ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 вересня 2013 р. (16:23) Справа №801/7902/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі :
головуючого судді - Кисельової О.М., при секретарі Слабун О.М.,
за участю представника позивача - Климашевської Г.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" ( Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні)
до Суворовської сільської Ради
про стягнення 510,00 грн.
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" (Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні) до Суворовської сільської Ради про стягнення заборгованості в сумі 510,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем порушено законодавство про електроенергетику, в зв'язку з чим до нього застосовано штрафні санкції в розмірі 510,00 гривень.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив стягнути з відповідача штраф у розмірі 510,00 грн. за невиконання постанови від 09.04.2013 року №99 кр.
Відповідач у судове засідання не з`явився, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку представника позивача та оцінивши надані докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці та регулювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі передбачені Законом України від 16.10.1997, № 575/97-ВР "Про електроенергетику" (далі -Закон).
Одними з головних засад державної політики в сфері електроенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики; додержання єдиних державних норм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії; забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.
Відповідно до ст. 9 Закону державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики.
Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право: давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.
ВП "Держенергонагляд у Кримському регіоні" створено відповідно до "Положення про відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні"Державного підприємства НЕК "Укренерго", затвердженого наказом НЕК "Укренерго"від 20.02.2006 року № 63 "Про утворення відокремлених підрозділів НЕК "Укренерго"і здійснює свою діяльність у складі ДП НЕК "Укренерго".
Відповідно до Положення метою і завданням ВП "Держенергонагляд у Кримському регіоні" є сприяння забезпеченню належного функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави й здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії, вимог нормативно -правових і нормативно -технічних актів у сфері виробництва, поставки й споживання електричної та теплової енергії.
Таким чином, судом встановлено, що ВП "Держенергонагляд у Кримському регіоні", реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами, є органом виконавчої влади та, відповідно, суб'єктом владних повноважень.
Захист прав споживачів електричної енергії, а також механізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами України "Про електроенергетику", "Про захист прав споживачів", "Про захист економічної конкуренції", "Про енергозбереження", іншими нормативно-правовими актами.
Обов'язки і відповідальність споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Закону України "Про електроенергетику".
Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Споживач забезпечує безперешкодний доступ відповідальних представників енергопостачальника, підприємства, що здійснює передачу електричної енергії, до власних електричних установок для контролю за рівнем споживання електричної енергії, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого порядку. В разі перешкоди у доступі зазначених представників до електричних установок споживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону.
Правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність (ст. 27 Закону).
Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці у тому числі за: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
12.03.2013 року посадовими особами у Кримському регіоні в присутності представника відповідача було проведено позапланову перевірку відповідача щодо виконання вимог Припису № 04/05-38-033 від 21.11.2012 року, за результатами якої складено Акт перевірки (протокол) № 04/05-38-002 від 12.03.2013 року.
На підставі зазначеного акту перевірки від 12.03.2013 року позивачем винесено постанову № 99 кр про накладення штрафу у розмірі 510,00 грн. за порушення ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" та ст.. 31 Закону України «Про теплопостачання» в частині невиконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії № 04/05-38-033 від 21.11.2012 року.
Згідно з п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.06.1999 року, штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики сплачується протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.
До матеріалів справи не додано доказів того, що постанову про накладення штрафу №19 кр від 08.01.2013 року було оскаржено відповідачем, в наслідок чого штраф за порушення законодавства в сфері електроенергетики відповідач повинен був сплатити протягом 30 днів з дня прийняття постанови.
Однак, матеріали справи свідчать про те, що у встановлений законодавством строк постанову Інспекції виконано не було.
Крім того, суд, враховуючи, що відповідачем було надіслано клопотання про розгляд справи без його участі без заперечень проти позовних вимог, вважає, що товариство погоджується з постановою позивача про накладення штрафу.
Відповідно до п. 10 Положення у разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Приймаючи до уваги, що відповідачем у порядку ст. 71 КАС України не було надано жодного доказу на підтвердження того, що постанову про накладення штрафу винесено з порушенням вимог чинного законодавства, суд приходить до висновку про правомірність заявлених вимог та задовольняє їх.
Керуючись ст. ст. 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Суворовської сільської ради (96010, АР Крим, м. Армянськ, с. Суворове, вул. Таврійська, буд. 52, р/р33216807700023 в ДУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 04368961) штраф в розмірі 510,00 грн. в дохід Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації доходів: 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» на р/р 31114106700022, отримувач - Державний бюджет м. Армянськ, 21081100, код ЄДРПОУ отримувача 37996831, банк отримувача - ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кисельова О.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2013 |
Оприлюднено | 10.09.2013 |
Номер документу | 33345474 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кисельова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні