Справа № 121/5104/13-а
2-а/121/347/13
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 вересня 2013 року Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючій судді Берещанського Ю.В., при секретарі Савватєєві О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Ялті адміністративну справу за заявою ОСОБА_1 до Головного управління містобудування, архітектури та регіонального розвитку м. Ялти про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з позовом до суду, у якому просить: Визнати неправомірними дії Головного управління містобудування, архітектури та регіонального розвитку м. Ялта, щодо відмови у видачі ОСОБА_1 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,0950 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 0111900000:01:007:0127.
Зобов'язати Головне Управління містобудування, архітектури та регіонального розвитку м. Ялта видати ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,0950 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 0111900000:01:007:0127.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_1 на підставі договору купівлі-продажу від 20 лютого 2013 року, належить на праві власності 767/1000 часток земельної ділянки загальною площею 0,0950 га, за адресою: АДРЕСА_1, з цільовим призначенням земельної ділянки - будівництво та обслуговування жилого будинку, господарчих будівель та споруд(присадибна ділянка). 05 квітня 2013 року, позивач звернувся до відповідача з заявою щодо надання йому містобудівних умов та обмежень забудови зазначеної земельної ділянки. Натомість відповідачем, у порушення законодавчих норм у сфері регулювання архітектурної та містобудівної діяльності, було безпідставно відмовлено у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,0950 га за адресою: АДРЕСА_1.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з наведених підстав.
Представник відповідача Філіпенко В.М. проти позову заперечував, пояснив, що оскільки рішення виконавчого комітету Ялтинської міської ради про затвердження містобудівних умов та обмежень не прийнято через невідповідність їх ДБН 360-92**, а саме невідповідності нормативів по відстані від існуючого житлового будинку до проектованого, то видати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не представляється можливим.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню за наступних підстав.
Судом встановлено, що позивачу на підставі договору купівлі-продажу реєстровий №1-41 від 20.02.2013р. належить на праві приватної власності 767/1000 частки земельної ділянки загальною площею 0,0950 га за адресою: АДРЕСА_1, цільове призначення земельної ділянки - будівництво та обслуговування житлового будинку, господарчих будівель та споруджень (а.с.7-9).
05 квітня 2013р. позивач звернувся до відповідача с заявою надати містобудівні умови та обмеження забудови належної її земельної ділянки. До заяви були додані: копія договору купівлі-продажу земельної ділянки; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки; викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; фотофіксація земельної ділянки; містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва, а також проект містобудівних умов та обмежень та проектна пропозиція.
06 червня 2013р. за №01.2-02/2194 відповідачем була надана відповідь, якою було відмовлено позивачу у надані містобудівних умов та обмежень забудови, мотивуючи тим, що рішення виконавчого комітету Ялтинської міської ради про затвердження містобудівних умов та обмежень не прийнято оскільки вони не відповідають ДБН 360-92**, а саме невідповідності нормативів по відстані від існуючого житлового будинку до проектованого, оскільки абсолютна відмітка крівлі житлового будинку позивача відповідає поверховості близько 6-ти поверхів і відстані повинне відповідати 20 м, а не 15 м, представлених містобудівними умовами і обмеженнями (а.с.11).
За клопотанням представника позивача, заявленого в судовому засіданні, була проведена судова будівельно-технічна експертиза.
Згідно висновку №251 судової будівельно-технічної експертизи від 12 серпня 2013 року містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,0950 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, що виконані на підставі містобудівного розрахунку від 12.03.2013 року Комунальним підприємством Ялтинської міської ради «Проектно-виробниче архітектурне планувальне бюро» ні суперечать вимогам п.3.1.3 ДБН 360-92**, згідно до яких відстані (побутові розриви) між довгими сторонами житлових будинків заввишки 2-3 поверхи треба приймати не менше 15 м (а.с.53-58).
Оцінюючи правомірність рішення відповідача, суд керується критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Отже "на підставі" означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.
"У межах повноважень" означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами.
"У спосіб" означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.
Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчинюється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.
Відповідно до ст.6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011р. управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.
Відповідно до ч.ч.1, 2, 4, 5 ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» - забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6)реєстрація права власності на об'єкт містобудування.
Відповідно до статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» - основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування. Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви.
Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
До містобудівних умов та обмежень можуть включатися вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень. Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури. Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника. Зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника. Завдання на проектування об'єктів будівництва складається і затверджується замовником за погодженням із проектувальником. Завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об'єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень.
Відповідно до Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджених Міністерством Регіонального Розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011р. за №109 визначає процедуру надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст.
П.2.1. Порядку передбачає, що містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі у порядку, встановленому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
П. 2.4. Порядку вказує, що розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально повноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності". Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
Згідно статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В контексті наведеного суд зазначає, що під час розгляду справи відповідач не навів жодних обставин та доказів, які б свідчили про правомірність його дій.
Що стосується посилання відповідача на необхідність затвердження містобудівних умов та обмежень рішенням виконавчого комітету Ялтинської міської ради, то жодною нормою Закону це не передбачено.
Аналізуючи вказані норми, суд дійшов висновку, що дії Головного Управління містобудування, архітектури та регіонального розвитку м. Ялта щодо відмови у видачі ОСОБА_1 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,0950 га за адресою: АДРЕСА_1 є неправомірними.
На підставі ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання не чинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення; зобов'язання відповідача вчинити певні дії.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 14, 19, 41, 55 Конституції України, ст.ст.26, 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ст. ст. 2, 6, 9, 10, 11, 17, 71, 159-163 КАС України, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 - задовольнити.
Визнати неправомірними дії Головного управління містобудування, архітектури та регіонального розвитку м. Ялта, щодо відмови у видачі ОСОБА_1 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,0950 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 0111900000:01:007:0127.
Зобов'язати Головне Управління містобудування, архітектури та регіонального розвитку м. Ялта видати ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,0950 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 0111900000:01:007:0127
Постанова може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Ялтинський міський суд в порядку та строки, передбачені ст. 186 КАС України.
Суддя:
Суд | Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2013 |
Оприлюднено | 20.09.2013 |
Номер документу | 33587121 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим
Берещанський Ю. В.
Адміністративне
Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим
Берещанський Ю. В.
Адміністративне
Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим
Берещанський Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні