Постанова
від 05.09.2013 по справі 433/616/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Бондаренко Л.І.

Суддя-доповідач - Ляшенко Д.В.

УКРАЇНА

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 вересня 2013 року справа №433/616/13-а

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецькій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:судді-доповідача Ляшенка Д.В., суддів Чумака С.Ю. Яковенка М.М., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Троїцького районного суду Луганської області від 17 липня 2013 р. у справі № 433/616/13-а за позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Троїцької районної державної адміністрації Луганської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

В червні 2013 року позивач звернувся до суду із позовом до Управління праці та соціального захисту населення Троїцької районної державної адміністрації Луганської області, про визнання дій неправомірними та зобов*язання відповідача здійснити донарахування та виплату допомоги по догляду за дитиною до досягненню нею трирічного віку за період з ІНФОРМАЦІЯ_1

Постановою суду першої інстанції в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу в якій, просить скасувати постанову суду першої інстанції і постановити нову, якою задовольнити позовні вимоги.

Згідно частини 1 статті 197 КАС України суд розглянув справу у порядку письмового провадження.

Вислухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, здійснюючи апеляційний перегляд в межах апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.

Судом встановлено, що позивач є матір'ю ОСОБА_3, народженого ІНФОРМАЦІЯ_1 (арк. Справи 10).

Позивач у зв`язку з народженням дитини перебуває на обліку в Управління праці та соціального захисту населення Троїцької районної державної адміністрації Луганської області та отримує допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі 130 грн., щомісяця .

До 1 січня 2008 року - дати набрання чинності Законом України від 28 грудня 2007 року № 107-VI «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (далі по тексту - Закон № 107-VI) - правовідносини щодо виплати допомоги регулювалися Законом № 2811-XII, дія якого поширювалася на осіб, не застрахованих в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (стаття 13) та Законом № 2240-III, який поширював свою дію на застрахованих у зазначеній системі осіб. Розмір допомоги також визначався цими законами. Зокрема, статтею 43 Закону № 2240-III було передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Пунктами 23, 25 розділу II Закону № 107-VI були внесені відповідні зміни до Закону № 2811-XII та Закону № 2240-III. Зокрема, змінами до статті 13 Закону № 2811-XII його дію поширено на застрахованих осіб, а із Закону № 2240-III було виключено статті 40 - 44.

Конституційний Суд України Рішенням від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 визнав неконституційними низку положень Закону № 107-VI, в тому числі й пункт 25 розділу II Закону № 107-VI щодо виключення статей 40 - 44 Закону № 2240-III.

Пунктом 2 розділу III Закону № 107-VI було передбачено, що розділ II цього Закону діє до 31 грудня 2008 року.

Таким чином, з часу проголошення Рішення № 10-рп/2008 Конституційним Судом України відновили свою дію вищезазначені положення Закону № 2240-III, а з 1 січня 2009 року - статті 13, 15 Закону № 2811-XII.

Статтею 46 Закону України від 26 грудня 2008 року № 835-VI «Про Державний бюджет України на 2009 рік» та статтею 45 Закону України від 27 квітня 2010 року № 2154-VI «Про Державний бюджет України на 2010 рік» (далі по тексту - Закон № 2154-VI) передбачено, що у 2009, 2010 роках допомога при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону № 2240-III призначається і здійснюється в розмірах і порядку, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми був затверджений постановою Кабінету Міністрів України 27 грудня 2001 року № 1751 саме на виконання Закону № 2811-XII (пункт 1). Новий акт уряду на виконання статті 46 Закону № 835 та статті 45 Закону № 2154-VI не приймався.

Розміри і порядок виплати допомоги відповідно до Закону № 2240-III на виконання статті 46 Закону № 835 та статті 45 Закону № 2154-VI Кабінетом Міністрів України не визначалися.

Законом України «Про Державний бюджет на 2012 рік», Законом України «Про Державний бюджет на 2013 рік», не встановлювався інший, ніж у Законі № 2240-ІІІ розмір допомоги, а положення Постанови КМУ № 1751 від 27.12.2001 року було затверджено саме на виконання Закону № 2811 - ХІІ, тому застосовувати зазначену Постанову КМУ до особи, яка застрахована в системі загальнообов'язкового страхування неможливо, оскільки на відносини щодо виплати допомоги такій особі у зазначеному випадку поширюються норми спеціального Закону № 2240-ІІІ, а саме ст. 43, згідно якої допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Тобто, своїми діями Відповідач порушив права позивача на гарантовану державою матеріальну підтримку материнства та належний соціальний захист, який гарантується державним соціальним забезпеченням, що має забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму.

Разом з цим, відповідно до частини 2 статті 99 КАС України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав,свобод чи інтересів.

Відповідно до ст. 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала, не знайде підстав для поновлення строку.

Позовні вимоги позивача полягають у зобов*язанні відповідача здійснити донарахування та виплату допомоги по догляду за дитиною до досягненню нею трирічного віку за період з ІНФОРМАЦІЯ_1

До суду позивачка звернулась 12 червня 2013 року.

Позивачем щодо вимог за період з ІНФОРМАЦІЯ_1 по 11.12.2012р., пропущений шестимісячний строк звернення до суду.

Жодних поважних причин пропущення цього строку звернення до суду за вказаний період позивачем не наведено.

Таким чином позовні вимоги підлягають задоволенню з 12.12.2012 року по момент ухвалення рішення.

З огляду на викладене вбачається, що відповідач, виплачуючи позивачу допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі, встановленому Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року № 1751 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми», діяв неправомірно та з порушенням вимог законодавства.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів прийшла до висновку, що судом першої інстанції не правильно встановлено обставини по справі та постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, що в свою чергу є підставою для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 24, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Троїцького районного суду Луганської області від 17 липня 2013 р. у справі № 433/616/13-а - задовольнити частково.

Постанову Троїцького районного суду Луганської області від 17 липня 2013 р. у справі № 433/616/13-а - скасувати.

Позовні вимоги ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Троїцької районної державної адміністрації Луганської області про визнання дій неправомірними та зобов*язання відповідача здійснити донарахування та виплату допомоги по догляду за дитиною до досягненню нею трирічного віку за період з ІНФОРМАЦІЯ_1 - задовольнити частково.

Визнати неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Троїцької районної державної адміністрації Луганської області щодо відмови ОСОБА_2 перерахувати та виплатити державну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Троїцької районної державної адміністрації Луганської області здійснити нарахування та виплату за рахунок коштів Державного бюджету на користь ОСОБА_2 допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років за період з 12.12.2012 року по 05.09.2013 року, з урахуванням фактично виплачених сум.

У задоволені решти позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Суддя - доповідач Ляшенко Д.В.

Судді Чумак С.Ю..

Яковенко М.М.

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2013
Оприлюднено10.09.2013
Номер документу33348665
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —433/616/13-а

Ухвала від 07.11.2018

Адміністративне

Троїцький районний суд Луганської області

Суський О. І.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Троїцький районний суд Луганської області

Суський О. І.

Ухвала від 02.10.2018

Адміністративне

Троїцький районний суд Луганської області

Суський О. І.

Ухвала від 20.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Постанова від 05.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 20.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні