Постанова
від 09.09.2013 по справі 801/8163/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 вересня 2013 р. 14:58 Справа №801/8163/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секретарі Габовій Н.Г., за участю

представника позивача - Бабушнєвої В.С.,

представника третьої особи Ілюшиної О.О.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Експансія» в особі Сімферопольської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «Експансія» до Управління державної казначейської служби України у м.Сімферополі АР Крим за участю третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Головного Управління Державної санітарно-епідеміологічної служби в АР Крим про стягнення 158033 грн.,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернулося з позовом Товариство з обмеженою відповідальністю «Експансія» в особі Сімферопольської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «Експансія» до Управління державної казначейської служби України у м.Сімферополі АР Крим про стягнення з Державного бюджету України помилково перераховані грошові кошті у сумі 158033 грн.

Адміністративний позов мотивований тим, що 28 січня 2013 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Експансія» в особі її Сімферопольської філії, згідно платіжного доручення № 1768613 на р/р № 31115028700002 були перераховані грошові кошти у сумі 158 033 грн., призначення платежу - «Збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства без ПДВ».

Представник позивача пояснює, що у результаті технічного збою при відправленні даного платежу у системі Клієнт-Банк помилково платіж було відправлено по наступним реквізитам: р/р - 31115028700002, який відповідає коду бюджетної класифікації 22012500 «плата за надання інших адміністративних послуг», одержувач платежу Сімф. Держ. CEC ГУ ДКСУ МОЗУ, ЄДРПОУ - 38040558, банк одержувача ГУ ДКСУ в АРК, м. Сімферополь МФО - S24026.

Представник позивача зазначає, що 30 січня 2013 року товариство звернулось до відповідача із заявою про повернення помилково-перерахованих грошових коштів, у своєму листі №03.0-12/457 від 01.02.2013 року відповідач повідомив, що повернення помилково зарахованих коштів у сумі 158033грн. можливо при наданні на адресу відповідача відповідних документів, зокрема, подання органу, що контролює справляння находжень бюджету.

Представник позивача пояснює, що грошові кошти у розмірі 158033грн. були зараховані до Державного бюджету України на рахунок № 31115028700002 за КБКД 22012500 «Плата за надання інших адміністративних послуг».

Представник позивача зазначає, що зазначений код адмініструє декілька органів виконавчої влади.

На підставі одержаної від Відповідача відповіді, позивач звернувся з листами про надання подання для повернення грошових коштів в ДПІ м. Сімферополя, ДПС в АP Kрим, ГУ Держсанепідслужби в АРК, Сімферопольську міську державну лікарню ветеринарної медицини, Виконавчий комітет Сімферопольської міської ради, Виконавчий комітет Київської районної ради м. Сімферополя АРК, Виконавчий комітет Центральної районної ради м. Сімферополя АРК, Виконавчий комітет Желєзнодорожної районної ради м. Сімферополя АРК, а також до Міністерства економічного розвитку та торгівлі України.

Представник позивача пояснює, що одержані відповіді від вищевказаних адресатів містили відомості про те, шо грошові кошти у сумі 158033 грн. від СФ TOB «ЕКСПАНСІЯ» вони не отримували, крім того, вони не є розпорядниками находжень до бюджету за кодом бюджетної класифікації 22012500 «сплата за надання інших адміністративних послуг» та, у зв'язку з цим, про неможливість надання до ДКСУ подання на повернення коштів з бюджету.

Представник позивача пояснив, що відповідач своїм листом від 05.07.2013 року пояснив, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.

Представник позивача звертає увагу на те, що помилка мала виключно технічний характер та помилково перераховані грошові кошти не призначалися для сплати будь-яких адміністративних послуг.

Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.08.2013 року відкрито провадження по справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.08.2013 року закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду та залучено Головне Управління Державної санітарно-епідеміологічної служби в АР Крим до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

У судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримала, просила задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

У судовому засіданні представник третьої особи пояснила, що ГУ Держсанепідслужби в АР Крим з позивачем не укладало договорів про надання адміністративних послуг.

Представник третьої особи зазначила, що зобов'язання перед Головним Управлінням Держсанепідслужби в АР Крим з боку Сімферопольської філії ТОВ «Експансія» відсутні.

У судове засідання представник відповідача не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Суд, на підставі статей 122, 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача.

Вислухавши пояснення представників позивача та третьої особи дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до Указу Президента від 13 квітня 2011 року № 460/2011, яким затверджено Положення про Державну казначейську службу України, Державна казначейська служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України.

Казначейство України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для реалізації державної політики у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Казначейство України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України (далі - Мінфін України), іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України і Міністра.

Казначейство України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (у разі їх утворення).

Отже, враховуючи вищезазначене, Управління державної казначейської служби України у м.Сімферополі АР Крим у відносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «Експансія», під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктом владних повноважень.

Оцінюючи правомірність дій відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.

Судом встановлено, що Сімферопольська філія Товариства з обмеженою відповідальністю «Експансія» є відокремленим структурним підрозділом ТОВ «Експансія», зареєстрованого Києво-Святошинської районною державною адміністрацією Київської області 02.12.2002 року, код ЄДРПОУ 32294905.

Відповідно до положення про Сімферопольську філію Товариства з обмеженою відповідальністю «Експансія» філія не є юридичною особою і здійснює свою діяльність згідно з чинним законодавством України та положенням філії.

Таким чином, судом встановлено, що Сімферопольська філія Товариства з обмеженою відповідальністю «Експансія» являється суб'єктом господарювання, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами України у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності.

Судом встановлено, що 28 січня 2013 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Експансія» в особі її Сімферопольської філії, згідно платіжного доручення № 1768613 на р/р № 31115028700002 були перераховані грошові кошти у сумі 158 033 грн., призначення платежу - «Збір на розвиток зиноградарства, садівництва і хмелярства без ПДВ».

Судом встановлено, що у результаті технічного збою при відправленні даного платежу у системі Клієнт-Банк помилково платіж було відправлено по наступним реквізитам: р/р - 31115028700002, який відповідає коду бюджетної класифікації 22012500 «плата за надання інших адміністративних послуг», одержувач платежу Сімф. Держ. CEC ГУ ДКСУ МОЗУ, ЄДРПОУ - 38040558, банк одержувача ГУ ДКСУ в АРК, м. Сімферополь. МФО - S24026.

Судом встановлено, що 30 січня 2013 року, позивач звернувся до Управління державної казначейської служби України в м. Сімферополі АРК з листом № 212 від 30.01.2013 року про повернення помилково-перерахованих грошових коштів Сімферопольською філією TOB «Експансія».

Судом встановлено, що 01 лютого 2013 року відповідач надав відповідь та листом № 03.0-12/457 повідомив, що повернення з бюджету помилково або надмірно сплачених коштів здійснюється згідно з Порядком повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженим наказом Державного казначейства України від 10.12.2002 р. №226 (зі змінами та доповненнями)

Відповідно до п. 5 та 7 глави 1 Порядку повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів, здійснюється за умови надання платником до органу Державної казначейської служби необхідних документів.

Таким чином, повернення помилково зарахованих коштів у сумі 158 033 грн., можливо при наданні у адресу відповідача наступних документів:

- заяви про повернення коштів;

- подання органу, що контролює справляння находжень бюджету;

- оригінала платіжного доручення про сплату.

Відповідач у своєму листі повідомив, що вищевказані грошові кошти зараховані до Державного бюджету України на рахунок № 31115028700002 за КБКД 22012500 «Плата за надання інших адміністративних послуг».

Судом встановлено, що 19.02.2013 року позивач звернувся до Управління Державної казначейської служби України в м.Сімферополі АР Крим з листом про надання вичерпаного переліку органів, контролюючих взиманія надходжень бюджету по КБКД 22012500«Плата за надання інших адміністративних послуг».

Судом встановлено, що 25.02.2013 р. Управління Державної казначейської служби України в м.Сімферополі АР Крим у межах своєї компетенції повідомило, що надання переліку органів, які надають адміністративні послуги до компетенції казначейства не відноситься та рекомендовано звернутися до Міністерства економічного розвитку.

Судом встановлено, що на підставі одержаної від Управління ДКС відповіді, позивач звернувся з листами про внесення подання для повернення помилково надісланих грошових коштів у розмірі 158033грн.:

- в ДПІ м. Сімферополя лист № 218 від 19.02.2013р. та повторний лист № 235 від 01.04.2013р.;

- в ДПС в АР Крим лист № 234 від 01.04.2013р.;

- в ГУ Дерсанепідслужби в АР Крим лист № 219 від 19.02.2013р.;

- в Сімферопольську міську державну лікарню ветеринарної медицини № 214 від 19.02.2013р.;

- в Виконавчий комітет Сімферопольської міської ради лист № 217 від 19.02.2013р.;

- в Виконавчий комітет Київської районної ради м.Сімферополя АР Крим лист № 216 від 19.02.2013р.;

- в Виконавчий комітет Центральної районної ради м.Сімферополя АР Крим лист № 213 від 19.02.2013р.;

- в Виконавчий комітет Залізничної районної ради м.Сімферополя АР Крим лист № 215 від 19.02.2013р.

Судом встановлено, що одержані відповіді від Виконавчого комітету Центральної районної ради м.Сімферополя АР Крим № 02.01-20/443 від 28.03.2013 р.; від Сімферопольської міської державної лікарні ветеринарної медицини № 01-12-51 від 21.02.2013р.; від Виконавчого комітету Залізничної районної ради м.Сімферополя АР Крим № 216/02.1-17 від 11.03.2013р.; від Виконавчого комітету Київської районної ради м.Сімферополя АР Крим № 360/021-17 від 04.03.2013р.; Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради № 1888/24/01-11 від 01.03.2013р.; ДПІ м. Сімферополя № 8820/10/202 від 12.04.2013р.; від ГУ Дерсанепідслужби в АР Крим № 10-717 від 04.03.2013р.; від ДПС в АР Крим № 937/10/15.5-23 від 15.04.2013р. містили відомості про те, що грошові кошти у сумі 158033грн. від СФ TOB «Експансія» вони не отримували , крім того, вони не є розпорядниками надходжень до бюджету за кодом бюджетної класифікації 22012500 «сплата за надання інших адміністративних послуг» та, у зв'язку з цим, про неможливість надання до ДКСУ подання на повернення коштів з бюджету.

Також судом встановлено, що позивач 01 квітня 2013 року звернувся з листом № 233 про надання подання для повернення помилково надісланих грошових коштів у розмірі 158033грн. до Міністерства економіки України.

Департамент зовнішньоекономічної діяльності Мінекономрозвитку України розглянув лист позивача щодо подання про повернення помилково сплачених коштів повідомив, що до компетенції департаменту не входить надання адміністративної послуги з контролю за збором на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства.

Враховуючи надані відповіді вищевказаних органів на звернення позивача щодо надання подання для повернення помилково надісланих грошових коштів у розмірі 158033грн. позивач 19.06.2013 р. знов звернувся до Управління ДКС АР Крим м. Сімферополя з листом № 279 про надання роз'яснень щодо повернення грошових коштів та неможливості отримання подання органа, що контролює стягнення находжень до бюджету.

Управління ДКС АР Крим м. Сімферополя у своєму листі №03.0-12/2931 від 05.07.2013 року посилаючись на ст. 25 Бюджетного кодексу України роз'яснило, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.

Що і стало підставою для звернення позивачем до суду із вказаними позовними вимогами.

Предметом спору по справі є стягнення з Державного бюджету України помилково перерахованих грошових коштів у сумі 158033 грн. які у результаті технічного збою при відправлені даного платежу у системі Клієнт-Банк помилково відправлений по наступним реквізитам: р/р 31115028700002 який відповідає коду бюджетної класифікації 22012500 "плата за надання інших адміністративних послуг" отримувач Симф.держ. СЕС ГУ ДКСУ МОЗУ , код ЄДРПОУ - 38040558, банк одержувача ГУ ДКСУ в АР Крим м.Сімферополь, МФО 824026, призначення платежу «збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, без пдв, ((1768613))», що підтверджується наявного у матеріалах справи копії платіжного доручення № 1768613 від 28.01.2013 року.

Відповідно до ч. 2 ст. 45 Бюджетного кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, веде бухгалтерський облік усіх надходжень Державного бюджету України та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.

Крім того, відповідно до ч. 7 ст. 45 Бюджетного кодексу України Перелік податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету згідно з бюджетною класифікацією в розрізі органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а також загальні вимоги щодо обліку доходів бюджету визначаються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.02.2011 № 106 «Деякі питання ведення обліку податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету» із внесеними змінами визначено перелік органів, що контролюють справляння находжень бюджету. У цієї постанові надходження на рахунок за КБКД 22012500 «Плата за надання інших адміністративних послуг» контроль за справлянням находжень за цим кодом виконують центральні органи виконавчої влади, державні колегіальні органи, місцеві держадміністрації та органи місцевого самоврядування, які є відповідальними за надання адміністративних послуг та/або до сфери управління яких належать підприємства, установи і організації, що відповідно до вимог закону мають повноваження з надання платних адміністративних послуг.

Відповідно до п.2 ст.78 Бюджетного кодексу України Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, веде облік усіх надходжень, що належать місцевим бюджетам, та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, погодженим з відповідними місцевими фінансовими органами, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.

Процедури повернення коштів, помилково або надмірно зарахованих до державного та місцевих бюджетів, а саме: податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету, коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою або під державні гарантії врегульовані Порядком повернення коштів, помилково або надмірно зарахованих до державного та місцевих бюджетів, що затверджений наказом Державного казначейства України від 10.12.2002 N226 , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.12.2002 за N 1000/7288 (надалі - Порядок).

Відповідно до абзацу 1 пункту 5 Порядку Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету. Подання надається до органу Державного казначейства України за формою, передбаченою відповідними спільними нормативно-правовими актами Державного казначейства України та органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів, або в довільній формі на офіційному бланку установи, за підписом керівника установи або його заступників відповідно до їх компетенції з обов'язковим зазначенням такої інформації: обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету, найменування (П. І. Б.) платника, ідентифікаційного коду за ЄДРПОУ або реєстраційного номера облікової картки платника податків з ДРФО, або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), суми платежу, що підлягає поверненню, дати та номера розрахункового документа, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

Суд звертає увагу, на те що в матеріалах справи є також платіжне доручення № 1768679 від 29.01.2013р. про сплату 158033грн. з призначенням платежу «збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства за грудень 2012 р. без пдв ((1768679))», якій сплачений по наступним реквізитам: р/р 31114018700002, код ЄДРПОУ - 38040558, банк одержувача ГУ ДКСУ в АР Крим м.Сімферополь, МФО 824026.

Під час дослідження судом платіжного доручення № 1768679 від 29.01.2013р. було встановлено, що позивачем повторно 29.01.2013р. були сплачені кошти в сумі 158033грн. за збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, але вже на належний рахунок Державного бюджету.

Судом встановлено, що заборгованості перед Бюджетом за збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства за грудень 2012 р. у Сімферопольської філії ТОВ «Експансія» немає.

Тобто, платіж у сумі 158033грн. за збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства за грудень 2012 р., який був перерахований позивачем 29.01.2013р. перерахований належним чином, за вірними реквізитами до Державного бюджету України.

Таким чином судом встановлено, що кошти в сумі 158033грн. з призначенням платежу «збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, без пдв, ((1768613))» згідно платіжного доручення від 28.01.2013р. № 1768613 помилково зараховані на користь Сімферопольської СЕС за адміністративними послугами, оскільки таки послуги СЕС не надавало, а позивач не отримував.

Також суд вважає необхідним зазначити, що організації з назвою яка вказана у платіжному дорученні позивача від 28.01.2013р. «Симф. держ. СЕС ГУ ДКСУ МОЗУ» не існує і не існувало, оскільки до реорганізації існував Державний Заклад «Сімферопольська міська санітарно епідеміологічна станція» МОЗ України, відповідно до Постанови від 28 грудня 2011 р. № 1382 «Про утворення територіальних органів Державної санітарно-епідеміологічної служби» було створено Головне управління Державної санітарно-епідеміологічної служби в Автономній Республіці Крим.

Суд зазначає, що в матеріалах справи є листи від ДЗ «Сімферопольська міська санітарно епідеміологічна станція» МОЗ України № 4 від 06.09.2013р. який підписаний головою ліквідаційної комісії Кадінською Г.М. та від Головного управління Держсанепідслужби в АР Крим № 10-3579 від 05.09.2013р. в яких зазначено, що вказані організації не укладали з Сімферопольською філією ТОВ «Експансія» договорів про надання адміністративних послуг, які згідно Розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 р.№ 1167-р «Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною санітарно-епідеміологічною службою та установами та закладами, що належать до сфери її управління» надає Головне управління Держсанепідслужби в АР Крим.

Зобов'язання перед ДЗ «Сімферопольська міська санітарно епідеміологічна станція» МОЗ України та перед Головним управлінням Держсанепідслужби в АР Крим з боку Сімферопольської філії ТОВ «Експансія» відсутні.

Відповідно до абзацу 2 п.5 Порядку Подання в довільній формі надається платником до органу Державного казначейства України разом із його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією розрахункового документа (квитанції, платіжного доручення тощо), який підтверджує перерахування коштів до бюджету.

Таким чином вбачається, що вказаним Порядком запроваджене подання відповідного обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету. Обґрунтування - це докладне і зрозуміле формулювання підстав для виконання певних дій, які дають змогу визначити факт помилковості перерахування відповідних коштів та можливості їх повернення.

На підставі викладеного, суд дійшов до висновку, що позивачем повністю доведений факт необхідності повернення коштів з бюджету.

Згідно з ч.1 ст.25 Бюджетного кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.

Відповідно до статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 2 статті 11 суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Приймаючи до уваги, що позивач невірно зазначив позовні вимоги про стягнення помилково перерахованих грошових коштів з Управління Державної казначейської служби України в м.Сімферополі АР Крим, а ні про повернення помилково перерахованих грошових коштів у сумі 158033грн. з Державного бюджету України , суд вважає можливим в цій частині вийти за межі позовних вимог.

За статтею 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи наведені норми діючого законодавства та встановлені судом обставини, суд дійшов висновку, що необхідно стягнути з відповідача помилково перераховані грошові кошти у сумі 158033грн., які були зараховані до Державного бюджету України за КБКД 22012500 «Плата за надання інших адміністративних послуг» на підставі платіжного доручення № 1768613 від 28.01.2013р.

Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню шляхом повернення з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Експансія» в особі Сімферопольської Філії Товариства з обмеженою відповідальністю «Експансія» (ЄДРПОУ 38011239) помилково перераховані грошові кошти у сумі 158033 (сто п'ятдесят вісім тисяч тридцять три) гривни 00 копійок згідно платіжного доручення № 1768613 від 28.01.2013 року до Сімф.держ. СЕС ГУ ДКСУ МОЗУ на рахунковий рахунок 31115028700001 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, за призначенням платежу "збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства 22012500".

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України шляхом його безспірного списання із рахунку суб'єкта владних повноважень - відповідача, як зазначено Вищим адміністративним судом України у листі від 21.11.2011 року №2135/11/13-11 "Щодо стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ".

Враховуючи висновок суду про задоволення позову, суд вважає можливим стягнути на користь позивача суму сплаченого ним судового збору у розмірі 1580,33 гривень з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунку Управління Державної казначейської служби України в м. Сімферополі АР Крим.

Під час судового засідання, яке відбулось 09.09.2013 року була оголошена вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено у повному обсязі 13.09.2013 року.

Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Повернути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Експансія» в особі Сімферопольської Філії Товариства з обмеженою відповідальністю «Експансія» (ЄДРПОУ 38011239) помилково перераховані грошові кошти у сумі 158033 (сто п'ятдесят вісім тисяч тридцять три) гривни 00 копійок згідно платіжного доручення № 1768613 від 28.01.2013 року до Сімф.держ. СЕС ГУ ДКСУ МОЗУ на рахунковий рахунок 31115028700001 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, за призначенням платежу "збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства 22012500".

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Експансія» в особі Сімферопольської Філії Товариства з обмеженою відповідальністю «Експансія» (ЄДРПОУ 38011239) суму сплаченого ним судового збору у розмірі 1580,33 гривень з Державного бюджету України шляхом її безспірного списання із рахунку Управління Державної казначейської служби України в м. Сімферополі АР Крим.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.09.2013
Оприлюднено19.09.2013
Номер документу33530684
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/8163/13-а

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Ухвала від 14.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Постанова від 09.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Ухвала від 20.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні