ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 вересня 2013 р. Справа № 804/11020/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіБоженко Наталії Василівни при секретаріПетранцові О.Ю. за участю: представника позивача Гриценко А.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства «Дніпроспецсільгоспмонтаж» про стягнення штрафу в розмірі 5600,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Дніпровське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до публічного акціонерного товариства «Дніпроспецсільгоспмонтаж», в якому просить стягнути з відповідача штраф у розмірі 5600,00 гривень.
Позовна заява обґрунтована тим, що внаслідок скоєного публічним акціонерним товариством «Дніпроспецсільгоспмонтаж» правопорушення на ринку цінних паперів до нього застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу, через несплату якого у відповідача виник борг у розмірі 5600,00 гривень.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, шляхом направлення копії судової кореспонденції на адресу відповідача, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яку повернуто до суду у зв'язку із неврученням. Відповідно до ч. 4 ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам - за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи із його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази наявні в матеріалах справи, суд встановив наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року №448/96.
Зокрема, абз.1 ст.5 цього Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Статтею 3 даного Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю заборона та зупинення на певний термін (до одного року) професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що публічне акціонерне товариство «Дніпроспецсільгоспмонтаж» зареєстроване виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради та є учасником ринку цінних паперів.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам.
У відношенні публічного акціонерного товариства «Дніпроспецсільгоспмонтаж» Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.01.2013 р. №0187/03-01/05 та складений Акт №20-ДН-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів від 05.02.2013 року, яким встановлено, що ПАТ «Дніпроспецсільгоспмонтаж» не розкрито регулярну річну інформацію за 2011 рік, за що п. 7 ч. 1 ст. 11 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачена відповідальність юридичних осіб. Також, відповідно до Постанови від 05.02.2013 року розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 19 лютого 2013 р. о 12 год. 20 хв.
Відповідно до п. 14 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 р. № 1470 постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом. Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касові чеки.
Копія постанови від 22.01.2013 р. №0187/03-01/05 та примірник Акт №20-ДН-1-Е від 05.02.2013 року було направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням, що підтверджується матеріалами справи.
19 лютого 2013 року у відношенні публічного акціонерного товариства «Дніпроспецсільгоспмонтаж» Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було винесено Постанову №42-ДН-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, на публічне акціонерне товариство «Дніпроспецсільгоспмонтаж» накладено штраф у розмірі 5600 гривень.
Копію постанови №42-ДН-1-Е від 19.02.2013 року було направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням 21.02.2013 року, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів регламентується статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». Так, п. 7 ч. 1 вказаної статті встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Враховуючи викладене, приймаючи до уваги, що на час розгляду справи сума боргу відповідачем не сплачена, відповідних доказів суду не надано, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства «Дніпроспецсільгоспмонтаж» про стягнення штрафу в розмірі 5600,00 грн. - задовольнити.
Стягнути з публічного акціонерного товариства «Дніпроспецсільгоспмонтаж» ( код ЄДРПОУ 00911204) штраф у розмірі 5600 (п'ять тисяч шістсот) гривень до державного бюджету України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено згідно з ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.В. Боженко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2013 |
Оприлюднено | 20.09.2013 |
Номер документу | 33572844 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні