Постанова
від 04.09.2013 по справі 821/3135/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" вересня 2013 р. Справа № 821/3135/13-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Транчуковій О.С.,

за участю:

представників позивача - Обуховської Н.С., Рубець А.Б.,

представника відповідача - Бурнази Д.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "Українські рисові системи" до Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Каланчацьке відділення) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "Українські рисові системи" (далі - позивач, ТОВ "СП "Українські рисові системи") звернулось з адміністративним позовом до Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Каланчацьке відділення) (далі - відповідач, Скадовська ОДПІ) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 01.08.2013 р. № 0000792114, яким позивачу зменшено бюджетне відшкодування з податку на додану вартість на 81388 грн. за квітень 2013 року та застосовано штрафну санкцію у розмірі 10694 грн. за декларування завищеного бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у квітні 2013 року.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначає, що при перенесенні податкового кредиту, обчислені бюджетного відшкодування у квітні 2013 року дотримався всіх вимог Податкового кодексу України, які передбачені для декларування цих показників податкової звітності. Вказує на те, що висновки Скадовської ОДПІ про завищення бюджетного відшкодування зроблені без посилання на первинні документи платника податків та без детального вивчення всіх обставин здійснення експорту сільськогосподарської продукції. Позивач стверджує, що перенесена із сільськогосподарської до загальної декларації сума податкового кредиту підтверджується податковими накладними та фактичною сплатою обчисленого за цими накладними ПДВ постачальникам. У зв'язку з цим вважає складення спірного податкового повідомлення-рішення протиправним та просить його скасувати.

Відповідач заперечує проти позову і зазначає, що ТОВ "СП "Українські рисові системи" як сільськогосподарський товаровиробник при перенесені частини податкового кредиту у зв'язку із експортом рису порушив вимоги п.209.4 ст.209 ПК України, а при обчислені бюджетного відшкодування - вимоги п.п.200.1, 200.3, 200.4 ст.200 ПК України. За даними Скадовської ОДПІ вказані порушення полягають у тому, що позивач не підтвердив документально суму ПДВ, перенесену із сільськогосподарської до загальної декларацій з ПДВ, та не підтвердив наявність від'ємного значення та сплату його постачальникам товарів/послуг. У зв'язку з цим ТОВ "СП "Українські рисові системи" зависило розмір бюджетного відшкодування у квітні 2013 року. За таких підстав відповідач вважає складення спірного податкового повідомлення-рішення обґрунтованим та просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

Спірне податкове повідомлення-рішення складено на підставі висновків акту документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування ТОВ "СП "Українські рисові системи" бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за квітень 2013 року від 19.07.2013 р. № 12/220/33124219 (далі - акт № 12).

Як встановила Скадовська ОДПІ декларування бюджетного відшкодування з ПДВ у квітні 2013 року пов'язане із експортом рису, здійсненого позивачем у березні 2013 року. У 2013 році основним видом діяльності ТОВ "СП "Українські рисові системи" було виробництво сільськогосподарської продукції, у зв'язку з цим підприємство застосовувало пільговий режим оподаткування ПДВ доходів, отриманих від продажу сільськогосподарських товарів та послуг. Статус сільськогосподарського товаровиробника підтверджено Скадовською ОДПІ за актом перевірки № 12.

Відповідно до п.209.4 ст.209 ПК України при вивезенні сільськогосподарських товарів (супутніх послуг) у митному режимі експорту сільськогосподарське підприємство - виробник таких товарів/послуг має право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість, сплаченого (нарахованого) постачальникам товарів/послуг, вартість яких включається до складу виробничих факторів. Таке відшкодування здійснюється в загальному порядку.

На підставі п.209.4 ст.209 ПК України ТОВ "СП "Українські рисові системи" із декларації з ПДВ (Спеціального режиму оподаткування у сфері сільського господарства) за березень 2013 до загальної декларації з ПДВ (за якою провадяться розрахунки з бюджетом) у порядку коригування перенесено податковий кредит у сумі 82435 грн. у зв'язку із постачанням сільськогосподарської продукції у митному режимі експорту. Згідно сільськогосподарської декларації з ПДВ обсяг експортних операцій ТОВ "СП "Українські рисові системи" у березні 2013 року склав 749412 грн. або 24,8 % від загальної суми поставок за цей податковий період. У кількісному виразі об'єм експортованого у березні 2013 року рису складає 151,9 т.

Відповідно до акту перевірки Скадовська ОДПІ проаналізувала формування податкового кредиту ТОВ "СП "Українські рисові системи" з ПДВ від виробництва рису, у тому числі і частину цього податкового кредиту, що відповідає частині рису, проданого на експорт (арк.19-20 акту). За даними платника податків згідно бухгалтерської довідки до "Розрахунку сум бюджетного відшкодування" ПДВ, нараховане постачальникам товарів/послуг, що використані для виробництва рису, складає 1477666,16 грн. Цю суму нарахованого постачальникам ПДВ підтвердили у судовому засіданні представники позивача. Виходячи із загальної кількості виробленого рису - 5621 т, відповідач обчислив частину ПДВ, що відповідає експортованому рису, яка становить 39934,50 грн. (151,9 х (147766,16/5621). Як стверджує позивач, частина податкового кредиту з ПДВ, сформованого від виробництва рису, що відповідає експортованому рису, має бути обчислена виходячи із питомої ваги експортних операцій у загальному обсягу продажу рису. За даними позивача частка експорту складає 9,35 % (749412,0/8012595 х 100). І відповідно частка податкового кредиту має складати 138161 грн. (1477666,0 х 9,35%).

Між тим, суд зазначає, що приписами Податкового кодексу України не передбачено механізму пропорційного розподілу податкового кредиту між видами діяльності платника податків та між напрямами продажу вироблених товарів. Платник податків при обчислені податкового кредиту, який відноситься до видів діяльності та напрямів продажу товарів та послуг, повинен обчислити та підтвердити податковими накладними сформований податковий кредит. Вказане і стосується обчислення суми податкового кредиту, яку позивач переніс із сільськогосподарської декларації до загальної. Відповідач під час перевірки обґрунтованості такого перенесення зобов'язаний підтвердити чи не підтвердити таке перенесення шляхом обчислення та співставлення конкретної суми, яка мала бути перенесена, з сумою такого перенесення, задекларованої позивачем. Із акту перевірки № 12 вбачається, що відповідач на час перевірки мав всі підстави і можливості для обчислення суми податкового кредиту, яка мала бути перенесеною із сільськогосподарської до загальної декларації та визначити суму податкового кредиту, яка була фактично сплачена постачальникам товарів/послуг у звітних та попередніх податкових періодах.

Відповідно до п.86.10 ст.86 ПК України в акті перевірки зазначаються як факти заниження, так і факти завищення податкових зобов'язань платника податків.

Згідно висновків акту перевірки відповідач вважає, що у позивача відсутнє від'ємне значення з ПДВ, яке може бути використане для обчислення бюджетного відшкодування та сплата цього від'ємного значення з ПДВ постачальникам товарів/послуг (арк.20 акту). У той же час Скадовська ОДПІ визнає нарахування ПДВ постачальниками товарів/послуг, які використані для виробництва рису, вказана сума є більшою, ніж перенесений податковий кредит та заявлена до бюджетного відшкодування сума ПДВ - 1477666,16 грн. та 81388 грн. відповідно (арк.20 акту).

На думку суду, для складення податкових повідомлень-рішень не можуть бути використані акти перевірки, висновки яких суперечать один одному, і тому суд вважає, що у відповідача були відсутні підстави для складання спірного податкового повідомлення-рішення. У зв'язку з цим суд повністю задовольняє позовні вимоги ТОВ "СП "Українські рисові системи".

Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Каланчацьке відділення) від 01.08.2013 р. № 0000792114.

Стягнути з Державного бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "Українські рисові системи" (Херсонська область, смт.Каланчак, вул.Каховська, 72, код ЄДРПОУ 33124219) судовий збір у сумі 1220 (одна тисяча двісті двадцять) грн. 82 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 09 вересня 2013 р.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 8.2.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2013
Оприлюднено11.09.2013
Номер документу33380200
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/3135/13-а

Ухвала від 09.10.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Панталієнко П.В.

Ухвала від 07.09.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Панталієнко П.В.

Ухвала від 22.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Алєксєєв В.О.

Ухвала від 04.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Алєксєєв В.О.

Ухвала від 04.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Алєксєєв В.О.

Постанова від 04.09.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 16.08.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні