копія ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 вересня 2013 р. Справа № 804/8909/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Юхно І.В.
розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецмасоптторг» про стягнення коштів з рахунків у банку, зупинення видаткових операцій, заборону відчуження майна, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецмасоптторг», з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, про стягнення коштів з рахунків у банку обслуговуючих відповідача, зупинення видаткових операцій шляхом накладення арешту на кошти на рахунки відповідача у відповідній сумі податкового боргу, заборону відчуження майна, зобов'язання допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач є боржником перед бюджетом в результаті несплати податкового боргу по податку на додану вартість в розмірі 238,30 грн., а саме штрафні санкції в сумі 10,00 грн., згідно податкового повідомлення-рішення №0668221502 від 31.01.2012 року, штрафні санкції в сумі 340,00 згідно податкового повідомлення-рішення №0674941502 від 14.04.2012 року, штрафні санкції в сумі 33,72 грн. згідно податкового повідомлення-рішення №0000951502 від 01.02.2013 року. Враховуючи часткову сплату в сумі 168,60 грн. сума податкової заборгованості складає 238,30 грн., в тому числі пеня в сумі 22,85 грн. Окрім того в позовній заяві зазначено, що на момент подання адміністративного позову відповідачем не було надано активів та документів для опису і реєстрації податкової застави, в результаті чого складено акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу. В добровільному порядку суму боргу відповідачем сплачено не було, активів та документів для опису і реєстрації податкової застави податкового органу надано не було, що і стало підставою для звернення з цим позовом до суду.
Позивач про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою про отримання повістки 09.08.2013 року. Надав до суду 10.09.2013 року заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
На адресу відповідача зазначену в ЄДРПОУ було направлено повістки про виклик у судові засідання, проте 09.09.2013 року на адресу суду повернулися конверти з позначками поштового відділення від 05.09.2013 року про причину невручення адресату «за закінченням терміну зберігання». Заперечень проти адміністративного позову та жодних доказів по справі відповідач до суду не надав.
Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи із його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Отже, враховуючи зазначені вище підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Спецмасоптторг» (код ЄДРПОУ 35543005), зареєстровано виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради Дніпропетровської області та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України як платник податків та зборів, у тому числі по податку на додану вартість.
Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Правовідносини щодо нарахування та сплати податку на додану вартість регулюються, зокрема положеннями Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI.
Податковим органом було проведено камеральну перевірку повноти та своєчасності сплати сум узгодженого зобов'язання з податку на додану вартість до бюджету ТОВ «СПЕМАСОПТТОРГ», за результатами якої було складено акт від 07.12.2011р. №5045/152/35543005.
В ході перевірки встановлено порушення відповідачем п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України в частині затримки сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість, які задекларовані по податковій декларації з податку на додану вартість за листопад 2010 року на 18 днів, відповідальність за дане порушення передбачена п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України.
Відповідно до п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
З урахуванням порушень зафіксованих в акті перевірки від 07.12.2011р. №5045/152/35543005 податковим органом було винесено податкове повідомлення-рішення №0668221502 від 31.01.2012 року про застосування штрафу у розмірі 10% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою, у сумі 10 грн.
Відповідно до п. 58.2. ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з п. 58.3 ст.58 Податкового кодеку України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Податкове повідомлення-рішення №0668221502 від 31.01.2012 року було направлено на адресу відповідача, проте на адресу позивача повернувся конверт з позначкою поштового відділення «за закінченням терміну зберігання», що підтверджується матеріалами справи.
Окрім того, позивачем було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість щодо неподання (несвоєчасного подання) податкової звітності з податку на додану вартість, за результатами якої було складено акт від 22.03.2012 р. №154/152/35543005.
В ході перевірки встановлено несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість, відповідальність за дане порушення передбачена пунктом 120.1 статті 120 розділу II Податкового кодексу України.
Відповідно до п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
З урахуванням порушень зафіксованих в акті перевірки від 22.03.2012 р. №154/152/35543005 податковим органом було винесено податкове повідомлення-рішення №0674941502 від 14.04.2012 року про збільшення грошового зобов'язання з податку на додану вартість за штрафними санкціями на суму 340,00 грн.
Податкове повідомлення-рішення №0674941502 від 14.04.2012 року було направлено на адресу відповідача, проте на адресу позивача повернувся конверт з позначкою поштового відділення «В» «За закінченням терміну зберігання», що підтверджується матеріалами справи.
Також, податковим органом було проведено камеральну перевірку повноти та своєчасності сплати сум узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість до бюджету ТОВ «СПЕМАСОПТТОРГ», за результатами якої було складено акт від 28.01.2013 р. №250/152/35543005.
В ході перевірки встановлено порушення відповідачем п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України в частині затримки сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість, які задекларовані по податковій декларації з податку на додану вартість за листопад 2010 року на 537 днів.
З урахуванням порушень зафіксованих в акті перевірки від 28.01.2013 р. №250/152/35543005 податковим органом було винесено податкове повідомлення-рішення №0000951502 від 01.02.2013 року про застосування штрафу у розмірі 20% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою, у сумі 33,72 грн.
Податкове повідомлення-рішення №0000951502 від 01.02.2013 року було направлено на адресу відповідача та отримано ним 06.02.2013 року, що підтверджується повідомленням про отримання поштової кореспонденції, копія якого міститься в матеріалах справи.
Відповідачем було частково сплачено заборгованість в сумі 168,60 грн. Решта суми боргу відповідачем добровільно не погашена, докази її оскарження в матеріалах справи відсутні.
Відповідно до п.п. 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Отже, сума узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість відповідача за податковими повідомленнями-рішеннями №0668221502 від 31.01.2012 року, №0674941502 від 14.04.2012 року, №0000951502 від 01.02.2013 року складає 238,30 грн., в тому числі пеня в сумі 22,85 грн.
Станом на 03.04.2013 року сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість не змінилась та складає 238,30 грн., що підтверджується зворотнім боком облікової картки платника податків - відповідача, яка міститься в матеріалах справи.
Відповідно до п. 95.2. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше, ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу.
У зв'язку з несплатою до бюджету податкового боргу на адресу боржника було виставлено податкову вимогу за №1233 від 04.05.2011 року на суму 149533,27 грн., яка була отримана відповідачем 24.05.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, копія якого міститься в матеріалах справи.
Відповідно до пп.59.5 ст.59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Податковий борг у сумі 238,30 грн. відповідачем добровільно сплачений не був. Докази щодо оскарження суми заборгованості в матеріалах справи відсутні.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.4 та 95.5 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Вилучені відповідно до цієї статті готівкові кошти вносяться посадовою особою органу державної податкової служби до банку в день їх стягнення для перерахування до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення податкового боргу платника податків. У разі неможливості внесення зазначених коштів протягом того самого дня їх необхідно внести в банк наступного робочого дня. Забезпечення збереження зазначених коштів до моменту їх внесення в банк здійснюється відповідним органом державної податкової служби.
Із зазначених норм випливає, що орган державної податкової служби насамперед здійснює заходи щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а потім, лише в разі недостатності коштів - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Необхідно зазначити, що 06.05.2011 року позивачем до ТОВ «Спецмасоптторг» було направлено запит №20227/10/24-022 щодо погашення податкового боргу або виділення активів для реєстрації податкової застави, який залишено платником податків без розгляду.
Відповідно до п.89.4 ст.89 ПК України у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.
На виконання вищезазначеної норми, 12.06.2011 року податковим керуючим складено акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу, оскільки підприємство ТОВ «Спецмасоптторг» на поточну дату не надало активів і документів для опису і реєстрації податкової застави, копія якого міститься в матеріалах справи.
Згідно з п.89.4 ст.89 ПК України орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення цих актів, зобов'язаний надіслати банкам, іншим фінансовим установам, а також платнику податків рішення про складення актів, яке є підставою для поновлення видаткових операцій та скасування заборони на відчуження майна.
Як вбачається з позиції Вищого адміністративного суду, викладеної в інформаційному листі від 29.04.2013 №642/12/13-13 Податковим кодексом України вживаються два поняття, які позначають арешт коштів на рахунках платника податків - власне арешт коштів, а також зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків.
Аналіз норм Податкового кодексу України, а також чинного законодавства, що регулює банківську діяльність і порядок здійснення безготівкових розрахунків, дає підстави для висновку про тотожність зазначених понять для цілей регулювання податкових правовідносин.
Так, відповідно до частини другої статті 59 Закону України від 7 грудня 2000 року №2121-III "Про банки і банківську діяльність" зупинення власних видаткових операцій банку за його рахунками, а також видаткових операцій за рахунками юридичних або фізичних осіб здійснюється лише в разі накладення арешту відповідно до частини першої цієї статті, крім випадків, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" .
Отже, накладення арешту на кошти на рахунках платника податків є необхідною передумовою для зупинення видаткових операцій на таких рахунках в усіх випадках, крім тих, які випливають з норм Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" . Таким чином, з урахуванням змісту статті 59 Закону України від 7 грудня 2000 року № 2121-III "Про банки і банківську діяльність" зупинити видаткові операції з підстав, передбачених Податковим кодексом України, можна не інакше, як шляхом накладення арешту на кошти, що знаходяться на рахунках платника податків.
За таких обставин повноваження податкових органів щодо звернення до суду з вимогами як про накладення арешту на кошти платника податків (підпункт 20.1.17 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України ), так і про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків (зокрема, передбачені нормами підпунктів 20.1.15, 20.1.16 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, пунктом 89.4 Податкового кодексу України), варто розуміти як право на звернення з вимогою про накладення адміністративного арешту на кошти платника податків, що перебувають на його рахунках у банку.
При цьому в усіх випадках суд постановляє рішення про зупинення видаткових операцій платника податків шляхом накладення арешту на кошти платника податків у відповідній сумі.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та необхідність їх задоволення.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.69, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецмасоптторг» про стягнення коштів з рахунків у банку, зупинення видаткових операцій, заборону відчуження майна, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «Спецмасоптторг» (код ЄДРПОУ 35543005), на користь держави на: (р/р 31117029700005, одержувач: відділення держказначейства у Жовтневому районі м.Дніпропетровська в установі ГУДК у Дніпропетровській області, МФО 805012, код ЄДРПОУ 24246786, код платежу 14010100) в рахунок погашення боргу по податку на додану вартість у сумі 238 (двісті тридцять вісім) грн. 30 коп.
Зупинити видаткові операції ТОВ «Спецмасоптторг» шляхом накладення арешту на кошти на рахунках ТОВ «Спецмасоптторг» у відповідній сумі податкового боргу, а саме 238 (двісті тридцять вісім) грн. 30 коп.
Заборонити відчуження ТОВ «Спецмасоптторг» майна.
Зобов'язати ТОВ «Спецмасоптторг» допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, зазначені в ст. 186 КАС України та набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України.
Суддя (підпис) З оригіналом згідно. Постанова не набрала законної сили станом на 10.09.2013 року Суддя І.В. Юхно І.В.Юхно
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2013 |
Оприлюднено | 23.09.2013 |
Номер документу | 33580041 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні