Постанова
від 24.03.2009 по справі 2а-8507/08/2
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

24.03.09 Справа №2а-8507/08/2

Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі головуюч ого судді Яковлєва С.В. , при се кретарі Щербіна М.М.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Дочірнього під приємства Центральна міська аптека № 30 ТОВ «Республікансь ка компанія «Крим-Фармация» , м. Алушта .

до Державної інспекції по контролю за цінами в АРК

про скасування припису та р ішення .

за участю представників:

від позивача - Барінової М.А. - пред-ка,дов. від 20.03.2009 р.

від відповідача - Борисов ої С.Л. - пред-ка, дов. № 935 від 24 .03.2009 р.

Окул Н.Л. - пред-ка, дов. № 2911 від 17.11.2008 р.

Сутність спору: Дочірнє під приємство Центральна міська аптека № 30 ТОВ «Республікансь ка компанія «Крим-Фармация» (далі позивач) звернулось до О кружного адміністративного суду АР Крим з адміністратив ним позовом , в якому просило с касувати Припис Державної і нспекції по контролю за цін ами в АРК (далі відповідач) № 90 від 24.11.2008 р. про виконання зако нних вимог по усуненню поруш ень державної дисципліни цін , скасувати рішення відповід ача № 92 від 24.11.2008 р. про застосу вання економічних санкцій з а порушення державної дисцип ліни цін. Вимоги мотивовані т им, що відповідач за результа тами проведення перевірки п озивача виніс рішення та ск лав припис без з' ясування в сіх обставин справи .

Представник позива ча наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обс язі на підставах, визначених в позові.

У судовому засіданн і, яке відбулось 24.03.2009 р., предста вники відповідача заперечув али проти задоволення позовн их вимог, наполягали на тому, щ о під час проведення перевір ки позивача було встановлено необгрунтоване отримання н им виручки, в наслідок чого д о нього застосовані штрафні санкції та прийнятий припис щодо усунення порушень чинно го законодавства щодо встано влення цін.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідач провів поза планову перевірку позивача з питань дотримання ним дисц ипліни цін на лікарські засо би , обґрунтованості підвище ння цін на ліки та дотримання ним вимог Постанови КМУ № 955 в ід 17.10.2008 р., за результатами якої склав 21.11.2008 р. акт № 0445 , в якому за фіксував необгрунтоване от римання виручки у сумі 92,52грн .

Відповідач 24.11.2008 р. прийняв рішення № 92 , згідно з яким за п орушення позивачем вимог П останови КМУ № 955 від 17.10.2008 р. «Пр о заходи щодо стабілізації ц ін на лікарські засоби і виро би медичного призначення», к еруючись ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» , вирішив вилучити у позивача 93 грн. - необґрунтовано отр иманої виручки та 186 грн. - шт рафу.

Крім того, 24.11.2008 р. відпові дачем прийнятий Припис № 90, зг ідно з яким позивач мав у міс ячний термін привести ціни відповідно до вимог Постано ви КМУ №955 від 17.10.2008 р. та повідом ити першого про вжиті заход и.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Україн и завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' є ктів при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС У країни до адміністративних с удів можуть бути оскаржені б удь-які рішення, дії чи бездія льність суб' єктів владних п овноважень, крім випадків, ко ли щодо таких рішень, дій чи бе здіяльності Конституцією аб о законами України встановле но інший порядок судового пр овадження.

Згідно зі ст. 3 КАСУ справою адміністративної юр исдикції є переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, який з дійснює владні управлінські функції на основі законодав ства, суб' єктом владних пов новажень є орган державної в лади, орган місцевого самовр ядування, їхня посадова особ а чи службова особа, інший суб ' єкт при здійсненні ними вл адних управлінських функці й на основі законодавства, у т ому числі на виконання делег ованих повноважень.

Ст.19 Конституції України встановлює, що органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти н а підстава, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень суд керується к ритеріями, закріпленими у ст атті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури , які повинні дотримуватися п ри реалізації дискреційних п овноважень владного суб' єк та., встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії) : 1) н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; 2) з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; 3) обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії); 4) безсторонньо (неупере джено); 5)добросовісно; 6) розсуд ливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; 8) пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); 9) з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; 10) своєчасно, тобто протя гом розумного строку.

Основні принципи встановл ення і застосування цін і та рифів та організації контрол ю за їх дотримання визначені у законі України “Про ціни і ц іноутворення”. У ст.14 зазначен ого закону встановлено, що вс я нобгрунтовано одержана під приємством, організацією сум а виручки в результаті поруш ення державної дисципліни ці н підлягає вилученню в дохо д відповідного бюджету , крім того в позабюджетні фонди мі сцевих рад стягується штраф у двократному розмірі необ ґрунтовано одержаної суми в иручки.

Наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів № 298/519 від 03.12.20 01 р. затверджена Інструкція п ро порядок застосування екон омічних та фінансових(штрафн их) санкцій органами державн ого контролю за цінами ( далі І нструкція № 298), яка зареєстров ано в Мінюсті України 18.12.2001 р. за № 1047/6238.

У п. 1.4 Інструкції № 298 визначе но, що підставою для застосув ання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін є одержання суб' єкт ами господарювання необгру нтованої виручки в результат і порушення ними порядку вст ановлення та застосування ц ін і тарифів. Порушеннями по рядку встановлення і застосу вання цін, на які накладаютьс я економічні санкції, є, зокре ма, нарахування непередбаче них законодавством націнок д о цін і тарифів, що регулюютьс я.

Кабінетом міністрі в України 17.10.2008 р. було прийнят о Постанову №955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лік арські засоби і вироби меди чного призначення , згідно з п . 1 якого на лікарські і вироб и медичного призначення , вкл ючені до Національного пере ліку основних лікарських з асобів і виробів медичного п ризначення, затвердженого П остановою КМУ № 400 від 29.03.2006 р., б ули встановлені граничні пос тачальницько-збутові надба вки (націнки) не вище ніж 15 % оп тової ціни виробника (митно ї вартості) з урахуванням зни жок та граничні торговельні (роздрібні) надбавки (націнк и) не вище 35 % оптової ціни виро бника (митної вартості) , з ура хуванням знижок, - сумарний р озмір зазначених надбавок (націнок) не повинен перевищу вати 50 %. , на лікарські засоби і вироби медичного призначен ня , що придбаваються державн ими та комунальними закладам и охорони здоров' я за бюдже тні кошти, граничні торгівел ьні та/або постачальницько-з бутові надбавки (націнки) мал и бути не вище ніж 10% оптової ці ни виробника ( митної вартост і) з урахуванням знижок.

Вказана Постанова н абрала чинності з моменту ї ї офіційного опублікування в газеті «Урядовий кур' єр» № 208 від 06.11.2008 р.

До матеріалів справи залучена копії розрахунків необрунтовано отриманої по зивачем виручки за період ча су з 06.11.2008 р. по 11.11.2008 р., в яких зазн ачено, що всі ліки та вироби ме дичного призначення, формува ння цін на яки за думкою відпо відача здійснено з порушенн ям вимог Постанови КМУ № 955, бу ли отримані позивачем для їх подальшої реалізації до 06.11.2008 р . - дня , коли вказана Постано ва набрала чинності.

Вивчивши зазначений факт, суд прийшов до висновку , що з причин того, що ціни на ц і ліки та вироби медичного пр изначення були сформовані по зивачем до 06.11.2008 р., а в Постанові КМУ № 955 не зазначено про поря док формування цін до її прий няття, відповідач помилково зробив висновок про порушен ня першим порядку встановле ння цін та необґрунтоване от римання ним виручки. В силу ви кладеного суд вважає, що ріше ння № 92 від 24.11.2008 р. прийнято від повідачем без вивчення всіх обставин справи , його неможн а визнати обґрунтованим та д обросовісним, внаслідок чого підлягають задоволенню вимо ги по його скасуванню.

Матеріалами справи не підтверджено те, що Припис № 90 був прийнятий саме для змі ни цін на ліки, придбані пози вачем до 06.11.2008 р. В тексті акту п еревірки та в тексті Припису відсутні посилання на те, що позивач має привести ціни н а ліки, придбані до 06.11.2008 р. , у від повідність до положень Поста нови КМУ № 955.

В силу викладеного, суд вважає, що матеріалами сп рави спростовуються твердже ння позивача про те, що Припи с № 90 прийнятий відповідачем за межами наданих йому повно важень та у спосіб, що передба чений чинним законодавством України. За таких обставин в ідсутні підстави для його ск асування.

Під час судового засід ання, яке відбулось 24.03.2009 р. були оголошені вступна та резолю тивна частини постанови. Від повідно до ст. 163 КАСУ постанов у складено 31.03.2009р.

Керуючись ст.ст . ,98 , 160-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити част ково.

2. Скасувати Рішення Державної інспекції по конт ролю за цінами в АРК № 992 від 24. 11.2008 р. про застосування економ ічних санкції за порушення д ержавної дисципліни цін.

3. Стягнути з Державн ого бюджету України на корис ть Дочірнього підприємства Центральна міська аптека № 30 ТОВ «Республіканська компан ія «Крим-Фармация» ( м. Алушта , вул. Партизанська, 13 код ЄДР ПОУ 01978073, п/р 260054603555361 в КРФ АКБ «Укрс оцбанк» МФО 324010) 1,70 грн. - судово го збору.

4. В іншій частині поз овних вимог - у позові відмо вити. У задоволенні позову ві дмовити.

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголош ення (у разі складання постан ови у повному обсязі, відпові дно до ст. 160 КАСУ - з дня складен ня у повному обсязі).

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження , апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки, перед бачені ст. 186 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни.

Суддя Як овлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення24.03.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу3367971
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8507/08/2

Постанова від 24.03.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні