зв'язку з недостатньою кількістю голосів.
За таких обставин, суд вирішив за можливе розглянути справу на підставі наявних у справі доказів.
Фіксування судового засідання відповідно до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснювалося.
Розглянувши подані документи і матеріали, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що уповноваженою особою комісії за правопорушення на ринку цінних паперів ВАТ "Прилуцьке АТП-17407" було винесено обов'язкове для виконання розпорядження від 19.09.2012 року № 1115-ЦД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, згідно якого встановлено, що в порушення вимог пункту 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" емітентом не приведено статут та внутрішні положення акціонерного товариства у відповідність з нормами Закону України "Про акціонерні товариства" та зобов'язано у термін до 19.12.2012 року усунути вказані порушення.
Як вбачається з матеріалів справи, 07.03.2013 року складено акт № 364-ЦД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 12), яким встановлено, що станом на 07.03.2013 року ВАТ "Прилуцьке АТП-17407" не усунені вимоги п. 5 р. XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства", що свідчить про невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 19.19.2012 року № 1115-ЦД-1-Е. Дане правопорушення є повторним, про що свідчить Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних пацерів №2044-ЦЦ-1-Е від 19.09.2012 року.
11.03.2013 року директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 11) та постановою від 10.04.2013 року № 352-ЦД-1-Е за невиконання розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку накладено на ВАТ "Прилуцьке АТП-17407" штраф у розмірі 5000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 85000 грн. (а.с. 10).
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі - Закон № 448/96-ВР).
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону № 448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
В частині 1 статті 5 Закону № 448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Закон № 448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до пункту 10 статті 8 Закону № 448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
В силу пункту 8 частини 1 статті 11 Закону № 448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Законом, який визначає порядок створення, діяльності, припинення, виділу акціонерних товариств, їх правовий статус, права та обов'язки акціонерів є Закон України від 17.09.2008 року № 514-VI "Про акціонерні товариства" (далі - Закон №514-VI).
Згідно частини 4 статті 3 Закону №514-VI повне найменування акціонерного товариства українською мовою повинне містити назву його типу (публічне чи приватне) і організаційно-правової форми (акціонерне товариство).
Частиною 1 статті 5 Закону №514-VI передбачено, що акціонерні товариства за типом поділяються на публічні акціонерні товариства та приватні акціонерні товариства.
Пунктом 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №514-VI встановлено, що статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій: 1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства; 2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.
Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.
Приведення діяльності у відповідність із нормами цього Закону, статутів та внутрішніх положень акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у тому числі зміна найменування акціонерних товариств з відкритого або закритого на публічне або приватне, не є перетворенням та не потребує застосування процедури припинення.
Пунктом 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №514-VI чітко передбачено момент приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону - це дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі, передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.
Закон №514-VI набув чинності 30.04.2009 року (оприлюднено в офіційному виданні "Урядовий кур'єр", 29.10.2008 року №202), отже вимоги пункту 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №514-VI мали бути виконані до 30.04.2011 року включно.
Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів, визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 року № 1470 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 року за № 1855/22167 (далі - Правила №1470).
Відповідно до пункту 5 Розділу I Правил №1470, уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Згідно пункту 1,2 Розділу IV Правил №1470, уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови (пункту 1 Розділу VII Правил №1470).
Пунктом 2 Розділу XVIII Правил № 1470 встановлено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.
Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР, Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем в установленому законодавством України порядку, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплачено. Постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідач не оскаржував, а отже вона є чинною на момент розгляду даної справи.
Посилання представника відповідача на відсутність вини у невиконанні розпорядження з підстав не внесення змін до статуту товариства загальними зборами акціонерного товариства, судом не приймаються до уваги, оскільки на виконання вимог Закону та розпорядження позивач як емітент мав організувати свою діяльність таким чином, щоб вчасно виконати пункт 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №514-VI.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Прилуцького міжрайонного прокурора в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Прилуцьке АТП-17407" необхідно задовольнити, оскільки вони є законні та обґрунтовані, а штраф підлягає стягненню з відповідача до Державного бюджету України.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 17, 18, 104, 122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги - задовольнити повністю.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Прилуцьке АТП-17407" (вул. Островського, 19-А, м. Прилуки, Чернігівська область, 17500, код ЄДРПОУ 03119687) в доход державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106) штраф у розмірі 85000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Заяць
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2013 |
Оприлюднено | 09.09.2013 |
Номер документу | 33328676 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Заяць О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні