Рішення
від 17.09.2013 по справі 902/1031/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

17 вересня 2013 р. Справа № 902/1031/13

Провадження № 12/902/84/13

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "КУСТО АГРО ТРЕЙДИНГ" (Військовий проїзд, б. 1, Печерський р-н, м. Київ, 01103, пошт, адреса: вул. Театральна, 43, м. Вінниця, 21050, код ЄДРПОУ 38346838)

до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Тріумф-Транзит" (вул. Польова, б. 39, с. Непедівка, Козятинський р-н, Вінницька обл., 22123, код ЄДРПОУ 37251562)

третя особа на стороні позивача без самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Елеваторна компанія "КУСТО АГРО" (вул. Барляєва, 28А, м.Жмеринка, Вінницька область, 23100)

про стягнення 39 926,12 грн.

Суд:

Суддя Кожухар М.С.

Секретар судового засідання Матущак О.В.

Представники:

позивача: Ляхович О. С. - за дорученням

відповідача: не з "явився

третьої особи на стороні позивача без самостійних вимог на предмет спору: не з"явився

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю "КУСТО АГРО ТРЕЙДИНГ" звернулось до господарського суду Вінницької області з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Тріумф-Транзит" 39 926,12 грн. збитків.

Ухвалою суду від 19.07.2013р. порушено провадження у даній справі, залучено до участі у справі в якості третьої особи на стороні позивача без самостійних вимог на предмет спору- Товариство з обмеженою відповідальністю "Елеваторна компанія "КУСТО АГРО" та призначено справу до розгляду на 17.09.2013р.

В судове засідання з»явився представник позивача, який позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Відповідач та третя особа правом участі в судовому засіданні не скористались, відзиву на позов та витребуваних документів не надали. Про час і місце розгляду справи повідомлені належним чином, що стверджується поштовим повідомленням про вручення рекомендованої кореспонденції відповідачу 24.07.2013р. за № 2212360017669 та третій особі - 25.07.2013р. за № 2310015398864.

Враховуючи вищевикладене суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача та третьої особи на стороні позивача без самостійних вимог на предмет спору належним чином про час і місце розгляду судової справи і забезпечення явки останніх в судове засідання для реалізації ним права на судовий захист своїх прав та інтересів.

Відсутність представників відповідача та третьої особи на стороні позивача без самостійних вимог на предмет спору не перешкоджає розгляду справи по суті.

За таких обставин, справу розглянуто за наявними в ній матеріалами відповідно до ст.75 ГПК України.

Заслухавши пояснення представника позивача та дослідивши наявні матеріали справи, суд встановив наступне.

11.09.2012р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «Елеваторна компанія «Кряж» (нова назва - Товариство з обмеженою відповідальністю "Елеваторна компанія "КУСТО АГРО") (Зерновий склад) та Товариством з обмеженою відповідальністю "КУСТО АГРО Трейдинг" (Поклажодавець) укладено договір складського зберігання № 5-к (далі - Договір складського зберігання), відповідно до якого, Поклажодавець зобов'язується передати, а Зерновий склад зобов'язується прийняти сільськогосподарську культуру врожаю 2012 року (надалі - Зерно), які визначені в п.1.1.2. Договору на зберігання на визначених цим договором умовах і в установлений строк повернути його Поклажодавцеві або особі, зазначеній ним як одержувач, у стані, передбаченому цим договором та законодавством.

Розрахунки проводяться шляхом банківського переказу на поточний рахунок Зернового складу або внесення готівки в касу Зернового складу (п. 5.1. Договору складського зберігання).

Зерновим складом послуги оплачуються у відповідності з такими базовими тарифами (цінами) (Згідно Додатку №1), враховуючи податок на додану вартість (ПДВ) (п. 5.4. Договору складського зберігання).

Договір набирає чинності з моменту його укладення і діє до виконання Сторонами своїх зобов'язань (п. 8.2. Договору складського зберігання).

У Додатку № 1 до Договору № 5-К від 11.09.2012р. наведено вартість послуг Зернового складу.

12.11.2012р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "КУСТО АГРО ТРЕЙДИНГ" (Покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Тріумф-Транзит" (Продавець, він же відповідач у даній справі) укладено договір купівлі-продажу № П053ВІ (далі - Договір), відповідно до якого Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця кукурудзу фуражну врожаю 2012 року (надалі - Товар), а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити Товар відповідно до умов даного Договору.

Товар по якості повинен відповідати вимогам чинного законодавства та/або вказаним показникам в специфікаціях для кожної партії Товару (п. 2.1. Договору).

Інші показники якості Товару - відповідно до ДСТУ 4525:2006 (п. 2.2. Договору).

Окремі вимоги до якості Товару відповідно до специфікацій (п. 2.3. Договору).

Одиницею виміру Товару, що поставляється на умовах даного Договору, є метрична тонна (надалі- МТ) (п. 3.1. Договору).

Товар за даним Договором поставляється партіями протягом періоду, вказаного в специфікаціях до цього Договору (п. 3.2. Договору).

Кількість та залікова вага Товару, ціна та загальна вартість Товару для кожної партії, що поставляється згідно цього Договору, визначаються в специфікаціях до нього, які підписуються Сторонами щодо кожної партії Товару та є невід'ємними частинами цього Договору (п. 3.3. Договору).

Остаточна кількість Товару визначається на Елеваторі згідно кількості, вказаної у складському документі на Товар, виданому Елеватором (п. 3.4. Договору).

Відповідно до п. 4.1. Договору, Постачальник поставляє Товар на умовах згідно Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010р., за винятком застережень, прямо передбачених даним Договором. Строк та місце поставки кожної окремої партії Товару зазначається в специфікаціях до цього Договору, які є його невід'ємними частинами.

Відповідно до п. 4.2. Договору, датою поставки Товару вважається дата переоформлення Товару на ім'я Покупця за складським документом на сертифікованому елеваторі (далі - Елеватор).

Право власності на Товар виникає у Покупця з моменту оформлення Товару на ім'я Покупця за складським документом на Елеваторі (п. 4.4. Договору).

Відповідно до п. 5.1. Договору, оплата Товару, що поставляється за даним Договором, проводиться в національній валюті України шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника протягом строку зазначеного в специфікаціях до цього Договору та/або після останньої з подій зазначених нижче: поставка Товару; визначення його якості і залікової ваги; пред'явлення Постачальником рахунку-фактури; передача Покупцю документів, зазначених в п. 6.1. цього Договору.

Датою оплати Товару вважається дата списання грошових коштів з поточного рахунку Покупця (п. 5.2. Договору).

Згідно з п. 6.1. Договору, Постачальник зобов'язується передати одночасно з Товаром наступні документи: оригінал складського документу (складської квитанції та/або складського свідоцтва) на Товар, що оформлений на ім'я Покупця; оригінал картки аналізу зерна, що видана Елеватором; оригінал видаткової накладної на Товар; оригінал податкової накладної на Товар.

В разі невідповідності якісних показників поставленого Товару вимогам розділу 2 даного Договору, Покупець має право вимагати від Постачальника за своїм вибором: заміни Товару - в цьому випадку Постачальник зобов'язується замінити Товар товаром належної якості протягом трьох робочих днів з моменту отримання повідомлення Покупця про невідповідність якості Товару умовам Договору. При цьому всі витрати, пов'язані з заміною Товару, покладаються на Постачальника; компенсації Покупцеві вартості доробки Товару до встановлених показників якості ; пропорційного зменшення ціни Товару; поставки більшої кількості Товару по зменшеній ціні; відмовитися від прийняття Товару та його оплати (а якщо він вже оплачений, - вимагати повернення сплаченої за нього грошової суми протягом трьох днів), а також вимагати компенсувати Покупцеві всі витрати, понесені у зв'язку з прийняттям Покупцем Товару неналежної якості (п. 8.6. Договору).

Договір набирає чинності з дати підписання його Сторонами і діє до 10 січня 2013 року, а в частині розрахунків та поставки Товару - до повного виконання Сторонами своїх зобов'язань (п. 10.1. Договору).

Додатком до договору купівлі-продажу № П053ВІ від 12.11.2012р. є специфікація № 1 від 12.11.2012р., в якій визначено найменування товару, кількість, вартість та вимоги до його якості.

Відповідно до п. 1 Специфікації, показники якості Товару становлять: вологість - не більше 20,0%; смітна домішка - не більше 2,0 %; биті зерна - не більше 5,0 %; пошкоджене зерно - не більше 5,0 %.

Поставка товару здійснюється на умовах EXW (ТОВ «Елеваторна компанія «Кряж», СП «Козятин». Вінницька обл., м. Козятин, вул. Довженка, 28) (згідно правил Інкотермс 2010) (п. 2 Специфікації).

На підставі Договору відповідачем поставлено, а позивачем прийнято товар (зерно кукурудзи) на загальну суму 960 542,94 грн., що стверджується накладними: № 2 від 30.11.2012р., №1 від 26.12.2012р., № 3 від 29.12.2012р. та товарно-транспортними накладними, копії і оригінали яких містяться в матеріалах справи.

Позивач перерахував відповідачу за поставлений товар 957 564,84 грн., що підтверджується платіжними дорученнями: від 27.11.2012р. №311; від 28.11.2012р. №331; від 30.11.2012р. №368; від 11.12.2012р. №430; від 18.12.2012р. №469; від 24.12.2012р. №515; від 18.01.2013р. №613.

Як свідчать матеріали справи, товар відповідачем передано позивачу без дотримання умов Договору, у зв"язку з чим на сертифікований склад він доставлявся Покупцем, що стверджується товарно-транспортними накладними, складськими квитанціями, реєстрами накладних, складених на сертифікованому складі. На цьому складі виявлено невідповідність товару показникам, визначеним у специфікації № 1 до Договору.

У зв"язку з цим, сертифікований елеватор здійснив, зокрема, сушку та очистку зерна, вартість вказаних робіт склала, відповідно, 35 725,21 грн. та 4200,91 грн. Наведене стверджується актами виконаних робіт № 414 від 30.11.2012р., № 474 від 31.12.2012р.,

Позивач оплатив послуги сертифікованого елеватора згідно платіжних доручень: від 04.12.2012р. № 383; від 06.12.2012р. № 400; від 06.12.2012р. № 401; від 06.12.2012р. № 402.

З метою досудового урегулювання спору, позивач направив на адресу відповідача претензію № 86 від 25.03.2013р. з проханням перерахувати вартість понесених додаткових витрат на доробку зерна.

Відповідач відповіді на претензію не надав, кошти не перерахував.

Станом на день подання позову та розгляду даної справи, відповідач понесені позивачем збитки не відшкодував.

Наведене стверджується матеріалами справи та відсутністю будь-яких заперечень відповідача на позов.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши і оцінивши надані докази, суд дійшов такого висновку.

Ст. 193 Господарського кодексу України (ГК України) визначено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язання є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України (ЦК України).

Відповідно до ст.ст. 526, 525 ЦК України зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається.

Як випливає з наявних матеріалів справи, між позивачем та відповідачем виникли правовідносини, що випливають з договору купівлі-продажу.

Згідно зі ст. 655 ЦК України одна сторона - продавець передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Відповідно до ст. 610 ЦК України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Відповідно до ст. 611 ЦК України, у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: 1) припинення зобов'язання внаслідок односторонньої відмови від зобов'язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору; 2) зміна умов зобов'язання; 3) сплата неустойки; 4) відшкодування збитків та моральної шкоди.

Відповідно до ст. 224 Господарського кодексу України, учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено. Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.

Відповідно до ч. 1 ст. 225 ГК України, до складу збитків, що підлягають відшкодуванню особою, яка допустила господарське правопорушення, включаються: вартість втраченого, пошкодженого або знищеного майна, визначена відповідно до вимог законодавства; додаткові витрати (штрафні санкції, сплачені іншим суб'єктам, вартість додаткових робіт, додатково витрачених матеріалів тощо), понесені стороною, яка зазнала збитків внаслідок порушення зобов'язання другою стороною; неодержаний прибуток (втрачена вигода), на який сторона, яка зазнала збитків, мала право розраховувати у разі належного виконання зобов'язання другою стороною; матеріальна компенсація моральної шкоди у випадках, передбачених законом.

В силу ст. ст. 4-3, 33 ГПК України, сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

Відповідно до ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і ніякі докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили.

Як свідчать матеріали справи, відповідач порушив умови Договору щодо поставки зерна відповідної якості, у зв"язку з чим позивачем понесені додаткові витрати на доведення зерна до передбачених Договором показників, що своєю чергою є необхідними для збепрігання зерна на сертифікованому складі. При цьому сторони домовились, що у такому разі відповідач повинен відшкодувати позивачеві ці витрати.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача збитків в розмірі 39 926,12 грн., підлягають задоволенню.

Згідно з положеннями ст. 49 ГПК України судові витрати зі сплати судового збору підлягають віднесенню на відповідача.

Керуючись ст.ст. 4-3, 33, 43, 49, 82, 84, 115, 116 ГПК України, -

ВИРІШИВ :

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Тріумф-Транзит" (вул. Польова, б. 39, с. Непедівка, Козятинський р-н, Вінницька обл., 22123, код ЄДРПОУ 37251562) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КУСТО АГРО ТРЕЙДИНГ" (Військовий проїзд, буд. 1, Печерський р-н, м. Київ, 01103; поштова адреса: вул. Театральна, 43, м. Вінниця, 21050, код ЄДР 38346838) 39926,12 грн. (тридцять дев"ять тисяч дев'ятсот двадцять шість грн. 12 коп.) збитків та 1720,50 грн. (одну тисячу сімсот двадцять гривень 50 коп.) у відшкодування витрат на сплату судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 18 вересня 2013 р.

Суддя Кожухар М.С.

віддрук. прим.:

1 - до справи

2 - відповідачу (вул. Польова, б. 39, с. Непедівка, Козятинський р-н, Вінницька обл., 22123)

3-Товариство з обмеженою відповідальністю "Елеваторна компанія "КУСТО АГРО" (вул.Барляєва, 28А, м.Жмеринка, Вінницька область, 23100)

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення17.09.2013
Оприлюднено19.09.2013
Номер документу33545348
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —902/1031/13

Рішення від 17.09.2013

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Ухвала від 19.07.2013

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні