ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 910/10357/13 09.09.13
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Меркор Україна"
до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа Буд Груп"
про: стягнення 27.596.46 грн.
Суддя Балац С.В.
Представники:
позивача: Тимчишин Р.М. - представник за довіреністю від 28.05.2013, №28.05.2013.
відповідача: не з'явилися.
С У Т Ь С П О Р У :
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач неналежним чином виконав свої зобов'язання перед позивачем, оскільки не здійснив своєчасно та в повному обсязі розрахунок за поставлену позивачем продукцію та отримані послуги за договором №110074 від 31.10.2011р.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.06.2013 порушено провадження у справі №910/10357/13. Станом на дату звернення до суду з позовом заборгованість відповідача за вказаним договором складає 24874,00 грн. - основна заборгованість, 865,57 грн. - 3% річних, 1883,89 грн. - пеня.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.06.2013р. порушено провадження у справі № 910/10357/13. Розгляд справи судом неодноразово відкладався.
Представник позивача у судовому засіданні 09.09.2013р. позовні вимоги в повному обсязі підтримав, обґрунтовуючи доводами викладеними в позовній заяві та доказами наявними в матеріалах справи.
Відповідач відзив на позов не надав, явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про поважні причини неявки до суду не повідомив, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, про що свідчить поштове повідомлення з відміткою про вручення поштової кореспонденції повернуте відділенням поштового зв'язку.
Відповідно до положень статті 75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
У судовому засіданні 09.09.2013 р. судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши наявні матеріали справи, Господарський суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
31.10.2011р. між ТОВ "Меркор Україна" та ТОВ "Альфа Буд Груп" укладено договір №110074, за умовами якого постачальник (ТОВ «Меркор Україна») зобов'язується передати у власність замовника (ТОВ «Альфа Буд Груп»), а замовник прийняти та оплатити на умовах цього договору двері протипожежні та/або без вогнестійкості металеві та/або дерев'яні в комплекті та/або елементи/комплектуючі до них, надалі - продукція.
Відповідно до п. 1.3 договору точна номенклатура, кількість, ціни, особливості виконання та інші характеристики продукції, яка постачається замовнику, визначаються в Специфікації поставки та підтвердженні замовлення до даного договору.
Згідно з п. 2.1 договору загальна вартість продукції, яка постачається по даному договору, складається з вартості усіх підписаних Специфікацій поставки до даного договору і включає в себе вартість дверей, вартість доставки на об'єкт та вартість встановлення продукції.
Пунктом 2.3. договору визначено, що замовник здійснює оплату продукції по даному договору у наступному порядку: оплата в розмірі 50% від вартості відповідної специфікації поставки здійснюється замовником протягом 3 (трьох) банківських днів з моменту підписання даного договору, специфікації та підтвердження замовлення, на основі рахунку постачальника на оплату. Оплата в розмірі 30% від вартості відповідної специфікації поставки - протягом 3 (трьох) банківських днів з моменту офіційного повідомлення постачальника про готовність продукції до відвантаження на складі постачальника. Оплата в розмірі 20% від вартості відповідної специфікації поставки - протягом 3 (трьох) банківських днів після підписання сторонами актів виконаних робіт (п. 5.4 договору).
Постачальник поставляє продукцію на умовах СРТ (ІНКОТЕРМС 2000). Об'єкт замовника за адресою: с. Поляниця Яремчанської міської ради Івано-Франківської області, готельний комплекс «Зірка Буковеля». Термін поставки продукції - протягом 6-9 календарних тижнів з моменту отримання постачальником оплати згідно п. 2.3.1. даного договору (п.п. 3.1., 3.2. договору).
Згідно з п.п. 4.1, 4.3 договору визначено, що приймання-передача продукції за кількістю здійснюється згідно підписаних сторонами товарно-супровідних документів, а саме: видаткових накладних. Право власності на продукцію переходить до покупця в момент підписання сторонами видаткових накладних. Видаткові накладні повинні бути підписані відповідальними представниками сторін в день здійснення доставки продукції на об'єкт.
По факту встановлення продукції на об'єкті замовника, складається акт виконаних робіт, який після підписання сторонами стає невід'ємною частиною даного договору (п. 5.4 договору).
Відповідно до п. 8.2 договору, за несвоєчасні розрахунки за продукцію, у випадку перевищення відповідних термінів більш ніж на 3 (три) банківських дні від встановлених даним договором, замовник сплачує пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла на момент такого прострочення, за кожен день прострочення, від вартості продукції, що не була оплачена.
Даний договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2011р., але в будь-якому випадку, до повного виконання сторонами своїх зобов'язань згідно даного договору.
Договір підписано та скріплено відбитками печаток сторін.
Сторонами підписано додаток №2 (Специфікація поставки №1) від 01.11.2011р. до вказаного договору, в якому визначено технічні характеристики та вартість продукції - 145638,00 грн.
На виконання умов договору №110074 від 31.10.2011р. та додатку №2 від 01.11.2011р. позивачем поставлено відповідачу продукцію на суму 113994,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №РН-0000040 від 02.02.2012р.
26.03.2012р. сторонами підписано акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000030, згідно змісту якого надано послуги - монтажні роботи на суму 31644,00 грн.
04.03.2013р. позивач звернувся до відповідача з претензією, яка містить вимогу про сплату 145638,00 грн. - основного боргу, 1883,89 грн. - пені, 692,46 грн. 3% річних.
Відповідачем здійснено часткову оплату за отриману продукцію та надані послуги у сумі 120791,00 грн., що підтверджується банківською випискою від 10.11.2011р. Залишок несплаченої заборгованості склав 24847,00 грн.
Згідно ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно зі статтями 11, 509 Цивільного кодексу України договір є підставою виникнення цивільних прав і обов'язків (зобов'язань), які мають виконуватися належним чином і в установлений строк відповідно до вказівок закону, договору (ст. 526 Цивільного Кодексу України), а одностороння відмова від виконання зобов'язання не допускаються (ст. 525 Цивільного кодексу України).
Зі змісту укладеного між сторонами договору №110074 від 31.10.2011р. вбачається, що останній за своєю природою є договором поставки.
Відповідно до ч.1 ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Статтями 525, 526 Цивільного кодексу України та ст.193 Господарського кодексу України передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання та одностороння зміна умов договору не допускається.
Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом (ст. 612 ЦК України).
Обов'язок доказування відповідно до пункту 4 частини третьої статті 129 Конституції України та статті 33 Господарського процесуального кодексу України розподіляється між сторонами виходячи з того, хто посилається на певні юридичні факти, які обґрунтовують його вимоги та заперечення.
Судом враховується, що на виконання умов договору №110074 від 31.10.2011р. та додатку №2 від 01.11.2011р. позивачем поставлено відповідачу продукцію на суму 113994,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №РН-0000040 від 02.02.2012р.
26.03.2012р. сторонами підписано акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000030, згідно змісту якого надано послуги - монтажні роботи на суму 31644,00 грн.
Відповідачем здійснено часткову оплату за отриману продукцію та надані послуги у сумі 120791,00 грн., що підтверджується банківською випискою від 10.11.2011р. Залишок несплаченої заборгованості склав 24847,00 грн.
Докази сплати відповідачем заборгованості у сумі 24847,00 грн. в матеріалах справи відсутні.
За таких обставин позовні вимоги про стягнення основної заборгованості за договором №110074 від 31.10.2011р. в сумі 24847,00 грн. підлягають задоволенню у повному обсязі.
Частиною 1 статті 230 Господарського кодексу України передбачено, що штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.
Згідно зі ст. 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання, а пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасного виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань" платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за прострочення платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін. Згідно ст. 3 зазначеного Закону розмір пені, передбачений ст. 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.
Нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано (ч. 6 ст. 232 ГК України).
Відповідно до п. 8.2 договору, за несвоєчасні розрахунки за продукцію, у випадку перевищення відповідних термінів більш ніж на 3 (три) банківських дні від встановлених даним договором, замовник сплачує пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла на момент такого прострочення, за кожен день прострочення, від вартості продукції, що не була оплачена.
У зв'язку з несвоєчасним розрахунком відповідача за продукцію, позивачем заявлено до стягнення з останнього пеню у розмірі 1883,89 грн. за період з 30.03.2012р. по 30.90.2012р. та нараховано з урахуванням норм чинного законодавства 3% річних у розмірі 865,57 грн. за період з 30.03.2012р. по 28.05.2013р.
Провівши перерахунок заявлених до стягнення сум пені та 3% річних судом встановлено, що заявлені суми нараховані обґрунтовано та з врахуванням ч. 6 ст. 232 ГК України, а тому вимога про їх стягнення підлягає задоволенню.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно з ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 44, 49, 75, ст.ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа Буд Груп" (01011, м. Київ, Печерський район, вул. Рибальська, буд. 13, код ЄДРПОУ 36678706, з будь якого його рахунку виявленого державним виконавцем під час виконавчого провадження) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Меркор Україна" (81632, Львівська обл., Миколаївський район, с. Дроговиж, вул. Озерна, буд. 1, код ЄДРПОУ 34768216) суму основного боргу у розмірі 24847,00 грн. (двадцять чотири тисячі вісімсот сорок сім грн. 00 коп.), пеню у розмірі 1883,89 грн. (одна тисяча вісімсот вісімдесят три грн. 89 коп.), 3% річних в розмірі 865,57 грн. (вісімсот шістдесят п'ять грн. 57 коп.), 1720,50 грн. (одна тисяча сімсот двадцять грн. 50 коп.) - витрат по сплаті судового збору.
3. Після набрання рішенням законної сили видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повний рішення складено 16 вересня 2013 року.
Суддя С.В. Балац
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2013 |
Оприлюднено | 18.09.2013 |
Номер документу | 33531150 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Балац С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні