Постанова
від 19.09.2013 по справі 821/2301/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2013 р. Справа № 821/2301/13-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів до Приватного підприємства "Вихід-2" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені,

встановив:

Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів (далі - позивач) звернулось до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства "Вихід-2" (далі - відповідач, ПП "Вихід - 2"), у якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить стягнути адміністративно - господарські санкції у розмірі 9131,82 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 287,31 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно з даними звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік, поданого відповідачем, середньооблікова чисельність його штатних працівників складає 11 осіб, з цього розрахунку установлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік становить одне робоче місце. За робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним, відповідач до 16 квітня 2013 року повинен був самостійно сплатити позивачу адміністративно-господарські санкції у розмірі 9131,82 грн. У визначений законом строк ПП "Вихід - 2" не перераховано кошти зі сплати адміністративно-господарських санкцій в повному обсязі, в результаті чого у відповідача утворилась заборгованість в розмірі 9131,82 грн. За порушення терміну сплати санкцій відповідачеві нараховано пеню у сумі 287,31 грн. Оскільки заборгованість зі сплати адміністративно - господарських санкцій та пені ПП "Вихід - 2" добровільно не сплачена, тому позивач просить її стягнути в судовому порядку.

У судове засідання, призначене на 19 вересня 2013 року, представники сторін не з'явилися, при цьому від представника позивача надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач письмових заперечень проти позову не надав, про причини неявки суд не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить поштове повідомлення з відміткою про вручення 02.08.2013 року.

Частиною 4 ст. 128 КАС України передбачено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку щодо задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Статтею 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року №875-ХІІ зі змінами та доповненнями (далі - Закон України № 875-ХІІ) встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі статтею 19 Закону України №875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Відповідно до статті 20 Закону України №875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, які використовують найману працю, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу.

Абзацом четвертим пункту 2 статті 19 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 року № 803-ХІІ із змінами та доповненнями (далі-Закон № 803-ХІІ чинний на момент виникнення правовідносин) визначено право державної служби зайнятості направляти для працевлаштування на підприємства, в установи та організації всіх форм власності при наявності там вільних робочих місць інвалідів, які звертаються до служби зайнятості, відповідно до рівня їх освіти і професійної підготовки та рекомендацій МСЕК, наявних у них кваліфікації і знань та з урахуванням їх побажань.

З огляду на викладене, суд вважає, що обов'язок по працевлаштуванню інвалідів покладається на роботодавців.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем до Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів було подано 28.02.2013 року Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік, а 05.08.2013 року уточнюючий Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік, відповідно до якого середньооблікова чисельність його штатних працівників складає 11 осіб. Установлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 місце. Як відображено у звіті, протягом вищезазначеного періоду підприємцем не працевлаштовано жодної особи з обмеженими фізичними можливостями. У зв'язку з невиконанням нормативу працевлаштування інвалідів відповідачем самостійно розраховано адміністративно-господарські санкції у розмірі 9130,26 грн.

Листом від 31 травня 2013 року №03-05/2709 ПП "Вихід - 2" сповіщено Фондом про необхідність сплатити адміністративно-господарські санкції.

Згідно розрахунку, наданого позивачем, сума адміністративно - господарських санкцій, яка підлягає сплаті, складає 9131,82 грн. (((200900,00 грн. : 11) :2) *1 - 0), за порушення терміну сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачу нарахована пеня у сумі 287,31 грн.

Аналізуючи вищенаведені норми законодавства, суд приходить до висновку, що відповідачем не виконано обов'язку роботодавця щодо працевлаштування інвалідів у 2012 році, а тому стягнення з ПП "Вихід-2" адміністративно-господарських санкцій в розмірі 9131,82 грн. та пені за порушення термінів їх сплати в сумі 287,31 грн. є правомірним.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів та їх задоволення.

Керуючись ст.ст. 128, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Вихід - 2" (ідентифікаційний код 34759201) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції у розмірі 9131,82 грн. (дев'ять тисяч сто тридцять одна гривня 82 коп.) та пеню у сумі 287,31 (двісті вісімдесят сім гривень 31 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Дубровна В.А.

кат. 10.3.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2013
Оприлюднено24.09.2013
Номер документу33611679
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/2301/13-а

Постанова від 19.09.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні