ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 вересня 2013 р. Справа № 804/10696/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Юхно І.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська до Громадської організації «Дніпропетровська Міжрегіональна Екологічна Асоціація» про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Громадської організації «Дніпропетровська Міжрегіональна Екологічна Асоціація» про стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за травень-червень 2013 року в розмірі 25850,04 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що внаслідок порушення вимог Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010р. за №2464-VІ відповідач має заборгованість зі сплати єдиного внеску за травень-червень 2013 року в розмірі 25850,04 грн. У добровільному порядку заборгованість відповідач не сплачує, що і стало підставою для звернення з цим позовом до суду.
Позивач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою про отримання 22.08.2013 року повістки по справі. 10.09.2013 року надав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження де зазначив, що станом на дату судового розгляду заборгованість є непогашеною.
На адресу відповідача зазначену в ЄДРПОУ було направлено повістку про виклик у судове засідання по справі, проте на адресу суду 21.08.2013 року повернувся конверт з позначкою поштового відділення від 20.08.2013 року про причини невручення адресату «В» «За закінченням строку зберігання».
Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи із його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Отже, враховуючи зазначені вище підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.
У відповідності зі статтею 1 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі Закон №2464-VI) Пенсійний фонд України - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.
Відповідно до ст. 12 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" Пенсійний фонд забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Статтею 13 Закону України № 2464-VI встановлено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи мають, зокрема, право: вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб - підприємців усунення виявлених порушень законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом; стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску; порушувати в установленому законом порядку питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску.
Вищенаведені положення кореспондуються із Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України "Про Положення про Пенсійний фонд України" від 06.04.2011 року № 384/2011, згідно якого Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська відноситься до структури Пенсійного фонду України.
Відповідно до зазначеного Указу Президента України Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України.
Статтею 3 КАС України визначено, що суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства.
Отже, Пенсійний фонд України та його територіальні органи при реалізації ними прав, передбачених Законом № 2464-VI, є суб'єктами владних повноважень.
Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, за зверненням суб'єкта владних повноважень.
Відповідач - Громадська організація «Дніпропетровська Міжрегіональна Екологічна Асоціація» зареєстрована Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 15.04.2010 року, код ЄДРПОУ 37070377.
Згідно ст. 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. № 2464-VI платником єдиного внеску визнаються роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання.
Громадська організація «Дніпропетровська Міжрегіональна Екологічна Асоціація» є платником страхових внесків і зареєстрована в управлінні Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 1 ЗУ № 2464-VІ від 08.07.2010 р. єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно з положеннями Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 2464-VІ від 08.07.2010 р., Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України № 21-5 від 27.09.2010р., Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України № 22-2 від 08.10.2010 р., на відповідача покладено обов'язки по своєчасному та в повному обсязі нарахуванню, обчисленню і сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Встановлено, що підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами здійснюють обчислення єдиного внеску на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які нараховується єдиний внесок.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем подано до Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України за травень та червень 2013р. В таблиці 1 зазначених звітів відповідачем були зазначені самостійно обчислено суму єдиного внеску у розмірі 25850,04 грн., з яких за травень 2013 року 9875,80 грн., за червень 2013 року 15974,24 грн. Строки сплати єдиного внеску було встановлено до 20.06.2013 року та до 20.07.2013 року відповідно, але у зв'язку з тим, що відповідачем не було сплачено зазначених сум, у нього виникла прострочена заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, тобто недоїмка, на загальну суму 25850,04 грн., яка не погашена на момент розгляду справи.
Частиною 8 статті 9 Закону України № 2464-VI встановлено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Відповідно до ч.12 ст. 9 вищевказаного закону єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Проте, відповідачем заборгованість у встановлений законодавством строк та станом на момент розгляду справи сплачена не була. Докази щодо її оскарження в матеріалах справи відсутні.
Відповідно ч. 4 ст. 25 Закону України № 2464-VI територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики. У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку.
На виконання вищенаведених норм позивачем було сформовано щодо відповідача вимога №Ю-752 від 01.08.2013 року про сплату заборгованості (недоїмки) з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, яка була направлена на адресу відповідача зазначену в ЄДРПОУ. Проте на адресу позивача повернувся конверт з позначкою поштового відділення про причину невручення адресату «В» «За закінченням терміну зберігання», що підтверджується копіями повідомлення про вручення поштової кореспонденції та конверта, які містяться в матеріалах справи.
Відповідачем заборгованість у встановлений законодавством строк не сплачена. Докази щодо її оскарження відсутні.
Абзацом сьомим частини четвертої статті 25 Закону № 2464-VI встановлено, що у випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
Приймаючи до уваги викладене та враховуючи, що на час розгляду справи сума боргу відповідачем у повному обсязі добровільно не сплачена, не оскаржена, відповідних доказів суду не надано, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська до Громадської організації «Дніпропетровська Міжрегіональна Екологічна Асоціація» про стягнення заборгованості задовольнити.
Стягнути з Громадської організації «Дніпропетровська Міжрегіональна Екологічна Асоціація» (49023, м.Дніпропетровськ, вул.Ясельна, 1, код 37070377, р/р 266004060718967 в КБ «Приватбанк», МФО - 305750) на користь управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська загальну суму боргу у розмірі 25850 (двадцять п'ять тисяч вісімсот п'ятдесят) грн. 04 коп. на р/р 37195101000401, одержувач Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська, банк одержувача Головне управління Державного казначейства в Дніпропетровській області, МФО 805012, (ОКПО код одержувача 21928462).
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, зазначені в ст.186 КАС України та набирає законної сили відповідно до ст.254 КАС України.
Суддя І.В. Юхно
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2013 |
Оприлюднено | 20.09.2013 |
Номер документу | 33553660 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні