ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2013 р. Справа № 804/10970/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Голобутовського Р.З. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Народна" про стягнення заборгованості в сумі 5100,00 грн., -
ВСТАНОВИВ :
14.08.2013 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, в якому просить стягнути з Кредитної спілки «Народна» штраф у сумі 5100,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за порушення вимог Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» позивачем 24.104.2013 р. прийнято постанову про застосування до відповідача штрафної санкції у розмірі 5100,00 грн., яка в добровільному порядку останнім не сплачена.
Представник позивача у судове засідання не прибув, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином.
Відповідач у судове засідання також не прибув про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся, але повернувся конверт з відміткою "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Всупереч вимогам ч. 1 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" про зміну місцезнаходження відповідач контролюючі органи не повідомив, тому відповідних змін до Єдиного державного реєстру внесено не було.
Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про дату, час та місце розгляду судової справи із його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Згідно ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
За таких обставин, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Кредитна спілка «Народна» є суб'єктом нагляду Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Пунктом 1 ст. 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі-Закон) визначено, що фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Повноваження національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг визначені у ст. 28 Закону, зокрема п. п. 8, 9, 10, 11 передбачено, що у межах своєї компетенції Нацкомфінпослуг здійснює контроль за достовірністю інформації, що надається учасниками ринку фінансових послуг; проводить самостійно чи разом з іншими державними органами перевірку діяльності учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг); у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення; звертається до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги.
Як вбачається з матеріалів справи, 05.04.2013 р. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено акт №54/15/3 про правопорушення, яким встановлено, що Кредитною спілкою «Народна» не подані звітні дані за 2012 р.
Вказаний акт було направлено на адресу Кредитної спілки «Народна» поштою з супровідним листом від 08.04.2013 р. №2496/15-8, а також з зазначенням дати розгляду справи про виявлене порушення.
За результатами розгляду справи про правопорушення та акта №54/15/3 від 05.04.2013 р. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийнято постанову №73/15/3 від 24.04.2013 р. про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, якою застосовано до Кредитної спілки «Народна» штрафну санкцію у розмірі 5100,00 грн., зі строком сплати до 22.05.2013 р.
Вказана постанова була направлена на адресу Кредитної спілки «Народна» поштою з супровідним листом від 25.04.2013 р. №3099/15-8.
Статтею 14 Закону передбачено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу - накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до п. 2 ч. 1, ч. ч. ч. 2, 3 ст. 41 Закону уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Доказів оскарження постанови про застосування штрафних санкцій або її виконання суду не надано.
Частинами 1, 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги за заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи, що Кредитна спілка «Народна» у встановлені законодавством строки штраф у сумі 5100,00 грн. не сплатила та не оскаржила постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про застосування штрафної санкції №73/15/3 від 24.04.2013 р., суд задовольняє адміністративний позов.
Керуючись ст. ст. 11, 14, 69, 70, 71, 86, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки «Народна» про стягнення заборгованості в сумі 5100,00 грн. - задовольнити.
Стягнути з Кредитної спілки «Народна» (ЄДРПОУ 33422374) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 5100,00 грн.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2013 |
Оприлюднено | 16.09.2013 |
Номер документу | 33441418 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні