ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 вересня 2013 р. 11:52 Справа №801/7508/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.,
при секретарі Проніні Є.С.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Надія+»
до Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в АРКрим
Головного управління Міндоходів в АРКрим
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень .
за участю представників:
від позивача - Гриценюк І.Ю. - керівник , виписка з ЄДР ААА №444444.
від відповідачів - 1) не з'явився
2) Шилін В.С. - пред-к, дов.№1173/9/10.1-14 від 22.08.2013р.
Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «Надія+» (далі позивач) звернулось до суду з позовом , в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в АРКрим ( далі відповідач) № 0000261502 від 07.05.2013р. , рішення Головного управління Міндоходів в АРКрим (далі Управління) №121/10/10.2-14 від 17.06.2013р. Вимоги мотивовані тим,що податковими органами протиправно застосовані штрафні санкції , передбачені ст.126 ПК України.
Представник позивача наполягав на задоволенні позову з підстав, визначених у позовній заяв.
У судовому засіданні 07.08.2013р. представник Управління надав заперечення на позов (вих. б/н від 06.08.2013р.), в яких зазначено,що на його думку в наслідок встановлення несвоєчасності сплати узгодженого податкового зобов'язання до позивача були правомірно застосовані штрафні санкції .
Розгляд справи відкладено для витребування у відповідача доказів по справі.
У судове засідання, яке відбулось 18.09.2013р., відповідач явку свого представника не забезпечив, 28.08.2013р. ним надані заперечення на позов ( вих.№ 681/10 від 22.08.2013р.), витребувані документи, представники позивача та Управління наполягали на вимогах та запереченнях, викладених у позовній заяві та відзиві на позов, вважали можливим продовжити розгляд справи на підставі залучених до неї документів.
Суд , вислухавши думку представників позивача та Управління, приймаючи до уваги обізнаність сторін про день та час розгляду справи , надіслання відзиву відповідачем, відсутність клопотань про відкладення судового засідання, керуючись ст.128 КАС України, ухвалив продовжити розгляд справи на підставі залучених до неї документів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін , суд
ВСТАНОВИВ
Відповідач провів позапланову виїзну перевірку позивача з питань повноти визначення та своєчасності сплати ПДВ за період з 01.01.2012р. по 31.12.2012р. , за результатами якої 11.04.2013р. був складний акт № 550/15.2/36166026. У зазначеному акті зафіксований факт встановлення порушення строків уплати узгодженого податкового зобов'язання з ПДВ за грудень 2012р. у сумі 249071 грн.
За результатами вивчення матеріалів вказаної перевірки відповідачем 07.05.2013р. прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000261502 , згідно з яким за затримку на 1 календарний день сплати грошового зобов'язання по ПДВ у розмірі 249071 грн. позивач має сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 24907,10 грн.
Керуючись вимогами ПК України позивач 24.05.2013р. надіслав на адресу Управління скаргу на прийняте відповідачем податкове повідомлення - рішення № 0000261502 від 07.05.2013р.
Управлінням 17.06.2013р. за результатами розгляду скарги позивача було прийнято рішення №121/10/10.2-14 , яким залишено без змін податкове повідомлення - рішення відповідача № 0000261502 від 07.05.2013р.
Ст.19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підстава, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, яки повинен він дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії) : 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З 01.01.2011 р. набрав чинність Податковий кодекс України ( далі ПК України), яким врегульовані відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів.
Згідно з п.п. 14.1.39. ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Податкове зобов'язання -сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п.п. 14.1.156 ПК України).
Згідно з п.46.1. ст.46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Порядок подання податкової декларації зазначений у ст.49 ПК України відповідно до п.49.1 якої податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
П.п. 49.18.1 п. 49.18. ст..49 ПК України встановлює, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п.49.20 ст.49 ПК України).
Згідно з п.п. 57.1. ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У п.109.1. ст.109 ПК України встановлено,що податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України (п.109.2 ст.109 ПК України) .
У п.126.1 ст.126 ПК України зазначено,що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Судом встановлено,що позивач надіслав на адресу відповідача 21.01.2013р. декларацію по ПДВ за грудень 2012 р., в який зазначив суму грошового зобов'язання у розмірі 249071,06 грн.
Згідно з платіжним дорученням №2 від 31.01.2013р. позивач сплатив суму грошового зобов'язання по ПДВ за грудень 2012р. у розмірі 249071,06 грн.
Відповідачем на вимогу суду надана копія особового рахунку позивача по ПДВ , при вивчені якого встановлено,що 249071,06 грн. зараховано саме 31.01.2013 р. Крім того судом встановлено,що відповідачем 30.01.2013р. відображено наявність у позивача недоїмки на ПДВ у розмірі 249071,06 грн.
З пояснень відповідачів вбачається,що на їх думку позивач мав сплатити 30.01.2013р. грошове зобов'язання у розмірі 249071,06 грн. , визначене ним 21.01.2013р. у декларації по ПДВ за грудень 2012 р.
На думку суду наведені вище доводи податкових органів не відповідають вимогам ст. 49, 57 ПК України.
Як зазначено вище, позивачем, виходячи з того,що 20.01.2013р. було вихідним днем ( неділею), податкова декларацію по ПДВ за грудень 2012р. була подана 21.01.2013 р. ,що відповідає вимогам п.49.20 ст.49 ПК України.
За таких обставин, беручі до уваги положення п.п. 57.1. ст.57 ПК України, позивач мав сплатити узгоджену ним при поданні вказаної податкової декларації суму грошового зобов'язання по ПДВ у розмірі 249071,06 грн. не пізніше 31.01.2013р. включно , що і підтверджено матеріалами справи , наданою відповідачем копією особового рахунку.
Вивчивши наведені обставини, суд дійшов висновку,що грошове зобов'язання по ПДВ , визначене позивачем у податкової декларації по ПДВ за грудень 2012р. у розмірі 249071,06 грн., було ним сплачено у строки , зазначені у ст. 57 ПК України, в наслідок чого були відсутні підстави для застосування до нього штрафних санкції , передбачених п.126.1. ст.126 ПК України
За таких обставин існують підстави для задоволення позову.
Під час судового засідання, яке відбулось 18.09.2013 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 20.09..2013 р.
Керуючись ст.ст. 160-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в АРКрим № 000261502 від 07.05.2013 р.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Міндоходів в АРКрим про результати розгляду первинної скарги №121/10/10.2-14 від 17.06.2013р.
4.Стягнути з Державного бюджету України шляхом безспірного списання із рахунку
коштів, призначених на утримання Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в АРКрим , на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Надія+» (Красноперекопський район, с. Почетне, вул. Леніна ,буд. 37-А ,код ЄДРПОУ 36166026) 249,07 грн. ( двісті сорок дев'ять грн. 07 коп.) - судового збору.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2013 |
Оприлюднено | 23.09.2013 |
Номер документу | 33596213 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні