ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 вересня 2013 рокуСправа №827/2182/13-а
Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:
судді - Александрова О.Ю.,
за участю секретаря - Козька М.М.,
за участю представника позивача - Таточенко Інни Віталіївни, довіреність
№19/9/27-05-10-25 від 30.07.2013,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі до Товариства з обмеженою відповідальністю «Юглігастрой» про стягнення заборгованості,
встановив:
Державна податкова інспекція у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі звернулась до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Юглігастрой» про стягнення заборгованості у розмірі 3 729,56 грн., утому числі: з податку на прибуток підприємств у розмірі 2 518,85 грн., з податку на додану вартість у розмірі 1 074,00 грн., з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у розмірі 136,71 грн.
Позовні вимоги мотивовані несплатою відповідачем частини суми штрафних санкцій (478,68 грн.) визначеної податковим повідомленням-рішенням позивача №0001961510/0 від 28.07.2010, суми штрафних санкцій (2 400,00 грн.) визначеної податковим повідомленням-рішенням позивача №0003951510 від 08.12.2011, суми нарахованої пені за несвоєчасне погашення грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств у розмірі 0,17 грн., частини суми штрафних санкцій (54,00 грн.) визначеної податковим повідомленням-рішенням позивача №0000321520/0 від 11.03.2011, суми штрафних санкцій (1 200,00 грн.) визначеної податковим повідомленням-рішенням позивача №0001221520 від 26.04.2011, частини суми заборгованості (136,71 грн.) за розрахунком суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів №5679 за 2010 рік.
Ухвалами суду від 28.08.2013 за вказаним позовом відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.
Відповідач письмових пояснень щодо суті спору суду не надав.
У судовому засіданні 12.09.2013 представник позивача заявлені вимоги підтримав, просив позов задовольнити.
Відповідач явку уповноваженого представника у судове засідання 12.09.2013 не забезпечив, про час та місце розгляду справи сповіщений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до частини першої статті 2, частини третьої статті 6, пункту 7 частини першої статті 3, пункту 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, у зв'язку з чим дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Юглігастрой» є юридичною особою (ідентифікаційний код 34957695), зареєстровано Гагарінською районною державною адміністрацією у місті Севастополі 21.03.2007, за адресою: 99059, м. Севастополь, пр. Античний, б. 3, оф. 1, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців /а.с.4/.
Згідно довідки позивача Товариство з обмеженою відповідальністю «Юглігастрой» перебуває на податковому обліку з 23.03.2007 під №8873 /а.с.7/.
22.06.2010 посадовою особою позивача, на підставі пункту 1 статті 11 Закону України від 04.12.1990 р. №509-XII "Про державну податкову службу в Україні", абзацу в) підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" проведено перевірку податкової звітності відповідача з податку на прибуток за 1 квартал 2010 року
Перевіркою встановлено порушення відповідачем пункту 17.2 статті 17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" - не нарахування штрафу у рядку 22 «сума штрафу, самостійно нарахованого у зв'язку з виправленням помилок» у розмірі 553,00 грн. - 5% від виправленої суми (178 180,00 грн. - 133 978,0 грн. х 25% х 5%).
Згідно з пунктом 17.2 статті 17 Закону № 2181 платник податків, який до початку його перевірки контролюючим органом самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний: а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму такої недоплати та штраф у розмірі п'яти відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку, б) або відобразити суму такої недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за наступний податковий період, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми податкового зобов'язання з цього податку.
За результатами перевірки складений акт перевірки № 30/15-141 від 22.06.2010, на підставі якого позивачем стосовно відповідача відповідно до пункту 17.2 статті 17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" прийнято податкове повідомлення-рішення №0001961510/0 від 28.07.2010 про застосування штрафних санкцій у розмірі 553,00 грн. /а.с.9, 10/.
Вказане податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу відповідача й поштову кореспонденцію повернуто з відміткою відділення зв'язку про неможливість вручення /а.с.11/.
Як зазначив позивач, у зв'язку з частковим погашенням відповідачем суми штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням №0001961510/0 від 28.07.2010, у розмірі 74,32 грн., залишок заборгованості склав 478,68 грн. (553,00 грн. - 74,32 грн.).
25.11.2011 посадовою особою позивача, на підставі пунктів 1, 3 статті 10 Закону України від 04.12.1990 р. №509-XII "Про державну податкову службу в Україні", підпункт 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку відповідача щодо своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток підприємств за 2010 рік та 3 квартал 2011 року.
Перевіркою встановлено порушення відповідачем абзацу б) підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" - декларацію за 2010 рік не подано, та підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України - декларацію за 3 квартал 2011 року не подано.
Відповідно до абзацу б) підпункту п. 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Аналогічні вимоги передбачено підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.
За результатами перевірки складений акт перевірки № 5775/15-1/34957695 від 25.11.2011, на підставі якого позивачем стосовно відповідача відповідно до абзаців другого, четвертого пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення-рішення №0003951510 від 08.12.2011 про застосування штрафних санкцій у розмірі 2 040,00 грн. /а.с.12, 13/.
Вказане податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу відповідача й вручено уповноваженому представнику відповідача 16.12.2011 /а.с.13/.
Як зазначив позивач, суму штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням №0003951510 від 08.12.2011 відповідачем до теперішнього часу не сплачено.
Крім того, відповідачу за несвоєчасне погашення грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств було нараховано пеню у розмірі 0,17 грн.
Таким чином заборгованість відповідача перед бюджетом з податку на прибуток підприємств складає 2 518,85 грн. (478,68 грн. + 2040,00 грн. + 0,17 грн.), яку у добровільному порядку до теперішнього часу не сплачено.
11.03.2011 посадовою особою позивача, на підставі підпункту 20.1.1 пункту 20.1 статті 20, підпункту 76.1.1 пункту 76.1 статті 76 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку відповідача щодо своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2011 року то терміну надання 21.02.2011.
Перевіркою встановлено порушення відповідачем пункту 203.1 статті 200 Податкового кодексу України - декларацію за січень 2011 року вчасно не подано.
Відповідно до пункту 203.1 статті 203 Кодексу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
За результатами перевірки складений акт перевірки №808/10/15-2/34957695 від 11.03.2011, на підставі якого позивачем стосовно відповідача відповідно до абзацу другого, пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення-рішення №0000321520 від 11.03.2011 про застосування штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн. /а.с.14, 15/.
Вказане податкове повідомлення-рішення отримано уповноваженою особою відповідача на руки 11.03.2011, про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення /а.с.15/.
Як зазначив позивач, у зв'язку з наявністю у відповідача станом на 21.03.2011 переплати з податку на додану вартість у розмірі 116,00 грн., залишок суми заборгованості за податковим повідомленням-рішенням №0000321520 від 11.03.2011 склав 54,00 грн. (170,00 грн. - 116,00 грн.).
26.04.2011 посадовою особою позивача, на підставі пункту 200.10 статті 200 розділу V Податкового кодексу України , в порядку статті 76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку даних відповідача, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за лютий 2011 року по строку 21.03.2011.
Перевіркою встановлено порушення відповідачем підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49, пункту 203.1 статті 200 Податкового кодексу України - декларацію за лютий 2011 року у встановлений законом строк не подано.
Перевіркою встановлено порушення відповідачем пункту 203.1 статті 200 Податкового кодексу України - декларацію за лютий 2011 року вчасно не подано.
Згідно з підпунктом 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 Кодексу податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до пункту 203.1 статті 203 Кодексу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
За результатами перевірки складений акт перевірки №1720/10/15-2/34957695 від 26.04.2011, на підставі якого позивачем стосовно відповідача відповідно до абзацу четвертого пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення-рішення №0001221520/0 від 26.04.2011 про застосування штрафних санкцій у розмірі 1 020,00 грн. /а.с.16, 17/.
Вказане податкове повідомлення-рішення отримано уповноваженою особою відповідача на руки 26.04.2011, про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення /а.с.17/.
Як зазначив позивач, суму штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням №0001221520/0 від 26.04.2011 відповідачем до теперішнього часу не сплачено.
Таким чином заборгованість відповідача перед бюджетом з податку на додану вартість складає 1074,00 грн. (54,00 грн. + 1 020,00 грн.), яку у добровільному порядку до теперішнього часу не сплачено.
01.02.2010 відповідач надав до ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів №5679 за 2010 рік, згідно якого сума податку до сплати складає: за 1 квартал - 139,50 грн., зі строком погашення до 15.04.2010, за 2 квартал - 139,50 грн., зі строком погашення до 15.07.2010, за 3 квартал - 139,50 грн., зі строком погашення до 15.10.2010, за 4 квартал -139,50 грн., зі строком погашення до 15.01.2011.
Станом на 14.01.2011 відповідач мав переплату з вказаного податку у розмірі 2,79 грн.
Суму грошового зобов'язання у розмірі 139,50 грн., за 4 квартал 2010 року відповідачем у встановлений законом строк не сплачено.
Таким чином, заборгованість відповідача перед бюджетом з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів складає 136,71 грн. (139,50 грн. - 2,79 грн.), яку у добровільному порядку до теперішнього часу не сплачено.
Відповідно до підпункту 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків визначено, як сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) визначена як плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпунктом 14.1.265 пункт 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).
Пеня визначена Податковим кодексом України як сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1 статті 14).
Такі ж за правовим значенням визначення податкового боргу, податкового зобов'язання та штрафної санкції містили пункти 1.2, 1.3, 1.4, 1.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", який був чинним до 01.01.2011.
Як стверджує позивач, та не спростовано з наданням належних доказів відповідачем, на час судового розгляду справи суму заборгованості, у розмірі 3 729,56 грн., утому числі: з податку на прибуток підприємств у розмірі 2 518,85 грн., з податку на додану вартість у розмірі 1 074,00 грн., з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у розмірі 136,71 грн., останнім не сплачено.
Податковим кодексом України встановлений чіткий порядок стягнення податкового боргу, в тому числі, визначений момент, з якого податкові органи отримують право на його стягнення в судовому порядку. - стягнення коштів платника податків проводяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 Податкового кодексу України).
За правилом абзацу 2 підпункту 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Підпунктом а) підпункту 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено, що перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.
Позивачем на адресу відповідача було направлено перша податкову вимогу №1/259 від 14.09.2010 на суму 504,68 грн., яку вручено уповноваженому представнику відповідача 26.10.2010, про що свідчить підпис на повідомленні про вручення поштового відправлення /а.с.8/.
З огляду на викладене позов підлягає задоволенню повністю.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, якого звільнено від сплати судового збору, та за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судових витрат, належних до розподілу за правилами статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, не встановлено.
В судовому засіданні 12.09.2013 оголошено вступну та резолютивну частини постанови, відповідно до вимог частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України постанову складено у повному обсязі 13.09.2013.
Керуючись статями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Юглігастрой» (99059, м. Севастополь, пр. Античний, б. 3, оф. 1, ідентифікаційний код 34957695, відомості про відкриті у банківських установах рахунки відсутні) на користь Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі (отримувач - Державний бюджет Гагарінського району м. Севастополя, р/р 31111009700006, банк отримувача - Головне управління Державної казначейської служби України у м. Севастополі, МФО 824509, код платежу 11021000) заборгованість з податку на прибуток підприємств у розмірі 2 518,85 грн. (дві тисячі п'ятсот вісімнадцять грн. 85 коп.).
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Юглігастрой» (99059, м. Севастополь, пр. Античний, б. 3, оф. 1, ідентифікаційний код 34957695, відомості про відкриті у банківських установах рахунки відсутні) на користь Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі (отримувач - Державний бюджет Гагарінського району м. Севастополя, р/р 31113029700006, банк отримувача - Головне управління Державної казначейської служби України у м. Севастополі, МФО 824509, код платежу 14010100) заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 1 074,00 грн. (одна тисяча сімдесят чотири грн. 00 коп.).
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Юглігастрой» (99059, м. Севастополь, пр. Античний, б. 3, оф. 1, ідентифікаційний код 34957695, відомості про відкриті у банківських установах рахунки відсутні) на користь Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі (отримувач - Державний бюджет Гагарінського району м. Севастополя, р/р 332114807700006, банк отримувача - Головне управління Державної казначейської служби України у м. Севастополі, МФО 824509, код платежу 12020100) заборгованість з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у розмірі 136,71 грн. (сто тридцять шість грн. 71 коп.).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Севастополя протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду .
Суддя О.Ю. Александров
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2013 |
Оприлюднено | 17.09.2013 |
Номер документу | 33464670 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні