Постанова
від 25.09.2013 по справі 815/5691/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5691/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 вересня 2013 року о 11.26. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді - Юхтенко Л.Р.,

при секретарі судового засідання - Каракаш Ю.І.,

за участю сторін:

прокурора відділу прокуратури м. Одеси - Ейсмонт І.С., (за посвідченням)

від позивача представник - не з'явився

від відповідача представник - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Березівське автотранспортне підприємство - 15116" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17000 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов позов заступника прокурора Малиновського району міста Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Березівське автотранспортне підприємство - 15116" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17000 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не виконав у добровільному порядку постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

В судовому засіданні законний представник прокуратури м. Одеси позовні вимоги підтримав та просив задовольнити з підстав викладених в позовній заяві.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про день час та місце слухання справи повідомлений належним чином та завчасно, в матеріалах справи наявне клопотання про слухання справи без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та завчасно, що підтверджується наявним в матеріалах справи поштовим повідомленням про вручення судової повістки.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення законного представника, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.

Постановою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №38-ОД-1-Е від 11 січня 2013 року порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ "Березівське автотранспортне підприємство - 15116", що полягало у невиконанні розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери №122-ОД-1-Е від 13.09.2012року, яким передбачалось у термін до 03.12.2012року здійснити переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну відповідно до вимог п. 2 ст. 20 розділу IV Закону України "Про акціонерні товариства", а також привести статут та внутрішні положення акціонерного товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товаритсва", як це передбачено вимогами п.5 розділу 17 цього Закону. Подати до Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи для заміни свідоцтва (свідоцтв) у відповідності до вимог Порядку заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або зміною форми існування акцій, затвердженого рішенням ДКЦПФР №1180 від 30.08.2011року

Зазначеною постановою було викликано представника ВАТ "Березівське автотранспортне підприємство - 15116" на 31 січня 2013 року о 12 год. 50 хв. для підписання акту про правопорушення. Постанова отримана відповідачем 31.01.2013 року, що підтверджується підписом уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.10).

31 січня 2013 року начальником відділу корпоративних фінансів, звітності учасників фондового ринку та захисту прав інвесторів Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акт № 52-ОД-1-Е, яким встановлено, що ВАТ "Березівське автотранспортне підприємство - 15116" не виконало розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери №122-ОД-1-Е від 13.09.2012р. (а.с.11).

Постановою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 01 лютого 2013 року №78-ОД-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, справа у відношенні ВАТ "Березівське автотранспортне підприємство - 15116" була призначена до розгляду на 18 лютого 2013 року на 12 год. 00 хв. Зазначена постанова отримана відповідачем 19.02.2013 року, що підтверджується підписом уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.12-13).

Згідно з постанови Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладенння санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №41-ОД-1-Е від 18 лютого 2013 року, до ВАТ "Березівське автотранспортне підприємство - 15116" було застосовано фінансові санкції у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 17000 грн.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 121 Конституції України на прокуратуру покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді.

Відповідно до ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру", представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Однією із форм представництва є звернення до суду з позовами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва інтересів держави в судах є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних і інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або державою.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року, N 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно ч. 2 ст. 20 Закону України "Про акціонерні товариства" № 514-VI від 17.09.2008 року усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.

Згідно з п. 5 Розділу XVII Прикінцеві та Перехідні положення Закону України "Про акціонерні товариства" статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом, а саме до 30.04.2011р.

Так, відповідно до п. 10, 14 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право:надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Судом встановлено, що у зв'язку з не переведенням випуску акцій документарної форми існування в бездокументарну, не приведення статуту та внутрішніх положень акціонерного товариства у відповідність до вимог п. 5 Розділу XVII Прикінцеві та Перехідні положення Закону України "Про акціонерні товариства", позивачем винесено розпорядження №122-ОД-1-Е від 13.09.2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким зобов'язано відповідача в термін до 03.12.2012року здійснити переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну відповідно до вимог ч. 2 ст. 20 розділу IV Закону України "Про акціонерні товариства", а також привести статут та внутрішні положення акціонерного товариства у відповідність з нормами Закону України "Про акціонерні товаритсва", як це передбачено вимогами п.5 розділу 17 цього Закону, подати до Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи щодо заміни свідоцтва (свідоцтв) у відповідності до вимог Порядку заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або зміною форми існування акцій, затвердженого рішенням ДКЦПФР №1180 від 30.08.2011 року (а.с.7).

Розпорядження №122-ОД-1-Е від 13.09.2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери відповідачем не оскаржувалося.

В зв'язку з невиконанням зазначеного розпорядження, позивачем прийнято постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 11 січня 2013 року. За результатами розгляду справи прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 41-ОД-1-Е від 18.02.2013року

Пунктом 8 статті 11 Закону України N 448/96-ВР встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 238 Господарського кодексу України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Згідно з ст. 241 цього кодексу, адміністративно-господарський штраф - це грошова сума, що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності. Перелік порушень, за які з суб'єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.

Статтею 250 ГКУ встановлено, що адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем в межах строків та у порядку передбаченому законом застосовані адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу.

Згідно п.2 Розділу 18 Правил розгляду справ за правопорушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій № 1470, штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови.

Судом встановлено, що на час розгляду справи штраф відповідачем не сплачено, постанову не оскаржено.

Відповідно до ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Суд дійшов висновку, що позовні вимоги заступника прокурора Малиновського району міста Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та документально доведеними, у зв'язку з чим підлягають задоволенню у повному обсязі.

З огляду на вищевикладене, враховуючи положення Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", «Правил розгляду справ за правопорушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій», затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 керуючись ст.ст. 2,4,72 158-163, 254 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Березівське автотранспортне підприємство - 15116" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17000 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Березівське автотранспортне підприємство - 15116" (код ЄДРПОУ 03115070, місцезнаходження: вул. Карла Маркса, 95, м. Березівка, Одеська область, 67300) штрафні санкції у розмірі 17 000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) за правопорушення на ринку цінних паперів на розрахунковий рахунок 31115106700134, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37983953 в ГУДКСУ в Одеській області.

Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови складений 25 вересня 2013 року.

Суддя Л.Р. Юхтенко

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Березівське автотранспортне підприємство - 15116" (код ЄДРПОУ 03115070, місцезнаходження: вул. Карла Маркса, 95, м. Березівка, Одеська область, 67300) штрафні санкції у розмірі 17 000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) за правопорушення на ринку цінних паперів на розрахунковий рахунок 31115106700134, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37983953 в ГУДКСУ в Одеській області.

25 вересня 2013 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2013
Оприлюднено25.09.2013
Номер документу33673477
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5691/13-а

Постанова від 25.09.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 06.08.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні