11.09.2013
Справа № 252/8113/13-а
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 вересня 2013 року суддя Микитівського районного суду м. Горлівки Донецької області Дубовик Р.Є., розглянувши у скороченому провадженні в м. Горлівка справу адміністративного судочинства за позовом ОСОБА_2 до Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради про визнання дій неправомірними та стягнення недоотриманої щомісячної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, -
В С Т А Н О В И В:
23.07.2013 року ОСОБА_2 звернулась до суду з адміністративним позовом, в якому просить: визнати неправомірним дії Микитівського УПСЗН Горлівської міської ради щодо призначення, нарахування та виплати їй не в повному обсязі допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 23 січня 2013 року по 31 липня 2013 року у розмірі, меншому за встановлений ст. 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням»; стягнути з Микитівського УПСЗН Горлівської міської ради на її користь недонараховану щомісячну державну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 23 січня 2013 року по 31 липня 2013 року згідно до ст. 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» з урахуванням виплачених сум та підвищення виплат відповідно до прожиткового мінімуму, посилаючись на те, що відповідач протягом спірного періоду часу неправомірно виплачував їй допомогу по догляду на дитину в неналежному розмірі, чим порушив її права на гарантовану державою матеріальну підтримку материнства та належний соціальний захист.
Відповідач у строк, передбачений п.2 ч.5 ст.183-2 КАС України, надав суду заперечення проти позову, в яких позовні вимоги позивача не визнав за наступних підстав: як одержувач допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку позивач перебуває на обліку в Микитівському УПСЗН, як застрахована в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування особа. З 01.01.2008 року Верховною Радою України внесені зміни до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» (зі змінами), виклавши частину першу статті 15 в такій редакції: «Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень». Відповідно до пункту 3 Прикінцевих положень закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» (зі змінами) допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між: 100 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців. В даних розмірах позивачу і була виплачена допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Також, зазначивши, що позивачем без поважних причин пропущено шестимісячний строк звернення до адміністративного суду, який визначено пунктом 2 статті 99 КАС України і обчислюється з дня, коли позивач дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Наполягав на тому, що для позивача відсутні законодавчі підстави для перерахунку та виплати грошової допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на невідповідність позовних вимог законодавству України.
Оцінивши повідомлені сторонами обставини, суд вважає, що позов підлягає задоволенню за наступних підстав:
Судом встановлено, що позивач має на утриманні малолітню дитину - ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтверджується копією свідоцтва про народження серії ІНФОРМАЦІЯ_3 та перебуває на обліку в Микитівському УПСЗН Горлівської міської ради з квітня 2012 року як одержувач допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі 130,00 грн. на місяць та як особа застрахована у системі соціального загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Микитівське УПСЗН Горлівської міської ради на підставі заяви ОСОБА_2 та Наказу ПП «Бель» № 21/к-1 від 10.4.2012 року «Про надання відпустки по догляду за дитиною» призначило ОСОБА_2 до виплати суми за період з 10.04.2012 року по 14.02.2015 року в розмірі 130,00 грн. щомісячно.
22 січня 2013 року ОСОБА_2 звернулася до УПСЗН за перерахунком допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з урахуванням доходів сім'ї. Допомога призначена у розмірі: з 01.01.2013 р. по 30.06.2013 р. - 635,61 грн. (130,00 грн. + 505,61 грн. доплата з урахуванням доходів сім'ї).
15 липня 2013 року ОСОБА_2 звернулася до УПСЗН за перерахунком допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з урахуванням доходів сім'ї. Допомога призначена у розмірі: з 01.07.2013 р. по 30.11.2013 р. - 599,99 грн. (130,00 грн. + 469,99 грн. доплата з урахуванням доходів сім'ї).
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України від 21.11.1992 р. «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» (зі змінами в редакції Закону від 22.03.2001 р.) - допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.
З 01.01.2008 року Верховною Радою України внесені зміни до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», виклавши частину першу статті 15 в такій редакції: «Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень» (пункт 23 розділу 11 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» 28.12.2007 р. №107-VI).
Статтею 1 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» встановлено, що порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми та перелік документів, необхідних для призначення допомоги за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
До 01 січня 2008 року - дати набрання чинності Законом України від 28.12.2007 р. № 107-VІ «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (далі - Закон № 107-VІ) - правовідносини щодо виплати допомоги регулювалися Законом України від 21.11.1992 р. № 2811-ХІІ «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» (далі - Закон № 2811-XII), дія якого поширювалася на осіб, незастрахованих в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (стаття 13) та Законом № 2240-ІІІ, який поширював свою дію на застрахованих у зазначеній системі осіб. Розмір допомоги також визначався цими Законами. Зокрема, статтею 43 Закону України від 18.01.2001 р. № 2240-ІІІ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» (далі Закон № 2240-ІІІ), було передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Пунктами 23, 25 розділу II Закону № 107-VІ були внесені відповідні зміни до Закону № 2811-ХІІ та Закону № 2240-ІІІ. Зокрема, змінами до статті 13 Закону № 2811-XII його дію поширено на застрахованих осіб, а із Закону № 2240-ІІІ було виключено статті 40-44.
Конституційний Суд України рішенням від 22.05.2008 р. № 10-рп/2008 визнав неконституційними низку положень Закону № 107-VІ, в тому числі й пункт 25 розділу II Закону № 107-VІ щодо виключення статей 40-44 Закону № 2240-ІІІ.
Пунктом 2 розділу ІІІ Закону № 107-VІ було передбачено, що розділ II цього Закону діє до 31 грудня 2008 року.
Таким чином, з часу проголошення Рішення № 10-рп/2008 Конституційним Судом України відновили свою дію вищезазначені положення Закону № 2240-ІІІ, а з 01 січня 2009 року - статті 13, 15 Закону № 2811 -XII.
Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми був затверджений постановою Кабінету Міністрів України 27.12.2001 р. № 1751 саме на виконання Закону № 2811-ХІІ (пункт 1). Новий акт уряду на виконання статті 45 Закону № 2154-VІ не приймався.
Розміри і порядок виплати допомоги відповідно до Закону № 2240-ІІІ на виконання статті 45 Закону № 2154-VІ Кабінетом Міністрів України не визначалися.
Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми був затверджений постановою Кабінету Міністрів України 27.12.2001 р. № 1751 на виконання Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми».
Згідно п. 17-24 вказаного Порядку, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується у розмірі, що дорівнює різниці між: з 01 січня 2008 р. - 50 відсотками, з 01 січня 2009 р. - 75 відсотками, з 01 січня 2010 р. - 100 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менш як 130,00 гривень. Для призначення допомоги в розмірі, який перевищує мінімальний, заявник надає в установленому порядку довідку про склад сім'ї і декларацію про доходи і майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи всіх членів сім'ї). Форма заяви затверджена Наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 08.06.2006р. № 215. Сукупний дохід розраховується згідно Методиці обчислення сукупного доходу сім'ї для всіх видів соціальної допомоги, зареєстрованої в Міністерстві Юстиції України 07.02.2002р. за № 112/6400. Згідно Методиці, в дохід входять нарахована заробітна платня, інші грошові виплати, які мають систематичний характер у тому числі і доходи від підприємницької діяльності. В сукупний дохід не включається відповідна допомога, для призначення якої обчислюється сукупний дохід.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України.
Оскільки судом встановлено, що спір між позивачем та відповідачем щодо виплати допомоги виник з 23 січня 2013 року, а позивач ОСОБА_2 є застрахованою особою у системі соціального загальнообов'язкового державного соціального страхування, то за таких обставин суд приходить до висновку, що на відносини щодо виплати допомоги такій особі у зазначеному періоді поширюються норми спеціального Закону (яким є Закон № 2240-ІІІ), відповідно до статті 43 якого, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.
На підставі вищевикладеного, суд дістає висновку, що позов підлягає задоволенню, а саме: дії відповідача щодо призначення, нарахування та виплати сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 23 січня 2012 року по 31 липня 2013 року нижче прожиткового мінімуму встановленого для дітей віком до шести років є протиправними та такими, що суперечать діючому законодавству.
Згідно Закону України «Про державний бюджет на 2013 рік» прожитковий мінімум для дітей віком до 6 років становить з 1 січня - 972 грн. Таким чином недоплата з 23 січня 2013 року по 31 липня 2013 року становить: 2151,51 грн. із розрахунку:
- з 23.01.2013 року по 31.01.2013 року: (972 грн. : 31 дн.) х 9 дн. - (635,61 грн. : 31 дн.) х 9 дн. = 97,65 грн.;
- з 01.02.2013 року по 30.06.2013 року: (972 грн. х 5 міс.) - (635,61 грн. х 5 міс.) = 1681,95 грн.;
- з 01.07.2013 року по 31.07.2013 року: (972 грн.) - (599,99 грн.) = 372,01 грн.;
- 97,65 грн. + 1681,95 грн. + 372,01 = 2151,61 грн.
За таких обставин з Микитівського УПСЗН Горлівської міської ради на користь ОСОБА_2 слід стягнути суму недоотриманої щомісячної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 23 січня 2013 року по 31 липня 2013 року в сумі 2151,61 грн.
Керуючись ст. 183-2 КАС України, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов ОСОБА_2 задовольнити.
Визнати протиправними дії Микитівського УПСЗН Горлівської міської ради щодо призначення, нарахування та виплати ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 23 січня 2013 року по 31 липня 2013 року нижче прожиткового мінімуму, встановленого для дітей віком до шести років.
Стягнути з Микитівського УПСЗН Горлівської міської ради (ідентифікаційний код 25967542) на користь ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, (ідентифікаційний номер НОМЕР_1), недоотриману щомісячну державну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 23 січня 2013 року по 31 липня 2013 року в сумі 2151 (дві тисячі сто п'ятдесят одна) грн. 61 коп.
На постанову до Донецького апеляційного адміністративного суду через Микитівський районний суд м. Горлівки може бути подана апеляція протягом 10 днів з отримання копії постанови.
Суддя: Р.Є.Дубовик
Суд | Микитівський районний суд м.Горлівки |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2013 |
Оприлюднено | 17.09.2013 |
Номер документу | 33407270 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Микитівський районний суд м.Горлівки
Дубовик Р. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні