Постанова
від 27.02.2009 по справі 2а-3998/08/2
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

27.02.09 Справа №2а-3998/08/2

Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі головуюч ого судді Яковлєва С.В. , при се кретарі Лісецькій Г.В.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Комунального п ідприємства Ялтинської місь кої ради «Шляхоексплуатацій на ділянка» , м. Ялта

до Державної податкової і нспекції у м. Ялта

про визнання недійсним под аткового повідомлення-рішен ня.

за участю представників:

від позивача - Киселевої О .О. - пред-к,дов.№ 921 від 11.12.2008 р.

Жиліної Л.В. - пред-к, дов. № 922 від 11.12.2008 р.

від відповідача - Кузьмі на В.В. - пред-к, дов. № 2828/9/10-0 від 18.04.200 8 р.

Євсіково ї О.В. - пред-к, дов. № 8080/9/10-0 від 19.11.20 07 р.

Кудлай Л. Г. - пред-к,дов. № 2086/9/10-0 від 26.02.2009 р.

Сутність спору: Комунальне підприємство Ялтинської міс ької ради «Шляхоексплуатаці йна ділянка» (далі позивач) зв ернулось до суду з адміністр ативним позовом , в якому прос ило скасувати податкове пов ідомлення-рішення Державно ї податкової інспекції у м. Я лта (далі відповідач) № 0000662301/0 від 04.03.2008 р. Вимоги мотивовані тим, що зазначене повідомлення-рі шення прийнято відповідачем без з' ясування всіх обстав ин по справі, в наслідок чого н им необґрунтовано зроблений висновок про те, що позивач є платником збору за забрудне ння навколишнього природног о середовища, йому неправомі рно розрахована сума податко вого зобов' язання по зазнач еному платежу.

Представник відпові дача у судовому засіданні, як е відбулось 11.12.2008 р., надав запер ечення на позов (вих. №8456/9/10-0 від 2 7.11.2008 р.) , в яких зазначив,що відсу тні підстави для задоволення позовних вимог. На думку відп овідача в наслідок того, що на балансі позивача знаходить ся полігон твердих побутових відходів він згідно з вимога ми чинного законодавства є п латником збору за забрудненн я навколишнього природного с ередовища.

Керуючись ст.49,51 КАС Ук раїни, відповідач уточнив по зовні вимоги, надіславши до с уду відповідне клопотання (в их. 26 від 19.01.2009 р.), провив визнати н едійсними податкові повідом лення-рішення відповідача № 0000662301/0 від 04.03.2008р., № 0000662301/1 від 12.05.2008 р., № 000 0662301/2 від 21.07.2008 р. , № 0000662301/3 від 26.09.2008 р.

Під час судових засі дань позивач наполягав на за доволенні позовних вимог з п ідстав, викладений у позові.

Представники відпо відача вважали, що відсутні п ідстави для задоволення позо вних вимог.

Розглянувши матері али справи, дослідивши надан і докази, заслухавши предста вників сторін , суд

ВСТАНОВИВ:

Позивач зареєстровани й 21.02.2002 р. як суб' єкт підприємн ицької діяльності рішенням виконавчого комітету Ялтин ської міської ради № 4055765Ю002021.

Відповідач провів ви їзну планову перевірку пози вача з питань дотримання вим ог податкового, валютного та іншого законодавства за пер іод часу з 01.07.2005 р. по 30.09.2007 р.

За результатами зазн аченої перевірки 19.02.2008 р. був ск ладений акт №442/23-1/26135861/22 , в якому з роблений висновок про поруше ння позивачем ,зокрема, п.4,п.8 П останови КМУ «Про затверджен ня Порядку встановлення норм ативів збору за забруднення навколишнього природного се редовища і стягнення цього з бору № 3030 від 01.03.99 р. та ст.3, п.5.5. ст.5, п .6.3. ст.6 Інструкції «Про порядо к обчислення і сплати збору з а забруднення навколишнього природного середовища» від 19.07.99 р. № 162/379 , в наслідок чого зани жено збір за забруднення нав колишнього природного серед овища у сумі 9169157,36 грн.

На підставі акту № 442/23-1 /26135861/22 відповідачем 04.03.2008 р. було п рийнято податкове повідомле ння-рішення № 0000662301/0 , відповідно до якого позивачу нарахован е податкове зобов' язання п о збору за забруднення навко лишнього природного середов ища у сумі 18338314,72 грн., з яких 9169157,36 г рн. - за основним платежем, 9169157,36 грн. - за штрафними (фінансов ими санкціями).

Позивач відповідно д о пункту 5.2 Закону України

"Про порядок погашення зобов 'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами" звернувся до відповідача зі скаргою , в який просив скасувати податк ове повідомлення-рішення № 0000 662301/0 від 04.03.2008 р.

Відповідач 25.04.2008 р. прий няв рішення № 11478/10/250 про відмову у задоволенні скарги позива ча.

За результатами роз гляду скарги, на підставі акт у № 442/23-1/26135861/22 відповідачем 12.05.2008 р. б уло прийнято податкове повід омлення-рішення № 0000662301/1 , відпов ідно до якого позивачу нарах оване податкове зобов' яза ння по збору за забруднення н авколишнього природного сер едовища у сумі 18338314,72 грн., з яких 9169157,36 грн. - за основним платеже м, 9169157,36 грн. - за штрафними (фіна нсовими санкціями).

Позивач оскаржив р ішення відповідача до ДПА в А РК.

ДПА в АРК 09.07.2008 р. прийн яла рішення № 1946/10/25-023 про відмов у у задоволенні скарги .

Відповідачем 21.07.2008 р. прийнято податкове повідомл ення-рішення №0000662301/2 , відповідн о до якого позивачу нарахова не податкове зобов' язання по збору за забруднення навк олишнього природного середо вища у сумі 18338314,72 грн., з яких 9169157,36 грн. - за основним платежем, 91691 57,36 грн. - за штрафними (фінанс овими санкціями).

Позивач 18.07.2008 р. надісл ав до ДПА України скаргу , в як ий просив скасувати рішення відповідача та ДПА в АРК.

ДПА в Україні 19.09.2008 р. п рийняла рішення № 9039/6/25-0215 , яки за лишила без змін податкові по відомлення рішення відповід ача, прийняти на підставі акт у № 442/23-1/26135861/22 .

Відповідачем 26.09.2008 р. прийнято податкове повідомл ення-рішення №0000662301/3 , відповідн о до якого позивачу нарахова не податкове зобов' язання по збору за забруднення навк олишнього природного середо вища у сумі 18338314,72 грн., з яких 9169157,36 грн. - за основним платежем, 91691 57,36 грн. - за штрафними (фінанс овими санкціями).

Відповідно до ст. 19 К онституції України органи д ержавної влади та органи міс цевого самоврядування зобо в' язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.

Ст. 67 Конституції Укр аїни визначає, що кожен зобо в' язаний сплачувати подат ки і збори в порядку і розмір ах, встановлених законом.

Відповідно до ст. 44 За кону України «Про охорону н авколишнього природного сер едовища» збір за забруднення навколишнього природного се редовища встановлюється на основі фактичних обсягів ви кидів, лімітів скидів забруд нюючих речовин в навколишнє природне середовище і розміщ ення відходів.

Правові, організаці йні та економічні засади дія льності, пов'язаної із запобі ганням або зменшенням обсягі в утворення відходів, їх збир анням, перевезенням, зберіга нням, обробленням, утилізаці єю та видаленням, знешкоджен ням та захороненням, а також з відверненням негативного вп ливу відходів на навколишнє природне середовище та здоро в'я людини на території Украї ни визначені в Законі Україн и «Про відходи».

У ст. 1 вказаного Зако ну визначено, що відходи - це б удь-які речовини, матеріали і предмети, що утворюються у пр оцесі людської діяльності і не мають подальшого використ ання за місцем утворення чи в иявлення та яких їх власник п овинен позбутися шляхом утил ізації чи видалення. Збиранн я відходів - є діяльність, пов 'язана з вилученням, накопиче нням і розміщенням відходів у спеціально відведених місц ях чи об'єктах, включаючи сорт ування відходів з метою пода льшої утилізації чи видаленн я, а зберігання відходів - тимч асове розміщення відходів у спеціально відведених місця х чи об'єктах (до їх утилізації чи видалення). Під розміщення відходів розуміється зберіг ання та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах.

Відповідно до ст. 39 За кону України «Про відходи» з а розміщення відходів із суб 'єктів підприємницької діяль ності стягується плата. Розм ір плати встановлюється на о снові нормативів, що розрахо вуються на одиницю обсягу ут ворених відходів, залежно ві д рівня їх небезпеки та цінно сті території, на якій вони ро зміщені. За понадлімітне роз міщення відходів плата стягу ється у підвищеному розмірі. Нормативи плати за розміщен ня відходів визначає Кабінет Міністрів України. Плата за р озміщення відходів на терито ріях підприємств, установ та організацій - суб'єктів госпо дарської діяльності, які маю ть ліцензію на збирання і заг отівлю окремих видів відході в як вторинної сировини і зді йснюють статутну діяльність із збирання і заготівлі таки х відходів та надають послуг и у цій сфері, не сплачується.

Постановою КМУ № 303 від 01.03.19 99 р. затверджений Порядок вст ановлення нормативу збору за забруднення навколишнього п риродного середовища і стягн ення цього збору (далі Порядо к № 303), яким визначені єдині на території України правила в становлення нормативів збор у за забруднення навколишньо го природного середовища, а т акож його стягнення .

У п.2 Порядку № 303 зазначен о, що збір за забруднення нав колишнього природного серед овища (далі - збір) справляєтьс я за викиди в атмосферне пові тря забруднюючих речовин (да лі - викиди) стаціонарними та п ересувними джерелами забруд нення; скиди забруднюючих ре човин безпосередньо у водні об'єкти (далі - скиди); розміщен ня відходів.

Міністерством охорони навколишнього природного с ередовища та ядерної безпек и України та ДПА України 19.07.1999 р . прийнятий Наказ № 162/379, яким зат верджена Інструкція про поря док обчислення та сплати збо ру за забруднення навколишнь ого природного середовища (д алі Інструкція № 162). Зазначени й наказ зареєстрований в мін істерстві юстиції України 09.08 .1999 р. за № 544/3837.

У п. 2.1 Інструкції № 162 визнач ено, що платниками збору є су б'єкти господарювання, незал ежно від форм власності, вклю чаючи їх об'єднання, філії, від ділення та інші відокремлені підрозділи, що не мають стату су юридичної особи, розташов ані на території іншої терит оріальної громади; бюджетні, громадські та інші підприєм ства, установи і організації ; постійні представництва не резидентів, які отримують до ходи в Україні; громадяни, які здійснюють на території Укр аїни і в межах її континентал ьного шельфу та виключної (мо рської) економічної зони вик иди і скиди забруднюючих реч овин у навколишнє природне с ередовище та розміщення відх одів.

Вивчивши зазначені вище положення Закону України «Пр о відходи», Порядку № 303 та Інст рукції № 162, суд приходить до ви сновку, що збір за забрудненн я навколишнього природного с ередовища мають сплачувати с уб' єкти , яки здійснюють роз міщення промислових відход ів в межах встановлених лімі тів.

До матеріалів справи залу чена копія Статуту позивача, який затверджений рішенням 44 сесії Ялтинської міської ра ди 23 скликання № 8 від 30.01.2002 р.

У п. 2.2 Статуту зазначено , що позивач створений з метою ут римання та ремонту об' єктів зовнішнього благоустрію міс та, предметом його діяльност і є поточне утримання, ремон т міських вилиць, вивіз тверд их побутових відходів за зам овленнями населення та підпр иємств, відлов та утилізація бродячих тварин та птах, авар ійне обслуговування житлово го фонду, утримання міської с лужби 0-50, надання послуг по офо рмленню обхідних листів та в идача дозволів на розкопки м іської території, розробку т ехнічних умов, які надаються забудовникам на проектуванн я об' єктів будівництва (п.2.2).

До матеріалів справи також надана копія рішенням 44 сесі ї Ялтинської міської ради 23 с кликання № 8 від 30.01.2002 р., згідно з яким був утворений позивач т а копія рішення виконавчого комітету Ялтинської міської ради № 26(5) від 08.02.2002 р., яким позива чу був переданий у повне госп одарське ведення полігон тве рдих побутових відходів у см т. Гаспра.

Розпорядженням Ялтинсько го міського голови №222р від 31.05.20 05 р. , копія якого залучена до ма теріалів справи, на підставі довгострокового контракту, укладеного між фірмою «Альф атер - Крим» та виконавчим к омітетом Ялтинської місько ї ради народних депутатів на зібрання, транспортування, о бробку, усунення ( складуванн я на полігонах) та переробку т вердих побутових відходів ві д 04.02.1997 р., введенням в експлуата цію полігону твердих побутов их відходів у смт.Гапра, з мето ю його більш ефективного вик ористання , було доручено поз ивачу, фірмі «Альфатер-Крим» та управлінню міського госп одарства, укласти договори щ одо надання послуг по обслуг овуванню тимчасового поліго ну ТПВ у смт. Гаспра та договор ів щодо надання послуг по при йманню та розміщенню твердих побутових відходів на зазна ченому полігоні.

Під час розгляду справи бу ла надана копія Договору від 04.04.97 р., укладеного виконавчим к омітетом Ялтинської місько ї ради народних депутатів те рміном на 25 років , в якому зазн ачено, що місто Ялта є відпов ідним для усунення відходів з його території та доручає контрагенту за договором зд ійснити сбір , транспортуван ня, усунення (складування на п олігонах) та переробку вини кших на всій території міста відходів та цінної вторинно ї сировини.

Крім того, до матеріалів сп рави були залучені копії дог оворів , укладених між позива чем та фірмою «Альфатер - Кр им» на виконання розпоряджен ня Ялтинського міського голо ви №222р від 31.05.2005 р.

Вивчивши зазначені докуме нти, суд прийшов до висновку, щ о вони регулюють питання дії позивача щодо організації р оботи полігону твердих побут ових відходів , який розміщен ий у смт. Гаспра та знаходить ся у нього на балансі.

На думку суду наявність вк азаного об' єкту на балансі позивача відповідно до Закон у України «Про відходи», Поря дку № 303 та Інструкції № 162 не є пі дставою вважати його платник ом збору за забруднення навк олишнього природного середо вища.

Як зазначено вище, згідно з і статутом позивач не був ст ворений з метою проведення д іяльності по розміщенню відх одів, їх переробці або зберіг анню.

Притягнення позивача до в ідповідальності органами Мі ністерства охорони навколищ ного природного середовища з а неналежне утримання поліго ну на думку суду згідно зі ст. 70 КАС України не є належним до казом правомірності визначе ння його платником збору за з абруднення навколишнього пр иродного середовища .

Відповідно до ст. 39 Закону України «Про відходи» розмі р плати за розміщення відход ів встановлюється на основі нормативів, що розраховуютьс я на одиницю обсягу утворени х відходів, залежно від рівня їх небезпеки та цінності тер иторії. Однак, матеріали спра ви свідчать проте, що позивач займався діяльністю по утри мання благоустрію міста Ялта , організовував згідно з Розп орядженням Ялтинського місь кого голови №222р від 31.05.2005 р. вико нання договору від 04.04.97 р., уклад еного виконавчим комітетом Ялтинської міської ради наро дних депутатів, шляхом орган ізації функціонування полі гону твердих побутових відхо дів у смт.Гапра, використовув ав під час своєї діяльності т арифи, затверджених відпові дним органом місцевого самов рядування. Остаточне розміщ ення твердих побутових відхо дів на полігоні, який знаходи ться на балансі позивача, не є підставою для визначення йо го платником збору за забруд нення навколишнього природн ого середовища.

За таких обставин суд вважає, що висновки, які зробл ені відповідачем у акті пере вірки №442/23-1/26135861/22 від 19.02.2008 р. , не від повідають дійсним обставина м справи, в силу чого згідно зі ст. 70 КАСУ цій акт не може бути доказом виявлення відповід ачем саме вказаного порушенн я позивачем зазначених вище положень чинного податковог о законодавства , в наслідок ч ого підлягають задоволенню в имоги по визнанню скасуванню податкових повідомлень-ріше нь, яки прийняти першим за рез ультатами розгляду зазначен ого акту перевірки.

Під час су дового засідання, яке відбул ось 27.02.2009р. були оголошені вступ на та резолютивна частини по станови. Відповідно до ст. 163 КА СУ постанову складено 06.03.2009р.

Керуючись ст.с т. 98, 160-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити

2. Визнати протиправни м податкове повідомлення-рі шення Державної податкової і нспекції у м.Ялта № 0000662301/0 від 04.03.200 8р., №0000662301/1 від 12.05.2008 р., № 0000662301/2 від 21.07.2008 р . , №0000662301/3 від 26.09.2008 р.

3. Стягнути з Державног о бюджету України на користь Комунального підприємства Ялтинської міської ради «Шл яхоексплуатаційна ділянка» (м.Ялта, вул. Блюхера 30, п/р 26001515420361 К РФ АКБ УСБ м.Сімферополь, МФО 3 24010, код ЄДРПОУ 26135861) 3,40 судового зб ору.

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголош ення (у разі складання постан ови у повному обсязі, відпові дно до ст. 160 КАСУ - з дня складен ня у повному обсязі).

Якщо після подачі заяв и про апеляційне оскарження , апеляційна скарга не подана , постанова вступає в законну силу через 20 днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.

Постанова може бути ос каржена в порядку і строки, пе редбачені ст. 186 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни.

Суддя Яков лєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.02.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу3367952
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3998/08/2

Постанова від 27.02.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні