Постанова
від 09.09.2013 по справі 2а-1468/12/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 вересня 2013 рокуСправа №2а-1468/12/2770 16 год. 34 хв.

м. Севастополь

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

головуючого судді - Мінько О.В.;

при секретарі - Матвєєвої М.С.,

за участю: представників позивача, товариства з обмеженою відповідальністю "Електробудова України", Марчук Юлії Іванівни, довіреність б/н від 16.07.2013 року;

- Юнашевої Ольги Іванівни, довіреність б/н від 16.07.2013 року;

представників відповідача, Севастопольської митниці Державної митної служби України, Агабабяна Сергія Суреновича, довіреність № 03/3252 від 25.11.2010 року;

- Панченко Надії Степанівни, довіреність № 10-08/867 від 30.08.2013 року;

представника прокуратури міста Севастополя Степаненко Тетяни Олексіївни, службове посвідчення № 005771 від 25.09.2012 року;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Електробудова Україна" до Севастопольської митниці Державної митної служби України, прокуратура міста Севастополя про визнання незаконним рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Електробудова Україна" звернулося до суду з адміністративним позовом до Севастопольської митниці Державної митної служби України про визнання незаконним та недійсним рішення про визначення коду товару від 20.06.2012 року № КТ-123-0004-2012.

До початку судового розгляду справи по суті позивач змінив позов, просить визнати противоправним та скасувати рішення Відділу митних платежів Севастопольської митниці Державної митної служби України про визначення коду товару від 20.06.2012 року № КТ-123-0004-2012.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішення прийнято с порушенням правил інтерпретації УКТЗЕД, не відповідає статтям 67, 311 Митного кодексу України, чим порушує права позивача.

На підставі заяви прокурора м. Севастополя до участі у справі залучена прокуратура м. Севастополя.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, надали суду пояснення в обґрунтування вимог, просили позов задовольнити у повному обсязі.

Представники відповідача та представник прокуратури м. Севастополя проти задоволення позовних вимог заперечували з підстав викладених у запереченнях, просили в задоволенні позову відмовити.

Суд, заслухавши представників сторін, встановивши обставини у справі, дослідивши докази, вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно пункту 1 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Статтею 121 Конституції України на прокуратуру покладається представництво інтересів громадян і держави в судах у випадках, передбачених законом.

Відповідно до статті 36-1 Закону України "Про прокуратуру" (в редакції Закону № 5288-VI від 18.09.2012), представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Статтею 60 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що прокурор з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді в межах повноважень, визначених законом, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за адміністративним позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду.

Встановлено, що 10.02.2012 р. між компанією «ELEKTROBUDOWASA», яке є юридичною особою по законодавству Польщі, та ТОВ «Електробудова Україна» було укладено контракт № EBU-M14-03/2012, відповідно до умов п.1.1 якого, компанія «ELEKTROBUDOWASA» поставляє електротехнічне обладнання та комплектуючі запасні частини за цінами і в кількості, які вказані в специфікаціях (а.с. 134-139 Т.1).

Згідно специфікації № 2 до контракту № EBU-M14-03/2012 від 10 лютого 2012 р., імпортованою продукцією є модуль електротехнічний контейнерного типу серії SKP Uноm 10 кВ, зав. № 1336/2012 (3700х10217х3230 мм), в состав якого входить: розподільний пристрій власних потреб напругою 0,4/0,23кВ (PYСН) 500х400х210 мм; електричний щит з перемикачами NEF 30w-TpasX, NEF 30w-TpasXY для контролю і розподіли повітряного потоку системи вентиляції 760х600х360 мм; комплект системи освітлення; комплект системи обігріву; комплект системи вентиляції; транспортні стропи сережками (4шт+4шт); драбина сталева висота 1350 мм з площадкою 1500х1500; ЗIП (а.с. 30 Т.1).

15 травня 2012 року позивач надав до Севастопольській митниці тимчасову вантажну митну декларацію № 123030000/2012/001309 (а.с.6 Т.1).

У вказаній тимчасової вантажної митної декларації позивач заявив до митного оформлення товар під № 1, що описаний в графі 31 декларації наступним чином: Електрообладнання, яке застосовується для розподілу електричної енергії трифазного змінного струму частотою 50 i 60 Гц напругою 6 (10) кВ на номінальні струми від 630 до 4000А в мережах з ізольованою або заземленою через дугогасящий реактор або активний опір нейтраллю, у вигляді модуля електротехнічного контейнерного типу серії SKP Uном 10кВ зав. № 1336/2012, р-р ( 3700*10217*3230 мм) - 1шт з вмонтованим основним та додатковим обладнанням. Основне обладнання: - Розподільний пристрій власних потреб 0,4/0,23кВ (PYСН) (400*500*210мм) зав. № 5834-1/2012-1шт, який містить в собі: вимикач автоматичний, тип G64/4P-C63 № Кат674675, 0,4кВ, 63А; вимикач автоматичний, тип G64/4P-C50 № Кат.674674 0,4кВ,50А; вимикач автоматичний, тип G62/2P-C06 NKaт 674633 0,4кВ, 6А; вимикач автоматичний, тип G64/4P-C02 № Кат.674662 0,4кВ, 2А; вимикач автоматичний, тип DМ60-СI6/030 тип АС, С16А/30 мА 0,4кВ, 16А; вимикач автоматичний, тип G62C16,C16A 0,4кВ, 16А; вимикач автоматичний, тип G62Cl0, С10А 0,4кВ 10А; обмежувач перенапруг 4-полюсного тип DEHNventil DV TNS255 № 951400 0,4кВ; вольтметр тип ЕР27 0-500В; клема монтажна cipa 10 мм2 № 281-101 0,4кВ; клема монтажна cipa 6мм2 № 280-101 0,4кВ; клема монтажна cipa 4 мм2 №281-101 0,4кВ; клема монтажна сiра 2,5 мм2 № 280-101 0,4 кВ.- Електричний щит з перемикачами NEF 30w- TpasX, NEF 30w-TpasXY для контролю та розподілу повітряного потоку системи вентиляції (760x600x350 мм) зав. № 5834-2/2012-1шт, до складу якого входить: перемикач NEF 30w-ТраsХ 220V АС, перемикач NEF 30w-ТраsХY 220V АС, клема монтажна cipa 10 мм2 № 281-101 0,4 кВ, клема монтажна cipa 6 мм2 №280-101 0,4кВ, клемa монтажна cipa 4 мм2 № 281-1010,4 кВ, клема монтажна cipa 2,5 мм2 №280-101 0,4kB.-Кабелi: тип Jz-600 НМН 5х6,0 мм2 на напругу 0,6/1кВ-7м; тип Jz-600 НМН 3х2,5мм2 на напругу 0,6/1кВ-29м; Jz-600 НМН 7х1,5мм2 на напругу 0,6/1кB-15м; тип Jz-600НМН 5х1,5 мм2 на напругу 0,6/1кB-16м; тип Jz-600 НМН 4хl,5 мм2 на напругу 0,6/1кВ-11м; тип Jz-600 НМН 3х1,5 мм2 на напругу 0,6/1 кВ- 151м; тип Jz-600 НМН 2х1,5 мм2 на напругу 0,6/1кB-17м; тип Jz-600 НМН5хl,0 мм2 на напругу 0,6/1кB-18м; тип НХСМК lх35/16 на напругу 10кB-17м. Допоміжне обладнання: Комплект системи освітлення - комплект; Комплект системи обiгрiву - 1комплект; Комплект системи вентиляції - 1 комплект Транспортні стропи з сережками (4шт+4шт). Драбина сталева висота 1350 мм з площадкою 1500ммх1500мм-Iшт, демонтована при транспортуваннi. ЗIП-l комплект у складі: ключ дверей модуля електротехнiчного-4шт,ключ до навісних замків модуля електротехнiчного - 4шт, ключ до розподільного пристрою власних потреб - 2 шт., лампа ОVАL-2шт, РА+1/27 кембрик-100шт, хомути для стягування проводiв-I00шт, клапани для вентиляторiв - 4шт. Використовується як пiдстанцiя для розподілу електричної енергії, що виготовляються для потреб народного господарства, новий, дата виготовлення 2012.05.08. (паспорт SKP.5834.2012 ПС), ГОСТ 14695-80. Торговельна марка ELEKTROBUDOWA Виробник: «ELEKTROBUDOWA SA» Країна виробництва: PL. 2. 1 місце без пакування (а.с. 6 Т.1).

У графі 33 тимчасової вантажної митної декларації № 123030000/2012/001309 для класифікації наведеного товару позивач вказав код товару 8537209100 за УКТ ЗЕД (а.с.6 Т. 1).

За результатами класифікаційної роботи та після вивчення товаросупровідних документів на вантаж Відділом митних платежів Севастопольської митниці прийнято рішення про визначення коду товару № КТ-123-0004-2012 від 20 червня 2012 року, яким визначено класифікацію товару в графі 31 тимчасової вантажної митної декларації за кодом 9406003800, згідно УКТЗЕД, та зроблена опис товару в графі 31 декларації наступним чином: швидкомонтована будівля модульного типу у вигляді модуля електротехнічного контейнерного типу серії SKP Uном 10 кВ зав. № 1336/2012, розміри (3700*10217*3230 мм) - 1шт. Призначена для розміщення електричної апаратури, яка застосовується для розподілу електричної енергії трифазного змінного струму частотою 50 i 60 Гц напругою 6 (10) кВ на номiнальнi струми від 630 до 4000 А в мережах з ізольованою або заземленою через дугогасящий реактор або активний опір нейтраллю. Являє собою спеціальний електротехнічний контейнер, виконаний у вигляді функціонально закінченого виробу, має міцний нерозбірний каркас, без вікон. З середини i з зовні виріб обшитий стальним листом з захисним антикорозійним покриттям, стійким до зовнішнього впливу. Стикові мicця елементів корпусу ущiльненi силіконом. Стiни, дах та підлога виробу утеплені вогнестійкою ізоляцією. Не містить в своєму складі комплектне розподільче обладнання, до функцій якого входить розподіл електричної енергії трифазного змінного струму. 3 вмонтованим основним та додатковим обладнанням. Основне обладнання: - Розподільний пристрій власних потреб напругою 0,4/0,23кВ (PYСН) (400*500*210мм) зав. № 5834-1/2012-1шт; який містить в собі: вимикач автоматичний, тип G64/4P-C63 № Кат674675, Uном 0,4кВ, Iном 63 А, вимикач автоматичний, тип G64/4P-C50 № Кат.674674, Uном 0,4кВ, Iном 50 А, вимикач автоматичний, тип G62/2P-C06 № Kaт.674633, Uном 0,4кВ, Iном 6 А, вимикач автоматичний, тип G64/4P-C02 № Кат.674662, Uном 0,4кВ, Iном 2 А, вимикач автоматичний, тип DМ60-СI6/030 тип АС, С16А/30 мА, Uном 0,4кВ, Iном 16 А, вимикач автоматичний, тип G62C16,C16A, Uном 0,4кВ, Iном 16 А, вимикач автоматичний, тип G62Cl0, С10А, Uном 0,4кВ, Iном 10 А, обмежувач перенапруг 4-полюсного типу DEHNventil DV TNS255 № 951400, Uном 0,4кВ, вольтметр тип ЕР27 Uном 0-500В, клема монтажна cipa 10 мм2 № 281-101, Uном 0,4кВ, клема монтажна cipa 6мм2 №280-101, Uном 0,4кВ, клема монтажна cipa 4 мм2 № 281-101, Uном 0,4кВ, клема монтажна сiра 2,5 мм2 № 280-101, Uном 0,4 кВ, - Електричний щит з перемикачами NEF 30w- TpasX, NEF 30w-TpasXY для контролю та розподілу повітряного потоку системи вентиляції (760x600x350 мм) зав. № 5834-2/2012-1шт, до складу якого входить: перемикач NEF 30w-ТраsХ Uном 220V АС, перемикач NEF 30w-ТраsХY Uном 220V АС, клема монтажна cipa 10 мм2 № 281-101 Uном 0,4 кВ, клема монтажна cipa 6 мм2 № 280-101 Uном 0,4кВ, клемa монтажна cipa 4 мм2 № 281-101 Uном 0,4 кВ, клема монтажна cipa 2,5 мм2 № 280-101 Uном 0,4kB. - Кабелі: тип Jz-600 НМН 5х6,0 мм2 на напругу 0,6/1кВ-7м, тип Jz-600 НМН 3х2,5мм2 на напругу 0,6/1кВ-29м, тип Jz-600 НМН 7х1,5мм2 на напругу 0,6/1кB-15м, тип Jz-600НМН 5х1,5 мм2 на напругу 0,6/1кB-16м, тип Jz-600 НМН 4хl,5 мм2 на напругу 0,6/1кВ-11м, тип Jz-600 НМН 3х1,5 мм2 на напругу 0,6/1 кВ- 151м, тип Jz-600 НМН 2х1,5 мм2 на напругу 0,6/1кB-17м, тип Jz-600 НМН5хl,0 мм2 на напругу 0,6/1кB-18м, тип НХСМК lх35/16 на напругу 10кB-17м. Допоміжне обладнання: система освiтлення - 1 комплект, система обiгрiву - 1комплект, система вентиляції - 1 комплект, транспортні стропи з сережками (4шт+4шт), драбина сталева висота 1350 мм з площадкою 1500ммх1500мм-1шт, демонтована при транспортуванні. ЗIП-l комплект у складі: ключ дверей модуля електротехнiчного - 4шт, ключ до навісних замків модуля електротехнiчного - 4шт; ключ до розподільного пристрою власних потреб-2 шт.; лампа ОVАL-2шт, РА+1/27 кембрик-100шт, хомути для стягування проводiв-I00шт; клапани для вентиляторiв - 4шт. Використовується як пiдстанцiя для розподілу електричної енергії, що виготовляються для потреб народного господарства, новий, дата виготовлення 08.05.2012 (паспорт SKP.5834.2012 ПС), ГОСТ 14695-80. Торговельна марка ELEKTROBUDOWA. Виробник: «ELEKTROBUDOWA SA». Країна виробництва: PL. 2. 1 місце без пакування (а.с.7-8 Т.1).

Судом також встановлено, що код товару 853720 був зазначений також у експортній митній декларації країни-відправника (а.с. 128 Т.1), у рахунку-фактурі № 12000051/FE/00004 від 08.05.2012 р. (а.с. 131 Т.1) та у сертифікаті відповідності Державної системи сертифікації УкрСЕПРО (а.с.140 Т. 1).

Відповідно до частини 1 статті 1 Митного кодексу України, законодавство України з питань державної митної справи складається з Конституції України, цього Кодексу, інших законів України, що регулюють питання, зазначені у статті 7 цього Кодексу, з міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Згідно частини 2 статті 3 Митного кодексу України, митна справа є складовою зовнішньополітичної і зовнішньоекономічної діяльності України. У митній справі Україна додержується визнаних у міжнародних відносинах систем класифікації та кодування товарів, єдиної форми декларування експорту та імпорту товарів, митної інформації, інших міжнародних норм і стандартів.

Статтю 311 Митного кодексу України, у редакції, яка діяла на момент подачі позивачем тимчасової вантажної митної декларації, та статті 67 цього Кодексу визначено, що українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

В УКТЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев'ятий та десятий знаки цифрового коду.

Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Згідно статті 68 Митного кодексу України, ведення УКТЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Ведення УКТЗЕД передбачає:

1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією;

2) підготовку пропозицій щодо внесення змін до УКТ ЗЕД;

3) деталізацію УКТ ЗЕД на національному рівні та введення додаткових одиниць виміру;

4) забезпечення однакового застосування всіма органами доходів і зборів правил класифікації товарів;

5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів в УКТ ЗЕД у складних випадках;

6) розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування;

7) своєчасне ознайомлення суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосування УКТ ЗЕД;

8) здійснення інших функцій, необхідних для ведення УКТ ЗЕД.

Статтею 69 Митного кодексу України (у редакції до змін, внесених згідно з Законом України № 405-VII від 04.07.2013 та чинного на час класифікації товару митним органом) визначено, що товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням митного органу щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення у порядку, встановленому главою 4 цього Кодексу.

Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер.

Законом України «Про митний тариф» від 05.04.2001 року № 2371-III (далі Закон № 2371) встановлено, що митний тариф України - це систематизований згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності перелік ставок ввізного мита, яке справляється з товарів, що ввозяться на митну територію України. Товарною номенклатурою Митного тарифу України є Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), яка базується на Гармонізованій системі опису та кодування товарів.

Відповідно до Указу Президента України «Про приєднання України до Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів» від 17.05.2002 року № 466/2002 (далі - Указ № 466) Україна приєдналась до вказаної системи.

Згідно з п. «а» статті 3 Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів від 14.06.1983 року, що є частиною національного законодавства України, кожна Договірна Сторона Конвенції зобов'язується, за виключенням випадків застосування положень (а) даного параграфу, що її митно-статистичні номенклатури будуть знаходиться відповідно до Гармонізованої системи з моменту набуття чинності даної Конвенції по відношенню до цієї Сторони. Тим самим вона зобов'язується по відношенню до своєї номенклатури митних тарифів і статистичної номенклатури: використовувати всі товарні позиції і субпозиції Гармонізованої системи, а також цифрові коди, що відносяться до них, без будь-яких доповнень або змін; застосовувати основні правила класифікації для тлумачення Гармонізованої системи, а також всі примітки до розділів, груп і субпозицій і не змінювати об'єм розділів, груп, товарних позицій і субпозицій Гармонізованої системи; дотримуватись порядку кодування, прийнятий в Гармонізованій системі.

Відповідно до пункту 1 Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 року № 428 (далі - Порядок № 428) цей Порядок визначає процедуру ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД).

Відповідно до Порядку № 428 та Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів від 14.06.1983 року, Держмитслужба приймає рішення про проведення деталізації товарів в УКТЗЕД на національному рівні та запровадження додаткових одиниць виміру.

Класифікація товарів для митних цілей здійснюється згідно УКТЗЕД, яке є товарною номенклатурою Митного тарифу України, встановленого Законом України «Про Митний тариф України» від 05.04.2001 року № 2371-III, а саме з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТЗЕД

Згідно Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, Класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами:

1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:

2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

3. У разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі якщо кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

5. На додаток до наведеного до зазначених нижче товарів застосовуються такі правила:

(a) футляри для фотоапаратів, музичних інструментів, зброї, креслярського приладдя, прикрас та подібні вироби, які мають спеціальну форму і призначені для зберігання відповідних виробів або набору виробів, придатні для тривалого використання разом з виробами, для яких вони призначені, класифікуються разом з упакованими в них виробами. Це правило не поширюється на тару (упаковку), що становить разом з виробом одне ціле і надає останньому істотно іншої властивості;

(b) відповідно до правила 5 (a) тару (упаковку) разом з товарами, які в ній містяться, слід класифікувати разом з цими товарами, якщо вона належить до такого типу тари (упаковки), яка зазвичай використовується для упакування цих товарів. Це положення є необов'язковим, якщо ця тара (упаковка) придатна для повторного використання.

6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Отже для визначення та віднесення товару до коду 8537 або 9406 УКТЗЕД суттєвими є наявність ознак товару, такі ознаки встановлюються документами, які містять характеристики товару, необхідні для його класифікації.

Надано пояснення до товарної позиції 8537, згідно якої, зокрема, складається зі складання апаратури типу перерахованої в двох попередніх товарних позиціях (наприклад, перемикачі та плавкі запобіжники), на пульті, панелі, консолі і т.п. або змонтованої на розподільному щиті, шафі і т.п. Вони зазвичай також включають вимірювальні прилади, а іноді і допоміжну апаратуру, таку як трансформатори, електронні лампи, стабілізатори напруги, реостати або підсвічені електричні схеми.

Товари цієї товарної позиції варіюють від невеликих комутаторів лише з декількома перемикачами, плавкими запобіжниками і т.д. (наприклад, для освітлювальних установок) до складних панелей керування, застосовуваних для верстатів, прокатних станів, силових станцій, радіостанцій і т.п., включаючи складання декількох виробів, згаданих у тексті цієї товарної позиції.

До товарної позиції 9406, відповідно пояснень, входять конструкції будівельні збірні, відомі також як «будівлі, зроблені промисловим способом», виготовлені з будь-яких матеріалів.

Ці будівлі виконують дуже різні функції: можуть бути житлом, робочою підсобкою, конторою, школою, магазином, навісом, гаражем і теплицею і, як правило, подані у вигляді:

- закінчених будівель, повністю зібраних і готових до використання;

- закінчених будівель, незібраних;

- незакінчених будівель, зібраних або незібраних, які мають характерні властивості збірних будівельних конструкцій.

У випадку, коли будівлі подані незібраними, потрібні складові елементи можуть бути подані частково зібраними (наприклад, стіни, кроквяні ферми) чи нарізаними за визначеним розміром (зокрема, балки, бруси), або, у ряді випадків, невизначеної або довільної довжини для нарізування на місці (лежень (поріг, нижній брус), ізоляційні матеріали і т.д.).

Включені до цієї товарної позиції будівлі можуть бути як обладнаними, так і необладнаними. Проте звичайно умонтоване устаткування, яке лише постачається, повинне класифікуватися разом з будівлею. До нього відносяться електропроводка (проводи, розетки, вимикачі, рубильники, дзвінки і т.д.), опалювальне і вентиляційне устаткування (котли, батареї, кондиціонери і т.д.), санітарне устаткування (ванни, душове устаткування, водонагрівачі і т.д.), кухонне устаткування (раковини, витяжки, плити і т.д.), а також предмети меблів, умонтовані або призначені для вмонтовування (шафи для посуду і т.д.).

Матеріали для складання або оброблення збірних будівельних конструкцій (наприклад, цвяхи, клеї, штукатурка, будівельний розчин, електропроводи та кабелі, труби та трубки, фарби, шпалери, килимові покриття) повинні класифікуватися разом з будівлею за умови, що вони подані в необхідній для будівель кількості.

Згідно до примітки 4 групи 94 «Меблі; постільні речі, матраци, матрацні основи, диванні подушки та аналогічні набивні речі меблів, світильники та освітлювальні прилади, в іншому місці не зазначені; світлові покажчики, табло та подібні вироби; збірні будівельні конструкції», термін "збірні будівельні конструкції" товарної позиції 9406 означає конструкції, зібрані на підприємстві, або ті, що постачаються як сукупність окремих елементів для складення на місці, наприклад, житлові або промислові приміщення, контори, школи, магазини, навіси, гаражі або аналогічні будівлі.

В судовому засіданні встановлено, що згідно технічного паспорту SKP.5834.2012ПС (а.с.34-46 Т.1) модуль електротехнічний контейнерного типу серії SKP використовується в якості розподілу електричної енергії трифазного змінного струму частотою 50Гц напругою 10кВ в мережах з ізольованою або заземленою через дугогасячий реактор чи активний опір нейтраллю по високій стороні і з ізольованою чи глухо заземленою нейтраллю по низькій стороні. Використовується як підстанція для розподілу електричної енергії, що виготовлені для потреб народного господарства.

Модуль електротехнічний контейнерного типу серії SKP представляє собою функціонально-закінчений виріб, має міцний каркас, нерозбірний, не має вікон. Модуль ззовні і з середини облицьований сталевим листом з захисним антикорозійним покриттям, стійким до зовнішнього впливу. Місця стиків елементів корпусу ущільнені силіконом. Зовнішній лист забезпечує захист від несанкціонованого доступу всередину модуля. Стіни, підлога і дах модуля утеплені. Теплоізоляція вогнестійка. Всередині модуля по периметру організована шина для заземлення внутрішнього електрообладнання. Двері і ворота модуля відчиняються на зовнішню сторону і забезпечені дверними само закриваючими замками, що забезпечує безпеку обслуговуючого персоналу модуля. Можливість несанкціонованого проникнення всередину модуля ускладнена застосуванням потужних дверних петель, надійних замків та системи охоронної сигналізації. На дверях і воротах установлені проушини для установки навісних замків і пристрою для пломбування (а.с.36 Т.1)

В модулі не передбачена можливість підключення водопровідної та каналізаційної мереж (а.с.36 Т.1).

В технічному паспорті SKP.5834.2012ПС в розділі 3 «комплектність» зазначений перелік повної комплектності модуля: модуль електротехнічний контейнерного типу серії SKP Uноm=10 кВ, зав.№1336/2012 (3700х10217х3230 мм), в состав якого входить: розподільний пристрій власних потреб напругою 0,4/0,23кВ (PYСН) зав. № 5834-1/2012 (400х500х210 мм); електричний щит з перемикачами NEF 30w-TpasX, NEF 30w-TpasXY для контролю і розподіли повітряного потоку системи вентиляції зав. № 5834-2/2012 (760х600х350 мм); комплект системи освітлення; комплект системи обігріву; комплект системи вентиляції; транспортні стропи з сережками (4шт+4шт); драбина сталева висота 1350 мм з площадкою 1500х1500; ЗIП (а.с.37-38 Т.1).

Представники сторін не оспорюють, що ця комплектність повністю співпадає з комплектністю поставленого модуля.

Як випливає з каталогу виробів № 2 Комплектні трансформаторні підстанції модульного типу серії SKP напругою 35/10(6) кВ и 10(6)/0,4 кВ (а.с.66-73 Т.1) в розділі 1 "призначення та область застосування", комплектні трансформаторні підстанції модульного типу серії SKP призначені для електропостачання промислових, видобувних електромережевих і інших об'єктів, коли необхідно максимально скоротити строки монтажу підстанцій, а також забезпечити можливість її демонтажу і переміщення на нове місця; в розділі 3.3 «склад КТПМ» до складу підстанції входить: модулі SKP з установленими в них розподільчими пристроями КРУ-35кВ, КРУ-10(6) кВ і силовими трансформаторами (а.с.71 Т.1).

Як вбачається з додатку Б до паспорту SKP.5834.2012ПС (а.с.43 Т.1), в модулі передбачено місце під встановлення електрообладнання, силового трансформатора, обладнання відсутнє.

З вищезазначеного та з пояснень сторін у судовому засіданні впливає, що у складі модуля електротехнічний контейнерного типу серії SKP Uноm 10 кВ, зав. № 1336/2012 (3700х10217х3230 мм) на момент його митного оформлення, були відсутні комплектний розподільчий пристрій КРУ-10(6) кВ та силовий трансформатор 10/0,4 кВ.

Оскільки в ході судового розгляду справи виникли питання, які потребують спеціальних знань, судом по справі була призначена судово-товарознавча експертиза.

Відповідно висновку судово-товарознавчої експертизи від 20.05.2013, модуль електротехнічний контейнерного типу серії SKP U nom=10кВ зав. № 1336/2012(3700х10217х3230мм), у складі якого відсутній комплектний розподільчий пристрій КРУ-10(6) кВ та силовий трансформатор 10/0,4кВ, володіє основною властивістю укомплектованого виробу, так як:

- згідно паспорту SKP.5834.2012ПС представляє собою функціонально-закінчений виріб, має міцний каркас, нерозбірний, не має вікон, що також зазначає Севастопольська митниця в розділі "опис товару" (графа 31 тимчасової вантажної митної декларації, а.с.49, 64 Т.1).

- у технічному паспорті SKP.5834.2012ПС в розділі 3. "комплектність" зазначений перелік повної комплектності модуля, який повністю співпадає з комплектністю поставленого модуля ( а.с.37 Т.1).

- як випливає з каталогу № 2 КТПМ серії SKP напругою 35/10(6) кВ р в розділі 3.3 "склад КТПМ" до складу підстанції входить: модулі SKP з установленими в них розподільчими пристроями КРУ-35кВ, КРУ -10(6) кВ і силовими трансформаторами, отже, в залежності від поставленої задачі і цілі КТПМ можуть комплектуватися різними КРУ і різними трансформаторами, що дозволяє при такій оптимальній комплектності модуля електротехнічного контейнерного типу серії SKP без ускладнень досягати поставленої мети (а.с.71 Т.1).

Використання Модуля електротехнічного контейнерного типу серії SKP U nom=10кВ зав. № 1336/2012 (3700х10217х3230мм) для розподілу енергії можливе тільки для власних потреб ( в поставленій комплектності).

Також зазначено, що обладнання Модуля електротехнічного контейнерного типу серії SKP U nom=10кВ зав. № 1336/2012 (3700х10217х3230мм) не можливо віднести пристроями товарної позиції 8536 та пристроями групи 90 УКТ ВЭД (УКТ ЗЕД ), так як тут пристрої, а в досліджуваному модулі - функціонально - закінчений виріб (складно - технічний спеціального призначення), головна визначальна функція якого відмінна від функціонального призначення вищевказаних пристроїв.

Модуль електротехнічний контейнерного типу серії SKP U nom=10кВ зав. №1336/2012 (3700х10217х3230мм) можливо віднести до товарної позиції УКТ ВЭД (УКТ ЗЕД ) 8537, так як за головною визначальною функцією його є використання як підстанції для розподілу електричної енергії, що виготовуються для потреб народного господарства ( а.с.36, Т.1)

Модуль електротехнічний контейнерного типу серії SKP U nom=10кВ зав. № 1336/2012 (3700х10217х3230мм) відповідає коду УКТ ВЭД (УКТ ЗЕД ) 8537 20 91 00 (а.с.39 Т.1);

З огляду на вказане, до товарної позиції 8537 протиріччя відсутні.

Все вищезазначене не дозволяє віднести досліджуваний модуль електротехнічний контейнерного типу серії SKP U nom=10кВ до товарної позиції 9406 та коду 9406 00 38 00.

Згідно правила 2а інтерпретації УКТ ЗЕД "будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного" (а.с.76 Т.1).

Отже, досліджуваний модуль електротехнічний контейнерного типу серії SKP U nom=10кВ має основну властивість комплектного чи завершеного виробу - розподіл електричної енергії (зазначено вище - 2 питання), а відсутність розподільчого пристрою та трансформатора вказує на різновид його доукомплектування в залежності від поставленого технічного завдання

Кваліфікація та компетентність експерта, який проводив експертизу, а також об'єктивність і правильність висновків цієї експертизи у суду сумнівів не викликає, будь-які протиріччя в експертних висновках відсутні.

При цьому, судом не приймаються доводи представників відповідача про те що стан модуля на момент огляду експертом вплинуло на правильність висновків. Згідно описової частини висновку, експертом зазначено «на час огляду підготовлене місце для встановлення силового трансформатора заповнене трансформатором з литою ізоляцією та наявні шафи електрообладнання, що знаходяться в стадії монтажу». Тобто описується стан модуля на час огляду, та не враховується наявність трансформатора та шаф електрообладнання, що знаходяться в стадії монтажу, при дачі висновку відносно стану модуля на момент ввезення на митну територію України, що підтверджується в висновку по 1 та 2 питаннях.

Як було виявлено експертом при візуальному огляді, модуль електротехнічний контейнерного типу серії SKP представляє собою металевий спеціальний теплоізольований електротехнічний контейнер в якому розміщені: розподільчий пристрій власних потреб (РПВП) напругою 0,4/0,23кВ (згідно маркуванню: щит ШСН, зав. № 5834-1/2012, рік випуску - 2012, виробник - Made in Poland) -1 шт., електричний щит з перемикачами для контролю і розподілу повітряного потоку системи вентиляції (згідно маркуванню: ШВ зав. № 5834-2/2012, рік випуску - 2012) -1 шт., система освітлення (лампи денного освітлення, вимикачі) - 1 комплект, система обігріву (тепло вентилятор настінний модель ST HT1640,220-230В,50Гц,2000вт,9,09А, виробник - Made in PRC.сер.№1129-01570)-1 комплект, система вентиляції (вбудовані вентилятори - 4шт., щит вентиляції ЩСН 1,4F83), транспортні стропи сережками (4+4 шт.), драбина сталева Н-1350мм з площадкою 1500х1500мм -1 шт., комплект ЗІП з непорушеними пломбами-1 шт.

Вищеописана комплектність модуля з наявністю в ньому розподільчого пристрою власних потреб (РПВП), електричний щит з перемикачами, системи освітлення, обігріву, вентиляції, тощо, виявлена на час огляду, свідчить про електротехнічну функцію даного обладнання.

Судом зазначається, що доводи представників відповідача про те, що модуль можливо віднести згідно примітки 4 до товарної групи 94 до збірної будівельної конструкції товарної позиції 9406, як промислові приміщення чи аналогічні будівлі, тому що це не є електротехнічною функцією цієї будівлі чи приміщення, не ґрунтуються на фактичних обставинах встановлених під час розгляду справи.

Згідно правила 2 (а) інтерпретації УКТ ЗЕД, будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного.

Таким чином, враховуючи те, що призначення імпортованого модуля в поставленій комплектності це розподіл енергії (для власних потреб), та враховуючи те, що модуль має основну властивість комплектного чи завершеного виробу - розподіл електричної енергії, що також потверджується експертним висновком № 0281 від 20.05.2013 р., суд дійшов висновку, що класифікація модуля електротехнічного контейнерного типу серії SKP U nom=10кВ зав.№1336/2012(3700х10217х3230мм) була вірно проведена позивачем за кодом товару 8537 2091 00 за УКТ ЗЕД та вірно відображена у графі 33 ВМД № 123030000/2012/001309.

При цьому суд не враховує доводи позивача про те, що доказом правильного коду товару є зазначення на нього у експортній митній декларації країни-відправника, у рахунку-фактурі № 12000051/FE/00004 від 08.05.2012 р. та у сертифікаті відповідності Державної системи сертифікації УкрСЕПРО.

При вирішенні цього питання суд приймає до уваги думку Верховного суду України про те що код товару, встановлений експортером, може не співпадати з кодом за яким товар підлягає класифікації відповідно до УКТЗЕД з різних причин, зокрема помилки або, враховуючи право України на деталізацію коду товару на національному рівні, яка викладена у Постанові від 24.12.2010 року по справі № 21-49а10.

Також згідно пункту 3 Узагальнення Верховного суду України «Практика розгляду судами адміністративних справ щодо спорів, пов'язаних зі справлянням податків і зборів митними органами», якщо під час проходження митного оформлення (контролю) відділ номенклатури Митниці прийняв рішення, в якому визначив інший код імпортованого товару, ніж зазначений в експортній митній декларації країни-відправника, суди повинні виходити з того, що статтею 313 Митного кодексу України передбачено, що класифікацію товарів, тобто віднесення їх до зазначених в УКТЗЕД класифікаційних групувань, покладено на митні органи, рішення яких із цього питання є обов'язковими для підприємств і громадян. Однак така обов'язковість не є перешкодою для оскарження такого рішення митних органів до адміністративного суду.

Враховуючи вищезазначене, аналізуючи чинне законодавство України, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що рішення Відділу митних платежів Севастопольської митної служби України про визначення коду товару від 20 червня 2012 року №КТ-123-0004-2012 є противоправним та підлягає скасуванню.

На підставі викладеного та керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Електробудова Україна" задовольнити.

Визнати противоправним та скасувати рішення Відділу митних платежів Севастопольської митної служби України про визначення коду товару від 20 червня 2012 року № КТ-123-0004-2012.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Електробудова Україна" (вул. Генерала Петрова, буд. 20, оф.7, м. Севастополь, 99011, ЄДРПОУ 37110241) судові витрати у розмірі 32 (тридцять дві) грн. 82 коп.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, повний текст постанови складено та постанова підписана 16.09.2013 року

Постанова не набрала законної сили.

Суддя О.В. Мінько

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення09.09.2013
Оприлюднено20.09.2013
Номер документу33554090
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1468/12/2770

Ухвала від 31.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 15.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 14.12.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

Ухвала від 25.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 14.08.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 24.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 08.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні