Постанова
від 16.09.2013 по справі 909/537/13
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" вересня 2013 р. Справа № 909/537/13

Львівський апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючий суддя Давид Л.Л.

Суддів Данко Л.С.

Кордюк Г.Т.

при секретарі судового засідання Карнидал Л.

розглянувши матеріали апеляційної скарги Івано-Франківської міської ради, вих. № 1101/09-15/в від 08.07.2013р.

на рішення господарського суду Івано-Франківської області від 19.06.2013р.

у справі № 909/537/13 (суддя - Б.В. Деделюк)

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудкомінвест", м. Івано-Франківськ

до Івано-Франківської міської ради, м. Івано-Франківськ

про зобов'язання Івано-Франківської міської ради на черговій сесії розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та укладення із Товариством з обмеженою відповідальністю "Рембудкомінвест" договору оренди землі площею 0, 1159 га. в м. Івано-Франківську по вул. Степана Бандери, 60

за участю представників сторін: від позивача: не з»явились;

від відповідача: Александрович Ю.І. - представник (довіреність від 05.09.2012 р. № 1605/01-20/66-в) ;

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду Івано- Франківської області від 19.06.2013 р. у справі № 909/537/13 (суддя - Деделюк Б.В.) позов задоволено, зобов"язано Івано-Франківську міську раду на черговій сесії розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та укладення із Товариством з обмеженою відповідальністю "Рембудкомінвест" договору оренди землі площею 0,1159 га. в м. Івано-Франківську по вул. Степана Бандери, 60. Стягнуто з Івано-Франківської міської ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудкомінвест" 1147 грн. судового збору.

Рішення місцевого господарського суду мотивоване тим, що у відповідності до вимог Конституції України, Земельного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування», орган місцевого самоврядування зобов'язаний розглянути звернення фізичної чи юридичної особи щодо затвердження проекту землеустрою, відведення земельної ділянки та укладення відповідного договору оренди, з приводу чого прийняти рішення сесії. В даному випадку, зволіканням розгляду клопотання позивача, порушеного його Конституційні права, які підлягають захисту в судовому порядку.

Відповідач, - Івано - Франківська міська рада, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, оскаржив його в апеляційному порядку. Як на підставу для скасування рішення, апелянт покликається на ту обставину, що судом першої інстанції неповно досліджена землевпорядна документація на відповідність її вимогам законодавства та нормативно - правовим актам, адже розроблений позивачем висновок Державної експертизи обласного головного управління земельних ресурсів Держкомзему України від 23.06.2006 року № 2119/П щодо відведення земельної ділянки ТОВ «Рембудкомінвест» для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення за адресою: вул. С.Бандери, поруч будинку № 60 втратив свою чинність у зв'язку із закінченням терміну, на який він видавався, а новий висновок не розроблявся. Поза увагою суду залишився і той факт, що міською радою було розглянуто питання щодо оформлення проекту договору оренди землі на вулиці С.Бандери, 60, однак повернуто позивачу представлену документацію в зв'язку з необхідністю її оновлення (проект землеустрою 2006 р.), про що до апеляційної скарги долучено лист №472/01-19/02 від 07.06.2013 р. Крім того, зазначає, що повноваження щодо розпорядження землями, які перебувають у комунальній власності згідно Конституції України, Земельного кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування» вирішуються сільськими, селищними та міськими радами виключно на їх пленарних засіданнях, а тому не підлягає до задоволення вимога позивача про зобов'язання відповідача на черговій сесії розглянути питання затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та укладення із ТОВ «Рембудкомінвест» договору оренди землі площею 0,01159 га. по вул. С.Бандери,60.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Рембудкомінвест» у відзиві на апеляційну скаргу (вх. № Львівського апеляційного господарського суду 05-04/4654/13 від 12.08.2013 р.) зазначає, що розроблений Івано-Франківською регіональною філією ДП "Центр державного земельного кадастру" проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, у відповідності до вимог ст. 186-1 Земельного кодексу України, пройшов погодження у відповідних органах: Державному управлінні екології та природних ресурсів, управлінні культури Івано-Франківської міської ради, Івано-Франківській міській санепідемстанції, Івано-Франківському міському управлінні земельних ресурсів, відділі архітектури і містобудування. Межі земельної ділянки погоджено із суміжними землекористувачами. Даний проект землеустрою був направлений Івано - Франківській міській раді та в порушення вимог чинного законодавства не виносився на розгляд сесії, а тому позивач звернувся до суду з позовною вимогою про зобов"язання Івано-Франківської міської ради на черговій сесії розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та укладення із Товариством з обмеженою відповідальністю "Рембудкомінвест" договору оренди землі площею 0,1159 га. в м. Івано-Франківську по вул. Степана Бандери, 60.

Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 25.07.2013 року апеляційну скаргу Івано-Франківської міської ради, вих. № 1101/09-15/в від 08.07.2013р. на рішення господарського суду Івано-Франківської області від 19.06.2013р. у справі № 909/537/13 прийнято до провадження та призначено її до розгляду на 12.08.2013 року в складі колегії суддів: Давид Л.Л. (головуючий суддя), Данко Л.С., Юрченка Я.О.

12 серпня 2013 р. ухвалою Львівського апеляційного господарського суду розгляд справи №909/537/13 відкладено в судове засідання на 16.09.2013 р. у зв'язку з неявкою представників сторін.

Розпорядженням голови Львівського апеляційного господарського суду від 16.09.2013 р. в зв»язку з відпусткою судді Юрченка Я.О. в склад колегії по розгляду справи № 909/537/13 господарського суду Івано - Франківської області введено суддю Кордюк Г.Т.

16 вересня 2013 р. в судове засідання з'явився представник відповідача (апелянта), яка підтримала доводи апеляційної скарги з мотивів, викладених у такій. Позивач участі уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив.

Вивчивши матеріали справи в сукупності з апеляційною скаргою та відзивом на неї, заслухавши пояснення представника відповідача, оцінивши зібрані докази, судова колегія Львівського апеляційного господарського суду прийшла до висновку про відповідність рішення господарського суду Івано - Франківської області нормам чинного законодавства, матеріалам та обставинам справи, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів попереднього погодження місця розташування земельної ділянки, Товариству з обмеженою відповідальністю «Рембудкомінвест» для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення на вул. С.Бандери, поруч будинку № 60, відведено земельну ділянка площею 0,1299 га.

18 серпня 2004 р. Івано - Франківське міське управління земельних ресурсів, розглянувши матеріали погодження місця розташування земельної ділянки, яка відводиться товариству на вул. С.Бандери, поруч будинку № 60 для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення, при умові вирішення з дирекцією АТП-2222 питання про знесення виробничо - складських приміщень підприємства, попередньо погодив матеріали місця розташування земельної ділянки орієнтовною площею 0,2300 га. на вул. С.Бандери, поруч будинку 60. Також, зазначив про освоєння земельної ділянки після одержання документа, що посвідчує право користування та встановлення меж на місцевості, про що складено висновок № 1-24/140 (а.с. 54).

8 липня 2005 року Управління архітектури і містобудування Івано - Франківського міськвиконкому не заперечило проти передачі земельної ділянки в оренду ТОВ «Рембудкомінвест» для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення на вул. С.Бандери, поруч будинку № 60, з обмеженнями в користуванні, в зв'язку з тим, що через земельну ділянку проходять підземні мережі водопроводу, про що складено висновок № 2/3-3/1480 (а.с. 53).

20 липня 2005 року Виконавчий комітет Івано - Франківської міської ради прийняв рішення № 238 «Про матеріали управління архітектури і містобудування виконкому міської ради», згідно пункту 3.16 якого дозволено проведення проектно - пошукових робіт (дозволено збір матеріалів погодження місця розташування земельної ділянки) Товариству з обмеженою відповідальністю «Рембудкомінвест» - для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщення громадського призначення на вулиці Степана Бандери, поруч будинку № 60, при умові вирішення з дирекцією АТП -2222 питання про знесення виробничо - складських приміщень підприємства та при умові укладення угоди з виконавчим комітетом міської ради про участь у соціально - економічному розвитку міста (а.с. 51).

За замовленням ТОВ «Рембудкомінвест» та на підставі пункту 3.16 рішення Виконавчого комітету Івано - Франківської міської ради від 20.07.2005 року № 238 комісією у складі: першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, в.о. головного архітектора міста, головного спеціаліста відділу державної служби охорони культурної спадщини управління культури облдержадміністрації, начальника управління земельних ресурсів, головного лікаря міськсанепідемстанції, начальника міжрайонної державної екологічної безпеки проведено обстеження земельної ділянки, яка знаходиться на вулиці Степана Бандери, поруч будинку № 60, орієнтовною площею 0,2300 га, про що складено акт вибору земельної ділянки для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення на вулиці Степана Бандери, поруч будинку № 60. В даному акті комісією зазначено про відповідність санітарним та будівельним вимогам земельної ділянки для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення (а.с. 52).

Також, ТОВ «Рембудкомінвест» долучено до матеріалів справи лист (вих. № П-2258/01-3/10 від 14.09.2005 р.), в якому Головне управління туризму і культури не заперечує проти відведення земельної ділянки площею 0,1299 га для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. С.Бандери, поруч будинку № 60 (а.с 57).

29 вересня 2005 року Івано - Франківською міською санепідемстанцією зроблено заключення № 264, в якому значиться, що земельна ділянка орієнтовною площею 0,2300 га в місті Івано -Франківську на вулиці Степана Бандери, поруч будинку № 60, по санітарно - гігієнічних нормах придатна для будівництва багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення ТОВ «Рембудкомінвест» (а.с. 55). Крім того, свій висновок (№ 13-71) про погодження відведення земельної ділянки для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. С.Бандери, поруч будинку № 60 загальною площею 0,1299 га., надало Державне управління екології та природних ресурсів в Івано - Франківській області, в якому погоджує проект відведення земельної ділянки для будівництва багатоквартирного житлового будинку ТОВ «Рембудкомінвест».

20 лютого 2006 року Івано-Франківською міською радою ІV демократичного скликання за зверненням ТзОВ "Рембудкомінвест" прийнято рішення, яким погоджено місце розташування земельної ділянки, розташованої за адресою: вул. Степана Бандери, 60 в м. Івано-Франківську, площею 0,1159 га., для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення за рахунок земель Івано-Франківської міської ради та надано дозвіл на складання проекту відведення земельної ділянки за кадастровим номером № 2610100000:20:005:0098 (а.с. 27).

10 березня 2006 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Рембудкомінвест» скерувало начальнику міського управління земельних ресурсів лист (№ 10/03), в якому просило надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення на вул. С.Бандери, поруч будинку № 60 (а.с. 25).

15 березня 2006 року на підставі вказаного рішення відповідача, ТОВ "Рембудкомінвест" укладено із Івано-Франківською регіональною філією ДП "Центр державного земельного кадастру", угоду про виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Степана Бандери, 60 в м. Івано-Франківську (а.с. 26).

31 травня 2006 року Івано - Франківське міське управління земельних ресурсів розглянуло матеріали проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення на вул. С. Бандери, поруч будинку № 60, площею 0,1159 га за рахунок земель запасу міської ради та у висновку № 1092 погодив проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1159 га на вул. С.Бандери, поруч будинку №60, з передачею її в оренду для вищезазначених цілей (а.с. 35).

23 червня 2006 року висновком № 2119/П проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджено Державною експертизою обласного управління земельних ресурсів Держкомзему України (а.с. 13).

19 квітня 2007 року ТОВ «Рембудкомінвест» звернувся із заявою до міського голови, в якій просив затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що розташована за адресою: м. Івано - Франківськ, вул. С.Бандери, поруч будинку № 60 на підставі рішення міської ради про затвердження матеріалів погодження місця розташування об'єкта та надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 20.02.2006 року та надати земельну ділянку в оренду для будівництва багатоквартирного житлового будинку (а.с. 14). Крім того, 19 квітня 2007 р. ТОВ «Рембудкомінвест» подало в Дозвільний центр звернення за № 1490 для затвердження проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки по вул. С.Бандери з пакетом документів: заявою на ім'я міського голови, висновком експертизи (копія), проектом землеустрою (а.с. 18).

13 вересня 2007 року ТОВ «Рембудкомінвест» листом (№01/1/09) звернувся до міського голови, в якому просив винести на розгляд сесії Івано - Франківської міської ради питання затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. С.Бандери (а.с. 16).

19 жовтня 2009 року директор ТОВ «Рембудкомінвест» скерував заступнику міського голови лист (85-1/01/10), в якому просив надати інформацію щодо поданої 19.04.2007 року документації на затвердження проекту договору відведення земельної ділянки для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення за адресою вул. С.Бандери, поруч з будинком № 60 (а.с. 17).

В подальшому, 17 травня 2012 року ТзОВ "Рембудкомінвест" на адресу Івано-Франківської міської ради направлено клопотання про винесення на розгляд сесії ради питання про затвердження підготовленого проекту землеустрою та укладення договору оренди земельної ділянки площею 0,1159 га., розташованої за адресою: вул. Степана Бандери, 60 в м. Івано-Франківськ, разом із пакетом документів, зокрема: копією витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки (4 шт.); статутом; паспортними даними директора; індетифікаційним кодом директора; свідоцтвом СПД; банківськими реквізитами фірми; планом земельної ділянки, завіреного проектною організацією (4шт.); копією акту встановлення та узгодження меж земельної ділянки, завіреного проектною організацією (4 шт.); кадастровим номером земельної ділянки; проектом землеустрою; технічною документацією із землеустрою; реєстраційною справою (копія); оплатою за підготовку договору оренди землі (а.с. 19).

Як вбачається з матеріалів справи, дане клопотання товариства на розгляд сесії Івано-Франківської міської ради не винесено, рішення щодо затвердження проекту землеустрою та укладення договору оренди земельної ділянки не прийнято.

Управління земельних відносин Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради листом № 1148/01-19/136 від 25.05.2012 року повідомило ТОВ "Рембудкомінвест", що для підготовки вищевказаного договору необхідно актуалізувати представлену документацію, без зазначення, які недоліки допущені у ній, що можуть слугувати підставою для відмови у розгляді клопотання (а.с. 11).

ТОВ «Рембудкомінвест» звернулось в господарський суд Івано - Франківської області з позовом про визнання незаконною бездіяльності Івано-Франківської міської ради щодо розгляду питання затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки в м. Івано-Франківську по вул. Степана Бандери, 60, площею 0,1159 га. та зобов"язання Івано-Франківської міської ради на черговій сесії розглянути питання затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та укладення із Товариством з обмеженою відповідальністю "Рембудкомінвест" договору оренди землі площею 0,1159 га. в м. Івано-Франківську по вул. Степана Бандери, 60.

В подальшому у порядку ст. 22 ГПК України, позивачем направлено суду заяву про зменшення позовних вимог № 23-с від 17.06.2013 року (вх. № 10403/13 від 18.06.2013 року), згідно якої позивач просить зобов"язати Івано-Франківську міську раду на черговій сесії розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки та укладення із Товариством з обмеженою відповідальністю "Рембудкомінвест" договору оренди землі площею 0,1159 га. в м. Івано-Франківську по вул. Степана Бандери, 60.

При перегляді рішення місцевого господарського суду в апеляційному порядку, судова колегія керувалась наступним.

Згідно приписів статті 13 Конституції України землі є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Відповідно до пункту 34 статті 26 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні", питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради. Вирішення питання про надання земельної ділянки є виключним правом ради, рішення ради, за приписами статті 59 названого Закону, приймається на її пленарному засіданні. Зі змісту статті 12 Земельного кодексу України вбачається, що розпорядження землями територіальної громади міста, у тому числі надання їх у користування, належить до повноважень міської ради та здійснюється відповідно до вимог цього Кодексу. Статтею 116 Земельного кодексу України унормовано, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішеннями органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень. Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу. Слід зазначити стосовно права ради, як розпорядника землі, на кожній із стадій процедури розпорядження, самостійно вирішувати питання про надання в користування земельної ділянки, затвердження проекту землеустрою з відведення земельної ділянки та прийняття рішення про надання її в оренду, на підставі якого укладається договір оренди землі. Відповідно до статті 123 Земельного кодексу України до компетенції судів віднесено розгляд вимог про спонукання ради розглянути подане зацікавленою особою клопотання без визначення змісту самого рішення сесії, якщо таке питання не було розглянуте.

Згідно статей 124, 123 цього Кодексу особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом її відведення, звертається з клопотанням про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації (ч.2). До клопотання додаються матеріали, передбачені частиною п'ятою статті 151 цього Кодексу (ч.3). Розроблений проект відведення земельної ділянки погоджується з територіальним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, а також з відповідним територіальним органом виконавчої влади з питань лісового або водного господарства (у разі вилучення (викупу), надання, зміни цільового призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення чи водного фонду) (ч.6). Погоджений проект відведення земельної ділянки після одержання позитивного висновку державної землевпорядної експертизи у випадках, передбачених законом, подається разом з клопотанням про надання земельної ділянки до відповідної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, які розглядають його в місячний строк і в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки у користування (ч.7).

Матеріалами справи підтверджено, що розроблений, на виконання угоди Івано-Франківською регіональною філією ДП "Центр державного земельного кадастру", проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, у відповідності до вимог ст. 186-1 Земельного кодексу України, пройшов погодження у відповідних органах: Державному управлінні екології та природних ресурсів, управлінні культури Івано-Франківської міської ради, Івано-Франківській міській санепідемстанції, Івано-Франківському міському управлінні земельних ресурсів, відділі архітектури і містобудування. Межі земельної ділянки погоджено із суміжними землекористувачами.

Колегією суддів при вивченні матеріалів справи з'ясовано, що 19 квітня 2007 року позивач звертався в Дозвільний центр для затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та 13 вересня 2007 р. до міського голови з проханням винести на розгляд сесії Івано - Франківської міської ради питання затвердження проекту землеустрою щодо відведення товариству земельної ділянки по вул. С. Бандери (лист № 01/1/09 від 13.09.2007 року). Однак, дана вимога позивача залишилась без будь - якого реагування з боку міської ради. В подальшому, 17.05.2012 р. позивач скерував відповідачу заяву про винесення на розгляд сесії ради питання про затвердження підготовленого проекту землеустрою та укладення договору оренди земельної ділянки площею 0,1159 га., розташованої за адресою: вул. Степана Бандери, 60 в м. Івано-Франківськ разом із проектом землеустрою.

Управлінням земельних відносин виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, листом № 1148/01-19/136 від 25.05.2012 року повідомило ТОВ "Рембудкомінвест", що для підготовки вищевказаного договору необхідно актуалізувати представлену документацію, без зазначення, які недоліки допущені у ній, що можуть слугувати підставою для відмови у розгляді клопотання.

Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обгрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно до п. 6 ст. 123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи, приймає рішення про надання земельної ділянки у користування. Частиною 13 вищевказаної статті ЗК України визначено, що підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Таким чином, Івано-Франківська міська рада, не розглянувши у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в м. Івано-Франківську по вул. Степана Бандери, 60, площею 0,1159 га., питання щодо надання земельної ділянки в оренду ТзОВ "Рембудкомінвест", порушила вимоги чинного земельного законодавства та конституційні права позивача.

Як на підставу для скасування рішення суду першої інстанції, апелянт покликається на ту обставину, що міською радою було розглянуто питання про оформлення проекту договору оренди землі на вул. С.Бандери,60, однак повернуто представлену документацію в зв'язку з необхідністю оновлення її листом від 25.05.2012 р. №1148/01-19/13 (а.с. 94).

З аналізу чинного законодавства вбачається, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування після отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування. Слід зазначити, що апелянт стверджує про повернення землевпорядної документації позивачу листом в зв'язку з необхідністю її оновлення, однак в даному випадку, закон передбачає прийняття рішення відповідним органом.

Відповідач також вказує на те, що повноваження щодо розпорядження землями, які перебувають у комунальній власності вирішуються виключно сільськими, селищними, міськими радами на їх пленарних засіданнях.

З даного приводу судова колегія зазначає, що згідно п. 34 ч.1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» на пленарних засіданнях міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин. В даному випадку мова йде про зобов'язання міську раду розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою, а не врегулювання земельних відносин. З приписів вищенаведеного законодавства вбачається, що для вирішення питання про затвердження проекту землевідведення та подальшого прийняття рішення про надання в оренду земельної ділянки (на підставі якого і укладається договір оренди землі), ці питання необхідно включити до порядку денного та розглянути на сесії міськради.

Також, відповідач стверджує про неповне дослідження судом першої інстанції матеріалів справи, оскільки висновок Державної експертизи обласного головного управління земельних ресурсів Держкомзему України від 23.06.2006 р. № 2119/П втратив свою чинність, у зв'язку із закінченням терміну, на який він видавався, а новий не розроблявся.

Колегія суддів, розглянувши доводи апелянта та вивчивши матеріали справи, з'ясувала, що позивач надсилав відповідачу проект землеустрою для його затвердження 19.04.2007 року, однак всупереч вимогам чинного законодавства, такий розглянуто не було в строки, визначені законом та повернуто листом, в той час як чинним законодавством встановлено форму правового обґрунтування - рішення. Слід зазначити, що лист, який долучено до апеляційної скарги № 472/01-19/02, в якому йде мова про повернення наданої позивачем документації в зв'язку з необхідністю її оновлення, датований 07.06.2013 р ., а клопотання ТОВ «Рембудкомінвест» про винесення на розгляд сесії ради питання затвердження підготовленого проекту землеустрою та укладення договору оренди земельної ділянки площею 0,1159 га., розташованої за адресою: вул. Степана Бандери, 60 в м. Івано-Франківськ, на адресу міської ради скеровано 17.05.2012 р. , в той чай як норма Закону встановлює двотижневий строк розгляду проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Крім того, лист Управління земельних відносин Виконавчого комітету від 25.05.2012 р., яким повідомлено ТОВ «Рембудкомінвест», що для підготовки вищезазначеного договору необхідно актуалізувати представлену документацію не передбачає, які недоліки допущені в ній, а тому не може слугувати підставою для відмови у розгляді клопотання затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки.

Відповідно до п. 2 ст. 77 Закону України «Про місцеве самоврядування» спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.

В силу ст. 32 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких грунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Згідно ст.33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог чи заперечень. Відповідно до приписів ст.34 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

У відповідності до вимог ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об"єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Виходячи з наведеного та враховуючи, що доводами апеляційної скарги правомірності висновків суду першої інстанції не спростовано, обставини, які відповідно до статті 104 ГПК України є підставами для скасування рішення суду першої інстанції, в порядку статтей 33,34 ГПК України, апелянтом не доведено, а оскаржуване судове рішення прийняте у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, фактичними обставинами та матеріалами справи, апеляційний господарський суд підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення місцевого господарського суду не вбачає.

Зважаючи на те, що апеляційну скаргу залишено без задоволення, витрати по сплаті судового збору, в порядку ст. 49 Господарського процесуального кодексу України відносяться на скаржника.

Керуючись ст.ст. 99, 101, 102, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, Львівський апеляційний господарський суд, - ПОСТАНОВИВ:

1. Рішення господарського суду Івано - Франківської області від 19.06.2013 р. у справі № 909/537/13 залишити без змін, апеляційну скаргу Івано-Франківської міської ради, вих. № 1101/09-15/в від 08.07.2013р. - без задоволення.

2. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.

3. Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України в порядку та строки, передбачені статтями 109-110 Господарського процесуального кодексу України.

4. Справу № 909/537/13 повернути господарському суду Івано - Франківської області.

повний текст постанови підписано 19.09.2013р.

Головуючий суддя Давид Л.Л.

Суддя Данко Л.С.

Суддя Кордюк Г.Т.

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.09.2013
Оприлюднено23.09.2013
Номер документу33620610
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/537/13

Ухвала від 03.06.2013

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Деделюк Б. В.

Постанова від 16.09.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Давид Л.Л.

Ухвала від 12.08.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Давид Л.Л.

Ухвала від 25.07.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Давид Л.Л.

Рішення від 19.06.2013

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Деделюк Б. В.

Ухвала від 07.05.2013

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Деделюк Б. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні