КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 вересня 2013 року 2а-827/10/1070
приміщення суду за адресою: м. Київ, бул. Лесі Українки, 26,
час прийняття постанови : 11 год. 00 хв.
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лиска І.Г.
при секретарі: Васковець М.С.
за участю прокурора та представника позивача, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Васильківського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави у особі Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області ДПС до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропромтехенергосервіс" про стягнення податкового боргу,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся Васильківський міжрайонний прокурор Київської області в інтересах держави у особі Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропромтехенергосервіс" про стягнення заборгованості в сумі 6725, 80 грн.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що ДПА в Київській області була проведена перевірка за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, а саме: господарської одиниці - кафе-їдальні, що розташоване за адресою: с. Безп'ятне, вул. Васильківська, 70, та належить суб'єкту господарської діяльності - ТОВ «Агропромсантехенергосервіс», за результатами якої складений акт від 06 жовтня 2008року (зареєстрований за № 2912/1000/23/33079423).
Перевіркою було встановлено, що відповідачем були порушені вимоги, зокрема, пункту 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національний банку України від 15 грудня 2004 року № 637, яке полягало у тому, що кошти у сумі 1345,16 грн. згідно Z-звіту № 1083 від 03 жовтня 2008 року не були оприбутковані в Книзі обліку розрахункових операцій, оскільки відсутній запис про вказану суму готівкових коштів в Розділі 2 «Облік руху готівки та сум розрахунків» за 03 жовтня 2008 року.
27 жовтня 2008 року Васильківська ОДПІ Київської області на підставі вказаного акта перевірки прийняла рішення №0001592302, яким на підставі статті 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» застосувала до ТОВ «Агропромсантехенергосервіс» штрафні (фінансові) санкції у сумі 6725,80 грн.
Васильківською ОДПІ Київської області було вжито всіх заходів щодо добровільного погашення відповідачем заборгованості перед бюджетом, але заборгованість у сумі 6725,80грн. до цього часу не погашена.
У судовому засіданні прокурор Косенко О.В. та представник позивача Гайдай В.Ф. позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили суд позов задовольнити, підтвердили обставини, викладені у позовній заяві.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, відзив на позов не надав, будь-яких заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив.
Судом визнано за можливе розглянути справу у відсутності відповідача, на підставі наявних у справі доказах.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вислухавши прокурора та представника позивача, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
30.07.2004 року ТОВ «Агропромсантехенергосервіс» зареєстровано як юридичну особу Васильківською районною державною адміністрацією Київської області, як платник податків та інших обов'язкових зборів відповідач узятий на облік Васильківською ОДПІ Київської області 11.08.2004 року за №2935.
З матеріалів справи вбачається, що ДПА у Київській області було проведено перевірку з питань дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій господарської одиниці кафе-їдальні, що розташована за адресою: с. Безп'ятне, вул. Васильківська, 72, та належить ТОВ «Агропромсантехенергосервіс», за результатами якої складено акт від 06.10.2008р. №002838.
В акті перевірки зазначено, що в ТОВ «Агропромсантехенергосервіс» не забезпечили зберігання фіскальних звітних чеків в книзі обліку розрахункових операцій, а саме Z- звіт від 03.10.2008р. №1083 та від 06.10.2008р. № 1084, чим порушено п. 9 ст. З Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», не оприбуткували готівку в сумі 1345,16 грн., тобто не здійснили облік зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень в книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскального звітного чеку РРО ( Z - звіт за 03.10.2008р. №1083), чим відповідач порушив п.2.6. Положення «Про ведення касових операцій в національній валюті України».
27 жовтня 2008 року Васильківська ОДПІ Київської області, на підставі вказаного акта перевірки прийняла рішення №0001592302, яким на підставі статті 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» застосувала до ТОВ «Агропромсантехенергосервіс» штрафні (фінансові) санкції у сумі 6725,80 грн.
Порядок ведення касових операцій у національній валюті в Україні підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою, визначені Положенням «Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затверджених постановою Правління НБУ № 637 від 15.12.2004 (далі - Положення).
Пунктом 1.2 Положення визначено, що: книга обліку розрахункових операцій - прошнурована і належним чином зареєстрована в органах державної податкової служби України книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг); оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.
Відповідно до пп. 2.6 п. 2 Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункових книжок оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО.
Згідно пп. 4.3 п. 4 Положення записи в касовій книзі проводяться касиром за операціями одержання або видачі готівки за кожним касовим ордером і видатковою відомістю в день її надходження або видачі .
В ході перевірки встановлено факт нездійснення обліку готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень в книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскального звітного чеку РРО, а саме: згідно фіскального звітного чеку №1083 від 03.10.2008 року у відповідних розділах книги обліку розрахункових операцій не здійснено облік готівкових коштів на загальну суму 1345,16 гривень, чим порушено п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 №637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 за №40/10320 (зі змінами та доповненнями). Не забезпечено зберігання фіскальних звітних чеків в книзі обліку розрахункових операцій №1083 від 03.10.2008р. та №1084 від 06.10.2008 року, чим порушено ст. 3 п.9 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" №265\95-ВР від 06.07.1995р. із змінами та доповненнями.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, відповідачем не були виконані вимоги щодо відображення готівкових коштів у сумі 1345,16 грн. за проведені 03 жовтня 2008 року розрахункові операції у книзі обліку розрахункових операцій, що є підставою для притягнення його до відповідальності, встановленої абзацом 3 статті 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».
У разі неоприбуткування (неповного та/або несвоєчасного оприбуткування) у касах готівки Указом Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.95 №436/95 (зі змінами та доповненнями) передбачена відповідальність у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми ( 1345,16 х 5 = 6725,80 грн.).
ТОВ «Агропромсантехенергосервіс» не погодившись з рішенням Васильківської ОДПІ Київської області про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 27 жовтня 2008року №0001592302, оскаржило його до суду.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 09 липня 2009 року позов задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення Васильківської ОДПІ Київської області про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 27 жовтня 2008року №0001592302.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 09 червня 2010року постанову Київського окружного адміністративного суду від 09 липня 2009 року скасовано, постановлено нову, якою в позові відмовлено.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 13 березня 2013 року у справі №К-24467/10, касаційну скаргу ТОВ «Агропромсантехенергосервіс» залишено без задоволення, а постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 09 червня 2010 року - залишено без змін.
Відповідно до ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Згідно ст.255 КАС України, постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 9 червня 2010 року та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 13 березня 2013 року у справі №2а-7696/09/1070, які набрали законної сили, встановлено, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 27 жовтня 2008року №0001592302, прийняте Васильківською ОДПІ Київської області правомірно і відповідає вимогам чинного законодавства.
Таким чином, рішення Васильківської ОДПІ Київської області про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 27 жовтня 2008року №0001592302, на підставі якого позивач просить суд стягнути з відповідача заборгованість у сумі 6725 грн. 80 коп. є правомірним та на сьогоднішній день не скасоване і підлягає виконанню.
Згідно із п.41.5 ст. 41 ПК України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Відповідно до п.95.1 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з п.95.2 ст. 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до п.п.20.1.18 п.20.1 ст. 20 ПК України органи ДПС України мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно із п. 102.4 ст. 102 ПК України у разі, якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у п. 102.1 ст. 102 ПК України, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Відповідно до ст. 60 КАС України, прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Васильківського міжрайонного прокурора Київської області підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Позов Васильківського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави у особі Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області ДПС до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропромтехенергосервіс" про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропромтехенергосервіс" (08628, Київська область, Васильківський район, село Безп'ятне, вул. Васильківська, 72, ідентифікаційний номер 33079423) на користь Державного бюджету України заборгованість у сумі 6725 (шість тисяч сімсот двадцять п'ять) грн. 80 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя: Лиска І.Г.
Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 11 вересня 2013 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2013 |
Оприлюднено | 17.09.2013 |
Номер документу | 33468049 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні