Постанова
від 17.09.2013 по справі 810/4523/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 вересня 2013 року 810/4523/13-а

Суддя Київського окружного адміністративного суду Басай О.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Білоцерківського міськрайонного центру зайнятості до приватного підприємства "РІВЕНЬ" про стягнення заборгованості за страховими внесками,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся Білоцерківський міськрайонний центр зайнятості з позовом до приватного підприємства "РІВЕНЬ" про стягнення заборгованості за страховими внесками в сумі 836,72 грн.

Ухвалою судді Київського окружного адміністративного суду від 22.08.2013 відкрито провадження в адміністративній справі.

Про дату, час та місце судового розгляду сторони були повідомлені належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, а саме, рекомендованими повідомленнями (а.с. 17-18).

У призначений день та час до суду сторони не з'явилися. Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав суду клопотання (вхідний №13904 від 17.09.2013) про розгляд справи без його участі (а.с. 19).

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Судом встановлено, що для розгляду і вирішення даної справи відсутня потреба у заслуховуванні свідків чи експертів, також немає інших перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, зазначених у статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Таким чином, клопотання представника позивача вважається обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню, з огляду на це, суд визнав за можливе розглядати справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження на основі наявних в матеріалах справи доказів.

Від відповідача відзиву на позовну заяву, заперечення на адміністративний позов, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надходило.

Розглянувши позовну заяву та дослідивши письмові докази, що наявні в матеріалах справи, судом встановлено наступне.

Приватне підприємство "РІВЕНЬ" є юридичною особою (код за ЄДРПОУ: 23584937). Відповідач як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття перебуває на обліку в Білоцерківському міськрайонному центрі зайнятості з 06 вересня 1997 року за №105200390, відповідно до повідомлення про взяття на облік платника страхових внесків від 15 серпня 2013 року (а.с. 11).

12 червня 2013 року Білоцерківським міськрайонним центром зайнятості була проведена планова перевірка приватного підприємства "РІВЕНЬ" з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01 липня 2008 року по 31 грудня 2010. За результатами перевірки, було складено Акт №34 від 12.06.2013, відповідно до якого, станом на 12 червня 2013 року заборгованість за приватним підприємством "РІВЕНЬ" склала 14119,59 грн., у тому числі: недоїмка - 690,93 грн., пеня - 145,79 грн. та внески, строк сплати яких не настав, - 13282,87 грн. Слід зазначити, що даний Акт був підписаний керівником та головним бухгалтером приватного підприємства "РІВЕНЬ", ОСОБА_1.(а.с. 6-9).

Відповідно до довідки №49 від 15 серпня 2013 року, станом на 15 серпня 2013 року за приватним підприємством "РІВЕНЬ" сформувалась заборгованість у розмірі 14119,59 грн., в тому числі: недоїмка - 690,93 грн., пеня - 145,79 грн. та внески, строк сплати яких не настав, - 13282,87 грн. (а.с. 10).

Таким чином, на день вирішення справи по суті загальна сума заборгованості становить 836,72 грн., у тому числі: недоїмка - 690,93 грн. та пеня - 145,79 грн.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Згідно з пунктом сьомим розділу VIII Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VI, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

Таким чином, правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 року №1533-III (далі - Закон України від 02.03.2000 №1533-III).

Відповідно до пункту першого статті 1 Закону України від 02.03.2000 №1533-III, страхувальники - роботодавці, застраховані особи, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних осіб), які використовують працю фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески.

В силу частини другої статті 4 Закону України від 02.03.2000 №1533-III, роботодавці, юридичні особи, набувають статусу платника страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з дня взяття їх на облік.

При цьому, взяття на облік юридичних осіб здійснюється Фондом на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей робочими органами виконавчої дирекції Фонду.

Розмір та порядок сплати страхових внесків регулюється положеннями статті 17 Закону України від 02.03.2000 №1533-III та Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 №339 (далі - Інструкція).

Абзацом першим пункту 5.1 Інструкції встановлено, що роботодавець починає сплачувати страхові внески з дня набуття статусу платника страхових внесків до Фонду.

Відповідно до положень частини другої статті 35 Закону України від 02.03.2000 №1533-III, роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати страхові внески.

Статею 38 Закону України від 02.03.2000 №1533-III встановлено, що роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.

Згідно з частиною першою статті 14 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14.01.1998 №16/98-ВР, страхові фонди є органами, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, провадять збір та акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечують фінансування виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням та здійснюють інші функції згідно з затвердженими статутами.

Приписами частини другої статті 12 Закону України від 02.03.2000 №1533-III встановлено, що функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості. Також, частиною другою вказаної статті передбачено, що до компетенції робочих органів Фонду віноситься, зокрема, проведення збору страхових внесків, контроль за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, представництво інтересів у судових та інших органах.

Наявність у відповідача заборгованості за внесками на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття підтверджується копіями Акта планової перевірки від 13.06.2013 №34 та довідки від 15.08.2013 №49.

На час винесення рішення по суті заявлених позовних вимог, доказів про сплату заборгованості суду не подано.

Статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно зі статтею 71 цього Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім розгляду справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкту владних повноважень.

Суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства "РІВЕНЬ" на користь Білоцерківського міськрайонного центру зайнятості (УДК Київської області, МФО 821018, р/р 37176001002074, код ЄДРПОУ 22199887) - Робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття заборгованості за страховими внесками в сумі 836,72 грн. (вісімсот тридцять шість гривень 72 коп.).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Басай О.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2013
Оприлюднено27.09.2013
Номер документу33715416
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4523/13-а

Постанова від 17.09.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні