ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 вересня 2013 року м. Київ К/800/13599/13
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі
суддів: Калашнікової О.В., Леонтович К.Г., Сіроша М.В.,
розглянувши у попередньому розгляді справу за касаційною скаргою Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 грудня 2012 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 8 лютого 2013 року у справі № 2а/0570/14820/12 за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до управління державної реєстрації Донецької міської ради, Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації, третя особа - товариства з обмеженою відповідальністю "Зорг Україна" про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити дії, -
в с т а н о в и л а :
У листопаді 2012 року Державна податкова інспекція у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби звернулася в суд з позовом до управління державної реєстрації Донецької міської ради, Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації, третя особа товариства з обмеженою відповідальністю "Зорг Україна", в якому просила: визнати протиправними дії Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації про внесення до ЄДР недостовірної інформації стосовно внесення змін щодо місця реєстрації ТОВ "Зорг Україна"; зобов'язати управління державної реєстрації Донецької міської ради скасувати запис про внесення змін до реєстраційної справи, установчих документів ТОВ "Зорг України" в частині реєстрації підприємства за адресою 83007 м. Донецьк вул. Жмури 1; зобов'язати управління державної реєстрації Донецької міської ради внести до ЄДР запис про місцезнаходження ТОВ "Зорг України" 03680 м. Київ вул. Горького 172 та повернути реєстраційну справу ТОВ "Зорг Україна" до Державного реєстратора Голосіївської районної державної адміністрації за місцезнаходженням.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення вимог законодавства на підставі реєстраційних карток на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в ЄДР, у реєстраційній справі ТОВ "Зорг Україна" внесені зміни щодо місцезнаходження юридичної особи. Вказані зміни не відповідають дійсності, оскільки ТОВ "Зорг Україна" за юридичною адресою не знаходиться.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 21 грудня 2012 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 8 лютого 2013 року, відмовлено у задоволенні позовних вимог.
Не погоджуючись з ухваленими по справі рішеннями Державна податкова інспекція у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення судів першої і апеляційної інстанцій та ухвалити нове судове рішення про задоволення позовних вимог, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.
Перевіривши правову оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, доводи касаційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що відсутні підстави для скасування судових рішень, а касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №489515 товариство з обмеженою відповідальністю "Зорг Україна" зареєстроване в якості юридичної особи виконавчим комітетом Ірпінської міської ради Київської області 22 липня 2003 року за адресою: вул. ІІІ-го Інтернаціоналу, 152, м. Ірпінь, Київська область,08200, код ЄДРПОУ 32240231.
Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 №490464 від 24.12.2009 р. ТОВ "Зорг Україна" змінило адресу місцезнаходження на вул. Горького, 172 м. Київ, 03680.
ТОВ "Зорг Україна" 01.12.2010 р. подана реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про місцезнаходження юридичної особи.
На підставі поданих документів державним реєстратором Долгозвяг Т.С. здійснена державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу стосовно місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю "Зорг Україна" за адресою: 83007 м. Донецьк вул. Жмури буд. 1.
Відповідно до листа від 1 грудня 2010 року № 02-6634 Голосіївська районна у м. Києві державна адміністрація надіслала до виконавчого комітету Донецької міської ради реєстраційну справу товариства з обмеженою відповідальністю "Зорг Україна" на підставі державної реєстрації змін до установчих документів у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи.
З 17.12.2010 р. реєстраційна справа товариства з обмеженою відповідальністю "Зорг Україна" взята на облік виконавчим комітетом Донецької міської ради.
Судами встановлено, що згідно довідки про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків за юридичною адресою ТОВ "Зорг Україна" Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької податкової служби від 26 жовтня 2010 року № 1635/64 по факту виходу за юридичною адресою: 83007 м. Донецьк вул. Жмури буд.1 встановлено, що підприємство за даною адресою не знаходиться.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суди першої і апеляційної інстанцій виходили з того, що позивачем не наведена жодна норма діючого законодавства, яка б свідчила, що державні реєстратори повинні були відмовити у проведенні державної реєстрації змін щодо адреси юридичної особи, порушили порядок передачі реєстраційної справи, повинні були не прийняти до обліку реєстраційну справу та повернути її у зв'язку із встановленням податковим органом фактичної відсутності підприємства за юридичною адресою, визнати неправомірним запис щодо місцезнаходження підприємства.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками судів першої і апеляційної інстанцій виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Згідно ч.1 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ст. 30 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Частиною 1 статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Стаття 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" регулює порядок передачі реєстраційних справ, а саме передача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема, зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
Суди першої і апеляційної інстанцій дійшли вірного висновку про те, що відповідачами при виконанні ним своїх посадових обов'язків були дотримані вимоги статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", а відсутність юридичної особи ТОВ "Зорг Україна" за місцезнаходженням не може мати наслідком скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи. Відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Позивач не навів жодної норми діючого законодавства, яка б свідчила, що державні реєстратори повинні були відмовити у проведенні державної реєстрації змін щодо адреси юридичної особи, порушили порядок передачі реєстраційної справи, повинні були не прийняти до обліку реєстраційну справу та повернути її у зв'язку із встановленням податковим органом фактичної відсутності підприємства за юридичною адресою, а також визнати неправомірним запис щодо місцезнаходження підприємства. Кожен суб'єкт владних повноважень повинен діяти суворо дотримуючись норм діючого законодавства в межах своїх повноважень та у спосіб, встановлений законом. Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" не передбачає такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресою, так само Закон не передбачає права чи обов'язку державного реєстратора при встановленні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати попередні реєстраційні дії та повертати реєстраційну справу до державного реєстратора за попередньою адресою.
Враховуючи викладене, суди першої і апеляційної інстанцій дійшли вірного висновку про відсутність підстав задоволення позовних вимог.
Згідно ч.3 ст.220-1 КАС України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
Відповідно до ст. 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Колегія суддів вважає, що доводи касаційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
З урахуванням викладеного, судами першої і апеляційної інстанцій винесені законні і обґрунтовані рішення, постановлені з дотриманням норм матеріального та процесуального права і підстав для їх скасування не вбачається.
Керуючись ст.ст. 220, 220-1, 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України, -
у х в а л и л а :
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби відхилити.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 грудня 2012 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 8 лютого 2013 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через 5 днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав передбачених ст.ст.237-239 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2013 |
Оприлюднено | 20.09.2013 |
Номер документу | 33578998 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Леонтович К.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні