Постанова
від 04.09.2013 по справі 826/13183/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04 вересня 2013 року 08:20 № 826/13183/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Савченко А.І., розглянувши в скороченому провадженні адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 до Державного вищого навчального закладу «Київський коледж транспортної інфраструктури» про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (дала по тексту - позивач, ОСОБА_1) звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державного вищого навчального закладу «Київський коледж транспортної інфраструктури» код ЄДРПОУ 01118353 (далі по тексту - відповідач), в якому просив визнати протиправною бездіяльність, яка полягає у ненаданні відповіді на інформаційний запит від 28 травня 2013 року та зобов'язати надати обґрунтовану відповідь на такий запит відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Позовні вимоги ґрунтуються на долучених до адміністративного позову інформаційному запиті позивача від 28 травня 2013 року та доказах його отримання відповідачем 05 червня 2013 року.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011р. № 2939-VI (далі по тексту - Закон України від 13.01.2011р. № 2939-VI).

Основною метою прийняття Закону України від 13.01.2011р. №2939-VI є створення механізму реалізації права кожного на доступ до публічної інформації. Він містить перелік гарантій дотримання прав на надання публічної інформації, поетапний порядок доступу до неї, надає визначення таким поняттям, як конфіденційна, таємна та службова інформація, регламентує порядок її отримання, визначає порядок і строки подачі та задоволення запиту на інформацію, а також процедуру оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації.

Так, відповідно до визначення публічної інформації, яке міститься в статті 1 названого Закону, це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації.

Доступ до інформації забезпечується шляхом її оприлюднення у засобах масової інформації (в офіційних друкованих виданнях, на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет, на інформаційних стендах та будь-яким іншим способом) та через надання інформації за запитами на інформацію.

Відповідно до положень статті 12 Закону України від 13.01.2011р. №2939-VI суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є:

1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень;

2) розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону;

3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 13 Закону України від 13.01.2011р. №2939-VI розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків.

Статтею 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Державний вищий навчальний заклад «Київський коледж транспортної інфраструктури» є вищим навчальним закладом державної форми власності. Стаття 1 Закону України «Про вищу освіту» визначає вищий навчальний заклад державної форми власності як вищий навчальний заклад, заснований державою, що фінансується з державного бюджету і підпорядковується відповідному центральному органу виконавчої влади. Згідно з частиною 2 статті 21 названого Закону власник делегує свої повноваження керівникові вищого навчального закладу. А відповідно до положень статті 32 цього Закону, безпосереднє управління діяльністю вищого навчального закладу здійснює його керівник - ректор.

Отже, відповідач є розпорядником інформації в розумінні статті 13 Закону України від 13.01.2011р. №2939-VI.

До обов'язків розпорядників інформації віднесено, зокрема, надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації (пункт 6 частини 1 статті 14 Закону України від 13.01.2011р. №2939-VI).

Реалізуючи право на отримання публічної інформації запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Назване право кореспондується з обов'язком розпорядника інформації надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Так, в обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідачем в порушення Закону України від 13.01.2011р. №2939-VI не надано відповідь на запит, отриманий ним 05 червня 2013 року.

Відповідач у своїх поясненнях, які надійшли до суду 28 серпня 2013 року, зазначеного не спростовує, а навпаки, вказує, що лист позивача отримано його працівником. Однак, з невідомих причин лист ОСОБА_1 не був зареєстрований і переданий директору, у зв'язку з чим, місцезнаходження інформаційного запиту позивача на момент розгляду справи судом не встановлено.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позивних вимог, що є підставою для задоволення позову.

На підставі вищенаведених норм законодавства та керуючись вимогами статей 69-71, 160-162, 183-2, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправною бездіяльність Державного вищого навчального закладу «Київський коледж транспортної інфраструктури», яка полягає у ненаданні відповіді на інформаційний запит ОСОБА_1 від 28 травня 2013 року.

3. Зобов'язати Державний вищий навчальний заклад «Київський коледж транспортної інфраструктури» розглянути та надати відповідь на інформаційний запит ОСОБА_1 від 28 травня 2013 року в порядку і строки, визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011р. № 2939-VI.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України

Суддя Савченко А.І.

Дата ухвалення рішення04.09.2013
Оприлюднено06.09.2013
Номер документу33328750
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/13183/13-а

Постанова від 04.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

Ухвала від 19.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні