Постанова
від 17.09.2013 по справі 810/4606/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 17 вересня 2013 року                                                                                               810/4606/13-а Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Києві адміністративну справу за позовомУправління Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області доТовариства з обмеженою відповідальністю "Нікона-Буд" простягнення заборгованості, в с т а н о в и в: Управління Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Нікона-Буд" про стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, штрафної санкцій та пені в сумі 5289,67 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у відповідача наявна заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за травень-червень 2013 року, штрафної санкції та пені. Вказана заборгованість підтверджується даними звітів, поданих відповідачем особисто до органів Пенсійного фонду, а також рішенням про застосування штрафних санкцій. Згідно з пунктом 4 частини першої статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо: стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження. Всебічно та об'єктивно дослідивши матеріали справи, та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що  позов підлягає задоволенню з огляду на наступне. Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Нікона-Буд" є юридичною особою та відповідно до вимог Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Так, Відповідачем до позивача було подано звіти про нарахування єдиного внеску за травень-червень 2013 року, в яких відповідачем самостійно визначено зобов'язання на загальну суму в розмірі 5066,64 грн. Заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування була частково погашена відповідачем на суму 1630,40 грн. За несвоєчасну сплату відповідачем єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування Управлінням Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області прийнято Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені від 17.07.2013 № 450 на загальну суму 1853,43 грн. Таким чином, загальна сума заборгованості зі сплати єдиного внеску, штрафної санкції та пені становить 5289,67 грн. Самостійно визначений відповідачем розмір єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з урахуванням часткової сплати, а також нараховані штрафні санкції та пеня, у строк, встановлений Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VI, відповідачем не сплачено. З матеріалів справи вбачається, що у зв'язку з порушенням відповідачем платіжної дисципліни Управлінням Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області на підставі частини четвертої статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VI було виставлено ТОВ "Нікона-Буд" вимогу від 05.08.2013 № Ю-21 про сплату боргу в сумі 5289,67 грн. Обов'язок щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у встановлені законодавством строки відповідачем не виконано, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом. Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного. Спеціальний законом, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку є Закон України від 08.07.2010 №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". Згідно статтею 1 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон України 08.07.2010 №2464-VІ), єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Відповідно до пункту 1 статті 4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ, платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. Частиною першою статті 5 Закону України 08.07.2010 №2464-VІ встановлено, що взяття на облік осіб, зазначених у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюється Пенсійним фондом шляхом внесення відповідних відомостей до реєстру страхувальників. Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Нікона-Буд" перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області та є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Відповідно до пункту 1 частини другої статті 6 Закону України 08.07.2010 №2464-VІ, платник єдиного внеску, зокрема, зобов'язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством;  подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики. Частиною п'ятою статті 7 зазначеного Закону передбачено, що єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати. Згідно частини восьмої статті 9 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ, платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць. Приписами частини  дванадцятої статті 9 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ передбачено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу). В силу приписів статті 1 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ, сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена територіальними органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених цим Законом, визнається недоїмкою по сплаті єдиного внеску. Функції із забезпечення збору єдиного внеску, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску в силу статті 12 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ покладаються на Пенсійний фонд України. Згідно з приписами частини першої статті 13 цього Закону, Пенсійний фонд України та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску та застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом. Так, порядок стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, передбачений статтею 25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ. Відповідно до статті 25 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. Так, заступником начальника Управління Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області 17.07.2013 прийнято рішення № 450 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, відповідно до якого до відповідача застосовано штраф у розмірі 1111,99 грн. та нарахована пеня у розмірі 741,44 грн. В силу положень частини чотирнадцятої статті 25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI, суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Як вбачається з матеріалів справи, Рішення від 17.07.2013 № 450 отримано відповідачем 17.07.2013, що підтверджується підписом головного бухгалтера відповідача на вказаному рішенні. Оскільки доказів про оскарження рішення позивача в адміністративному чи судовому порядку не надано, суд дійшов висновку, що граничний строк сплати штрафу у розмірі 1111,99 грн. та пені у розмірі 741,44 грн. закінчився 31.07.2013. Згідно з абзацом 1 частини четвертої статті 25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ, територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Абзацами 3 та 4 частини четвертої статті 25 зазначеного Закону встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики. Згідно з абзацом 6 частини чотирнадцятої статті 25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ, у разі, якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки. У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються. Судом встановлено, що вимога від 05.08.2013 № Ю-21 про сплату боргу в сумі 5289,67 грн. протягом 10 робочих днів після її отримання відповідачем оскаржена не була, заборгованість не погашена, отже борг вважається узгодженим. Таким чином, загальна сума заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за травень-червень 2013 року, зі сплати штрафної санкції та пені, що підлягає сплаті відповідачем, становить 5289,67 грн. Наявність заборгованості у вказаному вище розмірі підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи. Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. На час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми відповідачем не надано. За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що суму заборгованості до Управління Пенсійного фонду України в місті Броварах та Броварському районі Київської області в розмірі 5289,67 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; заборгованість у вказаному вище розмірі підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості на день винесення рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають. На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", статтями 69, 70, 71, 94, 158-163, 167, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - п о с т а н о в и в : Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області - задовольнити. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Нікона-Буд" (код за ЄДРПОУ 36705886) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області заборгованість по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, штрафної санкції та пені в сумі 5289 (п'ять тисяч двісті вісімдесят дев'ять) грн. 67 коп. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови. Суддя                                                                                             Балаклицький А. І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2013
Оприлюднено19.09.2013
Номер документу33544253
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4606/13-а

Постанова від 17.09.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні