Постанова
від 17.09.2013 по справі 825/3266/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 825/3266/13-а

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 вересня 2013 року м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючої судді Баргаміної Н.М.

при секретарі Воєдило Л.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Новгород-Сіверського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно виплаченого матеріального забезпечення, -

В С Т А Н О В И В:

Новгород-Сіверський районний центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення незаконно виплаченого матеріального забезпечення в сумі 4058,38 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ОСОБА_1 при перебуванні на обліку в Новгород-Сіверському районному центрі зайнятості та отриманні допомоги по безробіттю працювала згідно договору цивільно-правового характеру, що призвело до неправомірного отримання нею допомоги по безробіттю. Добровільно безпідставно виплачені кошти відповідачем на рахунок позивача повернуті не були, в зв'язку з чим останній звернувся до суду з даним позовом.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав через канцелярію суду заяву від 16.09.2013 року, в якій просив розглянути справу без участі представника позивача, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з'явився, надав через канцелярію суду заяву, в якій просив розглянути справу без його участі, позовні вимоги не визнає.

Суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення сторін належним чином про час і місце розгляду судової справи з участю їх повноважних представників, для реалізації ними права судового захисту своїх прав та інтересів.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без їх участі.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, відповідно до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, не здійснювалося.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно статті 1 Закону України «Про зайнятість населення», безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 26.03.2012 року по 28.05.2013 року перебувала на обліку як безробітна в Новгород-Сіверському районному центрі зайнятості та отримував соціальні послуги та забезпечення відповідно до статті 7 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Відповідно до акту розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 53 від 19.07.2013 року, встановлено працевлаштування ОСОБА_1 під час перебування на обліку в центрі зайнятості з 19.04.2012 року, що призвело до переплати допомоги по безробіттю на суму 4058,38 грн. за період з 19.04.2012 року по 17.01.2013 року (а. с. 14).

З пояснень № 868 від 21.06.2013 року директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Пронто фільм» вбачається, що ОСОБА_1 працювала по цивільно-правовому (авторському) договору від 19.04.2012 року (а.с. 17).

З авторського договору № б/н від 19.04.2012 року, акту приймання-передачі прав від 19.06.2012 року, вбачається, що ОСОБА_1 надавала послуги Товариству з обмеженою відповідальністю «Пронто фільм» (а. с. 15-16).

Відповідно до статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» і Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року № 60/62, та враховуючи висновок Комісії по розслідуванню страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним директором Новгород-Сіверського районного центру зайнятості було прийнято наказ № 91 від 31.07.2013 року про вжиття заходів по поверненню ОСОБА_1 виплаченої допомоги по безробіттю за період з 19.04.2012 року по 17.01.2013 року в сумі 4058,38 грн.

Як вбачається із матеріалів справи позивачем вживались заходи щодо повернення виплачених відповідачеві коштів, про що свідчить лист № 559 від 31.07.2013 року, відповідно до якого Новгород-Сіверський районний центр зайнятості звертався до відповідача з проханням в 15-денний термін добровільно перерахувати кошти в сумі 4058,38 грн.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про зайнятість населення», до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.

В силу пункту 18 частини другої статті 22 Закону України «Про зайнятість населення», центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійним фондом України. Таке розслідування здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійного фонду України, а у разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

Згідно статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до частини 1 статті 31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного.

Пунктом 5.5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 року № 307 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2000 року за № 915/5136 передбачено, що виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами).

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, виходячи з фактичних обставин справи та вищенаведених положень чинного законодавства, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог Новгород-Сіверського районного центру зайнятості в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 17, 18, 104, 122, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, 16000, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Новгород-Сіверського районного центру зайнятості (вул. К. Маркса, 51, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, 16000, р/р 37173300901334 в ГУ ДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592, код ЄДРПОУ 21401223) незаконно виплачене матеріальне забезпечення на випадок безробіття в сумі 4058,38 грн.

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.М. Баргаміна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2013
Оприлюднено18.09.2013
Номер документу33520179
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/3266/13-а

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 30.08.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Постанова від 17.09.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 29.08.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні