Постанова
від 09.09.2013 по справі 815/5645/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5645/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 вересня 2013 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Андрухіва В.В.

при секретарі Белан М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС" до Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси Одеської області ДПС про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС" звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 09 липня 2013 року № 0001832230 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму 2169 грн., та застосування штрафної санкції у розмірі 542 грн.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у період з 17.06.2013 року по 21.06.2013 року уповноваженими особами ДПІ у Приморському районі м. Одеси було проведено документальну невиїзну позапланову перевірку платника податків TOB «Альянс» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з платником податків ПП «Восторг Строй» (код ЄДРПОУ 35819659) за період серпень 2011 року, за результатами якої складено Акт № 3593/22-5/21023005 від 21.06.2013 року. В ході проведення перевірки ДПІ у Приморському районі м. Одеси було встановлено порушення ТОВ "АЛЬЯНС" п.п.198.2, 198.3 ст.198 Податкового кодексу України, а саме: зменшення від'ємного значення різниці між сумою податкових зобов'язань та сумою податкового кредиту по декларації з ПДВ на загальну суму 2169 грн. 09.07.2013 року ДПІ у Приморському районі м. Одеси на підставі Акту № 3593/22-5/21023005 від 21.06.2013 року прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р» №0001832230, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем на суму 2169 грн., та застосовано штрафну санкцію у розмірі 542 грн. Позивач не погоджується з вказаним повідомленням-рішенням відповідача, вважає, що відповідач неправомірно визначив суму податкових зобов'язань через недоведеність обставин, що мали значення для винесення рішень, які працівники Відповідача визнали встановленими; невідповідність висновків, викладених в акті перевірки від 21.06.2013 року, фактичним обставинам; порушив і неправильно застосував норми матеріального права, тому вказане повідомлення-рішення підлягає скасуванню відповідно до п.п.56.1, 56.18 ст. 56 Податкового кодексу України, оскільки при проведенні перевірки TOB «Альянс» надало усі первинні, розрахункові документи, документи, які підтверджують податковий статус учасників господарської операції; зв'язок між фактом придбання товарів (послуг),понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку. Також позивач зазначив, що висновки відповідача щодо нікчемності правочинів, укладених між Позивачем та ПП «Восторг Строй», не відповідають вимогам закону, оскільки податкові органи не наділені законодавцем компетенцією на встановлення фактів порушення платниками податків норм цивільного та господарського законодавства, та органи ДПІ у Приморському районі м. Одеси не зверталися до суду з відповідним позовом щодо визнання недійсними угод, укладених між позивачем та ПП «Восторг Строй».

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити позов з наведених вище підстав.

Представник відповідача надав заперечення, згідно яких позовні вимоги не визнав, вважаючи податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області ДПС від 09 липня 2013 року № 0001832230 законним, а вимоги позивача безпідставними, а тому просив у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та надані докази, всебічно та повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

04.04.1995 року Виконавчим комітетом Одеської міської ради зареєстровано Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС" за №1 556 107 0006 008283, у зв'язку зі зміною місцезнаходження перереєстровано 27.11.2007 року, Свідоцтво про державну реєстрацію Серії А00 №271346.

З 05.08.1999 року Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС" є платником податку на додану вартість, що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію платника податку додану вартість Серії НБ №391560 № 100085781.

Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС" взято на податковий облік в органах державної податкової служби 02.03.1998 року за №3565 року, станом на момент перевірки перебувало на обліку в ДПІ у Приморському районі м.Одеси Одеської області ДПС.

Відповідно до п.75.1. ст.75 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Судом встановлено, що у період з 17.06.2013 року по 21.06.2013 року уповноваженими особами ДПІ у Приморському районі м.Одеси Одеської області ДПС було проведено документальну невиїзну позапланову перевірку платника податків TOB «Альянс» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з платником податків ПП «Восторг Строй» (код ЄДРПОУ 35819659) за період серпень 2011 року, за результатами якої складено Акт № 3593/22-5/21023005 від 21.06.2013 року.

В ході проведення перевірки ДПІ у Приморському районі м.Одеси Одеської області ДПС було встановлено, що в порушення п.п.198.2, 198.3 ст.198 Податкового кодексу України, ТОВ "АЛЬЯНС" зменшено від'ємно значення різниці між сумою податкових зобов'язань та сумою податкового кредиту по декларації з ПДВ на загальну суму 2169 грн.

09.07.2013 року ДПІ у Приморському районі м. Одеси Одеської області ДПС на підставі Акту № 3593/22-5/21023005 від 21.06.2013 року прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р» №0001832230, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем на суму 2169 грн. та застосовано штрафну санкцію у розмірі 542 грн.

Як встановлено в ході розгляду справи, 29 липня 2011 року між ПП «Восторг Строй»(продавець) та ТОВ "АЛЬЯНС" (покупець) укладено договір купівлі - продажу товару № б/н. Відповідно до п.1 Предмет договору - продавець продає, а покупець купує товар в кількості, якості, асортименті у відповідності до накладної та сплачує його у визначені строки.

На підтвердження господарських операцій за вказаним договором з ПП «Восторг Строй» з були виписані наступні документи:

- накладна №18 від 15.08.2011 року;

- накладна №11 від 03.08.2011 року;

накладна №19 від 18.08.2011 року;

- податкова накладна № 15081 від 15.08.2011 року;

- податкова накладна № 3081 від 03.08.2011 року;

- податкова накладна № 18081 від 18.08.2011 року;

- договір № б/н від 29 липня 2011 року.

Суми податку на додану вартість за вказаними податковими накладними включено ТОВ "АЛЬЯНС" до податкового кредиту за серпень 2011 року, відображено у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2011 року.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою проведення документальної невиїзної позапланової перевірки позивача та як наслідок прийняття спірного податкового повідомлення-рішення є факт отримання відповідачем від ДПІ у Малиновському районі м.Одеси матеріалів зустрічної звірки ПП «Восторг Строй», код ЄДРПОУ 35819659 щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.01.10 року по 31.12.11 року, а саме: акт від 16.08.2012 року №291/22-1/35819659, згідно якого встановлено, що фінансово-господарські взаємовідносини між ПП «Восторг Строй» та підприємствами - покупцями та підприємствами - постачальниками укладені без мети настання реальних наслідків та мають ознаки нікчемності, встановлено відсутність умов та факту ведення фінансово - господарської діяльності підприємства ПП «Восторг Строй».

Згідно ст.3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Відповідно до п. 14.1.36 Податкового кодексу України, господарська діяльність -це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконання робіт, надання послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою, що діє на користь першої особи, зокрема, за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до вимог ст.ст. 205, 206 Цивільного кодексу України, правочин може вчинятися усно або в письмовій формі. Сторони мають право обирати форму правочину, якщо інше не встановлено законом. Правочин, для якого законом не встановлена обов'язкова письмова форма, вважається вчиненим, якщо поведінка сторін засвідчує їхню волю до настання відповідних правових наслідків.

Частинами 1 та 5 ст. 203 Цивільного кодексу України України, передбачено, що зміст правочину, не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також, моральним засадам суспільства. Правочин, має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Згідно ч.ч.1,2 ст. 215 Цивільного кодексу України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.

Відповідно до ч.1 ст.216 Цивільного кодексу України, недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.

З огляду на вищевикладене, аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Господарською операцію є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Відповідно до п. 198.1. ст. 198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Згідно з п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається, виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п. 198.2 ст.198 Податкового кодексу України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 198.6 ст.198 Податкового кодексу України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках, такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору.

Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг (п.201. 4 ст.201 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 201.6. ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п. 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України).

Згідно з п. 201.8. ст. 201 Податкового кодексу України, право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Відповідно до п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Згідно п.4 "Порядку заповнення податкової накладної", затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 21.12.2010 року за № 969, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 29.12.2010 року за № 1401/18696, зі змінами: сплачена (нарахована) сума податку на додану вартість у податковій накладній повинна відповідати сумі податкових зобов'язань з поставки товарів (послуг) продавця у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних.

Відповідно до п.7 "Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних", затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 року за № 1002, зареєстрованого в Міністерстві Юстиції України від 29.12.2010 року за № 1402/18697, зі змінами, реєстр є основою для відображення в податкових деклараціях з податку на додану вартість зведених результатів операцій з поставки товарів (послуг), які оподатковуються за ставкою 20 %.

Як встановлено судом в ході розгляду справи, ПП «Восторг Строй» було оформлено 3 поставки товару ТОВ "АЛЬЯНС":

- за накладною №18 від 15.08.2011 року поставлено мінеральну воду «Лужанська - 7» скло 0,5 л. у кількості 605 шт., та виписано податкову накладну № 15081 від 15.08.2011 року;

- за накладною №19 від 18.08.2011 року поставлено мінеральну воду «Поляна Квасова» 1,5 л. у кількості 1500 шт., та виписано податкову накладну № 18081 від 18.08.2011 року на загальну суму 5625,00 грн.;

- за накладною №11 від 03.08.2011 року поставлено мінеральну воду «Поляна Квасова» 1,5 л. у кількості 1200 шт., мінеральну воду «Лужанська - 7» скло 0,5 л. у кількості 165 шт., виписано податкову накладну № 3081 від 03.08.2011 року на суму 5118,78 грн. .

Як вбачається з матеріалів справи, 05 березня 2012 року Поворотною накладною продавцю № 52116 ТОВ "АЛЬЯНС" повернуто воду «Поляна Квасова» 1,5 л. у кількості 1500,000 штук.

В судовому засіданні представник позивача пояснив, що поставка за накладною №19 від 18.08.2011 року та податковою накладною № 18081 від 18.08.2011 року на загальну суму 5625,00 грн.(а.с. 25- 26), не була оплачена позивачем у зв'язку з тим, що товар не реалізовувався, а тому був повернутий продавцю.

Однак за умовами п.п. 4.1 п.4 Порядок розрахунків за Договором купівлі - продажу товару №б/н від 29.07.2011 року, сплата за товар здійснюється з відстрочкою на 22 банківські дні з дати приймання товару.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "АЛЬЯНС" від ПП «Восторг Строй» мінеральну воду «Поляна Квасова» 1,5 л.отримано 18.08.2011 року, а повернуто Поворотною накладною продавцю № 52116 05.03.2012 року.

Таким чином, повернення товару продавцю - ПП «Восторг Строй» було здійснено не в період відстрочки платежу, а майже через 6 місяців після спливу строку сплати за товар, тому доводи позивача про те, що товар не оплачено, оскільки він був повернутий ПП «Восторг Строй», є надуманими та не приймаються судом до уваги.

Окрім того, в накладній №19 від 18.08.2011 року вказано мінеральна вода «Поляна Квасова» 1,5 л., кількість - 1500 шт., а в податковій накладній № 18081 від 18.08.2011 року вказано мінеральна вода «Поляна Квасова» 1,5 л., кількість - 600 шт.

ТОВ "АЛЬЯНС" суму податку на додану вартість 5625,00 грн. за податковою накладною № 18081 від 18.08.2011 року віднесено до сум податкового кредиту, проте дану суму у складі вартості товару позивач не оплатив та товар в подальшому повернув, не подавши при цьому уточнюючий розрахунок до декларації з ПДВ за серпень 2011 року.

Крім того, на вимогу суду підтвердити подальшу реалізацію товару, придбаного у ПП «Восторг Строй», позивачем було надано видаткові накладні № 5804 від 18.08.2011 року та № 6257 від 26.08.2011 року, податкові накладні №5804 від 18.08.2011 року та №6257 від 26.08.2011 року, згідно яких реалізовано ВАТ «Універсальна продовольча компанія» мінеральну воду «Лужанська» у кількості 10 шт.(з придбаних у ПП «Восторг Строй» 770 шт.), та мінеральну воду «Поляна Квасова» 1,5 л. у кількості 12 шт. (з придбаних у ПП «Восторг Строй» 1200 шт.), а також надано видаткову накладну № 5443 від 12.08.2011 року та податкову накладну №5443 від 12.08.2011 року, згідно якої реалізовано Березівському елеватору мінеральну воду «Поляна Квасова» 1,5 л. у кількості 12 шт.

Таким чином, позивач не надав суду докази подальшої реалізації великої кількості мінеральної води «Поляна Квасова» та мінеральної води «Лужанська», і взагалі не пояснив, яким чином цей товар використовувався у господарській діяльності ТОВ "АЛЬЯНС".

У зв'язку з вищевикладеним, суд погоджується з висновками Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси Одеської області ДПС, викладеними в Акті №3593/22-5/21023005 від 21.06.2013 року, щодо відсутності реальності здійснення господарських операцій TOB «Восторг Строй» з TOB «Альянс» за договором №б/н від 29.07.2011 року на загальну суму ПДВ -2169 грн., а тому податкове повідомлення-рішення форми «Р» №0001832230 від 09.07.2013 року є законним та обґрунтованим.

За таких обставин, у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС" належить відмовити у повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 2,6-9, 69, 71, 86, 159-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС" до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області ДПС про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 09.07.2013 року № 0001832230 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 2169 грн. та застосування штрафної санкції у розмірі 542 грн., - відмовити повністю.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня проголошення постанови, а у разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Повний текст постанови виготовлено 09 вересня 2013 року.

Суддя: В.В.Андрухів

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2013
Оприлюднено11.09.2013
Номер документу33378334
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5645/13-а

Постанова від 09.09.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні