ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 19 вересня 2013 року № 813/6561/13-а Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Сидор Н.Т., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Львівській області до фермерського господарства «Хутір Папірня» про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), в с т а н о в и в: 27.08.2013 року Державна екологічна інспекція у Львівській області звернулась до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом до фермерського господарства «Хутір Папірня» з наступними позовними вимогами: - зупинити експлуатацію пересувної цистерни об'ємом 3 м.куб. шляхом наповнення механічним способом поверхневих вод з басейну р. Західний Буг, яка здійснюється фермерським господарством «Хутір Папірня» (Львівська область, Золочівський район, с. Сасів, ідентифікаційний код – 36542615) без дозволу на спеціальне водокористування; - зупинити виконання робіт фермерського господарства «Хутір Папірня» (Львівська область, Золочівський район, с. Сасів, ідентифікаційний код – 36542615) щодо здійснення самовільного забору поверхневих вод з басейну р. Західний Буг шляхом наповнення механічним способом пересувної цистерни об'ємом 3 м. куб., без дозволу на спеціальне водокористування; - зупинити діяльність фермерського господарства «Хутір Папірня» (Львівська область, Золочівський район, с. Сасів, ідентифікаційний код – 36542615) щодо бездозвільного розміщення та безлімітного утворення та розміщення відходів; - зупинити бездозвільне розміщення та безлімітне утворення і розміщення відходів фермерським господарством «Хутір Папірня» (Львівська область, Золочівський район, с. Сасів, ідентифікаційний код – 36542615). В обґрунтування позовних вимог покликаються на те, що відповідач, як встановлено внаслідок проведеної перевірки, здійснює забір поверхневих вод з басейну р. Західний Буг шляхом наповнення механічним способом пересувної цистерни об'ємом 3 м. куб., яка власним транспортом довозиться на місце здійснення діяльності, без дозволу на спеціальне водокористування, що є порушенням ст. ст. 44, 48, 49 Водного кодексу України. Журнал первинного обліку видобутої води відсутній, що є порушенням ст. ст. 27, 44, 110 Водного кодексу України. Крім того, відповідач проводить безлімітне та без дозвільне утворення та розміщення відходів, що є порушенням ст. 32, 33 Закону України «Про відходи». Підприємством порушуються правила первинного обліку поводження з відходами, а саме не ведеться журнал первинного обліку відходів, що є порушенням ст. 17 Закону України «Про відходи». Відповідачу скеровувалась копія ухвали про відкриття скороченого провадження від 29.08.2013 року за адресою, яка зазначена у довідці з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) АБ №642687, а саме: 80713, Львівська область, Золочівський район, с. Сасів. Копію ухвали відповідач отримав 06.09.2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Протягом встановленого ст.183-2 КАС України строку жодних заперечень проти позову від відповідача не надійшло. Відповідно до п.5 ч.1 ст.183-2 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах про застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням. Тому на підставі ст.183-2 КАС України суддя розглянув справу одноособово в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Розглянувши матеріали справи, дослідивши і оцінивши повідомлені позивачем обставини та долучені до справи докази на їх підтвердження, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав. Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів є Державна екологічна інспекція України, правовий статус якої визначено у Положенні, затвердженого Указом Президента України «Про Положення про Державну екологічну інспекцію України» від 13.04.2011 року № 454/2011 (далі - Положення). Відповідно до п. 7 Положення Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря). П. 4.2. Положення встановлює, що Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами – нерезидентами вимог законодавства про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів. У відповідності до ст. 48 Водного кодексу України спеціальне водокористування – це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб. П.9 ст. 44 Водного кодексу України передбачено, що водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу. Згідно із ч. 1 ст. 49 Водного кодексу України, спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу. П.4.2. Положення встановлює, що Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами – нерезидентами вимог законодавства про поводження з відходами. Відповідно до ч.2 ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних та екологічних норм. Згідно п. «а» ст. 32 Закону України «Про відходи» з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров”я людини забороняється вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів. Відповідно до п. «в» ст. 17 Закону України «Про відходи» суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані визначати склад і властивості відходів, що утворюються, а також за погодженням спеціально уповноважених органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього середовища ступінь їх небезпеки для навколишнього природного середовища та здоров'я людини. Варто відзначити, що у відповідності до п.5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника. Фермерське господарство «Хутір Папірня» зареєстроване як юридична особа, що стверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) АБ №642687, присвоєно ідентифікаційний код 36542615. Зазначене підприємство здійснює господарську діяльність у сфері фермерського господарства. Державною екологічною інспекцією у Львівській області видано припис №457-06 від 30.04.2013 року за результатами планової перевірки фермерського господарства «Хутір Папірня», що підтверджено актом перевірки №730/06 від 10.04 – 30.04.2013 року. На виконання припису №№457-06 від 30.04.2013 року Державною екологічною інспекцією проведено позапланову перевірку з 05.08.2013 року по 16.08.2013 року, що підтверджується актом перевірки №1567/06/1298. Перевіркою встановлено, що фермерське господарство «Хутір Папірня» здійснює забір поверхневих вод з басейну р. Західний Буг шляхом наповнення механічним способом пересувної цистерни об'ємом 3 м. куб., яка власним транспортом довозиться на місце здійснення діяльності, без дозволу на спеціальне водокористування, що є порушенням ст. ст. 44, 48, 49 Водного кодексу України. Журнал первинного обліку видобутої води відсутній, що є порушенням ст. ст. 27, 44, 110 Водного кодексу України. Крім того, відповідач проводить безлімітне та без дозвільне утворення та розміщення відходів, що є порушенням ст. 32, 33 Закону України «Про відходи». Підприємством порушуються правила первинного обліку поводження з відходами, а саме не ведеться журнал первинного обліку відходів, що є порушенням ст. 17 Закону України «Про відходи». Отже, діяльність суб'єкта господарювання, яка пов'язана, зокрема, з порушенням умов безлімітного утворення та розміщення відходів може бути тимчасово заборонена (зупинена) на підставі постанови адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. З врахування вищенаведених обставин, а також те, що відповідачем на надано суду жодних доказів усунення порушень, які зазначені в акті перевірки, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Львівській області до фермерського господарства «Хутір Папірня» про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), є обґрунтованими, підтверджуються долученими до матеріалів справи доказами і підлягають до задоволення. Згідно вимог ч.4 ст.94 КАС України, судові витрати у формі судового збору, з відповідача не належить стягувати. Керуючись ст. ст. 4, 7-11, 14, 69-72, 86, 87, 94, 159-163, 167, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - п о с т а н о в и в: адміністративний позов задовольнити повністю. Зупинити експлуатацію пересувної цистерни об'ємом 3 м.куб. шляхом наповнення механічним способом поверхневих вод з басейну р. Західний Буг, яка здійснюється фермерським господарством «Хутір Папірня» (Львівська область, Золочівський район, с. Сасів, ідентифікаційний код 36542615) без дозволу на спеціальне водокористування. Зупинити виконання робіт фермерського господарства «Хутір Папірня» (Львівська область, Золочівський район, с. Сасів, ідентифікаційний код 36542615) щодо здійснення самовільного забору поверхневих вод з басейну р. Західний Буг шляхом наповнення механічним способом пересувної цистерни об'ємом 3 м. куб., без дозволу на спеціальне водокористування. Зупинити діяльність фермерського господарства «Хутір Папірня» (Львівська область, Золочівський район, с. Сасів, ідентифікаційний код – 36542615) щодо бездозвільного розміщення та безлімітного утворення та розміщення відходів. Зупинити бездозвільне розміщення та безлімітне утворення і розміщення відходів фермерським господарством «Хутір Папірня» (Львівська область, Золочівський район, с. Сасів, ідентифікаційний код – 36542615). Судові витрати зі сторін не стягуються. Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження, виконується негайно. Постанова може бути оскаржена сторонами до Львівського апеляційного адміністративного суду. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили. Суддя Сидор Н.Т.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2013 |
Оприлюднено | 23.09.2013 |
Номер документу | 33606992 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні