Постанова
від 30.08.2013 по справі 802/3484/13-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

30 серпня 2013 р. Справа № 802/3484/13-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Віятик Наталії Володимирівни,

за участю:

секретаря судового засідання: Бондаренка Ігоря Валерійовича

позивача: Павлов В.Г.

відповідача: Гвоздинська О.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

до: відділу культури і туризму Літинської районної державної адміністрації

про: стягнення заборгованості в розмірі 4 986,58 грн., -

ВСТАНОВИВ:

12.08.2013 року до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась виконавча дирекція Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до відділу культури і туризму Літинської районної державної адміністрації про стягнення заборгованості в сумі 4 986,58 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що за підприємством рахується заборгованість перед Фондом в розмірі 4 986,58 грн. В зв'язку з несплатою якої позивач звернувся до суду щодо її стягнення.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив щодо задоволення позовних вимог позивача. В обґрунтування своєї позиції навів обставини, викладені у письмових запереченнях на позовну заяву. Окрім того, представником відповідача додатково зазначено, що з порушеннями встановленими в акті перевірки №1 від 01.04.2013 року відділ культури і туризму Літинської районної державної адміністрації погоджується, проте не вбачає підстав стягнення з позивача фінансових санкцій, штрафу та пені.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, оцінивши надані докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності врегульовані Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18 січня 2001 року (далі - Закон).

Відповідно до статті 1 Закону, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Частиною 2 статті 3 цього Закону передбачено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Статтею 9 Закону передбачено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 27 Закону, страхувальник зобов`язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до цього Закону і згідно частини 2 статті 30 цього ж Закону несе відповідальність за порушення порядку використання страхових коштів відповідно до частини 1 статті 21 та статті 22 цього ж Закону.

Частиною 1 статті 30 Закону передбачено, що страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Як випливає із матеріалів справи при перевірці відділу культури і туризму Літинської районної державної адміністрації було встановлено факти порушення законодавства із соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, а саме пункту 3 частини 2 статті 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" в частині порядку використання страхових коштів загальнообов'язкового соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням на суму 7 043, 11 грн., що випливає з акту перевірки № 1 від 01.04.2013 року (а.с. 5-8).

За результатами перевірки директором Хмільницької міжрайонної виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення ФССзТВП, керуючись пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", частиною 1 статті 21, статтею 22, пунктом 6 частини 1 статті 28 та статтею 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" прийнято рішення № 22 від 02.04.2013 року (а.с. 11) про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності в таких розмірах:

- сплаті до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності підлягають неправомірно використані страхові кошти в сумі 7 043,11 грн.;

- фінансові санкції за порушення порядку використання страхових коштів у розмірі 50% неправомірно використані страхові кошти, тобто 3 521,56 грн.

Зазначене рішення було отримане головним бухгалтером Буткалюк В.О. 03.04.2013 року про що свідчить підпис останнього (а.с. 12).

Загальна сума страхових коштів, які в десятиденний термін від дня отримання рішення № 22 підлягали сплаті до бюджету Фонду складала 10 564,67 грн. Протягом 10 днів відділ культури і туризму Літинської районної державної адміністрації не повернуло кошти до Фонду відповідно до рішення № 22 від 02.04.2013 року.

На підставі довідки від 07.05.2013 року, що фіксує факт несвоєчасного повернення страхових коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 10 564,67 грн., відповідно до рішення № 22 від 02.04.2013 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій, керуючись пунктом 6 частини 1 статті 28 та частини 1 статті 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", директором Хмільницької міжрайонної виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення ФССзТВП винесено рішення № 31 від 07.05.2013 року про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а саме: нараховано пені - 211,29 грн. та фінансові санкції (штраф) - 1 056,47 грн. Загальна сума коштів, які в десятиденний термін від отримання рішення підлягали перерахуванню до Фонду склала 11 832,43 грн. Вказане рішення було отримане бухгалтером Буткалюк В.О. 07.05.2013 року про що свідчить підпис останнього (зворотній бік а.с. 14).

Відомостей щодо оскарження рішень № 22 від 02.04.2013 року та № 31 від 07.05.2013 року відповідачем до суду не надано.

Частину боргу в сумі 6 845,85 грн. відповідачем сплачено у добровільному порядку. Відповідно до звіту по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням за І півріччя 2013 року за відділом культури і туризму Літинської районної державної адміністрації продовжує рахуватись заборгованість в сумі 4986,58 грн.

Таким чином, у відділу культури і туризму Літинської районної державної адміністрації перед Виконавчою дирекцією Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності існує заборгованість, яка підлягає стягненню.

Відповідно до статей 11, 71 та 86 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

На підставі викладеного, враховуючи, що позов підтверджений матеріалами справи, а обставини, наведені у ньому, відповідачем не спростовані, тому підлягає задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України,Вінницький окружний адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Відділу культури і туризму Літинської районної державної адміністрації (22300, Вінницька область, смт. Літин, вул. Леніна, 3, код ЄДРПОУ 00691493) на користь виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (21037, вул. Зодчих, 22, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 26076756) кошти в сумі 4986,58 грн. (чотири тисячі девятсот вісімдесят шість грн. 58 коп.).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Віятик Наталія Володимирівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2013
Оприлюднено09.09.2013
Номер документу33337441
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/3484/13-а

Постанова від 30.08.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 14.08.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні