Постанова
від 16.09.2013 по справі 801/6469/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 вересня 2013 р. 10:50 Справа №801/6469/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Котаревої Г.М., за участю секретаря судового засідання Бездушної І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Роздольненського районного центру зайнятості

до Роздольненської районної ради АР Крим

про стягнення 7458,79грн.

за участю представників:

позивача - Белогурова С.А., довіреність №21/01-701 від 31.05.13р.;

відповідача - Шило Р.П., довіреність №56 від 28.01.13р.;

Суть спору: Роздольненський районний центр зайнятості (далі - позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Роздольненської районної ради АР Крим (далі - відповідач) про стягнення 7458,79грн. допомоги по безробіттю, виплаченої ОСОБА_3 за період з 01.01.13р. по 30.04.13р. Позовні вимоги обґрунтовані положеннями Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 02.07.12р. відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, зазначивши, що розгляд зазначеної справи неможливий до розгляду Вищим адміністративним судом України касаційної скарги Роздольненської районної ради АР Крим на Постанову Роздольненського районного суду АР Крим від 22.05.13р. та Постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 23.07.13р. по справі №114/647/13-а.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, дослідивши надані докази, суд,

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.5 ч. 2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до статті 34 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» N 1533-III від 02.03.2000 року забезпечення збору страхових внесків, контроль правильності їх нарахування та своєчасності сплати віднесено до обов'язків Фонду загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (далі Фонд).

Згідно з частиною другою статті 12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 1533-III від 02.03.2000 року функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Відповідно до ч.2 ст.21 Закону України «Про зайнятість населення» N5067-VI від 05.07.12р. центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи. Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах є юридичними особами публічного права.

Підпунктами 25, 28, 29 пункту 4 Положення про державну службу зайнятості України, затвердженого Указом Президента України від 16.01.13р. №19/2013, встановлено, що служба, відповідно до покладених на неї завдань виконує функції виконавчої дирекції Фонду, забезпечує організацію діяльності правління Фонду; представляє інтереси Фонду в судових та інших органах, у відносинах з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, громадськими об'єднаннями з питань соціального захисту, а також з органами соціального страхування на випадок безробіття іноземних держав, міжнародними організаціями, діяльність яких пов'язана із захистом соціальних прав людини; проводить у встановленому порядку розслідування страхових випадків та обгрунтованості виплати матеріального забезпечення, в тому числі шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

Згідно п.п. 9 п. 6 Положення служба для виконання покладених на неї завдань має право стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному, в разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

Відповідно до п. 7 Положення служба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах, районах у містах.

Отже, судом встановлено, що позивач є установою Державної служби зайнятості, та підпорядковується Міністерству праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, яке є республіканським органом виконавчої влади.

Можливість вирішення спорів, які виникають у зв'язку зі застосуванням Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» саме у судовому порядку, визначена також статтею 39 зазначеного Закону.

Таким чином, судом встановлено, що позивач, являючись суб'єктом владних повноважень, відповідно до законодавства має право подавати до суду позовні заяви до фізичних та юридичних осіб щодо стягнення безпідставних виплат у вигляді допомоги по безробіттю.

Суд зазначає, що відповідно до ст.6 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття (далі - забезпечення) та соціальні послуги мають застраховані особи.

Судом встановлено, що розпорядженням голови Роздольненської районної ради АР Крим від 30.11.12р. №15-л ОСОБА_3 було звільнено з посади начальника відділу організаційної роботи, діловодства та контролю Роздольненської районної ради АР Крим у зв'язку із скороченням зайнятої посади за п. 1 ст. 40 КЗпП України.

Відповідно до даних персональної картки №012112120500009 ОСОБА_3 12.12.12р. була зареєстрована у Роздольненському районному центрі зайнятості у якості безробітної (а.с.6).

Відповідно до розрахунку сум виплаченої допомоги по безробіттю, ОСОБА_3 за період з 01.01.13р. по 30.04.13р. було отримано 7458,79грн. матеріальної забезпечення (а.с. 12).

Згідно зі ст. 44 Закону України «Про зайнятість населення» N5067-VI від 05.07.12р. зареєстровані безробітні мають право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та цього Закону.

Згідно з ст.7 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» одним з видів забезпечення за цим Законом є допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітним підприємницької діяльності.

Відповідно до п.1 ст.22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.

Постановою Роздольненського районного суду АР Крим від 22.05.13р. по справі №114/647/13-а позовні вимоги ОСОБА_3 задоволено частково, визнано протиправним та скасовано розпорядження голови Роздольненської районної ради АР Крим від 30.11.12р. №15-л «Про звільнення ОСОБА_3», зобов'язано Роздольненську районну раду АР Крим поновити ОСОБА_3 на роботі на посаді керуючого справами Роздольненської районної ради АР Крим, стягнено з Роздольненської районної ради АР Крим на користь ОСОБА_3 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 01.12.12р. у розмірі 6264,66грн., в частині поновлення ОСОБА_3 на роботі та стягнення середнього заробітку допущено до негайного виконання, стягнено з Роздольненської районної ради АР Крим на користь ОСОБА_3 моральну шкоду в розмірі 500,00грн. (а.с. 9).

На підставі чого, Роздольненською районною радою АР Крим було видано відповідне розпорядження від 22.05.13р. №5-л про поновлення ОСОБА_3 на роботі з 01.12.12р. на посаді керуючого справами Роздольненської районної ради АР Крим (а.с. 10).

Пунктом 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого Постановою КМУ від 20.03.13р. №198, встановлено, що територіальний орган припиняє реєстрацію поновлення зареєстрованого безробітного на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили.

Згідно абз. 6 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» фонд має право стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду, а також незаконно виплачені безробітному суми матеріального забезпечення в разі неповідомлення роботодавцем Фонду про прийняття його на роботу

Відповідно до ч. 4 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» із роботодавця утримуються сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

Претензією від 29.05.13р. №21/05-691 Роздольненській районній раді АР Крим було запропоновано повернути суму виплаченого безробітній матеріального забезпечення в розмірі 7458,79грн. У вищевказаній Претензії зазначалось, що у випадку несплати отриманого матеріального забезпечення в період безробіття протягом 10 робочих днів це питання буде вирішуватись в судовому порядку (а.с. 13).

Непогодившись із Постановою Роздольненського районного суду АР Крим від 22.05.13р. по справі №114/647/13-а, Роздольненська районна рада АР Крим оскаржила його у апеляційному порядку.

Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 23.07.13р. апеляційну скаргу Роздольненської районної ради АР Крим задоволено частково, Постанову Роздольненського районного суду АР Крим від 22.05.13р. по справі №114/647/13-а викладено у наступній редакції: позовні вимоги ОСОБА_3 задовольнити частково, визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Роздольненської районної ради АР Крим від 30.11.12р. №15-л «Про звільнення ОСОБА_3», зобов'язати Роздольненську районну раду АР Крим поновити ОСОБА_3 на роботі на посаді керуючого справами Роздольненської районної ради АР Крим, стягнути з Роздольненської районної ради АР Крим на користь ОСОБА_3 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 01.12.12р. по 22.05.13р. у розмірі 16468,48грн., без урахування необхідних податків і зборів, в частині поновлення ОСОБА_3 на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу в межах сплати за один місяць у сумі 3161,36грн. постанову допустити до негайного виконання (а.с. 26-33).

Непогодившись із зазначеними рішеннями судів першої і другої інстанцій по справі №114/647/13-а, Роздольненська районна рада АР Крим оскаржила їх у апеляційному порядку.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 13.08.13р. по справі К/800/41652/13 прийнято до провадження касаційну скаргу Роздольненської районної ради АР Крим до провадження, зупинено виконання Постанови Роздольненського районного суду АР Крим від 22.05.13р. та Постанови Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 23.07.13р. по справі №114/647/13-а в частині стягнення з Роздольненської районної ради АР Крим на користь ОСОБА_3 середнього заробітку за час вимушеного прогулу в сумі 16468,48грн. до закінчення касаційного розгляду справи (а.с. 38).

Відповідно до ст. 254 КАС України постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

З наведено вище вбачається, що Постанова Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 23.07.13р. по справі №114/647/13-а, якою визнано протиправним та скасовано розпорядження голови Роздольненської районної ради АР Крим від 30.11.12р. №15-л «Про звільнення ОСОБА_3», зобов'язано Роздольненську районну раду АР Крим поновити ОСОБА_3 на роботі на посаді керуючого справами Роздольненської районної ради АР Крим, набрала законної сили з дня її постановлення, тобто 23.07.13р.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими для виконання на всій території України.

Відповідно ч. 2 ст. 257 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Щодо заперечень відповідача стосовно того, що розгляд зазначеної справи неможливий до розгляду Вищим адміністративним судом України касаційної скарги Роздольненської районної ради АР Крим на Постанову Роздольненського районного суду АР Крим від 22.05.13р. та Постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 23.07.13р. по справі №114/647/13-а, суд зазначає, що рішення суду, яким поновлено на роботі ОСОБА_3, набрало законної сили, а зупинення Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 13.08.13р. по справі К/800/41652/13 виконання Постанови Роздольненського районного суду АР Крим від 22.05.13р. та Постанови Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 23.07.13р. по справі №114/647/13-а в частині стягнення з Роздольненської районної ради АР Крим на користь ОСОБА_3 середнього заробітку за час вимушеного прогулу в сумі 16468,48грн. до закінчення касаційного розгляду справи, не стосується предмету даної справи.

Судом встановлено, що сума виплаченої допомоги по безробіттю ОСОБА_3 за період з 01.01.13р. по 30.04.13р., у розмірі 7458,79грн., не була сплачена відповідачем.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги являються обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі, у сумі 7458,79грн.

За таких підстав, суд вважає за необхідне позов задовольнити.

В судовому засіданні 16.09.13р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України повний текст постанови виготовлено 23.09.13р.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Роздольненської районної ради АР Крим (96200, АР Крим, смт. Роздольне, вул. Леніна, 5) на користь Роздольненського районного центру зайнятості 7458,79грн. (сім тисяч чотириста п'ятдесят вісім гривень) 79 копійок на р/р 37177001000374 ДУ ДКС України в АРК, м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 20708675)

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Котарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.09.2013
Оприлюднено26.09.2013
Номер документу33678664
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/6469/13-а

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Постанова від 16.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Ухвала від 17.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні