cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 вересня 2013 р. Справа №801/6986/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря Богацької А.О., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом
Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів в АРК
до Дочірнього підприємства державної акціонерної компанії «Хліб України» «Нижньогірський елеватор»
про стягнення,
без участі представників сторін,
Суть спору: До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби до Дочірнього підприємства державної акціонерної компанії «Хліб України» «Нижньогірський елеватор» про стягнення заборгованості з рахунків Дочірнього підприємства державної акціонерної компанії «Хліб України» «Нижньогірський елеватор» у банках, обслуговуючих відповідача у сумі 41 479,64 грн. та зарахувати:
- податок на доходи фізичних осіб у сумі 38 070,98 грн.;
- за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сумі 3408,66 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем у порушення норм Податкового кодексу України невчасно та не в повному обсязі сплачений податок на доходи фізичних осіб, за що позивачем нараховано пеню. Крім того, під час проведеної податковим органом документальної планової перевірки відповідача встановлено порушення ним п. 9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», за що позивачем нараховані штрафні санкції, які також підлягають стягненню з відповідача.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 10.07.13р. відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Сторони явку своїх представників у судове засідання 04.09.13р. не забезпечили.
До дня розгляду справи від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у відсутність його представника та про заміну позивача правонаступником - Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів в АРК (а.с.89-90).
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 04.09.13р. замінено позивача правонаступником - Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів в АРК.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином - рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення (а.с.80). Відповідач заперечень на адміністративний позов не надав, про причини неявки суду не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи або про розгляд справі у відсутність його представника не надсилав.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників сторін.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.
Таким чином, судом встановлено, що Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція ГУ Міндоходів в АРК є органом виконавчої влади та суб'єктом владних повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючі господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 55 Господарського кодексу України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.
Дочірнє підприємство державної акціонерної компанії «Хліб України» «Нижньогірський елеватор» (далі - ДП ДАК «Хліб України» «Нижньогірський елеватор») зареєстроване в якості юридичної особи 09.06.1998 року, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 587756 та довідкою АБ № 192124 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.6, 7) та знаходиться на обліку в Джанкойській ОДПІ ГУ Міндоходів в АРК, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків від 16.08.2010 року № 54/29-0 (а.с.17).
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Пунктом 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Судом встановлено, що ДП ДАК «Хліб України» «Нижньогірський елеватор» самостійно подана до Джанкойської ОДПІ АР Крим ДПС звітна податкова декларація з податку на доходи фізичних осіб за січень 2011 року вх. № 11007096, якою відповідачем самостійно нараховане податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в загальному розмірі 44313,33 грн., у тому числі заборгованість станом на 01.01.2011р. в сумі 38823,33 грн. та сума податку за січень 2011 року в розмірі 5490,00 грн. (а.с.19).
Також ДП ДАК «Хліб України» «Нижньогірський елеватор» самостійно подана до Джанкойської ОДПІ АР Крим ДПС звітна податкова декларація з податку на доходи фізичних осіб за лютий 2011 року вх. № 11007092, якою відповідачем самостійно нараховане податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в розмірі 3326,26 грн. (а.с.20).
ДП ДАК «Хліб України» «Нижньогірський елеватор» самостійно подана до Джанкойської ОДПІ АР Крим ДПС звітна податкова декларація з податку на доходи фізичних осіб за березень 2011 року вх. № 11011045, якою відповідачем самостійно нараховане податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в розмірі 345,00 грн. (а.с.21).
Самостійно визначене платником податків - ДП ДАК «Хліб України» «Нижньогірський елеватор» грошове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб з обов'язком сплати до 01.01.2011р. сплачено відповідачем частково: 17.01.2011р. в сумі 5490,00 грн., 10.02.2011р. в сумі 1875,00 грн., 25.02.2011р. в сумі 66,00 грн., 17.03.2011р. в сумі 345,00 грн., 23.09.2011р. в сумі 1431,54 грн., 27.06.2012р. в сумі 657,75 грн., 03.09.2012р. в сумі 232,50 грн., 3.12.2012р. в сумі 210,00 грн., що підтверджено позивачем в розрахунку податкового боргу (а.с.22).
За несвоєчасну сплату податкового зобов'язання по податку з доходів фізичних осіб контролюючим органом нараховано відповідачу пеню за період з 01.21.2011р. по 01.04.2013р. в загальному розмірі 95,41 грн., що підтверджується розрахунком податкового боргу (а.с.22).
У зв'язку з введенням мораторію ухвалою Господарського суду АР Крим від 01.04.2011р. по справі № 5002/12/142-2011 про порушення провадження у справі про банкрутство ДП ДАК «Хліб України» «Нижньогірський елеватор» та визначенням у зв'язку з цим терміна виконання зобов'язань по податкам та зборам, строк сплати по яким згідно законодавства настав 01.04.2011р., податковим органом нарахована пеня в сумі 298,77 грн., а саме: за період з 02.03.11р. по 01.04.11р. на суму податкового зобов'язання на суму податкового зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб, що виникла до 01.01.2011р., в розмірі 31047,23 грн. нарахована пеня - 237,32 грн.; за період з 02.03.11р. по 01.04.11р. на суму податкового зобов'язання - податку з доходів фізичних осіб за січень 2011 року в розмірі 5490,00 грн. нарахована пеня - 41,96 грн.; за період з 05.03.11р. по 01.04.11р. на суму податкового зобов'язання - податку з доходів фізичних осіб за лютий 2011 року в розмірі 3326,26 грн. нарахована пеня - 19,49 грн.
Таким чином, податковим органом відповідачу нарахована пеня за несплату та несвоєчасну сплату податкового зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб в загальному розмірі 394,18 грн.
Відповідно до п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України платниками податку з доходів фізичних осіб є:
162.1.1. фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;
162.1.2. фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;
162.1.3. податковий агент.
Відповідно до п. 164.1 ст. 164 Податкового кодексу України базою оподаткування є загальний оподатковуваний дохід, з урахуванням особливостей, визначених цим розділом.
Загальний оподатковуваний дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.
У разі використання права на податкову знижку базою оподаткування є чистий річний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом зменшення загального оподатковуваного доходу з урахуванням пункту 164.6 цієї статті на суми податкової знижки такого звітного року.
Базою оподаткування для доходів, отриманих від провадження господарської або незалежної професійної діяльності, є чистий річний оподатковуваний дохід, який визначається відповідно до пункту 177.2 статті 177 та пункту 178.3 статті 178 цього Кодексу.
Згідно пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
Пунктом 51.1 ст. 51 Податкового кодексу України податковий агент зобов'язаний подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, а також сум нарахованого та утриманого з них податку контролюючому органу за місцем свого обліку.
Як визначено п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.
Згідно пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 57 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк);
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Підпунктом 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України визначено, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;
Відповідно до п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно до п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки орган державної податкової служби виносить податкову вимогу на кожну суму такого податкового боргу.
Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.2 ст. 59 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Таким чином, органи державної податкової служби мають звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання платнику податкової вимоги на кожну суму податкового боргу.
Отже, для стягнення вищезазначеної суми боргу податковий орган повинен був відповідно до ст. 59, п. 95.2 ст. 59 Податкового кодексу України надіслати відповідачу податкову вимогу на зазначену суму.
Судом встановлено, що позивачем було сформовано та надіслано відповідачу податкову вимогу № 1/52 від 17.12.10 року на суму 1594,30 грн. (а.с.65).
Відповідно до п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
З урахуванням того, що сума податкового боргу збільшилася після надіслання податкової вимоги, сплаті підлягає вся сума заборгованості.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не сплатив у повному обсязі податковий борг, не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог та доказів про сплату податкової заборгованості у повному обсязі суду не надав.
Суд зазначає, що 25.01.11р., 31.01.11р., 07.02.11р., 14.02.11р.-16.02.11р. проведено документальну планову перевірку ДП ДАК «Хліб України «Нижньогірський елеватор» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2010р. по 25.01.2011р., валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2010р. по 25.01.2011р., про що складено акт № 804/23-1/00951927 від 23.02.2013р. (а.с.25-53).
Перевіркою встановлено порушення відповідачем:
1. пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 пп. 7.2.1 п. 7.2 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997р. зі змінами та доповненнями за період з 01.04.10р. по 31.12.10р. у вигляді заниження податку на додану вартість, який підлягає сплаті до бюджету за період, що перевірявся, всього у сумі 1647,36 грн., у т.ч. за травень 2010 року - 1647,36 грн.
2. ст. 3 п. 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995р. зі змінами та доповненнями, підприємством не забезпечений щоденний друк на реєстраторах розрахункових операцій фіскальних звітних чеків.
Висновки акту перевірки № 804/23-1/00951927 від 23.02.2013р. покладені в основу податкового повідомлення - рішення № 0000152308 від 11.03.2011р., яким до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції (штраф) в розмірі 3400,00 грн. (а.с.56).
Податкове повідомлення - рішення № 0000152308 від 11.03.2011р. отримано відповідачем 11.03.11р., про що свідчить підпис на корінці ППР (а.с.56).
Відповідно до п. 9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995р. зі змінами та доповненнями (далі - Закону № 265) суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
За порушення зазначеної норми п. 4 ст. 17 Закону № 265 визначена відповідальність у вигляді фінансових санкцій в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 53 Закону № 265 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
За несплату податкового зобов'язання з сплати штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в розмірі 3400,00 грн. контролюючим органом нараховано відповідачу пеню в розмірі 8,66 грн., що підтверджується розрахунком (а.с.57).
Згідно п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Відповідно п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 податкового кодекс України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Згідно з п.86.1 ст.86 ПК України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, у строки визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов'язаний його підписати. Строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, встановленого цим Кодексом (з урахуванням його продовження). У разі незгоди платника податків з висновками акта такий платник зобов'язаний підписати такий акт перевірки із зауваженнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта або окремо у строки, передбачені цим Кодексом.
Пунктом 58.1 статті 58 ПК України передбачено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення (абз.1 п.58.1 ст.58 ПК України).
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення (абз.2 п.58.1 ст.58 ПК України).
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій (абз.3 п.58.1 ст.58 ПК України).
Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов'язання визначається центральним контролюючим органом (абз.4 п.58.1 ст.58 ПК України).
Згідно п.п.58.2 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності (абз.1 п.58.2 ст.58 ПК України).
У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення (абз.2 п.58.2 ст.58 ПК України).
Контролюючий орган веде реєстр виданих податкових повідомлень-рішень щодо окремих платників податків (абз.3 п.58.2 ст.58 ПК України).
Відповідно п.п.58.3 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення (абз.1 п.58.3 ст.58 ПК України).
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача 41479,64 заборгованості обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з рахунків Дочірнього підприємства державної акціонерної компанії «Хліб України» «Нижньогірський елеватор (ідентифікаційний код 00951927; 97100, АР Крим, Нижньогірський район, смт. Нижньогірський, вул. Перемоги, б. 17) у банках, обслуговуючих такого платника податків, заборгованість у сумі 41 479,64 грн. та зарахувати:
- податок на доходи фізичних осіб у сумі 38 070,98 грн. (тридцять вісім тисяч сімдесят грн. 98 коп.) на рахунок 33217800700193, Державний бюджет Нижньогірського району, код платежу 11010100, ГУ ДКСУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 37956998;
- за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сумі 3408,66 грн. (три тисячі чотириста вісім грн. 66 коп.) на рахунок 31110104700192, Державний бюджет Нижньогірського району, код платежу 21080900, ГУ ДКСУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 37956998
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя А.О. Кушнова
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2013 |
Оприлюднено | 27.09.2013 |
Номер документу | 33720323 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні