9.4.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
09 вересня 2013 року Справа № 812/5748/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Захарової О.В.,
при секретарі: Білоконі Д.І.,
за участю:
представника позивача: Болдира Є.Г. (довіреність від 04.02.2013 №8),
представник відповідача: не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 680,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
27 червня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 680,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Публічним акціонерним товариством «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» порушено вимоги законодавства про цінні папери, а саме ст.ст. 35, 36 Закону України «Про акціонерні товариства». Повідомлення про проведення 21.06.2012 загальних зборів акціонерів ПАТ «ГЗФ «Михайлівська», яке опубліковане у офіційному друкованому виданні «Відомості Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку» від 18.05.2012 №93, не містить посадової особи товариства, відповідальної за порядок ознайомлення акціонерів з документами.
Такі дії Публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» підпадають під правопорушення, відповідальність за яке передбачена п.5 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
У зв'язку з цим, керуючись ст.ст. 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ри нку цінних паперів в Україні», 28.12.2012 уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні Публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» була винесена постанова №1294-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у загальному розмірі 680,00 гривень. Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржувались, копій платіжних документів на підтвердження виконання постанов до Донбаського територіального управління НКЦПФР не надходило, що свідчить про несплату відповідачем суми штрафу в Держбюджет.
У зв'язку з чим, позивач просив суд стягнути з Публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» суму штрафних санкцій у загальному розмірі 680,00 грн. в дохід Державного бюджету України.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, причини неявки суду невідомі.
Відповідно до частини 6 статті 71 та частини 4 статті 128 КАС України суд вирішує справу за відсутності сторін на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали адміністративної справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 КАС України суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» №448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - ЗУ №448).
Відповідно до ст.5 ЗУ №448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно із абзацом 2 ст.1 ЗУ №448 державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Зі ст.6 ЗУ №448 вбачається, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.01.2012 №217 затверджено Положення про Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно п.1 Положення про Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить до системи Комісії, є підпорядкованим та підзвітним Комісії.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.7 ЗУ №448 до основних завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відноситься захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Згідно п.10 ст. 8 ЗУ №448 національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Пунктом 14 ч.1 ст.8 Закону України №448 передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно ч.1 ст.12 ЗУ №448 уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Згідно ч.5 ст.12 ЗУ №448 уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Порядок створення, діяльності, припинення, виділу акціонерних товариств, їх правовий статус, права та обов'язки акціонерів визначає Закон України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008 №514-VI.
Згідно ст.35 Закону України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008 №514-VI Письмове повідомлення про проведення загальних зборів акціонерного товариства та їх порядок денний надсилається кожному акціонеру, зазначеному в переліку акціонерів, складеному в порядку, встановленому законодавством про депозитарну систему України, на дату, визначену наглядовою радою, а в разі скликання позачергових загальних зборів на вимогу акціонерів у випадках, передбачених частино шостою статті 47 цього Закону, - акціонерами, які цього вимагають. Встановлена дата не може передувати дню прийняття рішення про проведення загальних зборів і не може бути встановленою раніше, ніж за 60 днів до дати проведення загальних зборів.
Письмове повідомлення про проведення загальних зборів та їх порядок денний надсилається акціонерам персонально (з урахуванням частини другої цієї статті) особою, яка скликає загальні збори, у спосіб, передбачений статутом акціонерного товариства, у строк не пізніше ніж за 30 днів до дати їх проведення. Повідомлення розсилає особа, яка скликає загальні збори, або особа, яка веде облік прав власності на акції товариства у разі скликання загальних зборів акціонерами.
Товариство не пізніше ніж за 30 днів до дати проведення загальних зборів публікує в офіційному друкованому органі повідомлення про проведення загальних зборів. Публічне акціонерне товариство додатково надсилає повідомлення про проведення загальних зборів та їх порядок денний фондовій біржі, на якій це товариство пройшло процедуру лістингу, а також не пізніше ніж за 30 днів до дати проведення загальних зборів розміщує на власній веб-сторінці в мережі Інтернет інформацію, передбачену частиною третьою цієї статті.
У разі реєстрації акцій на ім'я номінального утримувача повідомлення про проведення загальних зборів та порядок денний надсилається номінальному утримувачу, який забезпечує персональне повідомлення акціонерів, яких він обслуговує.
Повідомлення про проведення загальних зборів акціонерного товариства має містити такі дані:
1) повне найменування та місцезнаходження товариства;
2) дата, час та місце (із зазначенням номера кімнати, офісу або залу, куди мають прибути акціонери) проведення загальних зборів;
3) час початку і закінчення реєстрації акціонерів для участі у загальних зборах;
4) дата складення переліку акціонерів, які мають право на участь у загальних зборах;
5) перелік питань, що виносяться на голосування;
6) порядок ознайомлення акціонерів з матеріалами, з якими вони можуть ознайомитися під час підготовки до загальних зборів.
Загальні збори акціонерів проводяться на території України, в межах населеного пункту за місцезнаходженням товариства, крім випадків, коли на день скликання загальних зборів 100 відсотками акцій товариства володіють іноземці, особи без громадянства, іноземні юридичні особи, а також міжнародні організації.
Відповідно до ч.1 ст.36 Закону України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008 №514-VI від дати надіслання повідомлення про проведення загальних зборів до дати проведення загальних зборів акціонерне товариство повинно надати акціонерам можливість ознайомитися з документами, необхідними для прийняття рішень з питань порядку денного, за місцезнаходженням товариства у робочі дні, робочий час та в доступному місці, а в день проведення загальних зборів - також у місці їх проведення. У повідомленні про проведення загальних зборів вказуються конкретно визначене місце для ознайомлення (номер кімнати, офісу тощо) та посадова особа товариства, відповідальна за порядок ознайомлення акціонерів з документами.
У разі якщо порядок денний загальних зборів передбачає голосування з питань, визначених статтею 68 цього Закону, акціонерне товариство повинно надати акціонерам можливість ознайомитися з проектом договору про викуп товариством акцій відповідно до порядку, передбаченого статтею 69 цього Закону.
Умови такого договору (крім кількості і загальної вартості акцій) повинні бути єдиними для всіх акціонерів.
Відповідно до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 №448/96 та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 №2272 (які були чинні до 01.01.2013), Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснює контроль за дотриманням в Донецькій та Луганській областях законодавства про цінні папери та при виявленні фактів порушень законодавства про цінні папери уповноважені особи складають акти про правопорушення на ринку цінних паперів, які в подальшому є підставою для винесення постанови про накладення штрафних санкцій.
З матеріалів справи вбачається, що Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку при розгляді документів, наданих відповідачем на заміну свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у зв'язку зі зміною найменування акціонерного товариства та зміною форми існування акцій Товариства, встановлено порушення ст.35 Закону України «Про акціонерні товариства», товариство не в повному обсязі опублікувало повідомлення про загальні збори акціонерів від 21.06.2012 у офіційному друкованому виданні «Відомості ДКЦПФР» №93 від 18.05.2012, в частині відсутності відомостей щодо посадової особи Товариства, відповідальної за порядок ознайомлення акціонерів з документами, необхідними для прийняття рішень з питань порядку денного.
28 листопада 2012 року уповноваженою особою Комісії винесена постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ «ГЗФ «Михайлівська» (а.с. 7).
19 грудня 2012 року уповноваженою особою Комісії складений Акт про правопорушення на ринку цінних паперів №1294-ДО-1-Е за порушення ПАТ «ГЗФ «Михайлівська» ст.35 Закону України «Про акціонерні товариства» (а.с. 8).
Постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 19 грудня 2012 року розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ «ГЗФ «Михайлівська» призначений на 28 грудня 2012 року (а.с. 9).
Відповідно до п.5 ч.1 ст.11 Закону України №448, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За опублікування інформації не в повному обсязі, постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №1294-ДО-1-Е від 28.12.2012 до відповідача застосована санкція у вигляді штрафу у розмірі 680,00 грн., який мав бути сплачений до Державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання постанови, шляхом перерахування коштів (а.с. 10).
Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №1294-ДО-1-Е від 28.12.2012 надіслана на адресу відповідача поштою (а.с. 11-12, 13).
Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за №120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Відповідач суму штрафу у розмірі 680,00 грн., накладену за постановою №1294-ДО-1-Е від 28.12.2012 у добровільному порядку не сплатив, постанову у встановленому законом порядку не оскаржив.
Оскільки відповідачем постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №1294-ДО-1-Е від 28.12.2012 у встановленому порядку не оскаржена, внаслідок чого вона на момент розгляду справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, також те, що в порушення вимог розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за №120/14811, штраф протягом 15 днів з дати отримання постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплачений, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Щодо питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.
Разом із позовною заявою позивачем було подане клопотання про звільнення його від сплати судового збору у зв'язку з відсутністю бюджетних асигнувань на сплату судового збору.
Відповідно до частини першої статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Згідно з частиною другою цієї статті якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року №3674-VI, який набрав чинності з 01 листопада 2011 року, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру сплачується судовий збір у розмірі одного відсотку розміру майнових вимог, але не менше 0,1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 2 розмірів мінімальних заробітних плат.
Суд не бере до уваги посилання позивача на те, що його кошторисом не передбачено витрати на сплату судового збору. Вказана обставина не є підтвердженням тяжкого матеріального стану та підставою для звільнення позивача від сплати судового збору.
Позивачем заявлено вимоги про стягнення з відповідача штрафних санкцій у сумі 680,00 грн. Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд дійшов висновку про стягнення з позивача на користь Державного бюджету України судового збору в розмірі 114,70 грн.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 09 вересня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 11 вересня 2013 року.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 17, 18, 88, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» про стягнення суми штрафної санкції у розмірі 680,00 грн., задовольнити повністю.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» (і.к. 00178554) суму штрафної санкції у розмірі 680,00 грн. (шістсот вісімдесят гривень 00 коп.) в дохід Державного бюджету України - р/р 31110106700004 в УДКС у м.Донецьку, код ЄДРПОУ 38033949, МФО 834016, код платежу 21081100.
Стягнути з Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 114,70 грн. (сто чотирнадцять гривень 70 копійок).
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови складений і підписаний 11 вересня 2013 року.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2013 |
Оприлюднено | 13.09.2013 |
Номер документу | 33435182 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні