ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 березня 2013 р. Справа №2а-12191/10/10/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М.,
при секретарі судового засідання - Ждані В.Є.
за участю представників сторін:
від позивача - Кірдан Р.П.;
від відповідача - не з'явився,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Закритого акціонерного товариства "Кримсько-Американська Торговельно-промислова компанія"
до Кримської митниці
про визнання протиправною бездіяльність та спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Закрите акціонерне товариство "Кримсько-Американська Торговельно-промислова компанія" звернулося до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Кримської митниці про визнання протиправною бездіяльність з не прийняття рішення та не списання безнадійного податкового боргу, який виник в наслідок прийняття Кримською регіональною митницею податкових повідомлень-рішень № 04-16/2292 від 10.03.2005 року та № 04-16/2293 від 10.03.2005 року, зобов'язання відповідача прийняти рішення та здійснити списання безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок прийняття Кримською регіональною митницею податкових повідомлень-рішень № 04-16/2292 від 10.03.2005 року та № 04-16/2293 від 10.03.2005 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду від 14.12.2010 року провадження по справі зупинено до набрання законної сили судовими рішеннями по адміністративним справам № 2а-727/10/6/0170 та № 2а-12018/09/9/0170.
Ухвалою суду від 21.01.203 року провадження по справі поновлено та справа призначена до розгляду.
Заявою, наданою в судовому засіданні 31.01.2013 року позивач уточнив позовні вимоги, та просив визнати протиправною бездіяльність відповідача з неприйняття рішення щодо визначення сум безнадійного податкового боргу платників податків, який виник внаслідок прийняття Кримською регіональною митницею податкових повідомлень-рішень №04-16/2292 від 10.03.2005 року та №04-16/2293 від 10.03.2005 року.
В судовому засіданні, яке відбулось 21.03.2013 року представник позивач позовні вимоги підтримав, наполягав на його задоволенні, а також зазначив, що відповідачем до теперішнього часу допускається протиправна бездіяльність з неприйняття рішення щодо визначення суми безнадійного податкового боргу та не скеровується відповідна довідка до податкового органу.
Відповідач, будучи завчасно та належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, заяв щодо неможливості розгляду справи за відсутності його представника не надав, тому суд вважає можливим, у відповідності до положень ст. 128 КАС України, розглянути справу за відсутності представника відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, судом встановлено наступне.
Закрите акціонерне товариство "Кримсько-Американська Торговельно-промислова компанія» зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради 13.07.1993 року, ідентифікаційний код юридичної особи 13779769, місцезнаходження: 95048, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Балаклавська, б. 107, к. 144, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру (а.с.115).
Згідно матеріалів на підставі вантажної митної декларації № 600000001/4/009218 від 23 грудня 2004 року на виконання угоди про емісію акцій № 2/3 від 04.10.2004 року на адресу Закритого акціонерного товариства "Кримсько-Американська Торговельно-промислова компанія" надійшли матеріальні активи на загальну суму 43 323,66 доларів США (229 615,39 гривень), які були призначені для внеску в статутний фонд позивача.
Кримською регіональною митницею, на підставі ст. 4.2.2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181 від 21.12.2000 року (далі - Закон № 2181), були прийняті податкові повідомлення - рішення № 04-16/2292 від 10.03.2005 року та № 04-16/2293 від 10.03.2005 року.
Не погодившись з вказаними податковими повідомленнями-рішеннями позивач оскаржив їх до суду.
Рішенням Господарського суд Автономної Республіки Крим від. 06-19.12.2005 року по справі № 2-4/12012-2005 року у позові Закритому акціонерному товариству "Кримсько-американська торгово-промислова компанія" та Товариству з обмеженою відповідальністю "ДжіЕлБі Іст-Вест Трейдінг компані" до Кримської митниці та Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Автономної Республіки Крим про визнання недійсним податкових повідомлень-рішень відмовлено.
Постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 21 березня 2006 року по справі № 2-4/12012-2005 апеляційна скарга Закритого акціонерного товариства "Кримсько-американська торгово-промислова компанія" залишена без задоволення. Рішення господарського суду Автономної Республіки Крим від 06-19.12.2005 року у справі № 2-4/12012-2005 залишити без змін.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення. Тобто податковий борг є узгодженим з 21 березня 2006 року (день вступу в законну силу рішення по справі № 2-4/12012-2005).
Закрите акціонерне товариство "Кримсько-Американська Торговельно-промислова компанія" 20.11.2009 року звернулось до Кримської митниці з заявою про прийняття рішення про списання безнадійного податкового боргу за податковими повідомленнями рішеннями від 10.03.2005 року на загальну суму 83537,47 гривень.
Кримською митницею 14.01.2010 року на ім'я позивача було надіслано відповідь з відмовою в списанні безнадійного податкового боргу у зв'язку з тим, що питання винесення рішення про визнання податкового боргу безнадійним є компетенцією податкових органів.
При вирішенні зазначеного спору, суд виходив із наступного.
З 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. До 31.12.2010 року спірні правовідносини регулювались положеннями Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-III, який був спеціальним законом з питань оподаткування, що встановлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до положень пп. 14.1.175. п. 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Підпунктом 20.1.32. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України, положення якої визначають права органів державної податкової служби, органам державної податкової служби надано право: надавання відстрочення та розстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу, а також прийняття рішення про списання безнадійного боргу в порядку, передбаченому законом.
За приписами статті 101 Податкового кодексу України, положеннями якої передбачають списання безнадійного податкового боргу, встановлено, що списанню підлягає безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг (п. 101.1.)
Зокрема з положень пп. 101.2.3. п. 101.2. ст. 101 ПК України під терміном "безнадійний" розуміється податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений цим Кодексом
Відповідно пп. 102.4, ст. 102 ПК України у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Натомість, з положень п. 101.5. ст. 101 Податкового кодексу України органи державної податкової служби щокварталу здійснюють списання безнадійного податкового боргу. Порядок такого списання встановлюється центральним органом державної податкової служби, а саме Наказ Державної податкової служби України 24.12.2010 року № 1034 "Про затвердження Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 року за № 1429/18724, розроблений та затверджений відповідно до статті 101 розділу II Податкового кодексу України та статті 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (далі - Порядок).
Так, розділом IV Порядку врегульовано прийняття рішення про списання безнадійного податкового боргу.
Пунктом 4.1. Порядку у випадках, передбачених підпунктом 2.1.4 пункту 2.1 розділу II Порядку, платник податків звертається до контролюючого органу за місцем обліку безнадійного податкового боргу та/або за місцем обліку такого платника (якщо контролюючим є орган державної податкової служби) з письмовою заявою, в якій зазначаються суми податків та зборів, що підлягають списанню.
До заяви обов'язково додаються документи, зазначені у підпункті 2.1.4 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, які підтверджують, що податковий борг вважається безнадійним.
Відповідно до пункту 4.3. Порядку за результатами розгляду документів, наданих контролюючим органом та/або безпосередньо платником податків, керівник (його заступник) органу державної податкової служби за наявності підстав приймає рішення про списання безнадійного податкового боргу, яке оформляється на бланку за формою згідно з додатком 2.
За приписами пунктів 4.5., 4.6 Порядку списання безнадійного податкового боргу здійснюється структурними підрозділами погашення прострочених податкових зобов'язань щокварталу протягом двадцяти календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації (розрахунку) за звітний (податковий) квартал. Рішення про списання безнадійного податкового боргу вноситься до АІС не пізніше наступного робочого дня після підписання такого рішення.
Відповідно до п.п. 4.4 Положення передбачених підпунктами 2.1.1, 2.1.2, 2.1.3, 2.1.5 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, орган державної податкової служби здійснює процедури щодо проведення списання безнадійного податкового боргу відповідно до вимог пунктів 4.2, 4.3 розділу IV цього Порядку. Рішення про списання безнадійного податкового боргу складається в двох примірниках: перший - для органу державної податкової служби, другий - для іншого контролюючого органу.
Якщо до органу державної податкової служби не надходило звернення від іншого контролюючого органу, рішення про списання безнадійного податкового боргу приймається за результатами розгляду документів, визначених підпунктами 2.1.1, 2.1.2, 2.1.3, 2.1.5 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, та складається в одному примірнику.
Таким чином, за налізу наведених норм вбачається, що питання винесення рішення про визнання податкового боргу безнадійним є компетенцією податкових органів та ДПІ в м. Сімферополі може самостійно вирішити питання щодо визнання заборгованості безнадійною.
За таких обставин суд не може погодиться з твердженнями позивача, що Кримською митницею до теперішнього часу допускається протиправна бездіяльність з неприйняття рішення щодо визначення суми безнадійного податкового боргу та не скеровується відповідна довідка до податкового органу, оскільки згідно пункту 2.1.3 Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків під терміном «безнадійний» податковий борг слід розуміти податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений 102 ПК України, а тому визнання податкового боргу безнадійним відноситься до компетенції податкового органу.
Окрім того, судом встановлено, що під час розгляду даної справи, Закрите акціонерне товариство "Кримсько-Американська Торговельно-промислова компанія" звернулося до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про визнання протиправною бездіяльність з не прийняття рішення та не списання безнадійного податкового боргу, який виник в наслідок прийняття Кримською регіональною митницею податкових повідомлень-рішень № 04-16/2292 від 10.03.2005 року та № 04-16/2293 від 10.03.2005 року, зобов'язання відповідача прийняти рішення та здійснити списання безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок прийняття Кримською регіональною митницею податкових повідомлень-рішень № 04-16/2292 від 10.03.2005 року та № 04-16/2293 від 10.03.2005 року.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.06.2012 року по справі №2а-16047/11/0170/14, залишеною без змін ухвалою Севастопольського адміністративного суду від 18.09.2012 року, адміністративний позов задоволено, визнано протиправною бездіяльність з не прийняття рішення та не списання безнадійного податкового боргу, який виник в наслідок прийняття Кримською регіональною митницею податкових повідомлень-рішень № 04-16/2292 від 10.03.2005 року та № 04-16/2293 від 10.03.2005 року, а також зобов'язано Державну податкову інспекцію в м. Сімферополі АР Крим здійснити дії щодо списання безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок прийняття Кримською регіональною митницею податкових повідомлень-рішень № 04-16/2292 від 10.03.2005 року та № 04-16/2293 від 10.03.2005 року.
Таким чином, зазначеним рішенням, яке набрало законної сили 18.09.2012 року, вирішено питання щодо визнання протиправною бездіяльності саме податкового органу з несписання безнадійного податкового боргу, який виник в наслідок прийняття Кримською регіональною митницею податкових повідомлень-рішень № 04-16/2292 від 10.03.2005 року та № 04-16/2293 від 10.03.2005 року.
Суд зазначає, що відповідно до ст. 2 КАС України завданнями адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійснені ними владних управлінських функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
При цьому згідно ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд може прийняти постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єкту владних повноважень.
Під час розгляду справи суд, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного представленого суду доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, не встановив порушеного права позивача з боку відповідача з урахуванням прийнятого стовно позивача судового рішення, яке набрало законної сили 18.09.2012 року, та яким вирішено питання щодо визнання протиправною бездіяльності саме податкового органу з несписання безнадійного податкового боргу, який виник в наслідок прийняття Кримською регіональною митницею податкових повідомлень-рішень № 04-16/2292 від 10.03.2005 року та № 04-16/2293 від 10.03.2005 року та здійснений захист прав позивача шляхом покладення обов'язку на Державну податкову інспекцію в м. Сімферополі АР Крим здійснити дії щодо списання безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок прийняття Кримською регіональною митницею податкових повідомлень-рішень № 04-16/2292 від 10.03.2005 року та № 04-16/2293 від 10.03.2005 року.
Згідно частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, суд не вбачає підстав для визнання протиправною бездіяльності відповідача з неприйняття рішення щодо визначення сум безнадійного податкового боргу платників податків, який виник внаслідок прийняття Кримською регіональною митницею податкових повідомлень-рішень №04-16/2292 від 10.03.2005 року та №04-16/2293 від 10.03.2005 року.
Враховуючи вищевикладене, проаналізувавши матеріали справи у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до статті 94 КАС України якщо судовим рішенням позивачеві відмовлено у задоволенні позову повністю, сплачений ним судовій збір не повертається.
Під час судового засідання, яке відбулось 21.03.2013 року, були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 25.03.2013 року.
З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у задоволені позовних вимог в повному обсязі.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2013 |
Оприлюднено | 23.09.2013 |
Номер документу | 33583670 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні