Постанова
від 02.08.2006 по справі 15/161/06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

15/161/06

  

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=======================================================================

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

  

"02" серпня 2006 р. 12:20Справа №  15/161/06

                                                  

м. Миколаїв

     За позовом: Товариство з обмеженою відповідальністю ”Берегиня”, м. Миколаїв

До відповідача: ДПІ у Миколаївському районі Миколаївської області, м. Миколаїв

                                                                 Суддя  Середа О.Ф.

Секретар судового засідання Карцев М. С.

представники:

Від позивача: Кириличенко О. А.

Від відповідача: Морозова Т. Б.

В засіданні приймає участь:

СУТЬ СПОРУ: про скасування податкового повідомлення-рішення.

Товариство з обмеженою відповідальністю ”Берегиня” (надалі –позивач) звернулось до суду із позовом про скасування у повному обсязі податкове повідомлення-рішення від 20.10.05 р. № 87001700/30489635/00007317, прийняте ДПІ у Миколаївському районі Миколаївської області про визначення податкового зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб в сумі основного платежу –1953,45 грн. та застосування штрафної (фінансової) санкції в розмірі 3906,9 грн.

ДПІ у Миколаївському районі Миколаївської області (надалі - відповідач) позовні вимоги не визнає повністю з підстав, викладених у відзиві.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.

Відповідач по справі провів документальну перевірку підприємства позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.02 р. по 30.06.05 р., про що склав Акт від 07.10.05 р. за № 45/23-30489635.

Зокрема, в Акті перевірки перевіряючими зазначено, що позивач порушив пункт 3.4 статті 3 Закону України ”Про податок з доходів фізичних осіб” за надані в оренду земельні паї. Висновки відповідача грунтуються на тому, що за надані в оренду земельні паї, які визначались за звичайними цінами, позивачем не застосовувався коефіцієнт, який збільшує суму доходів в 1,1494, в результаті чого була занижена сума податку з доходів фізичних осіб в сумі 1953,45 грн.

За наслідками перевірки та висновків, відповідач прийняв зазначене вище спірне податкове повідомлення-рішення.

Дослідивши надані докази, заперечення, вислухавши представників сторін, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, виходячи з наступного.

Статтею 3 Закону України ”Про державну податкову службу в Україні” передбачено, що органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань оподаткування, виданими у межах їх повноважень.

Відповідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зазначені вимоги Конституції та законів розповсюджуються і на дії податкових органів пов'язаних з проведенням ними перевірок платників податків.

Підстави і механізм проведення перевірок передбачений статтею 11-1 Закону України ”Про державну податкову службу в Україні”.

Пунктом 1.7 наказу ДПА України від 10.08.05 р. № 327 Про затвердження Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.05 р. за № 925/11205, передбачено, що факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства викладаються в акті невиїзної документальної, виїзної планової чи позапланової перевірок чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів.

Пунктом 2.3.2. вищевказаного Порядку передбачено, що за кожним відображеним в акті фактом порушення податкового законодавства необхідно:

- висвітлити показники, які відображаються суб'єктом господарювання у податковій та іншій звітності, та фактичні показники, виявлені у ході перевірки на підставі первинних документів податкового та бухгалтерського обліку суб'єкта господарювання у розрізі періодів у грошових одиницях, передбачених звітністю;

- у разі виявлення розбіжностей чітко викласти зміст порушення з посиланням на конкретні пункти і статті нормативно-правових актів, що порушені платником податків, зазначити період (місяць, квартал, рік) фінансово-господарської діяльності платника податків, в якому дане порушення здійснено, при цьому додати до акта письмові пояснення посадових осіб суб'єкта господарювання щодо встановлених порушень;

- зазначити первинний документ, на підставі якого вчинено записи у податковому та бухгалтерському обліку (навести кореспонденцію рахунків операцій), та інші докази, що достовірно підтверджують наявність факту порушення.

Як вбачається з матеріалів справи (сторінки 19-20 Акту перевірки), відповідач не дотримався вимог діючого законодавства, зокрема податкового, оскільки висновки перевірки виклав не на підставі встановлених фактів. Так, перевіряючими в пункті 2.3.2 Акту не зазначено, який період перевірявся, хоча це зробити було необхідно, оскільки загальний перевіряємий період охоплювався діями різних законодавчих актів, зокрема, Декретом КМУ від 26.12.92 р. № 13/92 ”Про прибутковий податок з громадян” (який втратив чинність, крім Розділу IV що регулює оподаткування доходів фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю) та Законом України ”Про податок з доходів фізичних осіб”, дія якого набрала чинності з 01.01.04 р.

З Акту перевірки не можна встановити, який період підпадає під висновок перевіряючих щодо заниження суми податку з доходів фізичних осіб в сумі 1953,45 грн.

Посилання відповідача у спірному податковому повідомлені-рішення про порушення позивачем підпункту 17.1.9. пункту 17 статті 17 Закону України ”Про податок з доходів фізичних осіб” є повністю безпідставним, оскільки зазначений закон не містить таких підпункту 17.1.9. та пункту 17.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що спірне податкове повідомлення-рішення було прийнято відповідачем в порушення діючого законодавства, а тому є протиправним.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 158-163 КАС України, господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю ”Берегиня” - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати у повному обсязі податкове повідомлення-рішення від 20.10.05 р. № 87001700/30489635/00007317, прийняте ДПІ у Миколаївському районі Миколаївської області.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ”Берегиня” (Миколаївська область, Миколаївський район, с. Улянівка, вул. Радянська, 46, код ЄДРПОУ 30489635) 85 грн. судового збору.

Повернути Товариству з обмеженою відповідальністю ”Берегиня” (Миколаївська область, Миколаївський район, с. Улянівка, вул. Радянська, 46, код ЄДРПОУ 30489635) надміру сплачені кошти в сумі 118 грн. за інформаційне забезпечення судового процесу.

Виконавчі листи видати Товариству з обмеженою відповідальністю ”Берегиня” після набрання постановою суду законної сили.

Строки, порядок набрання постановою суду законної сили та її оскарження передбачені статтею 186 КАС України.

Суддя О.Ф.Середа

 18/12/06

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення02.08.2006
Оприлюднено27.08.2007
Номер документу335154
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/161/06

Ухвала від 30.11.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Рішення від 13.12.2007

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Місюра Л.С.

Постанова від 27.03.2007

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Ухвала від 19.01.2007

Господарське

Вищий господарський суд України

Жаботина Г.В.

Постанова від 02.08.2006

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Середа О.Ф.

Ухвала від 30.06.2006

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Середа О.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні