ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 09 вересня 2013 р. Справа № 821/3051/13-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Херсонській області до Верхньоторгаївської сільської ради про зобов'язання вчинити певні дії, встановив: Державна фінансова інспекція в Херсонській області (далі – позивач, ДФІ) звернулась до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Верхньоторгаївської сільської ради Нижньосірогозького району Херсонської області (далі – відповідач, сільська рада), в якому просить зобов'язати відповідача виконати в пункт 11 вимоги від 22.05.2013 р. №43-29/852, а саме: вжити заходи по стягненню з КП «Світанок» коштів загального фонду сільського бюджету, отриманих як бюджетне фінансування в сумі 23000 грн. Згодом від позивача надійшла заява про зменшення позовних вимог, відповідно до якої відповідачем надано позивачу докази вжитих заходів по усуненню порушень, а саме відшкодовано коштів, в частині повернення до загального фонду сільського бюджету, таким чином відповідачем станом на 27.08.2013 р. усунуто порушень на загальну суму 21000,00 грн., залишок невідшкодованої суми складає 17000,00 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що в ході проведення ревізії сільського бюджету та фінансово-господарської діяльності у Верхньоторгаївській сільській раді за період з 01.04.2010 р. по 01.04.2013 р. були виявлені допущені відповідачем порушення законодавства, про що складено акт від 18.05.2013 р. № 43-27/7 На підставі складеного акту за результатами вказаної перевірки Генічеською міжрайонною державною фінансовою інспекцією надіслано на адресу Верхньоторгаївської сільської ради лист-вимогу від 22.05.2013р. № 43-29/852, яким зобов'язано вжити відповідача заходи щодо усунення вказаних у вимозі порушень, про що повідомити ДФІ в строк до 19.07.2013 р. Відповідач в повному обсязі цю вимогу не виконав в установлені строки, що стало підставою для звернення позивача до суду. Станом на день розгляду даної справи, тобто 09.09.2013 р. позивача просить зобов"язати Верхньоторгаївську сільську раду Нижньосірогозького району Херсонської області виконати пункт 11 вимоги Генічеської міжрайонної державної фінансової інспекції від 22 травня 2013 року № 43-29/852 в частині вжиття заходів по стягненню з Комунального підприємства "Світанок" коштів загального фонду сільського бюджету, отриманих як бюджетне фінансування в сумі 17000,00 грн.. В судове засідання сторони не з'явились, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлені належним чином. Позивач надіслав заяву, в якій вказав, що позов підтримує в повному обсязі та просить розглянути справу в порядку письмового провадження. Відповідач надіслав заяву, відповідно до якої проти позову з урахуванням зменшення позовних вимог не заперечує та просить розглянути справу без їх участі. Враховуючи викладене та положення ст.ст. 122, 128 КАС України, суд розглядає справу у порядку письмового провадження. Розглянувши матеріали справи, оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав. Судом встановлено, що працівниками Генічеської міжрайонної ДФІ відповідно до п.5.3.6.1.1 плану роботи контрольно-ревізійної роботи ДФІ у Херсонській області на I квартал 2013 р. та на підставі направлення на проведення ревізії від 26.03.2013 р. №39 проведено ревізію сільського бюджету та фінансово-господарської діяльності у Верхньоторгаївській сільській раді Нижньосірогозького за період з 01.04.2010 р. по 01.04.2013 р. за наслідками якої складено акт ревізії від 18.05.2013 р. № 43-27/7. Згідно цього акту, фінансовою інспекцією встановлені допущені відповідачем порушення вимог чинного законодавства. Так, Верхньоторгаївською сільською радою Нижньосірогозького району згідно рішення XXX сесії шостого скликання від 28.12.2012 року №149 «Про сільський бюджет на 2013 рік» п.3 затверджено загальний обсяг видатків сільського бюджету на 2013р. по загальному фонду в сумі 815000,00 грн. Згідно додатку про розподіл видатків сільського бюджету на 2013 рік за головними розпорядниками коштів визначено фінансування за рахунок загального фонду по КФК 100302 «Комбінати комунальних підприємств, районні виробничі об'єднання та інші підприємства, установи та організації житлово- комунального господарства» в сумі 38000,00 грн. Проте п.6 вищезазначеного рішення затверджено в складі видатків сільського бюджету кошти на реалізацію регіональних галузевих програм на загальну суму 36150,00 грн. В переліку регіональних програм, які фінансуються за рахунок коштів сільського бюджету у 2013 році не визначено фінансування програми соціально-економічного розвитку по КФК 100302 «Комбінати комунальних підприємств, районні виробничі об'єднання та інші підприємства, установи та організації житлово-комунального господарства» в сумі 38000 грн. Кошти перераховано СКП «Світанок» в січні-лютому 2013 року в сумі 38000грн. як одержувачу бюджетних коштів. В ході перевірки питання використання одержувачем бюджетних коштів до Управління Державної казначейської служби у Нижньосірогозькому районі було направлено запит щодо надання плану використання бюджетних коштів СКП «Світанок» на 2013 рік. Згідно отриманої відповіді встановлено, що план використання бюджетних коштів на 2013 рік комунальне підприємство не складало, чим порушено вимоги п.9, 31, 34 вищевказаного Порядку №228. В ході проведення ревізії сільського бюджету та фінансово- господарської діяльності у Верхньоторгаївській сільській раді було проведено зустрічну звірку у КП «Світанок», якою встановлено, що в січні-лютому 2013р. за КЕКВ 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам та організаціям» кошти в сумі 38000,00 грн. перераховані на розрахунковий рахунок підприємства. Таким чином, ревізією встановлено, що в порушення вимог ст.2 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010р. №2456-VI, СКП «Світанок» який не має статусу бюджетної установи (одержувач бюджетних коштів), в ревізійному періоді не був уповноважений розпорядником бюджетних коштів (сільською радою) на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою (використання коштів по бюджетній програмі не затверджувалось рішенням сесії), але в ревізійному періоді отримував кошти загального фонду сільського бюджету як бюджетне фінансування в сумі 38000,00 грн. Порушення призвело до матеріальної шкоди Верхньоторгаївській сільської ради в сумі 38000,00 грн. Станом на 27.08.2013р. частково не усунуто порушення, а саме не відшкодована сума 17000,00 грн. Генічеською міжрайонною державною фінансовою інспекцією надіслано на адресу Верхньоторгаївської сільської ради лист-вимогу від 22.05.2013 р. № 43-29/852, пунктом 11 якої відповідача зобов'язано вжити заходи щодо усунення вищезазначеного порушення. Станом на час розгляду справи відповідачем частково не виконано ці вимоги, що не спростовується відповідачем. Вирішуючи даний спір, суд виходить з наступного. Відповідно до ст.ст. 1, 2 Закону України “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні” від 26 січня 1993 року № 2939-XII (далі – Закон № 2939-XII), здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю). Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірок державних закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України. Статтями 8 та 10 Закону № 2939-XII визначено основні функції органів державного фінансового контролю та вичерпний перелік їх прав. З матеріалів справи вбачається, що позивачем дотримані всі вимоги чинного законодавства України щодо організації та проведення ревізії бюджету та фінансово-господарської діяльності в Верхньоторгаївській сільській раді Нижньосірогозького району Херсонської області. Суд, вивчивши заяву відповідача про визнання позовних вимог, а також врахувавши, що відповідачем станом на 27.08.2013 р. частково виконана вимога про усунення порушень від 22.05.2013 р. № 43-29/852, дійшов до висновку, що факт правомірності та порядку організації та проведення вищезазначеної ревізії не оспорюється відповідачем. Згідно із пунктом 7 статті 10 Закону № 2939-XII органу державного фінансового контролю надається право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства. Відповідно до частини другої статті 15 Закону № 2939-XII законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно з пунктом 10 статті 10 Закону № 2939-XII, органу державного фінансового контролю надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів. Враховуючи вищевикладене, а також заяву позивача про зменшення позовних вимог, у зв'язку з частковим виконанням вимоги, та фактичне визнання відповідачем позовних вимог, що підтверджується поданою відповідачем заявою про не заперечення проти даного адміністративного позову, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Керуючись ст.ст. 122, 128 158, 160, 162-163 КАС України, суд – постановив: Адміністративний позов задовольнити. Зобов"язати Верхньоторгаївську сільську раду Нижньосірогозького району Херсонської області (код ЄДРПОУ
33810125) виконати пункт 11 вимоги Генічеської міжрайонної державної фінансової інспекції від 22 травня 2013 року № 43-29/852 в частині вжиття заходів по стягненню з Комунального підприємства "Світанок" коштів загального фонду сільського бюджету, отриманих як бюджетне фінансування в сумі 17000,00 (сімнадцять тисяч) гривень. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Пекний А.С. кат. 9.3