ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 16 вересня 2013 року справа № 813/5193/13-а м. Львів, вул. Чоловського, буд. 2 10 год. 10 хв. зал судових засідань № 6 Львівський окружний адміністративний суд в складі: головуючого судді Гулика А.Г., секретар судового засідання Чернявська О.Д. за участю: представники сторін не з'явились, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Конар» про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі,- встановив: Державна податкова інспекція у Стрийському районі Львівської області Державної податкової служби України звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Конар», в якому просить суд надати дозвіл на погашення податкового боргу відповідача у розмірі 191 886 грн. 61 коп. за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. У судовому засіданні від 24.07.2013 р. на підставі ст. 55 Кодексу адміністративного судочинства України суд здійснив заміну позивача Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області Державної податкової служби України його правонаступником – Стрийською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Львівській області. Позовні вимоги мотивовані наявністю у відповідача податкової заборгованості з податку на прибуток у сумі 117 018 грн. 75 коп., податку на додану вартість у сумі 63138 грн. 45 коп., збору з власників транспортних засобів у сумі 155 грн. 83 коп., податку з доходів найманих працівників у сумі 1087 грн. 67 коп., а також невжиттям відповідачем заходів щодо погашення вказаної заборгованості, що зумовило звернення позивача до суду. Відповідач заяви про визнання позову та заперечення на позовну заяву до суду не подав. Позивач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце судового засідання. Проте, подав до суду клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника позивача та зазначив, що позовні вимоги підтримує повністю. Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце його проведення. Клопотань про розгляд заяви без його участі до суду не подав. Дослідивши подані позивачем документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю, з наступних підстав. Відповідач – Товариство з обмеженою відповідальністю «Конар»», що знаходиться за адресою: Львівська область, Стрийський район, м.Моршин, вул. 50-річчя УПА, 5, код ЄДРПОУ – 13839322, зареєстроване Стрийською районною державною адміністрацією як юридична особа 19.08.1992 року, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності юридичної особи. Взятий на облік як платник податків Стрийською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Львівській області з 01.09.1992 р. за №235, що підтверджується Довідкою про взяття на облік платника податків від 11.04.2013 р. №3739/3/18-20. Як вбачається з матеріалів справи податковий борг відповідача складається з податку на додану вартість, податку на прибуток, податку з доходів найманих працівників, збору з власників транспортних засобів, що підтверджується розрахунком позивача від 10.04.2013 року. Суд встановив, що розмір податкового боргу відповідача підтверджується постановою Львівського окружного адміністративного суду від 26.07.2012 р. у справі за позовом Державної податкової інспекції в Стрийському районі Львівської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю “Конар” про стягнення податкової заборгованості в сумі 191 833 грн. 97 коп., яка набрала законної сили, а тому, на підставі ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України, розмір податкового боргу при розгляді цієї справи доказуванню не підлягає. Крім цього відповідачу нараховано пеню за несвоєчасне погашення податкового боргу. Таким чином, розмір податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Конар» станом на 10.04.2013 р. становить 191886 грн. 61 коп. На виконання ст. 59 Податкового кодексу України позивачем 05.11.2008 р. була адресована ТзОВ «Конар» податкова вимога №1/227/434 про сплату загальної суми податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями. Проте, вказана вимога залишена без виконання, борг відповідачем не сплачено. Таким чином, з урахуванням наведеного суд дійшов висновку, що податковий борг відповідача є узгодженим та становить 59888 грн. 05 коп. Відповідно до пп. 14.1.155 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов'язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом. У разі невиконання платником податків грошового зобов'язання, забезпеченого податковою заставою, орган стягнення у порядку, визначеному цим Кодексом, звертає стягнення на майно такого платника, що є предметом податкової застави. Підпунктом 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 вказаного Кодексу податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк). Згідно з пп. 14.1.175 п. 14 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. З положень ст. 88 Податкового кодексу України вбачається, що з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення. Згідно з п. 89.1.1 та п. 89.1.2 ст. 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу. З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. Суд з'ясував, що податковим керуючим здійснено опис майна відповідача, який оформлений актом опису майна від 07.11.2008 р. №21552/10/24-0. Судом встановлено, що майно відповідача (екскаватор «Атлас-1404» 1993 р.в., номер державної реєстрації 07-88 ТА) перебуває у податковій заставі позивача, що підтверджується витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна НК №279211 від 10.11.2008 р. Відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Судом встановлено, що постановою Львівського окружного адміністративного суду України від 26.07.2012 р. у справі за позовом Державної податкової інспекції в Стрийському районі Львівської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю “Конар” про стягнення податкової заборгованості задоволено позовні вимоги в повному обсязі та вирішено стягнути з відповідача податковий борг у сумі 191 833 грн. 97 коп. У матеріалах справи знаходяться інкасові доручення від №64, 69 від 13.12.2012 р., №82, 86, 88, 89 від 18.12.2012 р., №105, 109, 110, 111, 112 від 25.12.2012 р., №10 від 18.01.2013 р. про сплату позивачем податкового боргу на виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду України від 26.07.2012 р. у справі №2а-6759/12/1370. Вказані інкасові доручення повернуті без виконання через відсутність коштів на рахунках ТзОВ «Конар» та у зв'язку з арештом коштів відповідача. Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Положення ст. 9 КАС України передбачає, що суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Враховуючи викладене вище, суд вважає, що Стрийській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області необхідно надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Конар», що перебуває у податковій заставі у розмірі 191 886 грн. 61 коп. Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати зі сторін стягненню не підлягають. Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В : 1. Адміністративний позов задовольнити повністю. 2.Надати Стрийській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області дозвіл на погашення податкового боргу в сумі 191 886 грн. 61 коп. за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Конар», що перебуває у податковій заставі. 3. Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають. Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. Повний текст постанови складений і підписаний 19.09.2013 р. Суддя А.Г. Гулик
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2013 |
Оприлюднено | 23.09.2013 |
Номер документу | 33573031 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні