ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
07.04.09 Справа №2а-9596/08/1
Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р., при с екретарі Єлжовій Н.М., за участ ю
представника позивача - Н іколаішвілі Вероніки Яківн и,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
Прокурора Сімферопольсько го району в інтересах держав и в особі Територіального уп равління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим до Закритого акціонерного товариства «Ок тан»
про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністрат ивного суду Автономної Респ убліки Крим звернувся з п озовом Прокурор Сімферополь ського району в інтересах де ржави в особі Територіальног о управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку в АР Крим до ЗАТ «Ок тан» про стягнення штрафних санкцій в розмірі1700,00 гривень.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 17. 12.2008 року було відкрите провадж ення в адміністративній спра ві.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 1 7.12.2008 року закінчено підготовч е провадження та справу приз начено до судового розгляду.
У судове засідання предста вник прокуратури не з' явивс я, повідомлений належним чин ом про місце, дату та час розгл яду справи, будь-яких клопота нь не надіслав.
У судовому засіданні предс тавник позивача адміністрат ивний позов підтримала у пов ному обсязі, зазначила, що 10 че рвня 2008 року складений Акт № 74 - АР про правопорушення на рин ку цінних паперів відносно ЗАТ «Октан» у вигляді не розк риття регулярної інформації за 2006 рік. Така бездіяльність в ідповідача є порушенням стат ті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та вимог Положення «Про розкри ття інформації емітентами ці нних паперів». Постановою ві д 17.06.2008 року № 73-АР на відповідача накладено штраф в розмірі 1700,00 гривень. Представник позива ча зазначила, що вищевказана постанова була отримана від повідачем та у судовому поря дку ним не оскаржувалася, про те добровільно штраф не був с плачений, у зв' язку з чим пр осила задовольнити позов.
У судове засідання предста вник відповідача не з' явивс я, повідомлений належним чин ом про місце, дату та час розгл яду справи телефонограмою, з аперечень на позов, будь-яких пояснень не надіслав.
На підставі статті 128 КАС Укр аїни, суд вважає можливим роз глянути справу за відсутніст ю представника прокуратури т а відповідача на підстави по яснень позивача та наявних в справі матеріалів.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи та оцінив ши доказі по справі в їх сукуп ності, суд вважає, що позовні в имоги підлягають задоволен ню у повному обсязі.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з ч.1 ст.6 Закону Україн и “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні” N 448/96-ВР від 30.10.1996 року державн а комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Пр езиденту України і підзвітни м Верховній Раді України. До с истеми цього органу входять Державна комісія з цінних па перів та фондового ринку, її ц ентральний апарат і територі альні органи.
Відповідно до ч.2 ст.6 Закону України “Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні” N 448/96-ВР від 30.10.1996 року д ержавна комісія з цінних пап ерів та фондового ринку здій снює повноваження через цент ральний апарат і свої терито ріальні органи. Комісія може делегувати надані їй повнов аження центральному апарату і територіальним органам шл яхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в уст ановленому порядку.
Таким чином, судом встановл ено, що Територіальне управл іння Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку в АР Крим є органом виконав чої влади та суб' єктом влад них повноважень.
Відповідно до п.9, п.10, п.14 ст.8 За кону України “Про державне р егулювання ринку цінних папе рів в Україні” N 448/96-ВР від 30.10.1996 ро ку державна комісія з цінних паперів та фондового ринку м ає право проводити самостій но чи разом з іншими відповід ними органами перевірки та р евізії фінансово-господарсь кої діяльності емітентів, ос іб, які здійснюють професійн у діяльність на ринку цінних паперів, фондових бірж та сам орегулівних організацій; над силати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяль ність на ринку цінних папері в, фондовим біржам та саморег улівним організаціям обов'яз кові для виконання розпорядж ення про усунення порушень з аконодавства про цінні папер и та вимагати надання необхі дних документів відповідно д о чинного законодавства; нак ладати адміністративні стяг нення, штрафні та інші санкці ї за порушення чинного закон одавства на юридичних осіб т а їх співробітників, аж до ану лювання дозволів на здійснен ня професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Таким чином, судом встановл ено, що Державна комісія з ці нних паперів та фондового ри нку та її територіальні упра вління уповноважені здійсню вати державне регулювання т а контроль за випуском та обі гом цінних паперів в області дотримання чинного законода вства в цій сфері.
Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни “Про державне регулюва ння ринку цінних паперів в Ук раїні” N 448/96-ВР від 30.10.1996 року дер жавна комісія з цінних папер ів та фондового ринку зверта ється до суду з позовами (заяв ами) у зв'язку з порушенням зак онодавства України про цінні папери.
Отже, судом встановлено, що позивач має право звертатися до суду з позовами у зв'язку з порушенням законодавства Ук раїни про цінні папери. Зазна чений спір має ознак публічн о-правового та підлягає розг ляду в порядку адміністратив ного судочинства Окружним ад міністративним судом АРК.
Судом встановлено, що 10 чер вня 2008 року начальником відді лу корпоративних фінансів, о рганізаційного та кадрового забезпечення Територіальн ого управління Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку в АР Крим Мержев ою Г.В. складений Акт № 74 - АР п ро правопорушення на ринку ц інних паперів відносно ЗАТ «Октан» за ухилення від вико нання розпорядження про усун ення порушення законодавств а про цінні папери, за не розкр иття регулярної інформації з а 2006 рік в порушення вимог ст. 40 З акону України “Про цінні пап ери та фондовий ринок”, Полож ення «Про розкриття інформац ії емітентами цінних паперів » (а.с.6).
10.06.2008 року Територіальним упр авлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим було винесен о постанову про розгляд спра ви про правопорушення на рин ку цінних паперів № 02/04/821, якою в становлено, що розгляд справ и про правопорушення ЗАТ «Ок тан» відбудеться 17.06.08 року о 10:00 годині у Територіальному уп равлінні Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим (а.с. 7).
За не надання (не розкриття) регулярної інформації за 2006 р ік Територіальним управлінн ям Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку в АР Крим 17.06.08 року було винесен о постанову про накладення с анкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 73-АР, як ою на ЗАТ «Октан» накладено ш трафні санкції у розмірі 1700,00 г ривень та роз' яснено, що штр афні санкції необхідно сплат ити протягом 15-ти днів з момен ту отримання постанови, а коп ію платіжного доручення напр авити протягом п' яти робочи х днів до Територіального уп равлінням Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку в АР Крим (а.с.8,9). Вказана постанова була направлена в ідповідачу з супровідним лис том 17.06.2008 року за вих. № 02/04/858 (а.с.9).
Перевіряючи правомірніс ть нарахування та стягнення позивачем штрафу в розмірі 1700 ,00 гривень за постановою про н акладення санкції за правопо рушення на ринку цінних папе рів № 73-АР від 17 червня 2008 року су дом встановлено наступне.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження профе сійної діяльності на фондово му ринку, з метою забезпеченн я відкритості та ефективност і функціонування фондового р инку регулюються Законом Укр аїни “Про цінні папери та ф ондовий ринок” від 23.02.2006 року № 3480-ІV із змінами і доповненням и.
Розділ V зазначеного Закону № 3480-ІV регулює питання щодо ро зкриття інформації на фондов ому ринку.
Відповідно до статті 40 Зако ну України “Про цінні папер и та фондовий ринок” регуля рна інформація про емітента - річна та квартальна звітна і нформація про результати фін ансово-господарської діяльн ості емітента, яка подається Державній комісії з цінних п аперів та фондового ринку (в т ому числі в електронному виг ляді).
Звітним періодом для склад ання річної інформації про е мітента є календарний рік. Рі чна інформація про емітента повинна містити такі відомос ті:найменування та місцезнах одження емітента, розмір йог о статутного капіталу; орган управління емітента, його по садові особи та засновники;г осподарська та фінансова дія льність емітента;цінні папер и емітента (вид, форма випуску , тип, кількість), розміщення т а лістинг цінних паперів; річ на фінансова звітність; ауди торський висновок. Емітент м ає право додатково подавати іншу інформацію.
Річна інформація про еміте нта є відкритою і підлягає оп рилюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наст упного за звітним, шляхом опу блікування її в одному з офіц ійних друкованих видань Верх овної Ради України, Кабінету Міністрів України або Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку і розміщ ення у загальнодоступній інф ормаційній базі даних Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів. Примірник оф іційного друкованого виданн я, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, він (емітент) надсилає до Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку.
Строки, порядок та форми под ання регулярної інформації п ро емітента (річної та кварта льної) встановлюються Держав ною комісією з цінних папері в та фондового ринку.
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку вс тановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформ ації про емітента та вживає з аходів щодо її розкриття.
Склад, порядок і строки розк риття на фондовому ринку рег улярної, особливої інформаці ї та інформації про іпотечні цінні папери емітентами цін них паперів та подання її до Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку вст ановлюється Положенням про р озкриття інформації емітент ами цінних паперів, затвердж еним рішенням Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку № 1591 від 19.12.2006 року, зар еєстрованим у Міністерстві ю стиції України 5 лютого 2007 року за N 97/13364 (далі - Положення). Дія По ложення поширюється на всіх емітентів цінних паперів, кр ім емітентів державних цінни х паперів, інвестиційних сер тифікатів.
Главою 1 Розділу V Положення встановлені загальні положе ння про обов'язкове розкритт я емітентами цінних паперів регулярної річної інформаці ї на фондовому ринку.
Так, за п.1 даної глави емітен ти цінних паперів зобов'язан і розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інфор мація) у повному обсязі відпо відно до вимог цього розділу . Склад річної інформації емі тентів цінних паперів встано влюється главою 2 Розділу V Пол оження та відповідає відомос тям, встановленим статтею 40 За кону України “Про цінні пап ери та фондовий ринок”.
Додаткові умови щодо розкр иття регулярної річної інфор мації на фондовому ринку пер едбачені главою 7 Розділу V Пол оження, де визначено обов' я зок емітентів цінних паперів розмістити регулярну річну інформацію в загальнодоступ ній інформаційній базі даних Комісії, опублікувати у офіц ійному друкованому виданні т а подати до Комісії.
Розкриття річної інформац ії здійснюється у такі строк и:
- розміщення в загальн одоступній інформаційній ба зі даних Комісії - у строк не п ізніше 30 квітня року, наступно го за звітним;
- опублікування у офіц ійному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня ро ку, наступного за звітним;
- подання до Комісії - н е пізніше 1 червня року, наступ ного за звітним.
Емітент може на власний роз суд додатково оприлюднити ін формацію у мережі Інтернет.
Відповідно до Розділу VII Пол оження державний контроль за розкриттям Інформації еміте нтами цінних паперів відпові дно до вимог законодавства, в тому числі нормативно-право вих актів Комісії, здійснює К омісія. За не розкриття інфор мації в обсягах, передбачени х цим Положенням, емітент нес е відповідальність відповід но до законодавства.
Правові засади здійснення державного регулювання ринк у цінних паперів та державно го контролю за випуском і обі гом цінних паперів та їх похі дних в Україні визначає Зако н України “Про державне регу лювання ринку цінних паперів в Україні” від 30.10.1996р. за № 448/96-ВР (і з змінами та доповненнями) (да лі - Закон № 448/96-ВР).
Відповідно до п.4 ч.1 ст.7 Закон у № 448/96-ВР до основних завдань Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку вхо дить захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинен ня порушень законодавства на ринку цінних паперів, застос ування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку ві дповідно до покладених на не ї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо об ов'язкового розкриття інформ ації емітентами та особами, я кі здійснюють професійну дія льність на ринку цінних папе рів, забезпечує створення ін формаційної бази даних про р инок цінних паперів відповід но до чинного законодавства (п.15 ч.2 статті 7 Закону № 448/96-ВР).
Перелік правопорушень на р инку цінних паперів, а також к онкретні санкції, що можуть з астосовуватися до юридичних осіб за правопорушення на ри нку цінних паперів, передбач ені статтею 11 Закону № 448/96-ВР. За п. 5 частини 1 зазначеної статт і одним з видів правопорушен ь є неопублікування, опублік ування не в повному обсязі ін формації та/або опублікуванн я недостовірної інформації, що передбачає відповідальні сть юридичної особи у вигляд і застосування фінансової са нкції в розмірі до 1000 неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи вище викладене суд приходить до висновку, пр о те, що Територіальне управл іння Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку в АР Крим має право наклада ти на юридичних та фізичних о сіб, винних у порушенні закон одавства про цінні папери, ад міністративні стягнення, а т акож штрафи та інші санкції в межах повноважень, наданих У правлінню.
Правила розгляду справ пр о порушення вимог законодавс тва на ринку цінних паперів т а застосування санкцій, затв ерджені рішенням Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку від 11.12.2007 року №227 2, зареєстрованим у Міністерс тві юстиції України 12 лютого 2 008 року за N 120/14811 визначають поряд ок та строки розгляду Держав ною комісією з цінних папері в та фондового ринку справ пр о порушення громадянами, пос адовими особами та юридичним и особами вимог законодавств а на ринку цінних паперів.
Правила визначають, що упов новажені особи Комісії в меж ах своїх повноважень зобов'я зані в кожному випадку виявл ення правопорушення вжити вс іх необхідних заходів для до кументального закріплення ф акту правопорушення, всебічн о, повно та об'єктивно досліди ти обставини справи, а також с воєчасно застосувати передб ачені законодавством санкці ї. Юридична особа може бути пр итягнена до відповідальност і за вчинення правопорушення не пізніше трьох років з дня в чинення правопорушення, а пр и триваючому правопорушенні - не пізніше двох місяців з дн я його виявлення.
За пунктами 1,2 Розділу IV Прав ил розгляду справ про поруше ння вимог законодавства на р инку цінних паперів та засто сування санкцій уповноважен а особа при виявленні правоп орушення виносить постанову про порушення справи про пра вопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопор ушення порушується з дати ви несення постанови про поруше ння справи про правопорушенн я на ринку цінних паперів. Упо вноваженою особою про вчинен ня правопорушення складаєть ся акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Уповноважена особа вирішу є питання, передбачені у пунк ті 1 цього розділу, визначає да ту розгляду справи про право порушення та виносить постан ову про це (п.4 Розділу V Правил).
Відповідно до пунктів 1,3 Роз ділу VII розглянувши справу про правопорушення, уповноважен а особа приймає рішення за сп равою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюєть ся у вигляді постанови. За спр авою про правопорушення упов новажена особа приймає одне з таких рішень: 1) про накладен ня санкції за правопорушення на ринку цінних паперів; 2) про закриття справи.
Розділом XVII Правил передбач ено санкції, які застосовуют ься за правопорушення на рин ку цінних паперів, пунктом 1.3. - штраф у розмірі до 1000 неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян - за ненадання, несво єчасне надання або надання з авідомо недостовірної інфор мації.
Нормами Правил встановлен о 15-ти денний строк для добров ільної сплати штрафу юридичн ою особою з дати отримання ни м постанови. У разі несплати ш трафу юридичною особою в заз начений строк, штраф стягуєт ься в судовому порядку.
Як вбачається з матеріалі в справи, штрафні санкції у ро змірі 1700,00 гривень, застосовані до ЗАТ «Октан» постановою № 73 -АР від 17.06.2008 року за не надання (не розкриття) регулярної інф ормації за 2006 рік у добровільн ому порядку не сплачені.
Суд зауважує, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна ст орона повинна довести ті обс тавини, на яких гуртуються її вимоги та заперечення.
Відповідач не надав суду до казів оскарження постанови Т ериторіального управління Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку в А Р Крим № 73-АР від 17.06.2008, отже зазна чена постанова недійсною у в становленому порядку не визн ана, не скасована, та є належн им доказом наявності заборг ованості у сумі 1700,00 грн.
Враховуючи вище викладене , суд приходить до висновку, що позовні вимоги Територіаль ного управління Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку в АР Крим підл ягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки позов поданий про курором, який звільнений від сплати судового збору, суд не вирішує питання про поверне ння судового збору.
Вступна та резолютивна час тини постанови були оголошен і у судовому засіданні 07.04.09 ро ку, постанова у повному обсяз і складена та підписана 10.04.2009 р оку.
На підставі викладеного, к еруючись статтями 158-163, ст. 167 КА С України, суд
ПОСТА НОВИВ:
1. Адміністративний п озов задовольнити повністю
2. Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Ок тан» ( 97544, АРКрим, Сімферопольс ький район, с. Скворцово, вул. К алініна, буд.111, код ЄДРПОУ 25135215, р /р 2600938259001) на користь Територіал ьного управління Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку в АР Крим у дохі д Державного бюджету України (УДК в Сімферопольському рай оні ГУ ДКУ в АРК, р/р № 31116106700268, МФО 82 4026) штраф у сумі 1700,00 гривень згід но постанови № 73-АР від 17.06.2008 року .
Постанова набирає за конної сили через 10 днів з дня її складення у повному обсяз і у разі подання заяви про апе ляційне оскарження (апеляцій ної скарги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може біти подана ап еляційна скарга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне с карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е скарження (10 днів).
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 3367975 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні