Постанова
від 13.09.2013 по справі 809/2679/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" вересня 2013 р. Справа № 809/2679/13-a

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Скільський І.І.

при секретарі Бурда М.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом Управління Пенсійного фонду України в м.Калуші та Калуському районі

до Приватного підприємства «Ютекс»

про стягнення заборгованості в сумі 1810,04 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

30 серпня 2013 року управління Пенсійного фонду України в м.Калуші та Калуському районі (далі-позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Ютекс» (далі-відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 1810,04 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не виконуються вимоги Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», внаслідок чого станом на 01.08.2013 року допущено заборгованість в сумі 1810,04 грн., що тягне за собою несвоєчасну виплату страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. Повістки про виклик у судове засідання вручені відповідачу відповідно до вимог частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, причини неявки суду не повідомив. Своїм правом на подання письмового заперечення проти позову не скористався. Судом проведено розгляд справи за відсутності відповідача на підставі частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши думку представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що Приватне підприємство «Ютекс» згідно даних Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зареєстроване юридичною особою та взяте на облік управлінням Пенсійного фонду України в м.Калуші та Калуському районі до ст.1 Закону України „Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" та Закону України „Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" і відповідно є платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Виключно Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначаються: принципи та структура системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню; перелік платників страхових внесків, їх права та обов'язки; порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків; стягнення заборгованості за цими внесками. Статтею 5 вказаного Закону його дію поширено на регулювання відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів на ці правовідносини може поширюватися лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що йому не суперечить.

Статтею 1 Закону визначено, що страхувальниками є роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 14 даного Закону страхувальниками відповідно є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Частина перша статті 15 Закону визначає, що платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону. Частина третя вказаної статті встановлює, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду.

Частиною другою статті 17 Закону встановлені обов'язки страхувальників, пункт шостий якої передбачає, що страхувальники зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Згідно з частиною 6 статті 20 Закону встановлено обов'язок страхувальників сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач є страхувальником, платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, на якого покладені обов'язки нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Стаття 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» встановлює відповідальність страхувальників, частиною 1 якої передбачено, що у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Частина 2 вказаної статті Закону передбачає, що суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Судом встановлено, що позивачем надсилалась вимога про сплату недоїмки № Ю217 від 02.08.2010 року на суму 393,19 грн. (а.с.10-11), яка вручена відповідачу та залишена без виконання.

Приписами частини 13 статті 106 зазначеного Закону № 1058-ІV встановлено, що при нарахуванні пені та накладенні штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.

Пунктом 2.1 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 року за № 26-1, що діяв на момент спірних правовідносин (надалі - Порядок), установлено, що страхувальники щомісяця формують та подають до органів Пенсійного фонду звіт, у якому зазначають самостійно обчислені суми страхових внесків.

Судом встановлено, що відповідач, не здійснив сплату застосованих рішенням позивача за №479 від 14.06.2010 року фінансових санкцій за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) штрафних санкцій в розмірі 132,48 гривень та нарахованої пені в розмірі 1275,58 гривень та №41 від 21.05.2012 року фінансових санкцій за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) штрафних санкцій та нарахованої пені в розмірі 8,79 гривень В передбаченому законом порядку рішення про застосування фінансових санкцій відповідачем не оскаржувалось і нараховані суми таких санкцій та пені, у відповідності до статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та Інструкції Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України є узгодженими.

Позивачем надсилалась вимога про сплату недоїмки № Ю217 від 02.08.2010 року на суму 393,19 грн. (а.с.10-11), яка вручена відповідачу та залишена без виконання.

Всього станом на 01.08.2013 року за відповідачем рахується заборгованість до бюджету ПФУ в м.Калуші та Калуському районі - 1810,04 грн., в тому числі недоїмка по страхових внесках - 393,19 грн., штрафні санкції - 132,48 грн., пені - 1284,37 грн., яка станом на час розгляду справи не сплачена.

Наявність заборгованості перед управлінням Пенсійного фонду України в м.Калуші та Калуському районі відповідачем не заперечується та підтверджується наявними у матеріалах справи доказами.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача про стягнення заборгованості з Приватного підприємства «Ютекс» в розмірі 1810,04 гривень обґрунтованими, а позовні вимоги такими, що підлягають до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства «Ютекс» (ідентифікаційний код 22191147, вул.Винниченка, 6/47, м.Калуш, Івано-Франківська область) в користь управління Пенсійного фонду України в м.Калуші та Калуському районі заборгованість в сумі 1810 (одна тисяча вісімсот десять гривень) 04 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: /підпис/ Скільський І.І.

Постанова складена в повному обсязі 18.09.2013 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2013
Оприлюднено24.09.2013
Номер документу33627650
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2679/13-а

Ухвала від 20.09.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 13.09.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 02.09.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні