9.4.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 вересня 2013 року Справа № 812/6509/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Широка К.Ю., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Луганське спеціалізоване управління № 8" про стягнення штрафних санкцій в сумі 17000,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
25 липня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов зазначений адміністративний позов.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ПАТ "Луганське спеціалізоване управління № 8" порушило вимоги ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та Положення "Про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р., а саме: Товариство не розкрило на фондовому ринку регулярну річну інформацію емітента за 2011 рік, шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та подання до Комісії, у встановлені законодавством строки.
У зв'язку з цим, керуючись ст.ст. 9, 11, 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", 28.03.2013 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ПАТ "Луганське спеціалізоване управління № 8" було винесено постанову № 72-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 грн.
Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби у Донецькій області протягом 15 днів з дня отримання постанови. Копії платіжних документів - направити до Донбаського територіального управління НКЦПФР.
Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржувалась. Копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанов, до Донбаського територіального управління НКЦПФР не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.
На підставі чого, позивач просить стягнути з відповідача штрафні санкції у сумі 17000,00 грн.
Ухвалою суду від 26 липня 2013 року, справу було призначено до розгляду у скороченому провадженні.
29 липня 2013 року відповідачу було направлено ухвалу суду від 22 липня 2013 року (а.с.20) та запропоновано у 10 денний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження надати на адресу Луганського окружного адміністративного суду заперечення проти позову та необхідні документи або письмову заяву про визнання позову.
Заперечень проти позову або письмової заяви про визнання позову відповідачем не надано. Суд вважає за можливе розглянути справу в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд дійшов до висновку про задоволення адміністративного позову з наступних підстав.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пункт 4 частини першої статті 17 КАС України визначає, що до компетенції адміністративних судів відносяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадах, встановлених законом. Окрім того, такі справи не підпадають під перелік публічно-правових справ, визначених частиною другою статті 17 КАС України, на які не поширюється компетенція адміністративних судів.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - ЗУ №448).
Відповідно до ст.5 ЗУ №448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно із абзацом 2 ст.1 Закону України №448, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Зі ст.6 Закону України №448 вбачається, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.01.2012 №217 затверджено Положення про Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно п.1 Положення про Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить до системи Комісії, є підпорядкованим та підзвітним Комісії.
Статтею 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", зазначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та
фондового ринку є: 1) формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; 2) координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; 3) здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування.
Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач Публічне акціонерне товариство "Луганське спеціалізоване управління № 8" зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради 01.08.1996 року (а.с.17).
Стаття 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок зазначає, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Частиною 5 статті 40 цього Закону України передбачено, що звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року. Квартальна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість); квартальна фінансова звітність; участь емітента у створенні інших підприємств, установ та організацій.
ПАТ "Луганське спеціалізоване управління № 8" порушило вимоги ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р., а саме : не розкрило на фондовому ринку регулярну річну інформацію за 2011 року, шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та подання до Комісії, у встановлені законодавством строки.
У зв'язку з цим, у відношенні ПАТ "Луганське спеціалізоване управління № 8", постановою від 28.01.2013 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було порушено справу № 03/02/107 про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.9-10).
Відповідно до акту від 14.02.2013 року № 72-ДО-1-Е Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку: ПАТ "Луганське спеціалізоване управління № 8" порушило вимоги ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р., а саме: не розкрило на фондовому ринку регулярну річну інформацію за 2011 року шляхом її подання до Комісії. (а.с.12).
На підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПАТ "Луганське спеціалізоване управління № 8", було винесено постанову Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.02.2013 року, якою зазначено, що розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська" призначено на 28 березня 2013 року (а.с.13).
Акт про правопорушення разом з постановою про розгляд справи був направлений на адресу відповідача - 02.04.2013р., що підтверджується реєстром відправленої кореспонденції за листом "Укрпошта". (а.с.16).
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із пунктом 14 статті 8 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Керуючись ст.ст. 9, 11, 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", 28.03.2013 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ПАТ "Луганське спеціалізоване управління № 8", було винесено постанову № 72-ДО-1-Е, про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, у розмірі 17000,00 грн. - за неподання інформації до Комісії, яка була надіслана відповідачу рекомендованою кореспонденцією (а.с.14-15).
Зазначену суму відповідачу необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на вказаний розрахунковий рахунок Управління протягом 15 днів з дня отримання постанови. Копії платіжних документів - направити до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Отже, згідно наданого списку на відправлення рекомендованої кореспонденції, на адресу ПАТ "Луганське спеціалізоване управління № 8", була відправлена кореспонденція.
Проте, постанова № 72-ДО-1-Е, про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не була своєчасно оскаржена у судовому порядку. Копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови, до позивача та до суду не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.
Також, у зв'язку з тим, що ПАТ "Луганське спеціалізоване управління № 8" порушила вимоги ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р., а саме не розкрило на фондовому ринку регулярну річну інформацію емітента за 2011 рік, шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, у відношенні ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська", постановою від 28.01.2013 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було порушено справу № 03/02/107 про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.10-11).
Відповідно до акту від 14.02.2013 року № 72-ДО-1-Е Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку: ПАТ "Луганське спеціалізоване управління № 8" порушило вимоги ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р., а саме : не розкрило на фондовому ринку регулярну інформацію емітента за 2011 року шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії. (а.с.12).
На підставі акту № 72-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПАТ " Луганське спеціалізоване управління № 8", було винесено постанову Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.02.2013 року, якою зазначено, що розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ " Луганське спеціалізоване управління № 8" призначено на 28 березня 2013 року (а.с.13). Акт № 72-ДО-1-Е про правопорушення разом з постановою про розгляд справи був направлений на адресу відповідача - 02.04.2013р. за вих.№03/01/5/555, що підтверджується реєстром відправленої кореспонденції за листом "Укрпошта". (а.с.16).
На підставі ст.ст. 9, 11, 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", 28.03.2013 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ПАТ " Луганське спеціалізоване управління № 8", було винесено постанову № 72-ДО-1-Е, про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, у розмірі 17000,00 грн. - за не розміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, яка була надіслана відповідачу 29.03.2013 року за вих. № 03/01/5/1276 рекомендованою кореспонденцією (а.с.14-15, 16).
Згідно пункту 8 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Також, у статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" закріплено, що штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Оскільки ПАТ " Луганське спеціалізоване управління № 8" постанову № 72-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 28.03.2013 року у встановленому порядку не оскаржило, внаслідок чого вони на момент розгляду справи є чинними та такими, що підлягають виконанню та штрафи протягом 15 днів з дати отримання постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплачено, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Щодо питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.
Відповідно до частини першої статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Згідно з частиною другою цієї статті, якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть сплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами, відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду про відкриття провадження від 26 липня 2013 року, позивачу було відстрочено сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення, ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати.
Згідно зі статтею 4 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року № 3674-VI, який набрав чинності з 01 листопада 2011 року, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру сплачується судовий збір у розмірі одного відсотку розміру майнових вимог, але не менше 0,1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 2 розмірів мінімальних заробітних плат.
Суд не бере до уваги посилання позивача на те, що його кошторисом не передбачено витрати на сплату судового збору. Вказана обставина не є підтвердженням тяжкого матеріального стану та не являється підставою для звільнення позивача від сплати судового збору.
Позивачем заявлено вимоги про стягнення з відповідача штрафних санкцій у сумі 17000,00 грн. Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд дійшов висновку про стягнення з позивача на користь Державного бюджету України судового збору в розмірі 170,00 грн.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства " Луганське спеціалізоване управління № 8" про стягнення штрафних санкцій в сумі 17000,00грн., задовольнити.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Луганське спеціалізоване управління № 8", 91055, м. Луганськ, вул. 9-а Лінія, 5 код ЄДРПОУ- 24190815, суму штрафних санкцій у розмірі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч грн. 00 коп.) в дохід Державного бюджету України на р/р 31110106700004 в УДКС у м. Донецьку, код ЄДРПОУ- 38033949, МФО 834016, код платежу 21081100).
Стягнути з Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, 83023, м. Донецьк, вул. Ходаковського, 5, а/с 5420, код ЄДРПОУ- 38082781, на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 170,00 грн. (сто сімдесят грн. 00 коп.).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя К.Ю. Широка
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2013 |
Оприлюднено | 17.09.2013 |
Номер документу | 33499763 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Ю. Широка
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні