Рішення
від 11.09.2013 по справі 918/1038/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

33013, м. Рівне, вул. Набережна, 26А

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" вересня 2013 р. Справа № 918/1038/13

Суддя Романюк Р.В. розглянувши матеріали справи

за позовом Дубровицької міжрайонної державної податкової інспекції Рівненської області

до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Трипутнянський"

про стягнення в сумі 766,86 грн.

В засіданні приймали участь представники:

від позивача: Такун І.Г. (довіреність № 102/10 від 09.08.2013 року).

від відповідача: не з'явився.

Обставини справи: Дубровицька міжрайонна державна податкова інспекція Рівненської області звернулася до господарського суду Рівненської області з позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Трипутнянський" про стягнення 766,86 грн., в т. ч. 525 грн. 00 коп. заборгованість по бюджетній позичці наданої відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1003 від 11.09.1997 р. "Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо- зимовий період 1997-1998 року", 125 грн. 00 коп. заборгованість по бюджетній позичці наданої відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 220 від 26.02.1998 р. "Про фінансове забезпечення на підготовку с/г техніки для проведення весняно - польових робіт в 1998 році" та 116 грн. 86 коп. пені.

Ухвалою господарського суду Рівненської області від 15.07.2013 року порушено провадження у справі № 918/1038/13 та призначено справу до розгляду на 24.07.2013 року.

Ухвалою від 24.07.2013 року в зв'язку з нез'явленням у судове засідання представників сторін розгляд справи відкладено на 11.09.2013 року.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, з підстав зазначених у позовній заяві.

Представник відповідача в судові засідання 24.07.2013 року та 11.09.2013 року не з'явився, відзиву на позов не подав, вимог не оспорив, про день та час судового розгляду повідомлений належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням, яке наявне в матеріалах справи.

Оскільки відповідач був завчасно повідомлений про день та час судового розгляду та мав можливість в розумні терміни довести до відома суду свої доводи та заперечення стосовно позовних вимог, однак правами, визначеними ст. 22 ГПК України не скористався, суд вважає за можливе розглянути справу по суті позовних вимог, без участі представника відповідача - за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши зібрані у справі докази, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВИРІШИВ:

29 вересня 1997 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.97 р. №1003 "Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 року" між Відділенням Державного казначейства України в Дубровицькому районі (далі - відділення Державного казначейства) та КСП "Трипутнянське" (правонаступником якого є сільськогосподарський виробничий кооператив "Трипутнянський") укладено договір про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо - зимовий період 1997/1998 років №22 (далі - Договір 1), за умовами якого Відділення Державного казначейства надає сільськогосподарському товаровиробнику фінансову допомогу в сумі 4 550 грн. для проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 року на умовах повернення до 01 жовтня 1998 року.

Відповідно до п. 2.1. Договору 1, відділення Державного казначейства зобов'язується надати сільськогосподарському товаровиробнику фінансову допомогу в сумі 4550,00 грн. для проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 року шляхом перерахування цих коштів на спеціальний рахунок сільськогосподарського підприємства "Урожай-97", а фермерському господарству на розрахунковий рахунок.

Згідно п. 3.2. Договору 1, при відсутності коштів сільськогосподарських підприємств (фермерських господарств) повертає фінансову допомогу продовольчим зерном до 01 вересня 1998 року в кількості що відповідає сумі отриманої фінансової допомоги за цінами, що складуться на біржових торгах України за спотовими контрактами шляхом закладання його на підприємствах ДАК "Хліб України" для державних потреб.

Відповідно до платіжних доручень № 71 від 03 вересня 1997 року на суму 2050,00 грн., № 76 від 09 жовтня 1997 року на суму 766,00 грн., № 81 від 20 жовтня 1997 року на суму 360,00 грн., № 87 від 28 жовтня 1997 року на суму 360,00 грн. та № 89 від 13 листопада 1997 року на суму 650,00 грн. Відділення Державного казначейства надало фінансову допомогу КСП "Трипутнянське" на загальну суму 4 186,00 грн.

Отримана фінансова допомога СВК "Трипутнянський" не повернута та реструктуризована згідно розпорядження Кабінету Міністрів України № 186-р від 03.04.2002 року.

Відповідно до подання Управління Державної казначейської служби України у Дубровицькому районі прострочена заборгованість фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий становить 525,00 грн.

31 березня 1998 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 26.02.98 р. №220 "Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно - польових робіт у 1998 році" між Відділенням Державного казначейства України в Дубровицькому районі (далі - відділення Державного казначейства) та КСП "Трипутнянське" (правонаступником якого є сільськогосподарський виробничий кооператив "Трипутнянський") укладено договір про умови надання та повернення коштів, виділених для фінансового забезпечення підготовки техніки до проведення весняно - польових робіт в 1998 році (далі - Договір 2), за умовами якого Відділення Державного казначейства надає сільськогосподарському товаровиробнику фінансову допомогу в сумі 4 049 грн. для проведення весняно - польових робіт в 1998 році на умовах повернення до 01 жовтня 1998 року.

Відповідно до п. 2.1. Договору 2, відділення Державного казначейства зобов'язується надати сільськогосподарському товаровиробнику фінансову допомогу для проведення весняно - польових робіт в 1998 році шляхом перерахування цих коштів на реєстраційні рахунки.

Згідно п. 3.1. Договору 2, сільськогосподарське підприємство зобов'язується забезпечити повне повернення фінансової допомоги в сумі 4 049 грн. з укладеним договором, але не пізніше 01 жовтня 1998 року.

Відповідно до платіжного доручення № 54 від 22 травня 1998 року Відділення Державного казначейства надало фінансову допомогу КСП "Трипутнянське" на загальну на суму 1000,00 грн.

Отримана фінансова допомога СВК "Трипутнянський" не повернута та реструктуризована згідно розпорядження Кабінету Міністрів України № 186-р від 03.04.2002 року.

Відповідно до подання Управління Державної казначейської служби України у Дубровицькому районі прострочена заборгованість фінансової допомоги на проведення весняно - польових робіт становить 125,00 грн.

Всього заборгованість відповідача по бюджетних позичках складає 650,00 грн.

Статтею 11 ЦК України встановлено, що підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема є договори та інші правочини.

Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматись від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ст.526 ЦК України).

Згідно ч. 9 ст. 17 Бюджетного кодексу України (в редакції від 04.07.2013 року) прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами державної податкової служби, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) не поширюється.

П.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (в редакції від 04.07.2013 року) визначено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Матеріалами справи підтверджується, що за відповідачем рахується неповернута заборгованість по бюджетних позичках за 2011 рік в загальній сумі 650,00 грн.

Доказів сплати вказаного боргу СВК "Трипутнянський" суду не подав.

Статтею 216 Господарського кодексу України передбачено, що учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Відповідно до ч. 1 ст. 230 Господарського кодексу України, штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.

В силу ст. 546 Цивільного кодексу України виконання зобов'язання може забезпечуватися, зокрема неустойкою (штрафом, пенею), якою, з огляду на положення ст. 549 Цивільного кодексу України, є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. При цьому, пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасного виконання грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.

Відповідно до ч. 6 ст. 231 Господарського кодексу України штрафні санкції за порушення грошових зобов'язань встановлюються у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою НБУ, за увесь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором.

Відповідно до п. 5.2 Договору 1 та Договору 2 про надання фінансової допомоги, несвоєчасне повернення фінансової допомоги або не цільове її використання тягне за собою застосування санкцій, передбачених чинним законодавством.

Відповідно до подання Управління Державної казначейської служби України у Дубровицькому районі Рівненської області № 133 від 05.10.2012 року нараховано пеню за несвоєчасне повернення фінансової допомоги у розмірі 116,86 грн.

З огляду на зазначене, вимоги позивача про стягнення з відповідача 766 грн. 86 коп., з яких 650,00 грн. заборгованості по бюджетній позичці (525,00 грн. наданої відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1003 від 11.09.1997 р. "Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо- зимовий період 1997-1998 року" та 125 грн. 00 коп. наданої відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 220 від 26.02.1998 р. "Про фінансове забезпечення на підготовку с/г техніки для проведення весняно - польових робіт в 1998 році") та 116,86 грн. пені підтверджуються матеріалами справи, ґрунтуються на договорі та законі, тому підлягають задоволенню повністю з покладенням судових витрат на відповідача у справі.

Керуючись статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Трипутнянський" (34150, Рівненська область, Дубровицький район, с. Трипутні, код ЄДРПОУ 30715841):

- заборгованість по бюджетній позичці в сумі 525,00 грн., яку перерахувати на рахунок Управління Державного казначейства України у Дубровицькому районі, код ЄДРПОУ 23309415, № 31131404700128 відкритий в головному управлінні Державного казначейства України в Рівненській області, МФО 833017;

- заборгованість по бюджетній позичці в сумі 125,00 грн., яку перерахувати на рахунок Управління Державного казначейства України у Дубровицькому районі, код ЄДРПОУ 23309415, № 31130405700128 відкритий в головному управлінні Державного казначейства України в Рівненській області, МФО 833017;

- пеню у сумі 116 грн. 86 коп., яку перерахувати на рахунок Управління Державного казначейства України у Дубровицькому районі, код ЄДРПОУ 23309415, № 31111115707128 відкритий в головному управлінні Державного казначейства України в Рівненській області, МФО 833017.

3. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Трипутнянський" (34150, Рівненська область, Дубровицький район, с. Трипутні, код ЄДРПОУ 30715841) в доход державного бюджету України 1 720 грн. 50 коп. витрат по сплаті судового збору.

4. Накази видати після набрання судовим рішенням законної сили.

Повне рішення складено "16" вересня 2013 року.

Суддя Романюк Р.В.

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення11.09.2013
Оприлюднено19.09.2013
Номер документу33551130
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —918/1038/13

Судовий наказ від 27.09.2013

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Романюк Р.В.

Судовий наказ від 27.09.2013

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Романюк Р.В.

Рішення від 11.09.2013

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Романюк Р.В.

Ухвала від 15.07.2013

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Романюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні