ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 вересня 2013 р. Справа №801/8024/13-а
(12:57) м. Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., за участю секретаря Желудкової О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Обслуговуючого кооператива "Житлово будівельний кооператив "СЛОБОДКА"
до Державної податкової інспекції в м. Ялті Головного управління Міндоходів в АР Крим
про визнання протиправними та скасувння рішеннь, спонукання до виконання певних дій,
за участю представників сторін:
від позивача - Алубаєв Р.В., дов., Хлобистін І.В., керівник,
від відповідача - Кузьмін В.В., дов.
Суть спору:
До Окружного адміністративного суду АР Крим звернувся Обслуговуючий кооператив "Житлово будівельний кооператив "СЛОБОДКА" з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Ялті Головного управління Міндоходів в АР Крим, у якому просив визнати протиправними та скасувати рішення Державної податкової інспекції в м. Ялті АР Крим ДПС № 3147/10/15-01 від 30 квітня 2013 року, № 4479/10/15-01 від 22 липня 2013 року; спонукати відповідача внести позивача до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
В обгрунтування позовних вимог позивач посилається на норми ст. 157 Податкового кодексу України та Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 37 від 24.01.2013 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14 лютого 2013 р. за № 267/22799.
Представником відповідача були надані письмові заперечення проти позову, у яких він вказав, що позивачу відмовлено у внесенні до Реєстру неприбуткових установ та організацій відповідно до вимог чинного законодавства України, тому позов є необгрунтованим та не підлягає задоволенню.
Представники позивача у судовому засіданні підтримали позов та просили позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив у позові відмовити з підстав, викладених у запереченні проти позову.
З урахуванням вищевикладеного, дослідивши матеріали справи, оцінивши у сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст.ст. 2, 3, 17 КАС України, згідно з якими визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Слободка" (ЄДРПОУ 38624610) зареєстрований у якості юридичної особи 08.04.2013 р. за адресою місцезнаходження 98607, АР Крим, м. Ялта, вул. Червоноармійська, буд. 44, кв. 129, про що свідчить Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АВ № 047877.
15 квітня 2013 р. позивачем з метою реєстрації в Реєстрі неприбуткових установ та організацій до ДПІ у м. Ялті АР Крим ДПС було подано Реєстраційну заяву платника податку за Формою № 1-РН.
Рішенням № 3147/10/15-01 від 30 квітня 2013 року про відмову у внесенні установи (організації) до/з Реєстру неприбуткових установ та організацій ДПІ у м. Ялті АР Крим ДПС на підставі ст. 157 розділу ІІІ Податкового кодексу України та реєстраційної заяви (за формою № 1-РН) позивачу було відмовлено у внесенні його до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
25 червня 2013 р. позивачем було подано до ДПІ у м. Ялті АР Крим ДПС Реєстраційну заяву платника податку за Формою № 1-РН.
Рішенням № 4479/10/15-01 від 22 липня 2013 року про відмову у внесенні установи (організації) до/з Реєстру неприбуткових установ та організацій ДПІ у м. Ялті АР Крим ДПС на підставі ст. 157 розділу ІІІ Податкового кодексу України та реєстраційної заяви (за формою № 1-РН) позивачу було відмовлено у внесенні його до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Відповідно до п.п. 14.1.121 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI неприбуткові підприємства, установи та організації - підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.
Згідно з абз. е) п. 157.1 ст. 157 Податкового кодексу України до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ відносяться, зокрема житлово-будівельні кооперативи та об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.
Відповідно до п. 157.12 ст. 157 Податкового кодексу України з метою оподаткування центральний орган державної податкової служби веде реєстр всіх неприбуткових організацій та їх відокремлених підрозділів, які звільняються від оподаткування згідно з положеннями цього пункту.
Право неприбуткової організації на користування пільгами в оподаткуванні податком на прибуток виникає після внесення такої організації до Реєстру неприбуткових організацій та установ органами державної податкової служби в порядку, встановленому законодавством.
Державна реєстрація неприбуткових організацій здійснюється в порядку, передбаченому відповідним законодавством.
П. 1 Розділу І Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України 24.01.2011 р. за № 37, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 лютого 2011 р. за № 161/18899 (далі- Положення) передбачено, що Реєстр неприбуткових установ та організацій - це автоматизована система збору, накопичення та обробки даних про неприбуткові підприємства, установи та організації та їх відокремлені підрозділи (далі - неприбуткові установи та організації), визначені підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу, доходи яких згідно із статтею 157 розділу III Кодексу звільняються від сплати податку на прибуток.
Відповідно до п. 1 розділу ІІ Положення включення неприбуткової установи та організації до Реєстру проводиться органом державної податкової служби за їх місцезнаходженням з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості згідно з пунктом 5 розділу I цього Положення.
Згідно п. 2 розділу ІІ Положення для внесення до Реєстру неприбуткова установа або організація повинна подати до органу державної податкової служби за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також копії установчих документів.
П. 4 розділу ІІ Положення пердбачено, що за результатами розгляду заяви, установчих документів органом державної податкової служби за місцезнаходженням неприбуткової установи та організації приймається рішення про:
- внесення, повторне внесення неприбуткової установи або організації до Реєстру;
- відмову у внесенні неприбуткової установи або організації до Реєстру;
-присвоєння неприбутковій установі або організації іншої ознаки неприбутковості.
Ч. 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Так, принцип прийняття рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України є орієнтиром при реалізації повноважень владного суб'єкта, який вимагає від останнього діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним, з дотриманням встановленої законом процедури.
Критерій прийняття рішення, вчинення (невчинення) дії обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення або вчинення дії, відображає принцип обґрунтованості рішення або дії. Він вимагає від суб'єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов'язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації.
Суб'єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями, а не конкретними обставинами. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Відповідно до ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Дослідивши матеріали справи, з урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що рішення відповідача № 3147/10/15-01 від 30 квітня 2013 року та № 4479/10/15-01 від 22 липня 2013 року про відмову у внесенні позивача до Реєстру неприбуткових установ та організацій є необгрунтованими, належним чином не вмотивованими: відповідач не вказав фактичних та правових підстав для відмови у внесенні позивача до Реєстру неприбуткових установ та організацій; в рішеннях, які оскаржуються, взагалі відсутня мотивувальна частина.
Таким чином мають місце правові підстави для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними та скасування рішення Державної податкової інспекції в м. Ялті АР Крим ДПС № 3147/10/15-01 від 30 квітня 2013 року, № 4479/10/15-01 від 22 липня 2013 року.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Здійснення судового захисту особи, чиє право порушено органами державної влади чи місцевого самоврядування внаслідок порушення ними положень Конституції та законів України у спосіб, що відповідає визначеним у законодавстві способам захисту порушеного права, є здійснення судом його повноважень органу судової влади у межах Конституції та законів України, при цьому суд не може втручатися до повноважень іншого органу державної влади чи місцевого самоврядування.
Згідно з розділом ІІІ Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій рішення про внесення, повторне внесення або відмову у внесенні неприбуткової установи або організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій приймається органом державної податкової служби за місцезнаходженням неприбуткової установи та організації за результатами розгляду відповідної заяви по Формі № 1-РН та установчих документів установи (організації).
Розгляд заяви про внесення організації та установи до Реєстру неприбуткових установ та організацій та прийняття відповідного рішення є дискридитаційним повноваженням податкового органу; вказане питання належним чином не розглянуто органом податкової служби, у зв`язку з чим правові підстави задоволення позову в частині спонуканя відповідача внести позивача до Реєстру неприбуткових установ та організацій відсутні.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини судового рішення. У повному обсязі постанову складено 20.09.2013 р.
Керуючись ч.3 ст. 94, ст. 160-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправними та скасувати рішення Державної податкової інспекції в м. Ялті АР Крим ДПС № 3147/10/15-01 від 30 квітня 2013 року, № 4479/10/15-01 від 22 липня 2013 року.
3. В іншій частині позову відмовити.
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Слободка" (ЄДРПОУ 38624610, адреса місцезнаходження 98607, АР Крим, м. Ялта, вул. Червоноармійська, буд. 44, кв. 129) 17,20 грн. (сімнадцять гривень двадцять копійок) судового збору.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2013 |
Оприлюднено | 24.09.2013 |
Номер документу | 33635581 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні