ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 липня 2013 р. (10:38) Справа №801/6802/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Шуміло В.В., розглянувши за участю прокурора Блохіної Г.В., посвідчення № 015162, представника позивача Ніколаішвілі В.Я. довіреність № 06 від 20.03. 2013 р. адміністративну справу
за позовом Прокурора Нижньогірського району АР Крим в інтересах держави в особі Кримського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Публічного акціонерного товариства "Нижньогірський"
про стягнення,
Обставини справи: до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернувся прокурор Нижньогірського району АР Крим в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим (далі - позивач) з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства «Нижньогірський» (далі - відповідач) про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій у сумі 1700 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що Публічним акціонерним товариством «Нижньогірський» не подано своєчасно документи інформацію (документи) для заміни свідоцтва, пов'язаних зі зміною найменування товариства до Кримського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що є порушенням п. 4 розділу 1 Порядку заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або зміною форми існування акцій про реєстрацію випуску (випусків), у зв'язку з чим до нього застосовані штрафні санкції у розмірі 1700 грн. Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем штрафних санкцій, позивач просить стягнути наведену суму в судовому порядку.
Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позов підтримали в повному обсязі з підстав викладених в ньому, окремо зауважили, що відповідачем штрафні санкції не сплачені.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про час та місце був повідомлений належним чином судовою повісткою - про що свідчить наявне в матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, про причини неявки суд не повідомив. Заперечень на позов не надав, будь - яких клопотань не надсилав.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон № 448) державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону № 448 державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Комісія може делегувати надані їй повноваження центральному апарату і територіальним органам шляхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з рішенням Комісії № 171 від 26.01.2012 року утворено Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, повноваження якого поширюються на Автономну Республіку Крим та м. Севастополь.
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 215 від 31.01.2012 року затверджено Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п.п. 1,2,8,14 п. 6 зазначеного Положення Кримське територіальне управління має право здійснювати контроль за достовірністю інформації, що надається та її відповідність встановленим стандартам; проводити самостійно або разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово - господарської діяльності професійних учасників ринку цінних паперів та саморегулівних організацій професійних учасників ринку цінних паперів, а також перевірки та ревізії діяльності емітентів щодо стану корпоративного управління та здійснення операцій з розміщення та обігу цінних паперів; накладати на юридичних та фізичних осіб, винних у порушенні законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафи та інші санкції в межах повноважень, наданих Комісією; звернення до суду з позовом про примусове стягнення штрафів, накладених уповноваженою особою Комісії.
Таким чином, судом встановлено, що Територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим, є суб'єктом владних повноважень, а тому зазначений спір є публічно - правовим та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Згідно з довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Відкрите акціонерне товариство «Нижньогірський» зареєстроване юридичною особою 09.12.2005 р. Нижньогірською районною державною адміністрацією АР Крим, під записом № 15 зазначеного витягу, значиться що 18.09.2012 р. проведено державну реєстрацію змін до установчих документів Публічного акціонерного товариства «Нижньогірський».
27.02.2013 р. позивачем винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПАТ «Нижньогірський» .
14.03.2013 року уповноваженою особою Комісії складено акт № 50 -КР-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПАТ «Нижньогірський», в якому зафіксоване, що 18.09.2012 р. була проведена реєстраційна дія щодо змін до установчих документів юридичної особи - відповідач зареєстрований як Публічне акціонерне товариство «Нижньогірський». Станом на 27.02.2013 р. відповідач не надав інформацію (документи) для заміни свідоцтва, пов'язаних зі зміною найменування товариства до Кримського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що є порушенням п. 4 розділу 1 Порядку № 1180.
14.03.2013 р. позивачем винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, в якої зокрема вказано, що розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача відбудеться 22.03.2013 р.
22.03.2013 р. позивачем винесено постанову № 50-КР-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно з якої керуючись п. 14 ст. 8, ст.9,п. 7 ст.11, ст. 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 р. та п. 1 р. XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. № 1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 р. № 1855/22167, за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосоване до Публічного акціонерного товариства «Нижньогірський» санкцію у вигляді штрафу у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 1700 (одна тисяча сімсот) гривень. Дану постанову надіслано на адресу відповідача.
Перевіряючи законність та обґрунтованість позовних вимог, суд зважає на наступне.
Відповідно до п. 1 Порядку заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або зміною форми існування акцій до затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 30.08.2011 N 1180 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 7 листопада 2011 р. за N 1275/20013 (далі Порядок № 1180) ( який діяв на час виникнення спірних правовідносин) цей порядок установлював:
а) строки та порядок заміни або відмови у заміні Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) акцій (крім акцій корпоративних інвестиційних фондів), облігацій підприємств, іпотечних сертифікатів, іпотечних облігацій, сертифікатів фонду операцій з нерухомістю (далі - емісійні цінні папери) у зв'язку з прийняттям уповноваженим органом емітента емісійних цінних паперів рішення про зміну найменування емітента та/або рішення про зміну форми існування акцій;
б) перелік документів, які подаються для заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів (далі - свідоцтво (свідоцтва)), та вимоги до оформлення таких документів.
Відповідно до п. 2 Порядку № 1180 дія цього Порядку поширювалася на емітентів емісійних цінних паперів (далі - емітенти), уповноважений орган яких прийняв рішення про внесення змін до установчих документів емітента, пов'язаних зі зміною найменування емітента, та/або рішення про зміну форми існування акцій, у разі якщо загальна сума випуску (випусків), вид, тип, клас (класи), номінальна вартість, кількість цінних паперів випуску залишаються незмінними.
Цей Порядок застосовується у випадках зміни найменування емітента та/або зміни форми існування акцій та не поширюється на емітентів у разі їх припинення шляхом реорганізації.
Пунктом 3 Порядку № 1180 було передбачено, що Емітент зобов'язаний здійснити заміну свідоцтва (свідоцтв) у разі зміни найменування та/або зміни форми існування акцій.
У разі розміщення емітентом більше ніж одного випуску емісійних цінних паперів здійснюється заміна свідоцтва за кожним випуском.
Згідно п. 4 Порядку № 1180 документи для заміни свідоцтва (свідоцтв) подаються емітентом до центрального апарату Комісії або її територіальних органів, які відповідно до повноважень, делегованих Комісією, зареєстрували відповідний випуск (випуски) емісійних цінних паперів емітента.
Емітент подає документи для заміни свідоцтва (свідоцтв) не пізніше 60 календарних днів з дати державної реєстрації в органах державної реєстрації змін до установчих документів емітента, пов'язаних зі зміною його найменування, і не пізніше 30 календарних днів з дати прийняття уповноваженим органом емітента рішення про зміну форми існування акцій.
Суд зазначає, що на виконання п. 4 Порядку № 1180 до Кримського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку будь-яких документів не надходило, що підтверджується постановою про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 27.02.2013 р.
Закон України « Про державне регулювання ринку цінних паперів в України» визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Відповідно до п.7 ст. 11 Закон України « Про державне регулювання ринку цінних паперів в України» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:
неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку -
у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Розгляд справ про правопорушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій здійснюється відповідно до Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 5 листопада 2012 р. за № 1855/22167.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позивачем правомірно та з дотриманням встановленого чинним законодавством порядку застосовані до ПАТ «Нижньогірський» фінансові санкції.
Відповідно до статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", у разі несплати штрафу протягом 15 днів, примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати 1700 грн. штрафу, або доказів того, що зазначена постанова прийнята з порушенням норм діючого законодавства, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 7 69-71, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Нижньогірський» (97124, Нижгьогірський район, с. Лиственне, вул. Верхня, 57, ЄДРПОУ 00412978) заборгованість зі штрафних санкцій в сумі 1700 грн.(одну тисячу сімсот гривень) на р/р 31118106700192, держбюджет України, УДКСУ у Нижньогірському районі, банк одержувача: ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 37956998, код бюджетної класифікації доходів 21081100.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Євдокімова О.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2013 |
Оприлюднено | 20.09.2013 |
Номер документу | 33563895 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні