Постанова
від 23.09.2013 по справі 812/6720/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

9.4.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 вересня 2013 року Справа № 812/6720/13-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Лагутін А.А., розглянувши у м. Луганську у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до акціонерного товариства закритого типу «Русь єдина» про стягнення заборгованості в сумі 85000,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

31 липня 2013 року Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Позивач або ДТУ НКЦПФР) звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до акціонерного товариства закритого типу «Русь єдина» (далі - Відповідач або АТЗТ «Русь єдина») про стягнення суми штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 85000,00 грн. за постановою ДТУ НКЦПФР № 171-ДО-1-Е від 11.04.2013 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що відповідач порушив вимоги п.5 глави 7 розділу ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства», а саме, не привів статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства». Такі дії відповідача підпадають під правопорушення, відповідальність за яке передбачена п.8 ч.1 ст.11 Закону України Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"- невиконання розпорядження щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів. У зв'язку з цим, на підставі ст.ст.9,11,12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" начальником ДТУ НКЦПФР у відношенні відповідача 11.04.2013 року була винесена постанова № 171-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85000,00 грн. та запропоновано протягом 15-ти днів від дня її отримання перерахувати вказану суму в дохід Державного бюджету України, копії платіжних документів направити до ДТУ НКЦПФР. Зазначена постанова про накладення санкцій у встановленому законодавством порядку відповідачем оскаржена не була, копій платіжних документів на підтвердження виконання постанови до ДТУ НКЦПФР не надходило, що свідчить про несплату штрафу до Державного бюджету України. На підставі викладеного позивач просив стягнути з відповідача - в дохід Державного бюджету України суму штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 85000,00 грн. згідно з постановою ДТУ НКЦПФР № 171-ДО-1-Е від 11.04.2013 року.

Відповідач повідомлявся належним чином про відкриття провадження у скороченому провадженні (аркуш справи 24).

У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Згідно із абз. 2 ст.1 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"(далі - Закон № 448) державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до ст.3 Закону № 448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах:

- прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів;

- регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів;

- видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю;

- заборона та зупинення на певний термін (до одного року);

- професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством;

- реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів;

- контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією;

- створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів;

- контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам;

- встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням;

- контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів;

- контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів;

- проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.

Державне регулювання ринку цінних паперів згідно із ст.5 Закону № 448 здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст.6 Закону України № 448).

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із п.14 ст.8 Закону № 448, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Судом установлено, підтверджується матеріалами справи, що відповідачем порушено вимоги п. 5 розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства», а саме статут та внутрішні положення товариства не приведені у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства».

11.04.2013 року на підставі ст.ст.8,9,11,12 Закону № 448 начальником ДТУ НКЦПФР у відношенні відповідача була винесена постанова № 171-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85000,00 грн. Відповідачу запропоновано протягом 15-ти днів від дня отримання цієї постанови перерахувати вказану суму в дохід Державного бюджету України, копії платіжних документів направити до ДТУ НКЦПФР. Зазначена постанова про накладення санкцій у встановленому законодавством порядку відповідачем оскаржена не була, копій платіжних документів на підтвердження виконання постанови до ДТУ НКЦП ФР не надходило (аркуші справи 13-14).

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п.7 ч.1. ст.11 Закону № 448).

Відповідно до ст.12 Закону № 448 штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформлюється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.

Згідно з ст.11 Закону № 448 в разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Враховуючи те, що відповідач постанову ДТУ НКЦПФР про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від № 171-ДО-1-Е від 11.04.2013 року у встановленому законодавством порядку не оскаржив, внаслідок чого вона на момент розгляду справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, а також те, що в порушення вимог розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф протягом 15 днів з дати отримання постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплатив, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.

Щодо питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.

При зверненні до суду з адміністративним позовом позивачем не було сплачено судовий збір в розмірі, встановленому Законом.

Позивачем подано клопотання про звільнення від сплати судового збору у зв'язку з відсутністю асигнувань з Державного бюджету України.

Відповідно до частини першої статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

На час розгляду справи судовий збір позивачем не сплачено.

Згідно зі статтею 4 Закону України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року № 3674-VІ, який набрав чинності з 01 листопада 2011 року, за подання адміністративного позову майнового характеру сплачується судовий збір у розмірі одного відсотку розміру майнових вимог, але не менше 0,1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 2 розмірів мінімальних заробітних плат.

Вказані позивачем обставини в обґрунтування клопотання про звільнення від сплати судового збору не є підтвердженням тяжкого матеріального стану та підставою для звільнення позивача від сплати судового збору.

Позивачем заявлено вимоги про стягнення з відповідача штрафних санкцій у сумі 85000,00 грн. Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд дійшов висновку про стягнення з позивача на користь Державного бюджету України судового збору у розмірі 850,00 грн.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до акціонерного товариства закритого типу «Русь єдина» про стягнення заборгованості в сумі 85000,00 грн., задовольнити повністю.

Стягнути з акціонерного товариства закритого типу «Русь єдина» (94200, Луганська область, м. Алчевськ, пр-т Леніна, 5, код ЄДРПОУ 24199130) в дохід Державного бюджету України (р/р 31110106700004 в УДКУ в м. Донецьку, МФО 834016, код платежу 21081100, ЄДРПОУ 38033949) суму штрафних санкцій у розмірі 85000,00 грн. (вісімдесят п'ять тисяч гривень 00 коп.), накладених постановою Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 171-ДО-1-Е від 11.04.2013 року.

Стягнути з Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на користь Державного бюджету України судові витрати зі сплату судового збору в сумі 850,00 грн.(вісімсот п'ятдесят гривень 00 копійок).

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя А.А. Лагутін

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2013
Оприлюднено24.09.2013
Номер документу33631641
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/6720/13-а

Постанова від 23.09.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.А. Лагутін

Ухвала від 02.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.А. Лагутін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні