Рішення
від 21.12.2006 по справі 4/334-4344
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

4/334-4344

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" грудня 2006 р.Справа № 4/334-4344

Господарський суд Тернопільської області

у складі   судді Бурди Н.М.             

Розглянув справу

за позовом  Державного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця", вул. Гоголя, 1, м. Львів, 79000    в особі Тернопільської дирекції залізничних перевезень, 46000, м. Тернопіль, пр. С. Бандери, 6.  

                

до   Відкритого акціонерного товариства "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту, вул. Алма-Атинська, 37, м. Київ 92,02092   Тернопільської філії ВАТ "Київ-Дніпровський МППЗТ", пр. С.Бандери, 6, м. Тернопіль, 46000.         

                

про врегулювання розбіжностей, що виникли під час укладення господарських договорів.

Представники від:

позивача:  Вільчак О.О.,  довіреність   № ню-1044  від 22.09.06 р.

відповідача:   Голойда С.І.,  довіреність   № 77  від 21.08.06 р.

    Суть справи:

          В розпочатому судовому засіданні представникам сторін процесуальні права та обов'язки, передбачені ст. ст. 20, 22, 81-1  ГПК України, роз'яснено.

          Державне територіально-галузеве об'єднання "Львівська залізниця", м. Львів, в особі Тернопільської дирекції залізничних перевезень, м. Тернопіль звернулося до господарського суду Тернопільської області з позовом до відповідача - Відкритого акціонерного товариства "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту, м. Київ 92, Тернопільської філії ВАТ "Київ-Дніпровський МППЗТ", м. Тернопіль про врегулювання розбіжностей, що виникли під час укладення між позивачем та відповідачем у справі господарських договорів, а саме: прийняти п.16.3 проектів Договорів про експлуатацію залізничної під'їзної колії при станціях Березовиця-Острів, Максимівка та Скала-Подільська Львівської залізниці, в редакції Державного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця", в особі Тернопільської дирекції залізничних перевезень: «16. Власник колії сплачує залізниці плату: … 16.3. за складування вантажів або примикання під'їзних колій у смузі відведення згідно Тарифного керівництва №1, розділ 2, параграф 9 щомісячно до 10 числа поточного місяця».  

Позивач в  обґрунтування заявлених позовних вимог зазначив, що редакція вказаних пунктів (16 та 16.3) запропонована відповідачем є узагальненою і не містить посилання на  конкретні норми чинного законодавства, тому у разі прийняття вказаного пункту в редакції ППЗТ може виникнути потреба у його тлумаченні, а формулювання Залізниці базується на діючих нормативно-правових актах і є більш конкретизованим.   

Відповідач у відзиві на позов та його повноважний представник (довіреність №77 від 21.08.06 р.) в судовому засіданні позову не визнав, посилаючись на те, що:

- внесення пункту 16.3 до договорів в редакції Залізниці є законодавчо необґрунтованим і вибірково вирваним з нормативного акту - Тарифного керівництва №1;

- ППЗТ є транспортно-технологічним комплексом, який забезпечує системне переміщення вантажів у процесі виробництва та взаємодію із залізничним транспортом загального користування, тому ст. 12 Статуту залізниць України є безпідставним, так як ППЗТ не складувало і не має потреби складувати вантажі у смузі відведення і не повинно проводити оплату за ці послуги;

- споруд у смузі відведення залізниці ППЗТ ніколи не мало і не має споруд, як зазначає позивач в позові;

- Залізниця земельних ділянок у користування підприємству відповідача не надавала, так як на це не мала права;

- фактично Залізниця намагається компенсувати свої витрати по оплаті за землю за рахунок ППЗТ, тому підприємство відповідача пропонує прийняти пункт 16.3 договорів у його редакції про те, що оплата за землю проводиться згідно діючого законодавства.  

          Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи представників сторін, господарським судом встановлено наступне:

- 11.09.2006р. позивач - Державне територіально-галузеве об'єднання "Львівська залізниця" направило на адресу відповідача - Тернопільської філії ВАТ "Київ-Дніпровський МППЗТ"            розроблені Залізницею проекти договорів про експлуатацію залізничних під'їзних колій при станціях Максимівка, Березовиця-Острів та Скала-Подільська Львівської залізниці, які відповідач отримав 11.09.2006р. за вхідними номерами відповідно 84, 85, 86;

- 28.09.2006р. відповідач повернув позивачу договори про експлуатацію залізничної під'їзної колії при вказаних станціях з протоколами узгодження розбіжностей, підписаними і скріпленими відтиском печатки ППЗТ;

- 12.10.2006р. за участі повноважних представників сторін відбувся розгляд протоколів розбіжностей до договорів про експлуатацію залізничних під'їзних колій, призначений з ініціативи Залізниці (лист №118/757 від 02.10.2006р.), за результатами якого неврегульованим залишилось питання (п.16.3 договорів) щодо проведення оплати власником колії збору за складування вантажів або примикання під'їзних колій у смузі відведення Залізниці, про що складено Протокол (долучений до матеріалів справи), що зумовило звернення позивача до господарського суду з позовною заявою про врегулювання розбіжностей, що виникли під час укладання господарських договорів.

Проаналізувавши подані позивачем докази в обґрунтування заявлених ним вимог та представлений позивачем відзив, оцінивши їх в сукупності, господарський суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення, з врахуванням слідуючого:

Згідно ст. 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості;

  Ст. 181 Господарського кодексу України визначено, що проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором. Сторона, яка одержала протокол розбіжностей до договору, зобов'язана протягом двадцяти днів розглянути його, в цей же строк вжити заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишились неврегульованими, передати в цей же строк до суду, якщо на це є згода другої сторони.

П. 3.4 Правил обслуговування залізничних під'їзних колій, затверджених Наказом Мінтрансу України від 21.11.2004р. №644, проект договору розробляється залізницею. Підписаний у двох примірниках проект договору надсилається на підпис підприємству. Підприємство підписує і повертає залізниці проект договору у двадцятиденний термін. Цей термін обчислюється: у разі пересилки проекту договору з посильним - з дати розписки про отримання договору, у разі пересилки поштою - з дати календарного штемпеля поштового відділення в пункті знаходження адресата. Якщо при підписанні договору в підприємства виникнуть заперечення стосовно його умов, то незалежно від цього воно підписує договір, складає протокол розбіжностей і направляє його у двох примірниках залізниці одночасно з підписаним договором. Наявність розбіжностей оговорюється в договорі. У разі неповернення залізниці підписаного проекту договору у двадцятиденний термін, договір набирає чинності в редакції залізниці;

- залізниця не пізніше ніж через 20 днів після отримання цього протоколу розбіжностей зобов'язана призначити день розгляду розбіжностей, про що вона має повідомити підприємство у десятиденний термін після отримання протоколу і не пізніше ніж за 10 днів до призначеної дати розгляду. Якщо залізниця у вказаний термін не призначить дату розгляду розбіжностей, договір набирає чинності в редакції підприємства. У випадку неприбуття представника підприємства у призначений термін для розгляду розбіжностей договір набуває чинності в редакції залізниці;

- розбіжності, що залишилися неврегульованими, оформлюються новим протоколом і у двадцятиденний термін після дня їх розгляду передаються залізницею до господарського суду.

Пленум Верховного суду України у абзаці другому п.1 Постанови №11 від 29.12.1976р. «Про судові рішення»(із змінами, внесеними згідно із Постановами Пленуму Верховного суду України №4 від 24.04.1981р. №13 від 25.12.1992р. та №15 від 25.05.1998р.) вказав що: рішення є законним тоді, коли суд виконавши всі вимоги процесуального законодавства і всебічно перевіривши обставини, вирішив справу у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, а при їх відсутності –на підставі закону, що регулює подібні відносини або виходячи із загальних засад і змісту законодавства України;

Господарський суд задовольняючи позов виходив із того, що відповідно до п.12 Статуту залізниць України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998р. №457, залізниці вправі надавати дозвіл на примикання під'їзних колій та будівництво тимчасових споруд а також приймати рішення про складування за плату підприємствами, організаціями, установами, громадянами-суб'єктами підприємницької діяльності вантажів у смузі відведення.

Як підтверджується матеріалами справи, у смузі відведення залізниці розташовані під'їзні колії відповідно: по станції Березовиця –Острів у межах смуги відведення під'їзною колією і спорудами ППЗТ зайнято ділянку площею 19250 кв.м.;

По станції Максимівна –1320 кв.м.,

По станції Скала-Подільська –550 кв.м., що і не заперечував відповідач, приймаючи інші пункти укладуваних договорів.

Збірником тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України, Тарифним керівництвом №1, затвердженим наказом Мінтрансу України від 15.11.1999р. №551 та зареєстрованим у Мін'юсті, встановлено розмір плати за утримання ділянок землі, наданих залізницями в тимчасове користування іншими підприємствами для примикання під'їзних колій та в інших випадках –0,7грн. з 1кв.м за 1 рік. Наказом Мінтрансу від 27.12.2002р. №934 затверджено коефіцієнт, що застосовується до вказаного тарифу –1,518, а розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 13.07.2004р. №455-р і від 01.04.2005р. №91-р передбачено збільшення вартості послуг, пов'язаних з перевезенням вантажів, на 30%.

З огляду на викладене, редакція п.16.3 договорів про експлуатацію залізничних під'їзних колій при станціях Березовиця – Острів, Скала- Подільська, Максимівна  укладених між позивачем та відповідачем, як така, що відповідає закону, оцінена судом доказами і матеріалами справи, вважається прийнятою з дня набрання рішенням законної сили на умовах запропонованих залізницею, а саме:

- власник колії сплачує залізниці плату за складування вантажів або примикання під'їзних колій у смузі відведення згідно Тарифного керівництва №1, розділ 2, параграф 9 щомісячно до 10 числа поточного місяця.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати, в тому числі і державне мито, покладаються на відповідача.

За згодою представників сторін в судовому засіданні 21.12.2006р. оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду відповідно до ст.85 ГПК України.

На підставі наведеного , керуючись ст.ст. 43, 49, 82-85 ГПК України , господарський суд

ВИРІШИВ:

1.          Позов задовольнити.

      2.  Пункт 16.3 розділу 16 проектів Договорів про експлуатацію залізничної під'їзної колії при станціях Березовиця-Острів, Максимівка та Скала-Подільська Львівської залізниці прийняти в редакції Державного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця", в особі Тернопільської дирекції залізничних перевезень, а саме: «16. Власник колії сплачує залізниці плату: … 16.3. за складування вантажів або примикання під'їзних колій у смузі відведення згідно Тарифного керівництва №1, розділ 2, параграф 9 щомісячно до 10 числа поточного місяця».

3. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту», вул. Алма-Атинська, 37, м. Київ 92, в особі Тернопільської філії ВАТ "Київ-Дніпровський МППЗТ", пр. С.Бандери, 6, м. Тернопіль, ідентифікаційний код 34292695 на користь Державним територіально-галузевим об'єднанням "Львівська залізниця", вул. Гоголя, 1, м. Львів, в особі Тернопільської дирекції залізничних перевезень, м. Тернопіль, пр. С. Бандери, 6, ідентифікаційний код 25886921 –85 (вісімдесят п”ять) грн. 00 коп. в повернення сплаченого державного мита та 118(сто вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу;

Видати наказ.          

На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, а прокурор апеляційне подання протягом десяти днів з дня підписання рішення "29" грудня 2006 року через місцевий господарський суд.

 

Суддя                                                                                          Н.М. Бурда

Дата ухвалення рішення21.12.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу337090
СудочинствоГосподарське
Сутьврегулювання розбіжностей, що виникли під час укладення господарських договорів

Судовий реєстр по справі —4/334-4344

Рішення від 21.12.2006

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні