Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 вересня 2013 року Справа № 805/12048/13-а
приміщення суду за адресою: м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Зінченко О.В. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області до Приватного підприємства «Строй Крафт» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Приватного підприємства «Строй Крафт» шляхом повної заборони робіт при виконанні робіт на висоті понад 5 метрів, а також монтаж будівельних лісів та малярних робіт без ПВР на об'єкті «Храмовий комплекс Св. Петра та Февронії» у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей,-
в с т а н о в и в :
15 серпня 2013 року Територіальне управління Держгірпромнагляду у Донецькій області (далі - позивач, Територіальне управління Держгірпромнагляду) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Приватного підприємства «Строй Крафт» (далі - відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Приватного підприємства «Строй Крафт» шляхом повної заборони робіт при виконанні робіт на висоті понад 5 метрів, а також монтаж будівельних лісів та малярних робіт без ПВР на об'єкті «Храмовий комплекс Св. Петра та Февронії» у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що відповідно до направлення на перевірку № 017/03-830 від 12 серпня 2013 року у період з 12 по 13 серпня 2013 року посадовою особою теруправління проведено планову перевірку суб'єкта господарювання - Приватного підприємства «Строй Крафт», код ЄДРПОУ 36168175, розташованого за адресою: 83050, Донецька область, м. Донецьк, вул. Артема, 86А, на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки (арк. справи 28,29-33).
Під час означеної перевірки виявлено 2 порушення вимог нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Посилаючись на вказані обставини та у зв'язку із тим, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, керуючись частиною другою 2 статті 19 Конституції України, частиною п'ятою статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», пунктом 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11 серпня 2011 року за № 826, позивач просив застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Приватного підприємства «Строй Крафт» шляхом повної заборони робіт при виконанні робіт на висоті понад 5 метрів, а також монтаж будівельних лісів та малярних робіт без ПВР на об'єкті «Храмовий комплекс Св. Петра та Февронії» у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.
Згідно з ухвалою суду від 19 серпня 2013 року розгляд справи здійснюється у порядку скороченого провадження суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, відповідно до вимог частини 4 статті 183-2 КАС України.
Відповідачу направлена ухвала про відкриття скороченого провадження, яка отримана ним 29 серпня 2013 року, про що свідчить поштове повідомлення (арк. справи 36).
09 вересня 2013 року на адресу суду через канцелярію надійшла заява від Приватного підприємства «Строй Крафт» (арк. справи 38), в якій відповідач вказує на те, що визнає позовні вимоги у повному обсязі та проти їх задоволення не заперечує.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно до пункту 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року за № 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.
Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
Відповідно до пункту 6 даного Положення Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.
Наказом Держгірпромнагляду України від 02 грудня 2011 року за № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Донецькій області, згідно пункту 1 якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпомнагляду України та їй підпорядковується.
За приписами статті 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Згідно статті 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Підпунктом 7 пункту 4 вказаного Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Донецькій області встановлено, що Територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань: здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища; проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.
Відповідно до пункту 2.1 «Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України», затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України № 826 від 11 серпня 2011 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2011 року за № 1531/20269, державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом проведення посадовими особами Держгірпромнагляду України згідно з цим Положенням перевірок (обстежень) установ, підприємств, організацій, їх відокремлених підрозділів, філій, представництв, юридичних осіб, фізичних осіб, що використовують найману працю (далі - суб'єкти господарювання), у тому числі окремих виробничих об'єктів суб'єктів господарювання - виробничих цехів та дільниць, машин і механізмів, промислових майданчиків, інших відокремлених виробничих структурних підрозділів (далі - об'єкти перевірки).
Як встановлено судом і підтверджується матеріалами адміністративної справи, на підставі направлення № 017/03-830 від 12 серпня 2013 року, що видано відповідно до наказу № 680 від 21 червня 2013 року, посадовими особами Держгірпромнагляду у Донецькій області проведено планову перевірку Приватного підприємства «Строй Крафт», розташованого за адресою: 83050, Донецька область, м. Донецьк вул. Артема, 86А, на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки (арк. справи 28), за результатами якої складено акт перевірки № 017/03-094 від 13 серпня 2013 року (арк. справи 29).
Зі змісту наведеного акту перевірки вбачається, що перевіркою встановлені 2 порушення відповідачем вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки при експлуатації електрообладнання, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме в порушення вимог статті 13 та 21 Закону України «Про охорону праці»:
- роботи на висоті /відм. +29.00м.осі 3-6, ряди Е-В/ по зведенню металевих трубних будівельних лісів для виробництва малярних робіт ведуться без Дозволу Територіального управління Держгірпромнагляду по Донецькій області на виконання робіт підвищеної небезпеки, чим порушено вимоги п.18 ст.21 ЗУ № 2694 «Про охорону праці», а саме: порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
- роботи по зведенню металевих трубних будівельних лісів, змонтованих всередині будівлі на відм.+0.00м / осі 3-6, ряди Е-В/ виконуються без ППР, чим порушено вимоги п.4.2. ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві».
Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Відповідно до наведеного вище Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Пунктом 2.26 цього ж Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:
порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;
порушень вимог Кодексу України про надра;
відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;
виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
За приписами частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідачем не надані суду докази того, що виявлені в акті перевірки № 027-7/3 від 07 серпня 2013 року порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, усунуті, а судом такі обставини не встановлені.
Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Згідно пункту 10 частини 1 статті 256 КАС України, негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.
Крім того, суд зазначає, що статтею 106 КАС України та статтею 3 Закону України «Про судовий збір» передбачений обов'язок позивача сплатити судовий збір у належному розмірі під час подання адміністративного позову.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 12 серпня 2013 року судом задоволено клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення по справі. На момент ухвалення рішення судовий збір залишається несплаченим.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Таким чином, судовий збір у розмірі 34,41 грн. підлягає стягненню з позивача на користь Державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7-12, 69-72, 87-98, 122-163, 183-3, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області до Приватного підприємства «Строй Крафт» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Приватного підприємства «Строй Крафт» шляхом повної заборони робіт при виконанні робіт на висоті понад 5 метрів, а також монтаж будівельних лісів та малярних робіт без ПВР на об'єкті «Храмовий комплекс Св. Петра та Февронії» у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей, - задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Приватного підприємства «Строй Крафт»: (код ЄДРПОУ 36168175, адреса: 83050, Донецька область, м. Донецьк, вул. Артема, 86А), шляхом повної заборони робіт при виконанні робіт на висоті понад 5 метрів, а також монтаж будівельних лісів та малярних робіт без ПВР на об'єкті «Храмовий комплекс Св. Петра та Февронії» у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.
Стягнути з Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області (код ЄДРПОУ 37968280) на користь Державного бюджету України (р/р 31217206784005, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Донецькій області, МФО банку - 834016, ЄДРПОУ отримувача - 38034015) судовий збір у сумі 34,41 грн.
Постанова в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача підлягає негайному виконанню.
Відповідно до частин 12-13 статті 183-2 КАС України, особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Зінченко О.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2013 |
Оприлюднено | 12.09.2013 |
Номер документу | 33409528 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зінченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні