Справа № 359/7202/13-п Головуючий у І інстанції Величко В.М. Провадження № 33/780/591/13 Доповідач у 2 інстанції Нагорний Категорія 231 11.09.2013
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 вересня 2013 року м. Київ
Суддя судової палати з кримінальних справ Апеляційного суду Київської області Нагорний А.М., розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу захисника ОСОБА_2 в інтересах ОСОБА_3 на постанову Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 02 серпня 2013 року, якою ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, який проживає за адресою: АДРЕСА_1 - притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 166-9 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 1 700 ( одна тисяч сімсот гривень ) гривень на користь держави.
З Протоколу про адміністративне правопорушення № 17/17-4/21 від 01.07.2013р. вбачається, що відповідно до виписки Першої Київської філії Пат «Інтеграл - банк» за 29.06.2011 на розрахунковий рахунок ТДВ «СТРАХОВИК» НОМЕР_2 (ТДВ СК «СЯЙВО», що є правонаступником ТДВ «СТРАХОВИК» згідно із Статутом, затвердженим протоколом Зальних зборів учасників ТДВ «СТРАХОВИК» від 01.12.2011 №36), до ПрАТ «Луганський патронний завод» (код за ЄДРПОУ 32201889) перераховані кошти у сумі 430 790, 20 грн. у вигляді страхового платежу, згідно з Генеральним договором добровільного страхування фінансових ризиків від 20.07.2010 30720/01-Ф.
Фінансова операція здійснена 29.06.2011 на суму 430 790,20 грн. була виявлена та внесена до реєстру фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу за формою №2ФМ (далі - реєстр), 10.06.2013 за порядковим номером - 1468 та в той же день файлом 2А22Х2356А.001 повідомлення про здійснену операцію відправлено до Держфінмоніторингу України.
Відповідно до виписки Київської філії ПА „Інтеграл - банк" за 27.06.2012 по розрахунковому рахунку НОМЕР_1 та платіжного доручення від 27.06.2012 №185, ТОВ ..ВІРА МТ" (код за ЄДРПОУ 33305760) 27.06.2012 перерахована сума 168 000,00 грн. за призначенням платежу - страховий платіж згідно договорів добровільного страхування фінансових ризиків від 12.04.2012 №0412/01-Ф та від 25.05.2012 №0525/02-Ф.
Фінансова операція здійснена 27.06.2012 на суму 168 000,00 грн. була виявлена та внесена до реєстру фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу за формою №2ФМ, 10.06.2013 за порядковим номером - 1469 та в той же день файлом 2А22Х2356А.002 повідомлення про здійснену операцію відправлено до Держфінмоніторингу України.
Відповідно до пункту 12 частини І статті 15 Закону, фінансові операції вказані у пунктах 1-2 даного протоколу підлягають обов'язковому фінансовому моніторингу, який здійснений з порушеннями вимог:
- пункту 3 частини другої статті 6 Закону України „Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму" щодо обов'язку суб'єкта первинного фінансового моніторингу забезпечувати виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, до початку, у процесі, в день виникнення підозр, після їх проведення або при спробі їх проведення чи після відмови клієнта від їх проведення;
- пункту 15 Порядку взяття на облік суб'єктів первинного фінансового моніторингу, реєстрації ними фінансових операцій, що підлягають фінансового моніторингу, і подання Державній службі фінансового моніторингу інформації про зазначенні та інші фінансові операції, що можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2010 № 747, щодо забезпечення виявлення фінансових
операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, до початку, в процесі, але не пізніше наступного робочого дня після їх проведення, або в день виникнення підозри, або під час спроби їх проведення чи після відмови клієнта від їх проведення;
- пунктів 7.2, 7.5 розділу VII Положення про здійснення фінансового моніторингу фінансовими установами, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 05.08.2003 № 25, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.08.2003 за № 715/8036, щодо виявлення та реєстрації інформації про фінансову операцію в порядку, встановленому законодавством.
Відповідно виписки ПАТ .Днтеграл-банк" за 26.06.2012 по розрахунковому рахунку ТДВ „СК „СЯЙВО" № 2650Ю22402 ТОВ^МАЗТРАНССЕРВІС" (код за ЄДРПОУ 35428907) перераховано кошти у сумі 185 173.90 гри, згідно з договором добровільного страхування наземного транспорту від 02.04.2012
Фінансова операція здійснена 26.062012 на суму 185 173,90 грн. 27.06.2012р. і була внесена до реєстру фінансових операцій, що підлягають фіскальному моніторингу за формою №2ФМ за порядковим номером -818 та в той же день файлом 2А22Х2356К.СОО відправлено повідомлення до Держфінмоніторингу України інформацію про здійснену операцію.
Разом з тим, фінансова операція, яка була внесена до реєстру фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу за формою №2ФМ, за номером 818 з визначеною у полях „550" та „560" сумою операції - 185 000,00 грн., яка не відповідає дійсності (фактично здійснена фінансова операція на суму 185 173, 90 грн.), що є порушенням:
- статті 12 Закону, щодо порядку подання інформації про фінансову операцію, що передбачено частиною третьою Інструкції щодо заповнення форм обліку та подання інформації, пов'язаної із здійсненням фінансового моніторингу, затвердженої Наказом Державного Комітету фінансового моніторингу України від 26.08.2010 № 149 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 06.10.2010 за №891/18186;
- пункту 5 частини другої статті 6 Закону, щодо обов'язку суб'єкта первинного фінансового моніторингу забезпечувати реєстрацію фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, не пізніше наступного робочого дня з дати їх виявлення;
- підпункту „а" пункту 6 частини другої статті 6 Закону, щодо обов'язку суб'єкта первинного фінансового моніторингу повідомляти Спеціально уповноважений орган про фінансові операції, що підлягають обов'язковому фінансовому моніторингу протягом трьох робочих днів з дня їх реєстрації або спроби їх проведення;
- пункту 7.5. розділу VII Положення про здійснення фінансового моніторингу фінансовими установами, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 05.08.2003 № 25, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 15.08.2003 № 715/8036.
У період з 01.06.2009 по 12.07.2012 працівником ТДВ „СК „СЯЙВО", відповідальним за проведення фінансового моніторингу, був призначений директор (заступник директора) ОСОБА_3 (накази про призначення від 01.06.2009 №5 та від 05.01.2012 №3-к), який пройшов підготовку в Центрі підготовки і перепідготовки кадрів та інформаційно-аналітичного забезпечення страхової діяльності по базовому курсу навчання „Практика впровадження Закону України „Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" та інших нормативних актів, які регулюють проведення первинного фінансового моніторингу та отримав сертифікат від 23.07.2009 № 6817.
Відповідальним за проведення фінансового моніторингу ТДВ „СК „СЯЙВО" ОСОБА_3 вчинено адміністративне правопорушення передбачене частиною першою статті 166-9 КУпАП в частині несвоєчасного подання та подання недостовірної інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади із спеціальним статусом з питань фінансового моніторингу.
На вказану постанову представник правопорушника адвокат ОСОБА_2 подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду скасувати, а провадження по справі закрити, в звязку з пропущенням строку для притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Обґрунтовуючи апеляційну скаргу представник вказує, що правопорушення щодо не повідомлення в триденний строк про здійснення операцій до Держфінмоніторингу України були виявлені лише 18.06.2013 року та оформлені актом №87/17-4 ФМ. На підставі акту від 01.07.2013р. було складено оскаржу вальний протокол. Так, не повідомлення ОСОБА_3 Нацкомфінпослуг про здійснення фінансових операцій необхідно віднести до разових правопорушень, оскільки відповідальність наступає не з моменту виявлення, як це відбувається у тривалих, а з моменту пропуску триденного строку.
В судове засідання апеляційної інстанції учасники розгляду не з'явились, про час і місце розгляду справи - повідомлені належним чином.
Перевіривши матеріали справи, постанову суду і доводи апеляції вважаю її необґрунтованою.
Не подавши до компетентного органу дані і реквізити здійсненої фінансової операції, які, згідно вимог чинного законодавства посадова особа мала подати, - встановлює знаходження такої особи в стані постійного правопорушення. Тому рішення відповідного органу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 і складення стосовно нього адміністративного протоколу є обгрунтованим.
При таких обставинах вважаю, що суд першої інстанції повно, об'єктивно і неупереджено перевірив всі обставини притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності і прийняв мотивоване і законне рішення, підстав для його зміни чи скасування - не вбачаю.
Керуючись ст.294 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу адвоката ОСОБА_2 залишити без задоволення, а постанову Бориспільського міськрайонного суду Київської обл. від 02 серпня 2013р. стосовно ОСОБА_3 - без зміни.
Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя: А.М.Нагорний
Суд | Апеляційний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2013 |
Оприлюднено | 12.09.2013 |
Номер документу | 33396569 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Величко В. П.
Адмінправопорушення
Апеляційний суд Київської області
Нагорний А. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні