Постанова
від 12.09.2013 по справі 803/1784/13-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 12 вересня 2013 року    Справа № 803/1784/13-a Волинський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Сороки Ю.Ю., при секретарі судового засідання Шепталовій А.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки “Волинь-Кредит” про стягнення штрафних санкцій, ВСТАНОВИВ: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі – Нацкомфінпослуг, позивач) звернулася з позовом до Кредитної спілки “Волинь-Кредит” (далі - КС “Волинь-Кредит”, відповідач) про стягнення штрафних санкцій в розмірі 1 700, 00 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що КС “Волинь-Кредит” відповідно до установчих документів та відомостей, отриманих з Державного реєстру фінансових установ, є суб'єктом нагляду Нацкомфінпослуг. Позивачем на підставі акту від 22.03.2013 року №36/15/3 про правопорушення було винесено постанову від 10.04.2013 року №54/15/3 про застосування до відповідача штрафних санкцій за порушення, вчинені на ринках фінансових послуг в розмірі 1 700, 00 грн. Зазначена постанова була надіслана КС “Волинь-Кредит”, проте на момент пред'явлення позову штрафні санкції відповідачем сплачені не були. На підставі вищевикладеного позивач просить стягнути з КС “Волинь-Кредит” штрафні санкції в розмірі 1 700, 00 грн. Представник позивача в судове засідання не прибув, проте надіслав письмове клопотання за вх.№11817/13 від 10.09.2013 року про розгляд справи за його відсутності. Представник відповідача в судовому засіданні 02.09.2013 року позовні вимоги визнав, проте в судове засідання 12.09.2013 року не з'явився, подав письмове клопотання про розгляд справи за його відсутності. Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в повному об'ємі з наступних підстав. Судом встановлено, що Кредитна спілка “Волинь-Кредит” є юридичною особою та внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується відповідним витягом з цього реєстру. (а.с.17) Відповідно до статті 22 Закону України “Про кредитні спілки”, кредитна спілка зобов'язана вести оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності відповідно до законодавства України, а також статистичну звітність та подавати її в установлених порядку та обсязі органам статистики. Кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних. Порядок складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затверджений розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг від 25.12.2003 року №177 (далі – Порядок), визначає порядок складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками (далі - кредитні спілки) до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, установлює загальні вимоги до заповнення звітних форм та терміни їх подання. Так, відповідно до підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу 2 Порядку, звітним періодом для складання форм звітних даних, які надаються до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Форми звітних даних складаються щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного періоду. Кредитні спілки складають звітні дані за станом на кінець останнього дня кварталу (року). Звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком. За правилами підпункту 2.2.3 пункту 2.2 розділу 2  даного Порядку звітні дані подаються в електронній та паперовій формах та обсязі, які встановлені цим Порядком у форматі, визначеному Нацкомфінпослуг. Поряд з тим, ст.21 Закону України №2664-III визначено, що одним з органів, який здійснює державне регулювання щодо інших ринків фінансових послуг, являється Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. Згідно із ст.28 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг”, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції проводить самостійно чи разом з іншими державними органами перевірку діяльності учасників ринків фінансових послуг; у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення; звертається до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги; надсилає фінансовим установам та саморегулівним організаціям обов'язкові до виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про фінансові послуги та вимагає надання необхідних документів. Відповідно до ст.39 Закону №2664-III у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів. Пунктом 3 ч.1 ст.40 вищевказаного Закону визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати заходи впливу, зокрема, накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону. Так, за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації, уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції в розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. 22.03.2013 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено акт №36/15/3 про правопорушення КС “Волинь-Кредит” вимог абзацу 2 частини 1 статті 22 Закону України “Про кредитні спілки”, підпунктів 2.2.2 та 2.2.3 пункту 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, в частині неподання звітних даних за 2012 рік в паперовій формі.(а.с.12) З матеріалів справи вбачається, що відповідач був повідомлений про розгляд комісією справи, що підтверджується листом від 22.03.2013 року № 2057/15-8.(а.с.11) На підставі акту про правопорушення від 22.03.2013 року №36/15/3 позивачем винесено постанову від 10.04.2013 року №56/15/3, якою до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 1 700, 00 грн. Вказана постанова була надіслана КС “Волинь-Кредит” листом від 12.04.2013 року № 2650/15-8.(а.с.13-15) Крім того, судом встановлено, що постанова про застосування штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг відповідачем не оскаржена в порядку, визначеному законодавством та на час розгляду справи є чинною. Згідно з частиною 3 статті 41 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку. Враховуючи те, що постанова про застосування штрафних санкцій від 10.04.2013 року №56/15/3 прийнято уповноваженим на те органом з дотриманням вимог законодавства, у встановленому законодавством порядку відповідачем не оскаржене, а фінансові санкції не сплачені, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг щодо стягнення з Кредитної спілки “Волинь-Кредит” заборгованості по сплаті штрафних санкцій в розмірі 1 700, 00 грн. підлгягають до повного задоволення. Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Таким чином, сплачений позивачем як суб'єктом владних повноважень судовий збір в розмірі 114, 70 грн. згідно з платіжним дорученням від 06.08.2013 року №1030 з відповідача до стягнення не підлягає. Керуючись частиною 3 статті 160, статтями 162, 163 КАС України, на підставі Податкового кодексу України, Закону України «Про кредитні спілки», Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,   суд ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з Кредитної спілки “Волинь-кредит” (код ЄДРПОУ 21747163, місто Луцьк, проспект Волі, 27) на користь Державного бюджету України штрафні санкції в розмірі 1 700 (одна тисяча сімсот) гривень. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 16 вересня 2013 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Суддя                                                                                                           Ю.Ю. Сорока

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2013
Оприлюднено17.09.2013
Номер документу33497481
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1784/13-а

Постанова від 12.09.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

Ухвала від 20.08.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні